Mulla kutisee päänahka lähinnä tuolta ohimoalueelta, ja täältä myös hiukset ovat alkaneet harventua/vetäytyä aika nopsaan. Gefinaa aloin käyttämään melkein puoli vuotta sitten, mutta mitään apua ei liiemmin ole ollut. Alueelle tulee myös toisinaan näppylöitä/finnejä. Itse veikkaisin että tämä tulehtunut päänahka, saa ne hiukset putoamaan. Mutta miten voin tätä hoitaa? Auttaako kenties happamat shampoot? Lääkärin mukaan seborrooinen ihottuma kyseessä ja sain kortisoni liuosta, ei apua. Stioproxista tai nitsoralista ei ole ollut juuri apua. Auttakaa pliis, meinaa mennä hermot kutinaan ja muutenkin..
Päänahan kutina ja hiusten lähtö
ristoreipas
41094
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tee pesun jälkeinen viimeinen huuhte vihreälläteellä ja jätä vaikuttamaan päänahkaan. Vihreälläteellä on karvan kasvua edistävä vaikutus.
Kävitkö yleis- vai ihotautilääkärillä?
Minulla (nainen) samat oireet ja yleislääkäri diagnosoi pieleen.
Erikoislääkäri määräsi apoa, joka pitkänä kuurina rauhoitti päänahan - minullakaan litkut eivät auttaneet.
Onko sinulla vatsaoireita?
Jos näin, voin kertoa, että myös maitoproteiini(ei laktoosi)allergia vie hiukset näivettämällä hiusjuuret. Siihen auttaa sitten vain tiukka ruokavalio.
Kävin ihotautilääkärillä, joka oli nainen. Hän ei käytännössä edes katsonut päänahkaani, vaan päätti suoraan, että kyseessä on se seborrooinen ihottuma. Mikä sun diagnoosi sitten oli ja mitä tämä apocyclin tekee?
Maitoa juon kyllä tosi paljon, välillä noita ilmavoivoja tuntuis olevan. Olen kyllä ihan juniorista asti vetänyt tosi paljon maitoa, nyt oon 23. Mitään allergiaa ei ole kyllä todettu (eikä kyllä liioin etsitty)
Apocyclin taitaapi olla antibiootti. Päänahan kutinaa voi aiheuttaa monikin asia. Konsultoi jotain toista iholääkäriä, äläkä missään nimessä kerro aikaisemmasta lääkärissäkäynnistä vaadi, että lääkäri kurkkaa myös sinne päänahkaasi, siitähän sille maksetaan. Jos suosittelee kortisonia, sano, että olet sitäkin käyttänyt, eikä auttanut.