mistä huomasitte

vauvana?

Vai huomasitteko lainkaan? Huomasitteko pienenä ja miten pienenä vauvana jos oli jotain outoa vauvallanne? Osasitte sitten oottaa et on joku tarkkaavaisuusjuttu tms. sairaus? Millaisia oireita oli tai mikä ns. pisti silmään?

2

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shoe

      Esikoiseni on ADHD Asperger-piirteillä varustettuna. Eihän tuollaisia häiriöitä osannut epäillä, kun ei niistä mitään tiennyt, eikä kokemusta vauvoista muutenkaan liiemmin ollut. Ajatteli vain, että on raskasta tämä vauvanhoito. Näin jälkeenpäin olen varma, että ADHD:n voisi diagnosoida jo vauvana, ainakin oman lapseni tapauksessa. Mahdottoman rauhaton, mikään asia ei kiinnostanut kovin kauan. Jos tissistä ei herunut maito heti, alkoi hirveä huuto välittömästi. Kasvu oli kuitenkin hyvää, joten mistään todellisesta ruuanpuutteesta ei ollu kyse. Nukahtaminen oli vaikeaa ja kaiken kaikkiaan oli vaikea käsittää, että pieni vauva tarvitsee unta niin vähän. Sitten, kun pääsi itse liikkeellä, ei syli paljon kiinnostanut ja perässä sai kulkea vahtimassa, kun kiinnostuksen kohteet olivat juuri niitä lieden nappuloita ja vastaavia). Varsinkin kyläilypaikoissa oli kauhean raskasta. 1 vuotiaan, kun meni perhepäivähoitoon, samankaltaisia kommentteja saatiin sieltä. Esim. muut leikkivät rauhassa yhdessä huoneessa, kun taas meidän pojan perässä sai kulkea ympäri huushollia.

      • tsaidu

        Meillä kaikki vauvat olleet yhtä rauhallisia ja kilttejä!Meillä 5 lasta ja yhdellä adhd.Söi ja nukku hyvin.Meillä on vauvat olleet helppoja.Eivät ole kitisseet turhasta,eikä juuri itkua ole meidän kotoota kuulunut.Eli meillä ei kyllä vauvoista ole huomannut mitään erikoista.Huoli alkoi nousta vasta eskarissa...mutta se onkin sitte ihan eri stoori.=o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe