Miksi kotieläimiä?

Turhautununt

Aloitetaan niin, että niitä on kiva silittää ja rapsutella. Itsellä on kokemusta kissoista ja koirista, mukavia elukoita. MUTTA MUTTA, miksi jokaiseen suhteeseen kun alan niin aina silloiselta tyttöystävältä löytyy, jollei kissaa tai koiraa niin sit molempia ja useampiakin. Hiukan vituttaa nytkin ku pitäis lähteä ulos niin toi puhdas pusakka ku roikkuu tuolilla on aivan karvojen peitossa. Sekin sapettaa et kämppäkin on aivan sekaisin. Pistän sen mielessäni useimmiten noiden elukoiden viaksia vaikka kyllähän tyttöystävän pitäisi siivota ku noi elukat eivät osaa. Silti vaikkakin tykkään eläimistä niin alkaa eläimet vituttamaan sen vuoksi et niitä on omassa kodissa, muuten ei häiritsisi. Olenko normaali.. Pitäisikö minun jatkaa suhdetta vai kestänkö tota loppuelämäni? Tuntuu, että jos kämppä ei ole putipuhdas niin en kestä.. Miksen löydä ihmistä joka vai haluaisi perustaa perheen eikä eläintarhaa... Miten ratkaista kinkkinen tilanne, koska rakastan tyttöystävääni enkä pysty hänestä päästämään irti, mut en kestä tälläistä sekasortoakaan.. ÄLKÄÄ vastatko et siivoa itse, koska ratkaisu ei ole niin yksinkertainen...

15

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisunkaveri

      Miksi lemmikkejä? Koska lemmikit osaavat antaa niin paljon pyyteetöntä hellää rakkautta ettet tiedäkään. Monesti enemmän kuin ihminenkään vaikka rakkaus eläimeen ja ihmiseen ovat täysin eri asia. Ilmeisesti sinäkään et osaa rakastaa jos pidät eläimiä ongelmana rakkaudellenne.

      Sulla taitaa muutenkin olla joku ihme addikti tai mielisairaus siisteyden suhteen. Missään kodissa ei niin puhdasta ole eikä kukaan minun mielestäni normaali ihminen stressaa parista karvasta takissaan. Lähteehän sulla hiuksiakin monta tuhatta päivässä!!! Ja tosiasia on se, että kun lemmikin ottaa niin kyllä se määrää paljon elämää. Ihan kuin mikä tahansa perheenjäsen, jopa sinä! Lemmikkikodissa ei koskaan ole putipuhdasta ja miksi pitäisi ollakaan. Tietysti perussiisteys pitää olla mutta juu...Kasvattaisitko lapsesikin jossain steriilissä ympäristössä ja sitten ne saisivat jonkun kuolemantaudin kun menisivät ulos? Minusta nyt kannattais vakavasti miettiä tuota omaa itseäsi, koska tommonen pakkomielle ylisiisteyteen ei ole normaalia.

      Keskustelkaa tyttöystävän kanssa. Teidän tulee tehdä kompromissi, hän esim. siivoaa enemmän ja sinä autat, koska PERHEENJÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN ja sinun tulee muutenkin päästä tuosta pakkomielteestäsi.

      Tai jos sinua eläimenkarvat niin haittaa niin etsi lemmikitön kumppani vaikka joku allergikko. Muita ei kannattaisi silti syyllistää rakkaudesta eläimeen. Elämässä ja parisuhteessa saa paljon, mutta aina menettääkin jotain. että mieti omia arvojasi!

    • Mirritön

      olet mielestäni. Olen ihan samaa mieltä noista elukoista.
      Kun kaikilla pitää jonkinlainen karvakasa olla.
      Nykyään kun on jo hevosiakin lemmikkinä...tana sentään.

      Olen jonkin verran allerginen niille kissoille ja koirille, senkin vuoksi vastustan niiden liikaviljelyä.
      On suvussakin kyläpaikat vähissä, kun ei kestä niitä elukoita. Ja jos joskus pistäytyy sellaisessa paikassa, alkaa oksettamaan, kun kissa kävelee kahvipöydällä pullien ja kuppien keskellä. Helvetti sentään!!!

      On mennyt kyllä liiallisuuksiin ihmiset niiden kanssa.
      Siksi toivoisin susia hieman enemmän sinne sun tänne, söisivät koiria kuiten vähemmäksi.
      Ja jos joku kunnon tauti alkaisi leviämään niiden kesken, kuten on mahdollista yleensä, kun jotain on liikaa maailmassa.

      • äippäx4

        Kuule ryhdy erakoksi. Jos joku arvostaa lemmikkien pyyteetöntä rakkautta enemmän kuin pakkomielteistä siivoamista, niin älä mene sinne. Ja sellainen pikku juttu vielä että 40-luvun Englannissa ihmeteltiin ylempien luokkien lasten sairastelua ja jopa suurta lapsikuolleisuutta. Myöhemmin on todettu että se steriili kaakeloitu lastenhuone olikin pahasta, kun lapset eivät saaneet tarpeeksi bakteereja, jotta vastustus kyky olisi kehittynyt.

        Ja isoveljen omaava pienempi sisarus on terveempi kuin ainokainen. Samoin lemmikkien omistajat ovat tutkimusten mukaan terveempiä.

        Minä haluaisin kaikille tunnevammaisille oman aidatun läänin, jottei sellaiseen vahingossakaan tutustuisi. Niihin kuuluisi kaikki eläinten vihaajat ja lasten vihaajat ja sairaalloisen mustasukkaiset psykopaatti miehet/naiset.


    • niin olet

      annetaan kaikkien kukkien kukkia..

    • joutuisin

      valitsemaan koiran tai miehen välillä niin kyllä mies lähtisi ja koira jäisi...sinulle sanoisin että koeta sopeutua tai muuten voit saada potkun persuksiin.....

      • 001

        Itselläni on kaksi koiraa.. ja kyllä minua risoo nuo karvat,koirat on mulle kaikki kaikessa ja harrastan niiden kanssa aktiivisesti. MUTTA ne karvat niitä on joka puolella..hieman auttaa ja karvoja ei ole joka paikassa kun imuroin 2xpvä ja koirat eivät tule sängylle tai sohville..
        Ja ex mieheni..okei asuttiin erillään..mutta nähtiin päivittäin,niin koirat eivät tulleet hänen kämppään vaan olivat minun luonani ja autolla kävin ulkoiluttamassa niitä..ja hänelläkään ei ollut koiria mitään vastaan mutta se karva..


    • toimiikohan

      Kyllä luulisi tyttöjä olevan ilman elikoitakin!
      Naiset on vaan saaneet perinnöksi tuon hoivaus vietin .Siinä menee ukot ja elkot!Luonnolliselle ilmiölle ei maha mittään!Jos sattuisi tulemaan 12 lasta !Niuhottelu tuskin korjaisi mitään siinä tilanteessa!Elämä on elämää varten!Otetaan sen kannalta ja nautitaan karvoistakin!Heips.

    • äippäx4

      Ehkä kannattaisi etsiä sellainen tyttöystävä jolla ei ole eläimiä ja jolla on vaikka allergia ja astma, niin ei tarvitse sinun niuhoittaa ja elämääsi pilata.

      Sinun kannattaa myös hieman kasvaa ennen kuin harkitsetkaan lapsia, sillä nekin sotkevat ja pitävät meteliä.

      Mitäs pidät sen pusakan tuolilla, laita se hengarissa naulakkoon. Vai oletko niin laiska ettet jaksa laittaa sitä sinne.

      Eikä kaikilla tytöillä ole eläimiä, mutta oletkos ajatellut että mistähän se johtuu että sinä löydät aina niitä eläinrakkaita naisia.

      Miksi et voi siivota itse, vai onko sinut kasvatettu siihen että se on naisten työ?

      Minun mieheni on myös äärettömän tarkka ja häntä ärsyttää suunnattomasti eläinten karvat( meillä on kolme kissaa , koira ja neljä lasta).
      Mutta jo tavatessamme sanoin etten ole mikään siivoushirmu, enkä jaksa joka päivä imuroida, niin hän teki valintansa silti, ja sanoi sitten siivoavansa itse jos alkaa ärsyttämään.

      Jep ja sitten jos et ole auttavaa ja osallistuvaa tyyppiä, niin älä harkitse perheen perustamista.
      Lapsista on paljon enemmän vaivaa kuin eläimistä.
      Ja jos ihminen on pilkunviilaaja niin voi olla että se ilo jonka lapsista saa jää sen kaiken kaunan/ärsyyntymisen taakse , kun kaikki paikat ei olekaan tip top.

    • Turhautununt

      Heips taas. Kiitos vastauksista. Tosin aika kriittisiä vastauksia enimmäkseen, enempi olin toivonut molempia osapuolia ymmärtäviä vastauksia. Jos vaan muistaisin kaikki nuo mitä tuolla luki niin voisin vastata kaikkiin omalla mielipiteellä. Ensinnäkin olen samaa mielti mirreistä ärsyyntyvän hepun kanssa siitä ettei ne elukat kuulu yksinkertaisesti sellaiseen paikkaan, josta kuuluisi syödä. Kissahan tonkii omaa kakkiaan hiekkalaatikossaan ja tuo tämän sitten pöperöihin. Asia on käytännössä sama kuin itse/joku muu tepastelee kengät jalassa ja pitää sitten kenkiä pöydällä. En missään nimessä myöskään hae mitään steriilitöntä tilaa kotiini vaan ainoastaan siisteyttä, joten se paskanjauhahaminen lasten bakreettomasta elinympäristöstä helvettiin. Lapsethan vetävät naamaansa kaikkea mitä löytävät, joten kukaan ei pysty niitä estämään syömästä mitä huvittaa, enkä tule edes estämään tulevien omien lasteni, suuri kysymysmerkki?? tai kummilasteni silloin kun niitä hoidan, senkun popsivat :) hauskaahan se on seurata mitä ne popsivat.. Sitten emännälle, joka mieluummin jättää äijänsä: Parempi ehkä sinun olla yksin sillä olen sitä mieltä, että kyllä sen pariskunnan rakkaus on tärkeintä siinä suhteessa, ei mikään muu.. En olisi kenenkään kanssa pelkästä yhdessä olosta vaan ainoastaan, jos rakastan. Meillä on koko ajan halaamista, pussailua, toisen huomioimista jne.. Enpä nyt oikein taas muista muita vastauksia.. Sellaisen asian olen myös pistänyt silmälle kodeissa joissa on eläimiä, että ne vaan ovat siellä eikä niille anneta mitään rakkautta. Miksi olla eläimiä, jos niitä ei huomioida ja koirankin ulkoiluttamista pidetään niin pirun raskaana ku koko ajan sanotaan et ei millään jaksais lähteä lenkille sen kanssa.. Itselläkin on ollu kotieläimiä ja silloin hoidin niitä koko ajan ja rapsuttelin ja siivoilin niiden häkkejä ja terraarioita todella ahkerasti.. En ole mikään terveysintoilija siis vaan haluan naisen vaalivan järjestystä ja siisteyttä kodissa, se ei ole miehen homma. Miehen kuuluu todellakin auttaa kaikessa, mut mun mielestä naisellinen nainen ei tykkää asua likaisessa asunnossa ja epäsiistissä...

      Tällästä tänään :)

      Kosketelkaa toisianne ;)

      • tongi kakkaa

        Kissan käydessä laatikolla se ei halua edes koskea kakkaansa vaan peittää sen hiekalla.


      • Kompromisseja

        Serkullani ja tämän miehellä on vähän samankaltainen ongelma. Serkullani on aina ollut kissoja ja juuri nyt kaksi jotka pelastettiin varmalta kuolema ja jotka ovat enemmän kuin tärkeitä. Nyt kuitenkin kun ovat miehensä kanssa muuttaneet saman katon alle ei yhteinen arki olekaan niin helppoa. Miehellä menee hermo karvaturreihin ja serkkuni ei aijo niistä luopua. TOSIN mies tiesi koko ajan ja kun muutosta päätettiin että kissat seuraavat mukana joten asiaa voi katsoa tältäkin kantilta. Toisaalta myös tämä siisteys on sielläkin ongelmana. Serkkuni ei oikein huolehdi kissojen sotkujen siivoamisesta ja karvoja onkin joka paikassa. Mies taas ei siivoa ollenkaan.

        Tässä päästäänkin tähän että omasta mielestäni MOLEMPIEN osapuolien tulisi osallistua yhteisen hyvinvoinnin kannalta kodin siistinä pitämiseen! Jos molemmat käy töissä, on paskapuhetta että siivous on naisen hommia. Kissojen sotkujen siivoaminen on niiden omistajan vastuulla.

        Kommunikaatiolla ymmärrystä :) ihmiset ei vieläkään ole oppinut ajatustenlukua


    • Posliinip...u

      Vetele käteen jos et aitoo taho.

    • "karvapallo

      Olen luultavasti pahin painajaisesi 4 karvaista koiraa, kissa, 2 kääpiöhamsteria.

      Mutta itse asiaan Kun / jos joskus löydän oman kullan, joka ei halua eläimiä kotiimme, niin minusta on aivan paikallaan että kun sen hetkiset lemmikit kuolevat, ei hanki enää uusia. Olen saanut nauttia lemmikkien seurasta siihen saakka ja on kait aika kokeilla miltä tuntuu koti ilmän lemmikkejä.

      Asunnon jakaminen on aina kahden kauppa, jossa pitää ottaa huomioon myös omalle kannalle vastakkaisia mielipiteitä & toiveita.
      Jos haluaan putipuhtaan kodin niin siihen pitää myös itse vaikuttaa varsinkin sitten kun ei ole eläimiä, siistiminen ja tiskaaminen ym. kotityöt eivät ole pelkästään naisten hommia.

      • Turhautuntn

        Kiitos kommentista. Täällä saa harvoin asiallista palautetta kysymyksiinsä niinkuin nyt sinulta sanoin, kiitos siitä tuli vielä hyvä mielikin. Nimenomaan on katsottava kaikki kannat, koska jokaisella on erilaisia mieltymyksiä. Itsekin pidän eläimistä ja nekin useimmiten pitävät minusta, koska niitä kovasti rapsuttelen. Se vaan tosiaan et en välttämättä niitä kotiini toivoisi, sinne riittää se tyttöystä jne.. Mukavaa jatkoa sinulle ja karvapalloillesi :)


      • ittelles elämä
        Turhautuntn kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Täällä saa harvoin asiallista palautetta kysymyksiinsä niinkuin nyt sinulta sanoin, kiitos siitä tuli vielä hyvä mielikin. Nimenomaan on katsottava kaikki kannat, koska jokaisella on erilaisia mieltymyksiä. Itsekin pidän eläimistä ja nekin useimmiten pitävät minusta, koska niitä kovasti rapsuttelen. Se vaan tosiaan et en välttämättä niitä kotiini toivoisi, sinne riittää se tyttöystä jne.. Mukavaa jatkoa sinulle ja karvapalloillesi :)

        Ottamatta kantaa onko eläimiä kotona tai jotain:

        Voi vitun vittu. Tässä meillä taas yksi uusavuton joka on katsonut liikaa telkkarista stailausohjelmia.... Oletko oikeasti niin surkea tapaus että itsetunto romahtaa parista karvasta? Mene kuule lasikaappiin seisomaan niin ei vaatteet likaannu. Sehän se on tärkeintä elämässä, eikö? Varo vaan ettei tuuli aseta kulmakarvoja väärään asentoon! Perkele mikä tapaus!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe