Onko teillä kaikilla yksityinen neurologi, jonka vastaanotolle pääsette helposti, vai kuinka asiat hoituvat?
Itselläni vaan takkuamista riittää. Kerrotaan että voi ottaa neuron poliklinikalle yhteyttä ja sitten kuitenkaan en saa aikaisempaa vastaanottoaikaa. oikein päreeni poltin niin huhtikuussa saan ensimmäisen ajan, kun vaan neurologi suostuu ilmoittamaan tuloaikansa poliklinikalle.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi(jos haluan ennemmin ajan) että menen päivystyksen kautta. Joka tällä sektorilla on että oon päivystyspolilla yö aikaan niin oon keskussairaala tasolla. Siellä sitt päivystävä lääkäri kysyy puhelimitse ohjeita neurologilta. Huh Huh.
Neurologille pääsy?
31
1624
Vastaukset
- Lana-81
Itse olin ainakin vähän aikaa sitten lomalla Sotkamossa ja, kun aloin siellä saada tiheään kohtauksia, niin mentiin kyllä yöllä päivystykseen keskus sairaalaan. Sieltä löytyi myös lähin neurologi (olikohan se nyt Oulusta), jota konsultoitiin myös puhelimitse ja sain lääkkeitä. Tosin "vain" stesolideja, kun sattui onneksi olemaan oman lääkärin soittoaika parin päivän päästä.
Olen kyllä ollut muutaman kerran täälläkin päässä päivystyksessä nostattamassa lääkitystä, kun on kouristuksia tullut. Toki se, että kuuluu meilahdehden piiriin, on jonkun näkönen etu, koska pääsee suoraan neurologiseen päivystykseen.
Itse olen asian kuitenkin käsittänyt niin, että jos on sellainen lääkitys mikä saattaa vaikuttaa joihinkinkin veri arvoihin, ( minkä testaukseen menee muutama päivä) niin ne arvot pitäisi olla mukana. Jotta sitä lääkitystä voi päivystyksessä nostaa. Mutta sitten kai soitto ajalla ja puhelin reseptillä mennään eteenpäin.
En tiedä oliko tästä apua. Mutta eipä siellä Sotkamossa näyttänyt viikolla mitään ruuhkaa olevan. Itse olen vielä aika untuvikko, joten ehkä nuo kokeneemmat ja syrjäsemmällä asuvatkin jotain vastaavat.
Eipä täällä helsingissäkään taida epiläisten sen paremmin asiat olla. Itselläni on oma "julkinen" neurologi ja aina paperit hukassa. Ja uskoisin, että näin on muillakin, mutta mulla om myös aivokasvain ja tämä neurologi tutkii myös sitä, etten voi varmasti sanoa.
... tais tulla tekstiä yli kysymysten, enkä ees enää muista mitä kysyit, mut muistamattomuutta taitaa olla tällä paltalla liikkeellä.... :)!- Vitsit vähissä
aivokasvain vai kysta? Muuten vain kiinnostaa kun itselläni on kysta vasemmalla etuohimolohkolla. Kunka ovat tutkineet?
- Lana-81
Vitsit vähissä kirjoitti:
aivokasvain vai kysta? Muuten vain kiinnostaa kun itselläni on kysta vasemmalla etuohimolohkolla. Kunka ovat tutkineet?
Sijaitsee kyllä myöskin vasemmalla puolella, (siinä etummaisessa lohkossa, kun aivot taidetaan neljään osaan jakaa) mut eikai se voi ohimolohko olla, kun se kuvissa näyttää yltävän aika pitkälle alueelle ja muutenkin vaikuttaa niin moneen asiaan. (Voin toki olla väärässäkin...)
Tarkoitatko, että miten tutkittiin, että se löydettiin? Vai miten sitä on hoidettu? Tää neiti on vähän väsyny... Oon ollu täällä jo pariin otteeseen vastaamassa, mut en ookkaan sit saanu aikaseks.
Täs on ollu vaan niin rankat pari viikkoo takana, et ois terveen ihmisenkin jaksaminen koetuksella. Oli myös tänään/eilen soittoaika neurologille ja ketuttaa niin vietävästi, mut ehkä siitä avaudun sit jokupäivä täälläkin enemmän... - Vitsit vähissä
Lana-81 kirjoitti:
Sijaitsee kyllä myöskin vasemmalla puolella, (siinä etummaisessa lohkossa, kun aivot taidetaan neljään osaan jakaa) mut eikai se voi ohimolohko olla, kun se kuvissa näyttää yltävän aika pitkälle alueelle ja muutenkin vaikuttaa niin moneen asiaan. (Voin toki olla väärässäkin...)
Tarkoitatko, että miten tutkittiin, että se löydettiin? Vai miten sitä on hoidettu? Tää neiti on vähän väsyny... Oon ollu täällä jo pariin otteeseen vastaamassa, mut en ookkaan sit saanu aikaseks.
Täs on ollu vaan niin rankat pari viikkoo takana, et ois terveen ihmisenkin jaksaminen koetuksella. Oli myös tänään/eilen soittoaika neurologille ja ketuttaa niin vietävästi, mut ehkä siitä avaudun sit jokupäivä täälläkin enemmän...että kuinka muuten ovat tutkineet kuin varmaankin mangneettikuvien avulla. Itselleni on tehty vain se.
Jospa vointisi ja olosi kohentuisi paremmaksi ja ajatuskin saisi sit paremmin luistaa! - Lana-81
että kuinka muuten ovat tutkineet kuin varmaankin mangneettikuvien avulla. Itselleni on tehty vain se.
Jospa vointisi ja olosi kohentuisi paremmaksi ja ajatuskin saisi sit paremmin luistaa!Löydettiin tt(en jaksa kaivaa papereita, joten voi yhtä hyvin olla nimeltään joku muu aparaatti) kuvista meikun päivystyksestä. Olikohan se laaja alainen harventuma, sitten otettiin osastolle. Epäiltiin heti kasvainta, (eikä semmosta kai voi täräyttää ihmiselle noin vaan), mut piti myös saada varmennus mangneetista, josta se sit varmistukin. (Meni kyllä sillä hetkellä elämän arvot uusiks)
Sitten oltiin viikko sairaalassa, aloitettiin kortisonit, epilepsialääkitys ja otettiin tietysti paljon kokeita. Parin viikon päästä uusiin mri-kuviin töölöön ( katsottiin miten vaikuttaa raajojen toimintaan). Ja lokakuussa leikattiin, se mitä pystyttiin ja loppu jätettiin, ku sijaitsi liikekeskuksen alla. ( Eli oisin halvaantununu).
Eli siksi, en aina tahdo ymmärtää. Käyn vielä kuntoutuksessa, mut oon edistyny sen verran et oon jo pari kertaa jaksanu tänne kirjotella :), kun oon lokakuusta asti seurannu vaan sivusta ja kun oon vedelly noita kouristus kohtauksia aika tiheeseen ja lääkkeitä koko ajan nostellaan, niin on veto vähän veks. Niin ja tietysty tasasin väli ajoin on mangneetti kuvaus, et pysytään ajan tasalla ton "kaverin" suhteen. ( Se on ainakin toistaseks: oligoastrosytooma gradus 2 ja toivottavasti semmosena pysyykin)
Mut nyt elämä taas hymyilee. Äiti on päässy pari päivää sit teholta pois ( Siltä puhkes kaks aneurysmaa, joiden olemassa olosta ei ees mitään tiedetty päästä ja oli hyvin lähellä, ettei henki lähteny). Ja nyt suurin riski saada aivo infarkti on mennyt. Kun on rampannu sairaalassa sen 3 viikkoo, joka päivä oon siitäki sit vähän vetoveks... Ja sitä tarkotin, kun kirjoitin, et ois terveelle ihmisellekin rankkaa aikaa.
Kysäse vaan, jos sit kuitenki jäi jotain olennaista puuttumaan ;)!
- Telle
ainakin alku. Olin täällä jo melkein poistumassa kuvioista! Meilahti sanoi "mene Mäntytielle", Mäntytie sanoi "mene Meilahteen". Kun tarpeeksi monta kertaa olin joutunut Meilahden päivystykseen tajuttomana, alkoi Mäntytieltäkin kummasti löytyä aikoja ihan sopivaan tahtiin. Nyt minulla on ensimmäistä kertaa tunne, että olen "hoidossa" (no jaa, olinhan Meikussa osastolla "hoidossa").
Tänään taas neurologilla käynti ;) Vaikka ehkä pitäisi olla :( koskapa joutunen lisälääkitykseen. Missäpäin Suomea olet? Jos täällä Hesan seudulla, suosittelen kuitenkin sitä päivystykseen menoa. Sitä kautta historiikki kirjautuu ja tulevaisuudessa ehkä takaa nopeamman hoidon (näin kohdallani). Mutta älä Marian sairaalaan...siellä ne tekee just tuota; soittelevat neurologille jonnekin ja pähkäilevät, mitä tehdä...- Vitsit vähissä
asun keskellä Suomea. Ja olen alkutaipaleella tämän sairauteni kanssa, eikä oikein tiedä mitään. Olen jo käynyt neuron polilla tämän epin kanssa kerran ja sitä ennen tutkimuksissa.Eli tiedot ovat siellä. Oireet vaan ovat muuttuneet, kieli puutuu, huimaa, näkö vapisee vasemmassa silmassä.
Tuntuu että ei oikein oteta vakavasti kun en kuitenkaan tajuani menetä :(
Kovasti sopeutumista vaatii.. Olen suunnilleen saman ikäinen kuin sä.
Haluaisin niin kovasti että pärjäisin sinne huhtikuulle. Silloin on hyvälle lääkärille aika.
- ansku-22
välein.Soittoajan saan tarvittaessa kun lääkepurkujen kanssa tulee ongelmia yms.Miksi mennä yksityiselle kun homma toimii julkisella sektorillakin. Muut asiakkaat siinä kärsivät kun sinulla ruvettaisiin varaamaan aika viikon päähän.Ajat varataan kuukausia ennen eikä lääkäriäkään kiinnosta olla ylitöissä.Ainut vaihtoehto on odottaa sinne huhtikuuhun tai mennä sinne päivystykseen.
Tosiasia on että lääkäreitä on liian vähän ja hoitajan hoitavan suurimman osan niiden töistä, tai sanottaisiinko että niin etelässä mutta ei luojankiitos täällä pohjoisessa. - ansku-22
syytät vääriä ihmisiä.Ne siitä on vastussa jotka määrärahoista kyseisessä sairaalassa päättää. Ei lääkärit ja hoitajat.
- Vitsit vähissä
ihmetyttää neuvo että voi ottaa yhteyttä, jos ei asialle voi kuitenkaan tehdä juuri mitään.
Ei ole tarkoitus syyttää heitä ja olen kyllä huomannut että lääkäreitä on tosi vähän. Ois kannattanut ottaa se asia vaalikampanjaan :) Vitsit vähissä kirjoitti:
ihmetyttää neuvo että voi ottaa yhteyttä, jos ei asialle voi kuitenkaan tehdä juuri mitään.
Ei ole tarkoitus syyttää heitä ja olen kyllä huomannut että lääkäreitä on tosi vähän. Ois kannattanut ottaa se asia vaalikampanjaan :)olisi pitänyt tuoda esille,
mutta ei yksikään edustaja
vahingossakaan niitä tuonut.
Vielä, kun tavja allekirjoittaa
erään lakiehdotuksen, niin
edelleen heikennetään oikeuksiamme:((- revontuli
Pärre kirjoitti:
olisi pitänyt tuoda esille,
mutta ei yksikään edustaja
vahingossakaan niitä tuonut.
Vielä, kun tavja allekirjoittaa
erään lakiehdotuksen, niin
edelleen heikennetään oikeuksiamme:((Kiinnostaisi tietää tuosta eräästä lakiehdotuksesta.. mistähän on kysymys?
revontuli kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää tuosta eräästä lakiehdotuksesta.. mistähän on kysymys?
Suora lainaus kaverin viestistä.
Eli tälläistä olisi suunnitteilla:
"Vakuutusongelmaisten liitto r.y.
Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki r.y.
Asia Sähköpostiviestinne koskien hallituksen esitystä 12/2006 ja vakuutusoikeuden lausuntoa 5.9.2005
Olette tiedustelleet, onko hallituksen esityksestä 12/2006 lausunnon antaneen vakuutusoikeuden Timo Havun allekirjoittama lausunto toteutuessaan vakuutusoikeudessa sekä sen alaisissa lautakunnissa Suomen perustuslain ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen mukainen. Käsityksenne mukaan lausunnon sivuilla 5, 7 ja 11 esitetyt lainsäädäntöön vaadittavat muutokset ovat kansalaisten ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutumisen näkökulmasta pöyristyttäviä.
Oikeusministeriön tehtävänä ei ole arvioida vakuutusoikeuden ylituomarin antaman lausuntoa perustuslain ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen kannalta. Kyseinen lausunto on annettu oikeusministeriön työryhmämietinnön Oikeudenkäynnin julkisuus hallintotuomioistuimissa (työryhmämietintö 2005:6) johdosta. Lausuntovaiheen jälkeen kyseisen työryhmämietinnön perusteella on laadittu hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi oikeudenkäynnin julkisuudesta hallintotuomioistuimessa sekä eräiksi siihen liittyviksi laeiksi (HE 12/2006 vp). Esitys on annettu Eduskunnalle 10.3.2006 ja Eduskunta on hyväksynyt lakiehdotuksen 23.1.2007. Tasavallan presidentti ei ole vielä vahvistanut lakia.
Kyseisessä lausunnossa on pääosin hyväksytty työryhmän ehdotukset. Olette viitanneet lausunnon sivuille 6-7, joilla käsitellään ratkaisun julkisuutta. Lausunnossa on ehdotettu, että neuvottelusalaisuus tulisi pidentää työryhmän esittämästä 60 vuodesta 100 vuoteen. Eduskunnan hyväksymässä ehdotuksessa laiksi oikeudenkäynnin julkisuudesta hallintotuomioistuimissa on 15 §:ssä seuraava säännös: Hallintotuomioistuimen neuvottelu toimitetaan asianosaisten ja yleisön läsnä olematta. Neuvottelun sisältö on pidettävä salassa. Salassapitoaika on 80 vuotta asian vireilletulosta tuomioistuimessa.
Lausunnon sivulla 7 on lisäksi käsitelty päätöksen julkisuutta ja sivulla 8 on ehdotettu, että eräissä tapauksissa myös päätöksen lopputulos tulisi voida salata. Eduskunnan hyväksymässä lakiehdotuksessa on 16 §:n 3 momentissa seuraava säännös: Päätöksen lopputulos ja sovelletut lainkohdat ovat aina julkisia.
Edelleen olette viitanneet lausunnon sivulle 11, jossa on esitetty näkemykseen siitä, että uutta lakia tulisi soveltaa asioissa, jotka ovat tulleet vireille lain tultua voimaan tai joita ei ole lainvoimaisesti ratkaistu ennen lain voimaantuloa .Eduskunnan hyväksymässä lakiehdotuksessa on seuraava voimaantulosäännös: Ennen tämä lain voimaantuloa hallintotuomioistuimen asiakirjarekisteriin merkittyjen oikeudenkäyntiä koskevien tietojen julkisuuteen ja salassapitoon sovelletaan tämän lain voimaantullessa voimassa olleita säännöksiä. Lain soveltamista ei ole muulla tavoin rajoitettu ennen sen voimaantuloa vireille tulleiden asioiden osalta.
Ystävällisin terveisin
Leena Luhtanen
Oikeusministeri
Eli tuon mukaan asioita salataan
jopa asianomaisilta tuo 80 vuotta.
Yleensä nuo lait tehdään näköjään
sen mukaan, että asianomistaja ei
muka ole "ruumiin ja sielun voimissa".
Unohdetaan kuitenkin kaikki "selvä järkiset",
jotka haluavat vain puolustaa itseään.
Kiitokset tavjalle ja eduskunnan pässeille.
Tämmöinen olisi pitänyt vähintään
tulla:
http://www.om.fi/Oikeapalsta/Haku/1146647923082- revontuli
Pärre kirjoitti:
Suora lainaus kaverin viestistä.
Eli tälläistä olisi suunnitteilla:
"Vakuutusongelmaisten liitto r.y.
Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki r.y.
Asia Sähköpostiviestinne koskien hallituksen esitystä 12/2006 ja vakuutusoikeuden lausuntoa 5.9.2005
Olette tiedustelleet, onko hallituksen esityksestä 12/2006 lausunnon antaneen vakuutusoikeuden Timo Havun allekirjoittama lausunto toteutuessaan vakuutusoikeudessa sekä sen alaisissa lautakunnissa Suomen perustuslain ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen mukainen. Käsityksenne mukaan lausunnon sivuilla 5, 7 ja 11 esitetyt lainsäädäntöön vaadittavat muutokset ovat kansalaisten ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutumisen näkökulmasta pöyristyttäviä.
Oikeusministeriön tehtävänä ei ole arvioida vakuutusoikeuden ylituomarin antaman lausuntoa perustuslain ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen kannalta. Kyseinen lausunto on annettu oikeusministeriön työryhmämietinnön Oikeudenkäynnin julkisuus hallintotuomioistuimissa (työryhmämietintö 2005:6) johdosta. Lausuntovaiheen jälkeen kyseisen työryhmämietinnön perusteella on laadittu hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi oikeudenkäynnin julkisuudesta hallintotuomioistuimessa sekä eräiksi siihen liittyviksi laeiksi (HE 12/2006 vp). Esitys on annettu Eduskunnalle 10.3.2006 ja Eduskunta on hyväksynyt lakiehdotuksen 23.1.2007. Tasavallan presidentti ei ole vielä vahvistanut lakia.
Kyseisessä lausunnossa on pääosin hyväksytty työryhmän ehdotukset. Olette viitanneet lausunnon sivuille 6-7, joilla käsitellään ratkaisun julkisuutta. Lausunnossa on ehdotettu, että neuvottelusalaisuus tulisi pidentää työryhmän esittämästä 60 vuodesta 100 vuoteen. Eduskunnan hyväksymässä ehdotuksessa laiksi oikeudenkäynnin julkisuudesta hallintotuomioistuimissa on 15 §:ssä seuraava säännös: Hallintotuomioistuimen neuvottelu toimitetaan asianosaisten ja yleisön läsnä olematta. Neuvottelun sisältö on pidettävä salassa. Salassapitoaika on 80 vuotta asian vireilletulosta tuomioistuimessa.
Lausunnon sivulla 7 on lisäksi käsitelty päätöksen julkisuutta ja sivulla 8 on ehdotettu, että eräissä tapauksissa myös päätöksen lopputulos tulisi voida salata. Eduskunnan hyväksymässä lakiehdotuksessa on 16 §:n 3 momentissa seuraava säännös: Päätöksen lopputulos ja sovelletut lainkohdat ovat aina julkisia.
Edelleen olette viitanneet lausunnon sivulle 11, jossa on esitetty näkemykseen siitä, että uutta lakia tulisi soveltaa asioissa, jotka ovat tulleet vireille lain tultua voimaan tai joita ei ole lainvoimaisesti ratkaistu ennen lain voimaantuloa .Eduskunnan hyväksymässä lakiehdotuksessa on seuraava voimaantulosäännös: Ennen tämä lain voimaantuloa hallintotuomioistuimen asiakirjarekisteriin merkittyjen oikeudenkäyntiä koskevien tietojen julkisuuteen ja salassapitoon sovelletaan tämän lain voimaantullessa voimassa olleita säännöksiä. Lain soveltamista ei ole muulla tavoin rajoitettu ennen sen voimaantuloa vireille tulleiden asioiden osalta.
Ystävällisin terveisin
Leena Luhtanen
Oikeusministeri
Eli tuon mukaan asioita salataan
jopa asianomaisilta tuo 80 vuotta.
Yleensä nuo lait tehdään näköjään
sen mukaan, että asianomistaja ei
muka ole "ruumiin ja sielun voimissa".
Unohdetaan kuitenkin kaikki "selvä järkiset",
jotka haluavat vain puolustaa itseään.
Kiitokset tavjalle ja eduskunnan pässeille.
Tämmöinen olisi pitänyt vähintään
tulla:
http://www.om.fi/Oikeapalsta/Haku/1146647923082vastauksesta.
Onpa mielenkiintoista tietää, minkälaisia sosiaalipoliittisia suunnitelmia on vireillä. Onneksi L.Luhtanen ei ole enää oikeusministeri, vaikka en uskokaan, että uuden hallituksen myötä asiat tulevat sen kummemmin paranemaan.. revontuli kirjoitti:
vastauksesta.
Onpa mielenkiintoista tietää, minkälaisia sosiaalipoliittisia suunnitelmia on vireillä. Onneksi L.Luhtanen ei ole enää oikeusministeri, vaikka en uskokaan, että uuden hallituksen myötä asiat tulevat sen kummemmin paranemaan..että vakuutusyhtiöiden
ajamat asiat vaikuttavat myös
muihin, kuin tapaturmaisesti
vammautuneisiin.
Kela tulee ottamaan kaiken
hyödyn irti, jos tavja
menee allekirjoittamaan
ko. lain
Voisin lyödä kossun vetoa, että 99.9%
varmuudella laki tulee menemään läpi.
Muutenhan tavja ei pääse nauttimaan
lahjuksista joita saa vak.yhtiöltä.
- antennimonni
odottelen aikaa sinne neurologille joka laitettiin yksityisen kautta kiireellisenä,mutta ei vai kutsua ole tullut,muutto edessä ja pitäis pystyä jotain tekemäänkin,mutta järki ei luista.minulla ei siis vielä mitään diagnoosia mutta jotain varmasti on vialla :( mikä on kiireellistä ja mikä ei??tämmöistä on hoito nykypäivänä.
- Vitsit vähissä
sinne neuron polille ja kysy onko lähete tullut ja koska on aika. Voisit sitten olla viisaampi ja rauhallisempi itsesi kanssa.
"Kokemusta on" - antennimonni
sinne neuron polille ja kysy onko lähete tullut ja koska on aika. Voisit sitten olla viisaampi ja rauhallisempi itsesi kanssa.
"Kokemusta on"lääkäri oli määränny unikäyrän,ei tietoa milloin sinne pääsee voi mennä aikaa,sitten vasta aika lääkärille.eli odotellaan rauhassa ja yritän jaksaa päivä kerrallaan,mieskin lähtee työmatkalle helsinkiin huomenna joten aika pelottavaa olla kotona 4 lasta hoidettavanaan.
- Vitsit vähissä
antennimonni kirjoitti:
lääkäri oli määränny unikäyrän,ei tietoa milloin sinne pääsee voi mennä aikaa,sitten vasta aika lääkärille.eli odotellaan rauhassa ja yritän jaksaa päivä kerrallaan,mieskin lähtee työmatkalle helsinkiin huomenna joten aika pelottavaa olla kotona 4 lasta hoidettavanaan.
hyvin tuon ajan lastesi kanssa. Onko sulla ketään tuttua, omaista lähellä että saisit apua?
Voimia ja kaikesta huolimatta hyvää vointia! - antennimonni
hyvin tuon ajan lastesi kanssa. Onko sulla ketään tuttua, omaista lähellä että saisit apua?
Voimia ja kaikesta huolimatta hyvää vointia!kaikesta huolimatta. kiitos sinulle ja hyviä vointeja :)onneksi aurinko paistaa joskus risukasaankin :)saa olla isommat lapset äidillä apuna!
- sauvatar
antennimonni kirjoitti:
kaikesta huolimatta. kiitos sinulle ja hyviä vointeja :)onneksi aurinko paistaa joskus risukasaankin :)saa olla isommat lapset äidillä apuna!
hieman isommista lapsista on sitä
apua ja näin, kun he pienestä jo
tottuvat auttamaan äitiä niin
isompina ovat oikein taitavia ja
kaikki apu sujuu luontevasti =)
Voimia ! - antennimonni
sauvatar kirjoitti:
hieman isommista lapsista on sitä
apua ja näin, kun he pienestä jo
tottuvat auttamaan äitiä niin
isompina ovat oikein taitavia ja
kaikki apu sujuu luontevasti =)
Voimia !ensin se unikäyrä 5.4 ja lääkärille olis sit 10.4 aika,miten olette saaneet valvottua edellisen yön,jos ei kahviakaan saa juoda?kotona yrittää olla hiljaa ettei lapset herää,siivotakkaan ei viitsi yöllä :)
- leijonamieli
antennimonni kirjoitti:
ensin se unikäyrä 5.4 ja lääkärille olis sit 10.4 aika,miten olette saaneet valvottua edellisen yön,jos ei kahviakaan saa juoda?kotona yrittää olla hiljaa ettei lapset herää,siivotakkaan ei viitsi yöllä :)
Mä olin ainakin ennen tuollaista tutkimusta yön sairaalassa. En saanut vuodetta, vaan sain istua epämukavassa tuolissa. Hoitaja kävi aina välillä tsekkaamassa, että pysyn hereillä.
- antennimonni
leijonamieli kirjoitti:
Mä olin ainakin ennen tuollaista tutkimusta yön sairaalassa. En saanut vuodetta, vaan sain istua epämukavassa tuolissa. Hoitaja kävi aina välillä tsekkaamassa, että pysyn hereillä.
lapussa vain lukee että tutkimukseen tulo klo.9.00 ja valvottava yö,varmaan kotona kun ei lapussa muuta lukenut.
- nil
antennimonni kirjoitti:
lapussa vain lukee että tutkimukseen tulo klo.9.00 ja valvottava yö,varmaan kotona kun ei lapussa muuta lukenut.
mä valvoin sairaalassa, ja siellä sain juoda kahvia, teetä, kolajuomia neljään asti aamuyöllä. Sen jälkeen olisi voinut vaikuttaa tutkimukseen, joka tehtiin kymmenen jälkeen aamupäivällä. Voithan aina soittaa ja kysyä tarkemmin, olen huomannut että kaikilla on vähän eri säännöt.
- Telle
antennimonni kirjoitti:
Kysyivät vain sitten itse tutkimukseen mennessäni, että olenko valvonut.
- sauvatar
antennimonni kirjoitti:
ensin se unikäyrä 5.4 ja lääkärille olis sit 10.4 aika,miten olette saaneet valvottua edellisen yön,jos ei kahviakaan saa juoda?kotona yrittää olla hiljaa ettei lapset herää,siivotakkaan ei viitsi yöllä :)
joka tuli suht nopeasti.
Katselet koko yön kaikki roska
ohjemat ja dvd:t mitä et ole
ehtinyt tai mitä voisit katsoa
uudelleen.
Tosin tv:ssa on se riski,
että siihen nukahtaa =(
Puuhastele jotain mistä tykkäät
kuten tämä netti =) - Vitsit vähissä
antennimonni kirjoitti:
Tein sellaisen projektin, että siivosin erään korin, jossa oli sairaalasta tulleita papereita. Kun on tätä sairaalakierrettä ollut jo vuoden verran... oli erinäisiä papereita myös vakuutusyhtiöltä. Hyvin jaksoin valvoa:). Vaikeinta oli matka sairaalaan (n.80 km) kun mieheni ajoi autoa.
Muistaakseni 5 tuntia ennen olis saanu juoda kahvia. Mutta unohdin sen työn touhussa.
Sait kyllä molemmat ajat ihanteellisen nopeasti, vaikka ei sinusta varmaan sitä tunnu.
Miten meni lasten kanss kotona, kun miehesi oli pois? - antennimonni
Tein sellaisen projektin, että siivosin erään korin, jossa oli sairaalasta tulleita papereita. Kun on tätä sairaalakierrettä ollut jo vuoden verran... oli erinäisiä papereita myös vakuutusyhtiöltä. Hyvin jaksoin valvoa:). Vaikeinta oli matka sairaalaan (n.80 km) kun mieheni ajoi autoa.
Muistaakseni 5 tuntia ennen olis saanu juoda kahvia. Mutta unohdin sen työn touhussa.
Sait kyllä molemmat ajat ihanteellisen nopeasti, vaikka ei sinusta varmaan sitä tunnu.
Miten meni lasten kanss kotona, kun miehesi oli pois?isommat lapset katsoivat pienempiä,että äiskä sai nukkua päikkäritkin :)mies tuli onneks viime yönä kotiin jotenki on turvallisempi olo kumminkin,nyt pitäs alkaa muuttohommia järkkäilemään.
- vaihtoehtoni
Sosiaali- ja terveysministeriön normien 2005 mukaan olen liian terve: kohtauksia ei ole tullut yli vuoteen. Silti elinikäinen lääkitys on määrätty, enkä pääse keskussairaalan laboratorioon lääkepitoisuuksien mittaamiseen. Yksityislaboratorioissa ne maksavat omaisuuksia, joten viimeisten kahden vuoden aikana ei ole mitattu lääkepitoisuuksia, maksa-arvoja ja kilpirauhashormoneja.
On todella työlästä ainakin täällä päin saada mille tahansa erikoislääkärille sairaalasta aika.- Vitsit vähissä
saada terveyskeskuksen kautta mittautettua noi arvot?
Tosi työlästä sanoisinko sairaalloista on täälläkin hoitoihin pääsy.
Itsekin olen harkinnut yksityistä, katson vielä tämän lääkärin kun vain aika tulee. Mitä hän sanoo jatkosta....??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi453079Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502505Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo482384Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361