Tänään Minna Canthin päivä

tasa-arvon päivä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Minna_Canth

"Sisäasiainministeriö on suosittanut yleistä liputusta Minna Canthin syntymäpäivän ja tasa-arvon johdosta vuodesta 2003."

Mikäpä voisi olla osuvampi päivä uuden porvarihallituksen ja 84 naiskansanedustajaa sisältävän eduskunnan synnylle. Vastakkainasettelu on ohi!

11

2291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea vaan jokaiselle entiselle ja uudelle naiskansanedustajalle, sydämen pohjasta!!!

• sinunlaisiasi

uskossa eläviä naisia tarvitaan. Teit päivästäni myönteisen sanomalla "Ihanat naiset"!
        Kaikkea hyvää naisille, jotka edustavat meitä muita. Luottakaamme, että tämän tulevan hallituksen johdossa on itse Korkein, joka yksin voi ihmistä auttaa.
        Tanja Saarelaa on morkattu, lyöty ja raastettu. Hänelle voimia työhön. Kiitollisuutta kaikille.

• tekee?

ei ne pärjää työelämässäkään eikä poilitiikan teossa, ovat vaan miehien silmänilona ja viihdykkeenä sekä jees väkenä tai hanttihommissa.
      Toki ihmisen parhaita kavereita kylläkin.

• asialla

eduskunnassa. Mitäs meinaat kun kyselet : Mitä naiset siellä tekee? Oletko itse jokin naisten silmänilo,
        Sinä suomalainen JUNTTI ? Miten itse pärjäät työelämässä tai politiikassa? Olisi hauska tietää !

• tasatulo

Älä nyt ole niin kriittinen, tyyppi. Sehän olisi meille miehillekin ihan hyvä, jos naiset tienaisivat saman verran. Silloinhan miesten ei tarvisi tehdä niin paljoa töitä, jos vaimo saisi esim 10000 euroa enemmän vuodessa. Tai, jos tekisi saman verran töitä, jäisi perheelle käteen enemmän. Mielestäni ajatusmalli, jossa miehen pitää "kunnian" takia tienata enemmän on vanhanaikainen.

• otsikko..

eduskuntaan pääsi ennätysmäärä naisia.
      Eikös olikos vuonna -91 vai muistanko väärin päässyt jotain 90

• Jooseppi Joro

parempia kuin pudonneet; mm. Susanna Rahkonen* (yeee - mä olen onnellinen siitä), Leena Luhtanen*, Arja Alho, Sari Essayah*, Tarja Gronberg. Ja onneksi Eva Biaudet* tajusi olla edes asettumatta ehdokkaaksi. Tanja Saarelakin* meni niukin-naukin (äänisaalis ed. kertaan putosi yli 14.000 äänellä).

* = he kaikki ovat pääsyyllisiä surullisen kuuluisaan seksinoston kieltävään lakiin, jota eduskunnassa taisteltiin viime vuonna ja joka järkevien edustajien toimesta vesitettiin.
      Kansa siis kertoi, mitä mieltä he olivat heidän (*) toimistaan luoda laki, joka on vastoin Suomen perustuslakia sekä EU:n kansainvälistä lakia. Ja jolla puututtiin täysi-ikäisten ihmisten omaan itsemääräämisoikeuteen päättää omasta seksuaalisesta tekemisestään.

• myös!

heillä olevan sormet pelissä tuossa surullisessa lesbojen keinosimennyslaissa jossa 1000L spermaakin joudutaan heittämään kompostiin sekä kun homofiilit alkavat tumputtamaan tilalle ainetta, alkaa tauti rikastumaan kun on geenissä se.

• Eniten valittiin 1991
    • Eniten oli 1991
    • Nainen ja mies

paras yhdistelmä niin politiikassa, kuin sen ulkopuolella, arjessa. Kyllä tuota Suomen lippua sopii liputtaa useamminkin! Olen pitkin sateista päivää katsonut lipun kirkkaita värejä sen liehuessa räntäsateessa harmaata taivasta vasten. Nyt juuri sitä lasketaan alas....aurinko on siis laskenut.
      Politiikassa saamme nyt kokea lupausten täyttämisen aikaa. Vanhasella on kykyä saada aikaan hallitus, toivoisin siihen sateenkaaren värejä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe