Keravan tallit

Tare68

Olen muuttamassa Keravalle ja olisin kysellyt arvioita Keravan seudun talleista. Millaisia ovat ilmapiiriltään, hevoset, hinnat ym. kaikki kiinnostaa mitä tulee mieleen. Olen ajatellut pääasiassa Kalliorinnettä tai Enjalaa, mutta Keravan ratsastuskoulustakin saa kokemuksia kertoa.

23

4714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppahöperö<3

      mulla ois kaks tallia keravan seudulta elikkäs kotikulman talli pidetään shettistunteja sekä hevostunteja yhden tunnin hinta 15e . keravan talli ponitunteja ja hevostunteja hinta tunnilta 26e itse ratsastan kotikulmalla ;D tosi ihanat ponit ja hepat

      • ks

        Onko keravalla muita talleja kun nämä: keravan ratsastuskoulu, enjalan talli ja kotikulman talli??


      • ks

        Tarkotitko tota keravan tallii= keravan ratsastuskouluu??


      • Anonyymi

        Joo, mäkin ratsastan kotikulmassa ja se on kyl ihan sairaan ihana paikka ja sijaitsee sipoossa niinkuin tämä toinenkin talli nimeltään savijärven talli jossa on enimmäkseen pelkkiä hevosia mutta todella laadukas talli on.


    • 17 tauon jälkeen

      Itse voin suositella lämpimästi Enjalaa.
      Sinne oli erittäin helppo mennä uutena mukaan joukkoon. vastaanotto oli tosi lämmin ja mukava.
      Alusta lähtien olen tuntenut kuuluvani joukkoon. Missään vaiheessa ei ole tullut tunnetta että sinne olisi epämiellyttävä mennä. Eikä koskaan ole tuntunut että minua katsotaisiin pitkin nenän vartta.
      Opetus on tasokasta ja opettajat todella mukavia. saat yksilöllistä palautetta tunnista ja juuri sinun
      tasoasi kehitetään. opettajista olen ollut kolmen neljästä tunneilla ja en usko sen neljänenkään poikkeavan kolmesta muusta.
      Ja hevoset ovat aivan ihania ja tarkoin tuntikäyttöön valittuja.
      jos nyt jotain miinusta pitää keksiä niin se lienee maneesin puute, mutta näin kesän korvilla sekään ei ole suuri miinus. Niin ja onhan sinne maneesikin suunnitteilla kunhan paperi pyrokratia selviää ja maneesia päästään rakentamaan.

      • ks

        Oisko keravalla talleja mitkä ei maksaisi liikaa?? Olen miettinyt meniskö keravan ratsastuskouluun vai enjalan talliin.


    • Tare68

      Kiitoksia vastauksista, Kalliorinnettä kävinkin jo kokeilemassa. Enjalaan en ole vielä päässyt, mutta toivottavasti lähiaikoina :)

    • Dumlen

      Keravan ratsastuskoululla irtotunti ponilla maksaa 35 euroa, hevosilla taas 42. Enjalassa irtotunti on 36 €. Molemmat on mun mielestä ihan mukavia, tutustumisen arvoisia paikkoja :)

    • Vastakkain2tallia

      ENJALA:

      Ratsastin siellä ( Enjalan Tallilla ) muutamia vuosia, aivan mahtava opetus!

      • Niin että

        Kotikulmassa mennään puolikkailla ja ponitunneilla paljonkin kokorataleikkaata. Hyppäämään ei voida heti kuitenkaan kahta kertaa ratsastanutta laittaa. se riippuu aivan ryhmän tasosta mitä tunnilla voi ja ei voi tehdä. me ollaan hypätty nyt tänä vuonna kolme kertaa ja joskus ollaan enemmänkin. kuitenkaan kun tunnit eivät ole estepainotteisisa, ei sen takia hyppäämään pääse joka kerta.


    • Hopsuheppa

      Olis vielä Pypin kotitalli. Ymmärtääkseni ihan mukava pikkutalli, hintataso tietääkseni aika kohtuullinen.

    • Vagasa

      voisiko joku kertoa millainen Pypin kotitalli on? Saatan vaihtaa sinne

      • pompompom

        Meikäläistäkin kiinnostais, et millainen paikka tää Pypin Kotitalli on. Millaiset hevoset, opetus ja ilmapiiri? Suht lähellä ois, niin kuulostaa ainakin kivalta, pieneltä paikalta. Ja ennen kaikkea edulliselta!


      • 100010

        Pypin kotitalliin tosi kiva ja opetuslaadultaan hyvä! Ilmapiiri on mahtava! Saa heti kavereita ja tallin omistaja on mukava! Hevosista ei paljoa ole kokemuksia kun en siellä säännöllisesti käy (aina välillä käyn kattelemassa ja morjenstamassa kavereita) hevoset ainakin joilla olen mennyt tai hoitanut niin ihania ja lempeitä! Suurin osa hevoskokoisia! Opetus on hyvää ainakin tällä hetkellä vielä siellä käy Else Väyrynen joka on erittäin hyvä valmentaja ja loput tunnit pitää Ypäjällä opiskeleva tallin pitäjän tytär Fanny, joka on hyvä ja kannustava opettaja! Tosi mukava ja kotoisa talli ihanalla ilmapiirillä! Suosittelen!


    • Exkotikulmanratsastaja

      Kotikulmantallin opetus on kyllä aika huonoa .Ei yhtää koulutettua opettajaa :( Tallilla on kilttejä poneja mutta osa on laiskoja kuten Esko .Jotkut ihmiset ovat vähän ilkeitä mutta suurinosa on kivoja .On ihan hyvä että on ne muutamat hevoset mitä ei anneta ihan kenelletahansa ratsastajille .Shettikset on niille pikku ipanoille jotka istuu selässä .Ovat meinaan tosi kilttejä .Emma vaan välillä puree pieniä leivän toivossa:( Tallilta myydään huonosti tunti käyttöön soveltuvat hevoset ja eläke ponit .Jos tallilla olisi koulutetut opettajat voisin jopa vielä käydäkkin.Leirit siellä on kumminkin ihan sairaan kivoja .Ullakolla on parasta.Leirit ovat mahtavia .Ruoka hyvää .Kivat ohjaajat.Leirejä vetää kokeneimmat opet joten opetuskin on ihan hyvää.Leirit 5/5 ja talli3,5/5

    • Suosittelija

      Kaikki tallit ovat varmasti todella mukavia ja muutenkin hyviä talleja. PAITSI yhtä tallia en suosittelisi kenellekkään. Nimittäin Trans Horses Ky...hevoset ulkoilevat LIIAN vähän ja seisovat vaan karsinoissaan. Itse en ainakaan kannattaisi sellaista toimintaa. Menee jo aikalailla eläinrääkkäyksen puolelle. Ja muutenkin Trans Horses:issa aikas huono ilmapiiri...ihmettelen miten koko talli on edes SRL:än hyväksymä ratsastuskoulu kun ne hepat vaan seisoskelevat siellä.


      Itse ainakin siirryn nyt Keravan ratsastuskouluun kun on niin lähellä ja olen kuullut Keravan ratsastuskoulusta ihan hyvää palautetta. Ainakin jos haluaa kehittyä niin suosittelen aika lämpimästi Keravan ratsastuskoulua. Varmasti Enjalakin on tosi hyvä paikka mutta itse siirryn Keravan ratsastuskouluun.:)

      • Anonyymi

        En itse ole ollenkaan samaa mieltä transsista hevoset ulkoilevan joka ikinen päivä kello 7-13 ellei ole todella huono ilma ennen ulkoilua he saavat ruuan ja heti kun pääsevät sisään niin ruoka odottaa sen jälkeen niillä on pari tuntia aikaa levätä ennenkun ihmiset tulevat paikalle.! Talli on ihan rehellisesti SRL:än hyväksymä ratsastuskoulu! Omistajat eivät voi asialle mitään jos toiset talli tytöt/pojat ovat ilkeitä toisille silloin täytyy itse ottaa omasta niskasta kiinni ja käydä sanomassa tallin omistajille asiasta niin asiaan tulee muutos hevoset saavat heti lääkärin apua jos ne ovat kipeenä eikä ne mitään robotteja ole kukaan tallilta ei ole automaatti tai jos on niin sit se on sitä että pyörii keskellä maneesia/kenttää ponilla. Kaikilla hevosilla ei käytetä suojia koska kaikki eivät hyppää esteitä kosa ne käyvät sen tasosilla tunneilla. Ne jotka hyppää enemmän niin ne käyttävät suojia myös:) tilat ovat isot ja paljon töytä vaativat hevosia on muutenkin päälle 50kpl on myös yksäreitä joilla vain tallin omistajat menevät:) isoista tiloista ja isosta määrästä hevosia on myös hinnatkin kalliit. Hinnat on suhteessa opetukseen ihan kohdillaan. Hevosetkin tarviavat paljon ruokaa ja ruokaan tarvitaan rahaa! Itse suosittelen lämpimästi Trans Horses Ky:tä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse ole ollenkaan samaa mieltä transsista hevoset ulkoilevan joka ikinen päivä kello 7-13 ellei ole todella huono ilma ennen ulkoilua he saavat ruuan ja heti kun pääsevät sisään niin ruoka odottaa sen jälkeen niillä on pari tuntia aikaa levätä ennenkun ihmiset tulevat paikalle.! Talli on ihan rehellisesti SRL:än hyväksymä ratsastuskoulu! Omistajat eivät voi asialle mitään jos toiset talli tytöt/pojat ovat ilkeitä toisille silloin täytyy itse ottaa omasta niskasta kiinni ja käydä sanomassa tallin omistajille asiasta niin asiaan tulee muutos hevoset saavat heti lääkärin apua jos ne ovat kipeenä eikä ne mitään robotteja ole kukaan tallilta ei ole automaatti tai jos on niin sit se on sitä että pyörii keskellä maneesia/kenttää ponilla. Kaikilla hevosilla ei käytetä suojia koska kaikki eivät hyppää esteitä kosa ne käyvät sen tasosilla tunneilla. Ne jotka hyppää enemmän niin ne käyttävät suojia myös:) tilat ovat isot ja paljon töytä vaativat hevosia on muutenkin päälle 50kpl on myös yksäreitä joilla vain tallin omistajat menevät:) isoista tiloista ja isosta määrästä hevosia on myös hinnatkin kalliit. Hinnat on suhteessa opetukseen ihan kohdillaan. Hevosetkin tarviavat paljon ruokaa ja ruokaan tarvitaan rahaa! Itse suosittelen lämpimästi Trans Horses Ky:tä:)

        Ja hevosia ei käytetä milloinkaan loppuun ne käyvät max kaksi opetus tuntia päivässä eikä kaikki käy joka päivä 2 tuntia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hevosia ei käytetä milloinkaan loppuun ne käyvät max kaksi opetus tuntia päivässä eikä kaikki käy joka päivä 2 tuntia!

        Ja ne jotka ei tiädä tallin asioista voi olla sitten haukkumatta:) kiitos:)


    • Enjalaisthebest

      Joo ei todellakaan yhtään myöhässä mutta tää voi olla vaikka niille jotka on ehkä alottamassa joistain näistä talleista. Omasta kokemuksesta päätelleen niin en todellakaan suosittele Trans Horses Ky:tä ihan samoilla periaatteilla kuin yllä olevassa kommentissa lukee. Olen myös kuullut ja nähnyt muutakin huonoa Transsista... Tuntuu vaan ihan siltä, että ne hevoset käytetään loppuun, eikä huolehdita ja hoideta niitä kovin hyvin...Keravan ratsastuskoulukin olisi ihan hyvä paikka jos ei olisi pilttuita, eli niinkuin parsikarsinoita(ja jos ei olisi niin pieniä tarhoja)...Kotikulman tallilla on ihanat hevoset ja kivaa porukkaa, mutta opetus on aika huonoa...Ainoa paikka jota voin 100% suositella Keravan lähistöllä, on Enjalan talli. Enjalassa hoidetaan hevoset tosi tosi hyvin ja pidetään hepoista muutenkin huolta. En ole saanut mistään ratsastuskoulusta parempaa opetusta kuin Enjalasta!

      • Anonyymi

        Kotikulmassakin on ihan tosi mahtavaa opetusta jos osaa hakeutua oikean tasoisille tunneille. Itse olen ratsastanut Kotikulmassa aina ja olen oppinut hirmuisen paljon. Kotikulmassa käydään kaikki ratsastukseen liittyvät asiat ainakin jossain kohtaa läpi, ja ratsastuksenopettajia ei voi missään nimessä moittia! Opettajat todella panostavat työhönsä ja antavat jokaiselle ratsastajalle tunnin jälkeen rehellistä ja yksilöllistä palautetta. Kotikulmassa olen hypännyt esteitä, oppinut pohkeenväistön salat, tajunnut puolipidätteet ja avo-ja sulkutaivutukset, oppinut laukkaaamaan, oppinut hoitamaan hevosta, oppinut satuloimaan ja suitsimaan, oppinut siivoamaan karsinan, oppinut taluttamaan hevosta ja vaikka mitä muuta! Se että Kotikulmassa olisi huonoa opetusta on täysin perätön väite! Suosittelen ehdottomasti Kotikulman tallia!:-):-):-):-)


    • Irinapuhakka

      Joo Transsi on aika huono talli liian kallistakin.Suosittelen kotikulman tallia Siellä mä ratsastan maanantaisin ja hoidan yhtä Rio ponia Maanantaisin:)

      • Anonyymi

        Rio on superihana! Mun lempiponit on silti Jessy ja Sinttu, koska ne on niin reippaita ja kilttejä. Lempihevoset on Rapsu, Tiimari, Ässä ja Tikkari.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe