Istutin elämänlankaa

ei mikään viherpeukalo

Ostin elämänlankaa parvekekukaksi. Istutin siemenet n. 6pvä sitten ja taimet on nyt jo noin 2-7cm pitkiä! Eivät mahdu enää "kasvihuoneeseen".

Hidastuuko tuo kasvaminen jossain vaiheessa sillä nyt on vasta maaliskuu ja varmaan tuossa parin kuukauden päästä sen saa parvekkeelle niin nehän on jo hirveän pitkiä tuolla vauhdilla?

Kuinka ison ruukun/astian elämänlanka tarvitsee? Ja montako taimea per astia ja milloin ne pitäisi taimiastiasta erotella pois (n.4taimea per 4x4cm aluella on nyt)???

Aikaisemmin olen yrittänyt kasvattaa mm. ruusupapua (ok kasvoihan se, mutta kun olen vähän käsi näiden kasvien kanssa) ja viime kesänä oli jotain kärhöä tai vehkaa mitä lie (äidiltä sain valmiit taimet), joka kasvoi aika nipinnapin... elämänlangan luulisi olevan helppo kasvi ainakin kun se joka paikassa rehottaa niin valtavasti ja ilman hoitoa...

3

943

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-puutarhuri

Hei vaan mullakin ompi elämänlangat jo kasvaneet vauhdilla hienoja ja vahvoja taimia. Kai ne voi laittaa tiheämminkin kun luonnossakin elämänlanka kasvaa aika tiheesti ja voi todella hyvin. Mulla Ovat kasvaneet jo 58cm korkuisiksi.Mä istutin niitä maitopurkkeihin ja yks per purkki. Terassille ajattelin laittaa mut kattoopi nyt milloin ne saapi ulos.
      Siemeniä on kuitenkin vielä et ei paniikkia jos sattuu niin etteivät selviä hengissä purkeissa ulosvientiin asti. Mulla kasvaa jo paljon muutakin.

• kirta1

voi anna kasvaa vaan , kyllä ne aina onnistuvat . mulla on niitä seinustalla mistä kiipeävät aina lankoja pitkin katolle asti . mutta se on hurjaa kun leviävät jokapaikkaan jos ei ole tarkkana . sillä on valtavat juuristot

• Onttomukulakiurunkannus

Pari vuotta sitten otin ulkoa luonnosta elämänlangan taimia ja yritin kasvattaa niitä eteläpartsilla. Ei tullut mitään, vihannespunkit iskivät, enkä jatkuvasta sumuttamisesta huolimatta päässyt niistä eroon, päinvastoin, levisivät äitienpäiväruusuunkin ja tappoivat sen.

Parempaa onnea sinulle! Pidä silmät auki noiden pikku peeveleitten varalta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      162
      2559
    2. 80
      1097
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      1007
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      976
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      75
      829
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      82
      684
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      100
      599
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      566
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      542
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36