Tänään Minna Canthin päivä

tasa-arvon päivä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Minna_Canth

"Sisäasiainministeriö on suosittanut yleistä liputusta Minna Canthin syntymäpäivän ja tasa-arvon johdosta vuodesta 2003."

Mikäpä voisi olla osuvampi päivä uuden porvarihallituksen ja 84 naiskansanedustajaa sisältävän eduskunnan synnylle. Vastakkainasettelu on ohi!

11

2284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea vaan jokaiselle entiselle ja uudelle naiskansanedustajalle, sydämen pohjasta!!!

• sinunlaisiasi

uskossa eläviä naisia tarvitaan. Teit päivästäni myönteisen sanomalla "Ihanat naiset"!
        Kaikkea hyvää naisille, jotka edustavat meitä muita. Luottakaamme, että tämän tulevan hallituksen johdossa on itse Korkein, joka yksin voi ihmistä auttaa.
        Tanja Saarelaa on morkattu, lyöty ja raastettu. Hänelle voimia työhön. Kiitollisuutta kaikille.

• tekee?

ei ne pärjää työelämässäkään eikä poilitiikan teossa, ovat vaan miehien silmänilona ja viihdykkeenä sekä jees väkenä tai hanttihommissa.
      Toki ihmisen parhaita kavereita kylläkin.

• asialla

eduskunnassa. Mitäs meinaat kun kyselet : Mitä naiset siellä tekee? Oletko itse jokin naisten silmänilo,
        Sinä suomalainen JUNTTI ? Miten itse pärjäät työelämässä tai politiikassa? Olisi hauska tietää !

• tasatulo

Älä nyt ole niin kriittinen, tyyppi. Sehän olisi meille miehillekin ihan hyvä, jos naiset tienaisivat saman verran. Silloinhan miesten ei tarvisi tehdä niin paljoa töitä, jos vaimo saisi esim 10000 euroa enemmän vuodessa. Tai, jos tekisi saman verran töitä, jäisi perheelle käteen enemmän. Mielestäni ajatusmalli, jossa miehen pitää "kunnian" takia tienata enemmän on vanhanaikainen.

• otsikko..

eduskuntaan pääsi ennätysmäärä naisia.
      Eikös olikos vuonna -91 vai muistanko väärin päässyt jotain 90

• Jooseppi Joro

parempia kuin pudonneet; mm. Susanna Rahkonen* (yeee - mä olen onnellinen siitä), Leena Luhtanen*, Arja Alho, Sari Essayah*, Tarja Gronberg. Ja onneksi Eva Biaudet* tajusi olla edes asettumatta ehdokkaaksi. Tanja Saarelakin* meni niukin-naukin (äänisaalis ed. kertaan putosi yli 14.000 äänellä).

* = he kaikki ovat pääsyyllisiä surullisen kuuluisaan seksinoston kieltävään lakiin, jota eduskunnassa taisteltiin viime vuonna ja joka järkevien edustajien toimesta vesitettiin.
      Kansa siis kertoi, mitä mieltä he olivat heidän (*) toimistaan luoda laki, joka on vastoin Suomen perustuslakia sekä EU:n kansainvälistä lakia. Ja jolla puututtiin täysi-ikäisten ihmisten omaan itsemääräämisoikeuteen päättää omasta seksuaalisesta tekemisestään.

• myös!

heillä olevan sormet pelissä tuossa surullisessa lesbojen keinosimennyslaissa jossa 1000L spermaakin joudutaan heittämään kompostiin sekä kun homofiilit alkavat tumputtamaan tilalle ainetta, alkaa tauti rikastumaan kun on geenissä se.

• Eniten valittiin 1991
    • Eniten oli 1991
    • Nainen ja mies

paras yhdistelmä niin politiikassa, kuin sen ulkopuolella, arjessa. Kyllä tuota Suomen lippua sopii liputtaa useamminkin! Olen pitkin sateista päivää katsonut lipun kirkkaita värejä sen liehuessa räntäsateessa harmaata taivasta vasten. Nyt juuri sitä lasketaan alas....aurinko on siis laskenut.
      Politiikassa saamme nyt kokea lupausten täyttämisen aikaa. Vanhasella on kykyä saada aikaan hallitus, toivoisin siihen sateenkaaren värejä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6973
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4622
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      36
      4191
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      71
      3229
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1945
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1686
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1670
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1439
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1227
    Aihe