Pontikka

janoinen

miten minä voin tehdä koti oloissa pontikkaa tai muuta kotitekoista

11

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erto

      google tietää

    • tietäjä tietää pum pum pum

      kokeile Googlesta hakusanoilla "pontikka kotipolttaja ehdoton vankeustuomio alkoholiverot ulosotto*"

      oioi jormaaaaa

      • ponuva

        alkaa keittää.katoha sie ku viinakaupas o nykyjää nii halpaa viinaa.mut jos sie tahot ni täs o siule hyvä kilju ohje:10 palaa hiivaa,15 litraa vettä,2kg appelsiinejä,20kg sokeria sekoita aineet suures saavis,lattiaharjal.anna käyvä 2viikkoo yhtä soittoo.sit ota pullota tää jalo juoma ja nauti muki tolkulla.mut elä sie höpäjä mittää tää käyp päähä ko häkä,makukii o iha kohallaa.sen mie kyl alleviivaa ja takkaan.tää ohje on kulkent aina 30 luvun lopult lähtien tikkakosken pitäjäs.T.Antti.R


      • Meän puolesta terveisiä
        ponuva kirjoitti:

        alkaa keittää.katoha sie ku viinakaupas o nykyjää nii halpaa viinaa.mut jos sie tahot ni täs o siule hyvä kilju ohje:10 palaa hiivaa,15 litraa vettä,2kg appelsiinejä,20kg sokeria sekoita aineet suures saavis,lattiaharjal.anna käyvä 2viikkoo yhtä soittoo.sit ota pullota tää jalo juoma ja nauti muki tolkulla.mut elä sie höpäjä mittää tää käyp päähä ko häkä,makukii o iha kohallaa.sen mie kyl alleviivaa ja takkaan.tää ohje on kulkent aina 30 luvun lopult lähtien tikkakosken pitäjäs.T.Antti.R

        Hiipiväksi hölömöksi. Olema vasiten tehnhet sihen vielä lissää makuva sitroonasta eli limethistä. Met laitama vielä hirvensarvi suohlaa. On soma pyöriksiä kartanola, ku ei huohlet paihna ja on nin helevetin kevyen olo. Tulleepi halapa ja hyvä humala, ko et ole perso koniakille. Huomena saattaapi olla sitten visto olo, mutta siitä kukhan välitä.


      • Tikkakosken Mannekiini
        ponuva kirjoitti:

        alkaa keittää.katoha sie ku viinakaupas o nykyjää nii halpaa viinaa.mut jos sie tahot ni täs o siule hyvä kilju ohje:10 palaa hiivaa,15 litraa vettä,2kg appelsiinejä,20kg sokeria sekoita aineet suures saavis,lattiaharjal.anna käyvä 2viikkoo yhtä soittoo.sit ota pullota tää jalo juoma ja nauti muki tolkulla.mut elä sie höpäjä mittää tää käyp päähä ko häkä,makukii o iha kohallaa.sen mie kyl alleviivaa ja takkaan.tää ohje on kulkent aina 30 luvun lopult lähtien tikkakosken pitäjäs.T.Antti.R

        Itse asiassa Tikkakoski sijaitsee Keski-Suomessa eikä siellä puhuta Karjalan murteella...

        Tuo Rokan Antin "Tikkakosken mannekiini"-juttu tulee Tikkakoskella valmistetusta Suomi-konepistoolista. Antero itse oli kotoisin Kannakselta, kuten itsekin näköjään tiedät.


      • tikkakosken mannekiin.
        Tikkakosken Mannekiini kirjoitti:

        Itse asiassa Tikkakoski sijaitsee Keski-Suomessa eikä siellä puhuta Karjalan murteella...

        Tuo Rokan Antin "Tikkakosken mannekiini"-juttu tulee Tikkakoskella valmistetusta Suomi-konepistoolista. Antero itse oli kotoisin Kannakselta, kuten itsekin näköjään tiedät.

        kylhä mie tiijen mis tikkakoski on.mie pyyvän perkele siult anteeks jos oon sinnuu harhaa johtant.setä vainaa ko asu siel ja kerto tän ohjeen!karjalaa haastan ko,asun karjalas en kuitekaa venäjän puoleises.ja sit viel et mie en oo se kuuluisa roka antti,en ees sukuva ole.mut mie toivota siule mannekiini hyvää jatkoo!


      • Tikkakosken Mannekiini
        tikkakosken mannekiin. kirjoitti:

        kylhä mie tiijen mis tikkakoski on.mie pyyvän perkele siult anteeks jos oon sinnuu harhaa johtant.setä vainaa ko asu siel ja kerto tän ohjeen!karjalaa haastan ko,asun karjalas en kuitekaa venäjän puoleises.ja sit viel et mie en oo se kuuluisa roka antti,en ees sukuva ole.mut mie toivota siule mannekiini hyvää jatkoo!

        Epäilin maantiedollista lahjakkuuttasi täysin syyttä. Olen pahoillani. Lisäksi sekoitin sinut tähän tunnetumpaan Rokkaan. Siinäkin tein virheen jota pyydän anteeksi.

        Setäsi ohjeet vaikuttivat tehokkailta. Kiitos niistä. Lisäksi karjalaista haastamistasi on ilo lukea. Olen pahoillani jos aiheutin mielipahaa kun yritin loistaa puutteellisella tietämykselläni. Hyvää jatkoa sinullekin!


      • antti R
        Tikkakosken Mannekiini kirjoitti:

        Epäilin maantiedollista lahjakkuuttasi täysin syyttä. Olen pahoillani. Lisäksi sekoitin sinut tähän tunnetumpaan Rokkaan. Siinäkin tein virheen jota pyydän anteeksi.

