Mihin valittaa pankkipalveluista?

suivaantunut

Tervehdys, olisin tiedustellut että mistä voisi hakea apua pankki-asioihin liittyvissä pulmissa.

Oma tilanne in a snutshell on se että isäni kuoleman takia minun jokapäiväinen käyttötilinu suljettiin, minulta kysymättä, koska isälläni oli _ollut_ 20vuotta aikaisemmin käyttöoikeus siihen tiliin.

Tästä suivaantuneena marssin pankin konttoriin ja ilmoitin haluavani lopettaa asiakassuhteeni ja että kaikki tilini (käyttö- sekä säästötili) lopetettaisiin. Näin sitten "tapahtui" ja elämä jatkui.... kunnes sain tietää eräästä toisesta instanssista että en ole ilmoittanut kaikkia tilitietojani heille. Minulle selvisi että säästötilini oli yhä tallella.

Vihaisena marssin taas konttoriin ja vaadin että *kaikki* minua koskeva tieto ja muu on poistettava ja että en todellakaan halua olla missään tekemisissä kyseisen instanssin kanssa enää. Kaksi (2) kassaneitiä kirjoittivat kirjallisen tositteen jossa ilmeni että tilini on nyt viimein lopetettu.

Nyt ½v myöhemmin tämän saman pankin edustaja soitti iloisena minulle ja kyseli olisinko kiinnostunut tulemaan henk.koht keskustelemaan tulevaisuuden pankkiasioistani koskien SÄÄSTÖTILIÄNI.

Kysynkin nyt, MITEN HELV*TISSÄ TÄMMÖINEN TUNAROINTI ON MAHDOLLISTA JA MIHIN TÄSTÄ VOI VALITTAA? Tämä nimittäin sapettaa aivan julmetusti.

13

2475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäiseksi

ja sitten voisi samalla hieman miettiä että onko asia mennyt ihan kuten on sanottu. Toki mahdollistahan tuo on, mutta veikkaisin, että esimerkiksi ensimmäisenä valittamaasi asiaan syynä on ollut se, että isäsi ei ole ollut pelkästään käyttöoaikeutettu, vaan hän on myös ollut tilinomistajana. Tällöin PANKIN VELVOLLISUUS on katkaista kaikki piuhat kunnes kuolinpesä on selvitetty. Veikkaisin että olette molemmat olleet tilinomistajia ja tästä syystä tuo säästötili on keikkunut keikkumistaan (sitä kun ei saa lopettaakaan ennen kuin kuolinpesä on selvitetty).

Jos nyt kuitenkin edelleen koet, että kohdallesi on sattunut vääryyttä, niin katsopa osoite www.pankkiasiakkaat.fi. Kannattaa lukea myös esimerkkitapaukset.

• turhautunuttt

No siis, tuo tilin sulkeminen ilman ilmoitusta oli vain tuo vuoren huippu.

Enemmän minua ihmetyttää se että miten ihmeessä minulla voi vielä olla kyseisessä pankissa tili olemassa, kun olen jo 2 kertaa sen joutunut käydä lopettamassa itse. Ja viime kerralla kinusin vielä kirjallisen tositteen siitä kun ei ekalla kerralla homma mennyt niinkuin piti.

TILI SULJETTIIN ILMAN LUPAAN - LOPETIN TILIN - TILI OLIKIN VIELÄ OLEMASSA - LOPETIN TILIN - SAIN TOSITTEEN ETTÄ EI OLE ENÄÄ MITÄÄ TEKEMISTÄ KYSEISEN PANKIN KANSSA - ja taas pitäisi mennä lopettamaan tuo jo 2 kertaa lopetettu tili.

Onko tämä hyvää palvelua kyseiseltä pankilta, juoksuttaa asiakasta konttorissa ½v välein sulkemassa tilin joka on jo kaksi kertaa suljettu?

• Heko

Karpo, paikallinen poliisipäällikkö, MOT, ja ehkäpä voisit kirjoittaa presidentille.

Jo on herkkähipiäistä kansaa. Valittaa täytyy. Voisiko joskus purra hammasta ja niellä kiukku. Pieniä ovat asiat loppujen lopuksi. Ehkäpä ne pienetkin tuntuvat tänäpäivänä ihmisten korvien välissä suurilta asioilta.

• Joopajooo

No jos olet työtön eikä omaa muutakaan elämää niin ei varmasti haittaa ravata päivittäin pankkikonttorissa jonottamassa ja myöhemmin huomata että asiat kusevat kun sinulla onkin tili vielä olemassa jonka on pitänyt olla lopetettu jo 100 kertaa.

• ei noin
        Joopajooo kirjoitti:

No jos olet työtön eikä omaa muutakaan elämää niin ei varmasti haittaa ravata päivittäin pankkikonttorissa jonottamassa ja myöhemmin huomata että asiat kusevat kun sinulla onkin tili vielä olemassa jonka on pitänyt olla lopetettu jo 100 kertaa.

No eihän noin asioita hoideta. Pankkivirkailija tekee just niinko laki määrää. Kyllä se tili menee katkolle, jos toinen kuolee, siellä olevat varat jäädytetään perunkirjoitukseen saakka ainakin.

Asia olisi varmasti selvinnyt keskustelemalla, ja olisihan hän saanut lainaksi sossusta tuon jäädytetyn summan edestä asioiden hoitamista varten.

Vähän vaan vaivannäköä ja viitseliäisyyttä. Kaikki ei toimi meidän omien lakiemme mukaan, ja toiselle tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa ylipäätään keskustella asioista.

Ei se tyttömyys asiaan mitenkään vaikuta, kyllä se työtönkin osaa keskustella ja neuvotella, mikä avuksi. Toi tilin sulkeutuminen on varsin normaalia.

• hahoikeesti
        ei noin kirjoitti:

No eihän noin asioita hoideta. Pankkivirkailija tekee just niinko laki määrää. Kyllä se tili menee katkolle, jos toinen kuolee, siellä olevat varat jäädytetään perunkirjoitukseen saakka ainakin.

Asia olisi varmasti selvinnyt keskustelemalla, ja olisihan hän saanut lainaksi sossusta tuon jäädytetyn summan edestä asioiden hoitamista varten.

Vähän vaan vaivannäköä ja viitseliäisyyttä. Kaikki ei toimi meidän omien lakiemme mukaan, ja toiselle tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa ylipäätään keskustella asioista.

Ei se tyttömyys asiaan mitenkään vaikuta, kyllä se työtönkin osaa keskustella ja neuvotella, mikä avuksi. Toi tilin sulkeutuminen on varsin normaalia.

Jo se on kumma kun ei mene junteille asiat perille.
        Johan tässä on pariin otteeseen sanottu että ei se tilin sulku ILMAN lupaa ollut se ongelma. VAAN SE ETTÄ URPOT SIELLÄ PANKISSA EI VITTU SULJE TILIÄ VAIKKA NIIN SANOVAT. KOLME HELVETIN KERTAA!?

Menikö nyt jakeluun? Ai ei mennyt... No toistetaan.

Ongelmana EI ollut se että he SULKIVAT tilini, vaan se että VALEHTELIVAT minulle sulkeneen pyynnönstäni MYÖHEMMIN kaikki tilini.

MIKSI PANKKI SANOO ETTÄ MINULLA EI OLE TILIÄ HEILLÄ, kun kuitenkin ½v päästä sitten ilmoittavat että tili onkin olemassa, ja sitten kun sen käy UUDESTAAN lopettamassa ja saa KIRALLISEN todistuksen vielä siitä käteen, niin tili on EDELLEEN vuoden päästä olemassa, eikä lopetettu.

Aika helvetin idiootti saa mielestäni olla jos ei tuossa näe *MITÄÄN* epäkohtaa.

Siellä konttorissa on tosiaan ravattu ja KESKUSTELU asiasta ja se kassaneidin "EN YMMÄRRÄ, EI NÄIN PITÄISI OLLA :DDDD"-selitys ei paljoa auta kun jo kolmatta kertaa menet SAMAA VITUN TILIÄ sulkemaan.

Tajusitko?

• Heko
        hahoikeesti kirjoitti:

Johan tässä on pariin otteeseen sanottu että ei se tilin sulku ILMAN lupaa ollut se ongelma. VAAN SE ETTÄ URPOT SIELLÄ PANKISSA EI VITTU SULJE TILIÄ VAIKKA NIIN SANOVAT. KOLME HELVETIN KERTAA!?

