Mulla ei mee esinahka taakse kuin n.puolet terskan koosta. ikää on n.15 vuotta. Kertokaa miten nahkaa voi venyttää ja minkä ajan kuluessa pitäisi huomata eroa?
Nahka ei mee taakse?
6
3140
Vastaukset
- Jakke.
Ei mee taakse terskan ollessa lepoasennossa vai täydessä latingissa?
- opetuc
käteen : Esinahan ahtaus
(Phimosis)
Pikkupoikien esinahka on usein ahdas. Esinahan ahtaudesta puhutaan silloin, kun esinahkaa ei voi vetää taakse terskan ylitse. Asia ei tavallisesti aiheuta pojalle minkäänlaista vaivaa, ja esinahka löystyy useimmiten itsestään murrosiän alkuun mennessä. Suurimmassa osassa tapauksista esinahan ahtaus ei siis vaadi mitään toimenpiteitä. Vain tapauksissa, joissa esinahan ahtaus selkeästi haittaa pojan elämää, hoito on tarpeellista. Hoitona on yleensä leikkaus, ns. ympärileikkaus. Lääkäri voi myös määrätä salvaa kireän esinahan hoitoon.
Monet vanhemmat luulevat, että esinahan ahtaus on vaarallista tai että se on pojalle epämukavaa. Esinahan ahtaus ei ole kuitenkaan sairaus, ja se vaivaa useimmiten enemmän vanhempia kuin poikaa. Ilmiö on enemmän sääntö kuin poikkeus - noin 95%:lla vastasyntyneistä pojista on ahdas esinahka. Pojan varttuessa esinahka väljenee, ja suurin osa kolmivuotiaista pystyy vetämään esinahan terskan päältä. Vain noin 8%:lla kouluikäisistä pojista on ahdas esinahka- Ota järki
Esinahan ahtaus voi olla joskus – mutta harvoin - syynä esinahan tulehduksiin. Tulehduksen oireita ovat terskan turvotus, kuumotus, punoitus ja arkuus. Ahdas esinahka voi myös aiheuttaa virtsasuihkeen leviämisen, mikä haittaa kuitenkin enemmän vessan siivoajaa kuin lasta.
Esinahan ahtaus vaatii vain harvoin toimenpiteitä, sillä se häviää yleensä itsestään iän myötä ja se aiheuttaa vain harvoin vakavia ongelmia. Jos murrosikäisen pojan esinahka on edelleen ahdas ja erektiot kivuliaita, on harkittava hoidoksi hormonivoidetta tai ympärileikkausta.
Lääkitys: Lääkäri voi määrätä salvaa kireän esinahan hoitoon. Salvaa sivellään esinahkaan joka ilta neljän viikon ajan. Hoito on tehokas - neljän viikon jälkeen suurin osa pojista pystyy vetämään esinahan taakse. Käytettynä oikein salvalla ei ole haittavaikutuksia
Kotihoito: Kireää esinahkaa ei pidä yrittää löystyttää vetämällä sitä taaksepäin väkisin. Se on parasta jättää rauhaan.
Jos esinahan alla oleva limakalvo ärtyy ja tulehtuu, sitä voi hoitaa ruiskuttamalla vettä esinahan alle 2 kertaa päivässä. Tätä jatketaan kunnes punoitus ja arkuus häviää.
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos pojan on vaikeaa virtsata, tai jos virtsaaminen tekee kipeää. Jos terska on turvonnut, arka, kuuma ja punoittava, eli jos on syytä epäillä tulehdusta.
Lääkäriin on otettava yhteyttä heti: Ei ole koskaan tarpeellista. - mlmlmlmlmlm
Ota järki kirjoitti:
Esinahan ahtaus voi olla joskus – mutta harvoin - syynä esinahan tulehduksiin. Tulehduksen oireita ovat terskan turvotus, kuumotus, punoitus ja arkuus. Ahdas esinahka voi myös aiheuttaa virtsasuihkeen leviämisen, mikä haittaa kuitenkin enemmän vessan siivoajaa kuin lasta.
Esinahan ahtaus vaatii vain harvoin toimenpiteitä, sillä se häviää yleensä itsestään iän myötä ja se aiheuttaa vain harvoin vakavia ongelmia. Jos murrosikäisen pojan esinahka on edelleen ahdas ja erektiot kivuliaita, on harkittava hoidoksi hormonivoidetta tai ympärileikkausta.
Lääkitys: Lääkäri voi määrätä salvaa kireän esinahan hoitoon. Salvaa sivellään esinahkaan joka ilta neljän viikon ajan. Hoito on tehokas - neljän viikon jälkeen suurin osa pojista pystyy vetämään esinahan taakse. Käytettynä oikein salvalla ei ole haittavaikutuksia
Kotihoito: Kireää esinahkaa ei pidä yrittää löystyttää vetämällä sitä taaksepäin väkisin. Se on parasta jättää rauhaan.
Jos esinahan alla oleva limakalvo ärtyy ja tulehtuu, sitä voi hoitaa ruiskuttamalla vettä esinahan alle 2 kertaa päivässä. Tätä jatketaan kunnes punoitus ja arkuus häviää.
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos pojan on vaikeaa virtsata, tai jos virtsaaminen tekee kipeää. Jos terska on turvonnut, arka, kuuma ja punoittava, eli jos on syytä epäillä tulehdusta.
Lääkäriin on otettava yhteyttä heti: Ei ole koskaan tarpeellista.Minun lääkäri huomasi että minulla on se ongelma että ei saa esinahka vedetty taaksetpäin kuin minä tekin sukupuolitautikoet,hän sanoi että minä pitä tehdä leikkaus,minä olen 50v mutta en tehnyt mitä leikkaus kun en saanut joku nainen,hän sanoi että se ottaa kipeä minulle tehdä yhdynnän mutta minä en nussinut vielä.minä olin muuten terve,ei aids ei sukupuolitautia!
- joonas.
kun se kikkeli on sisällä tytön jalkojen välissä, siis siellä sisällä, niin sitä ei näe, onko se nahka mennyt taakse vai ei....eikä sillä niin suurta väliä olekaan, pitää vaan edestakaisin nytkytellä,,,se tekee ja tuntuu tosi hyvältä...
- asdfghjklöäxzcv
mullakin oli ahadas esinahka vielä murrosiän alussa, koululääkäri käski varovasti vaikka saunassakäynnin yhteydessä venytellä eli siis saada terskaa aina vain enemmän esiin, ja jotain käsirasvaa suositteli laitettavaksi. Kyllä se siitä sitten venyikin, nyt on ihan normaali löysä nahka. Eli varovasti vaikka päivittäinkin vedät esinahkaa taakse sen verran kuin saat, pikkuhiljaa se siitä venyy. En muista kauanko mulla meni, riippuu tietysti kuinka usein sitä venyttelee ja miten kireä on nyt, mutta tuloksia kyllähuomaa jo muutamassa viikossa, parissa kuukaudessa ongelma varmaankin poistuu. Varo venyttelemästä liikaa, eli vain sen verran kuin tuntuu hyvältä, jos yhtään sattuu niin pitää hidastaa tahtia ettei tule haavoja tms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789