        Setäsi ohjeet vaikuttivat tehokkailta. Kiitos niistä. Lisäksi karjalaista haastamistasi on ilo lukea. Olen pahoillani jos aiheutin mielipahaa kun yritin loistaa puutteellisella tietämykselläni. Hyvää jatkoa sinullekin!

        nyt myö ollaa jo tarpeeks pyyelty anteeks,eikä myö pokkuroija turhia.eiks tän pitänt olla se ryyppypalsta?myöhä aletaa vissii jo täs kirjeevaihtoo...no mikäs siin sit!ja niist ryyppylöist puhee olle mie en perusta nii paljoo tuost alkoholist,mut ei miu suu tuohestkaa ole.mut tänää mie vähä repäsin,vaa vähä.saunan jälkee mie tein paltikist kolmet kopsut,ja tuliha tuo sikspäkkikii tuhottua.elä sie vaa mannekiini ota miun huonoist tavoist esmerkkiä.mut mite miust tuntuu,et osaat se siekii varmast,ku sil pääl tuut.


      • Tikkakosken Mannekiini
        antti R kirjoitti:

        nyt myö ollaa jo tarpeeks pyyelty anteeks,eikä myö pokkuroija turhia.eiks tän pitänt olla se ryyppypalsta?myöhä aletaa vissii jo täs kirjeevaihtoo...no mikäs siin sit!ja niist ryyppylöist puhee olle mie en perusta nii paljoo tuost alkoholist,mut ei miu suu tuohestkaa ole.mut tänää mie vähä repäsin,vaa vähä.saunan jälkee mie tein paltikist kolmet kopsut,ja tuliha tuo sikspäkkikii tuhottua.elä sie vaa mannekiini ota miun huonoist tavoist esmerkkiä.mut mite miust tuntuu,et osaat se siekii varmast,ku sil pääl tuut.

        Onhan tuossa viinipääläri pöhissyt taas kolme viikkoa. Suunnilleen viikon päästä pääsee kirkastelemaan ja viimeistään kahden viikon kuluttua pitäisi päästä suorittamaan makutestejä. Testeihin kuluu pari litraa mieheen, testiryhmän koko on 3-4 henkilöä, ja loput (siis viinit, ei testaajat) pitäisi survaista kellariin. Ja uusi viini pöhisemään!

        Nyt on harmillinen laihdutuskuuri menossa ja jouduin rajoittamaan alkoholinkulutusta puoleen entisestä. Ei se juominen niinkään lihota, mutta krapulassa tulee tuhlattua ainakin kaksi lompakollista rahaa äärettömän epäterveellisiin herkkuihin. Mutta luvattoman hyviltähän nuo väkijuomat, viinit ja oluet edelleen maistuvat...


      • aika veitikka
        Tikkakosken Mannekiini kirjoitti:

        Onhan tuossa viinipääläri pöhissyt taas kolme viikkoa. Suunnilleen viikon päästä pääsee kirkastelemaan ja viimeistään kahden viikon kuluttua pitäisi päästä suorittamaan makutestejä. Testeihin kuluu pari litraa mieheen, testiryhmän koko on 3-4 henkilöä, ja loput (siis viinit, ei testaajat) pitäisi survaista kellariin. Ja uusi viini pöhisemään!

        Nyt on harmillinen laihdutuskuuri menossa ja jouduin rajoittamaan alkoholinkulutusta puoleen entisestä. Ei se juominen niinkään lihota, mutta krapulassa tulee tuhlattua ainakin kaksi lompakollista rahaa äärettömän epäterveellisiin herkkuihin. Mutta luvattoman hyviltähän nuo väkijuomat, viinit ja oluet edelleen maistuvat...

        ja oha siul hieno harrastuskii.mie noist hienoist viini valmistuksist ymmärrä mittää,mut saaha mie hakia sitä hienoa viinakaupast.enkä mie ennää kehtaa sitä kiljuakaa laitella,ehä siit tuu ku hajuhaittoja koko huushollii,haisee ku rankki.elä sie sitä tieettiä turhaa,pitäähä sitä ihmisest saaha kii napata,ol hää sit ukko tai akka.mut sen mie siule sanon mennekiini et maisteleha sit kohtuuvel,ettei pää oo seuraavan päivän ku hamina kaupunki.mut nyt miul on savujen paikka.TERVE!


      • Tikkakosken Mannekiini
        aika veitikka kirjoitti:

        ja oha siul hieno harrastuskii.mie noist hienoist viini valmistuksist ymmärrä mittää,mut saaha mie hakia sitä hienoa viinakaupast.enkä mie ennää kehtaa sitä kiljuakaa laitella,ehä siit tuu ku hajuhaittoja koko huushollii,haisee ku rankki.elä sie sitä tieettiä turhaa,pitäähä sitä ihmisest saaha kii napata,ol hää sit ukko tai akka.mut sen mie siule sanon mennekiini et maisteleha sit kohtuuvel,ettei pää oo seuraavan päivän ku hamina kaupunki.mut nyt miul on savujen paikka.TERVE!

        Tokihan minä kohtuudessa pysyn! Tai ainakin yritän...

        Juu, ei parane tiputtaa painoa alle sadan kilon ettei vaaka vallan hämmenny. Se kun on tottunut punnitsemaan miehiä eikä timoteinkorsia.

        Eiköhän tämä kirjeenvaihto ala riittämään. Mehän viemme kaiken tilan asialliselta kilju... eikun viinikeskustelulta. Toivotan sinulle hyvää keväänjatkoa ja iloisia hetkiä niin alkoholi- kuin muidenkin harrasteiden parissa. Teiltä karjalaisiltahan tuo lystinpito tunnetusti luonnistuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe