Sähköyhtiön vaihto?

Tyhmäpää

Voiko kaupungin vuokratalossa asuva päättää itse mistä sähkön ostaa? Eli voiko sähköntuottajaa tälläisessa asumistilanteessa vaihtaa? Tällä hetkellä saamme sähkömme Turku Energia Oy:lta hirmuiseen hintaan..

8

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimittajaa

voi vaihtaa, mutta siirtoyhtiö pysyy aina samana. Niitä ei saa vaihdettua, vaikka pitäisi. Tai haluaisi paremminkin.......

• msa

Kaupungin vuoratalot on tehnyt sopimuksen Turun Energian kanssa. Sähkön myyntihinnasta saa 7% alennuksen MUTTA asukkaan itse pitää ottaa yhteyttä Turun Energiaan ja mainita alennuksesta. Tätä asiaa ei liiemmin mainosteta missään.

• vaihtamista

Turku ei voi tehdä asukkaan puolesta sähkösopimusta. Salaperäinen 7 prosentin alennus on niin pieni, että aina kannattaa ostaa sähkö muualta kuin Turku Energiasta, joka taitaa olla maamme kallein.

• parane

Sähkö ei voi olla suomessa kallista. Aika harva sitä ymmärtää säästää. Ainoa tapa vaikuttaa sähkölaskuun, on vähentää sähkönkulutusta.

• vaihtamalla

varsinkin jos vaihtaa pois maan kalleimmasta eli Turku Energiasta, niin laskut pienenevät todella tuntuvasti.

• Ei se vaihtamalla parane.
        vaihtamalla kirjoitti:

varsinkin jos vaihtaa pois maan kalleimmasta eli Turku Energiasta, niin laskut pienenevät todella tuntuvasti.

Mikä on todella tuntuvasti? Omakoti asumisssa vaihtamalla voi laskut pientä, mutta kerrostalo asumissa hyöty on pieni. Koska maksat sähkönsiirrosta verkon haltijalle, Turku Energialla. Vaidossa hyödyt vain kulutuksesta, johon pystyt vaikuttaamaan myös itse.

• tai et osaa
        Ei se vaihtamalla parane. kirjoitti:

Mikä on todella tuntuvasti? Omakoti asumisssa vaihtamalla voi laskut pientä, mutta kerrostalo asumissa hyöty on pieni. Koska maksat sähkönsiirrosta verkon haltijalle, Turku Energialla. Vaidossa hyödyt vain kulutuksesta, johon pystyt vaikuttaamaan myös itse.

kirjoittaa selkeästi, - tottakai Turussa sähkön toimittajan vaihto kannattaa aina, samoin sähkön säästäminen hyödyttää riippumnatta siitä mistä sähkönsä ostaa. Itse säästän keskimäärin 30 euroa kuukaudessa kun en osta Turku Energialta. Tosin kyseessä on omakotitalo. Siirtomaksu ei vaikuta asiaan, se on aina yhtä kallis, koska sitä ei voi kilpailuttaa eikä vaihtaa.

• Tyhmäpää

Täytynee sitten tosiaan tehdä se vaihto hetimiten. Kiitos vastauksista.=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3956
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1354
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1286
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1165
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1021
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      894
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      881
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    Aihe