Ongelmana EI ollut se että he SULKIVAT tilini, vaan se että VALEHTELIVAT minulle sulkeneen pyynnönstäni MYÖHEMMIN kaikki tilini.

MIKSI PANKKI SANOO ETTÄ MINULLA EI OLE TILIÄ HEILLÄ, kun kuitenkin ½v päästä sitten ilmoittavat että tili onkin olemassa, ja sitten kun sen käy UUDESTAAN lopettamassa ja saa KIRALLISEN todistuksen vielä siitä käteen, niin tili on EDELLEEN vuoden päästä olemassa, eikä lopetettu.

Aika helvetin idiootti saa mielestäni olla jos ei tuossa näe *MITÄÄN* epäkohtaa.

Siellä konttorissa on tosiaan ravattu ja KESKUSTELU asiasta ja se kassaneidin "EN YMMÄRRÄ, EI NÄIN PITÄISI OLLA :DDDD"-selitys ei paljoa auta kun jo kolmatta kertaa menet SAMAA VITUN TILIÄ sulkemaan.

Tajusitko?

Ymmärrän kyllä jos pinna on noin kireällä niin eipä sitä elämässä tarvi kovin kummoisia vastoinkäymisiä olla niin perse repeää. Jos sinulla on aikaa täälläkin voivotella niin miksi et käytä tätä aikaa taisteluun pankkivirkailijaa vastaan.

Elämä on ihmisen parasta aikaa=)Relax=)

• mammanpoika
        hahoikeesti kirjoitti:

Tajusitko?

Pitää olla täysi-ikäinen jotta voi tilin sulkea. Nyt kannattaa jo pikku hiljaa kysellä iskää tai äitiä apuun.

• selvahomma
        mammanpoika kirjoitti:

Pitää olla täysi-ikäinen jotta voi tilin sulkea. Nyt kannattaa jo pikku hiljaa kysellä iskää tai äitiä apuun.

Kiitos tästä. Jos olisit edes lukenut alkuperäisen viestin, olisit huomannut että isäni on kuollut.

• HectorMuerte
        ei noin kirjoitti:

Niin, mutta tässähän kyse oli siitä että pankki EI sulkenut tiliä vaikka asiakas sitä tahtoi ja myöskin se että pankkivirkailija valehteli että tilit on suljettu vaikka niin ei ollut.

Luottamus pankiin on varmaan huima.

• termien viidakosta
        HectorMuerte kirjoitti:

Niin, mutta tässähän kyse oli siitä että pankki EI sulkenut tiliä vaikka asiakas sitä tahtoi ja myöskin se että pankkivirkailija valehteli että tilit on suljettu vaikka niin ei ollut.

Luottamus pankiin on varmaan huima.

Taitaapi olla kyse termien viidakosta. Tilin sulkeminen ei ole tilin lopettamista. Sulkeminen on sitä, että tililtä ei voi nostaa siellä olevia rahoja.

Jos ko. henkilö on pyytänyt tilin sulkemista, niin eipä ihme, että näin on tapahtunut, sillä ne on silloin suljettu, eikä lopetettu.

• Tottatosiaan
        termien viidakosta kirjoitti:

Taitaapi olla kyse termien viidakosta. Tilin sulkeminen ei ole tilin lopettamista. Sulkeminen on sitä, että tililtä ei voi nostaa siellä olevia rahoja.

Jos ko. henkilö on pyytänyt tilin sulkemista, niin eipä ihme, että näin on tapahtunut, sillä ne on silloin suljettu, eikä lopetettu.

pilkunnussiminen sikseen. kyse selkeesti oli tilin lopettamisesta kun asia oli esitetty useasti tyyliin "en tahdo olla enää pankkinne asiakas" "en tahdo enää olla jatkossa missään tekemisissä kanssanne".

• HannuKarponVasenKives

Ihmiset luottavat sokeasti pankkeihin, aivan kuten siihen että hanasta tulisi aina puhdasta juomakelpoista vettä.

Joskus asiat ei vaan toimi niinkuin pitäisi, mutta kaikki eivät usko että epäkohdat tässä maailmassa olisi mahdollisia, ei ainakaan omassa ihanassa virheettömässä suomessamme!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe