Rasismin vastainen viikko

Tänään alkoi rasismin vastainen viikko varsinaisella rasismin vastaisella päivällä.

Seurataanpa ohjelmaa, onko antirasistinen propaganda edelleenkin aidosti rasistista leimaten vain tiettyyn ihmisryhmään (suomalaiset ja/tai valkoiset) kuuluvat ihmiset rasisteiksi.

12

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkoinenlakana

      Vain valkoinen voi olla rasisti. Rasismi on yksisuuntaista ja sitä voi harjoittaa vain valkoiseen rotuun kuuluva. Sehän tuntuu olevan tämän rasistinatsi viikon teemana.

      • -karvapää-

        laulaa kuorossa...


      • -karvapaä-
        -karvapää- kirjoitti:

        laulaa kuorossa...

        mamu ryhmittymät raiskaa kuorossa (lue joukolla)...


    • Alkuillan uutisissa näytti asia olleen esillä. Mistään ei käynyt ilmi, että maahanmuuttaja tai ulkomaalainen voisi olla rasisti. Sensijaan suomalaisten ennakkoluulot tuotiin esille.

      Myöhemmän illan lähetyksissä en huomannut aihetta.

      Antirasismipropagandan teho taitaa ylittää Oikeusministeriön miljoonan €:n "äänestä"-propagandan tehon.

      • rasismi suomalaisia kohtaan

        Jos ulkomaalainen on rasisti suomalaisia kohtaan, ei hän tule tänne,

        Suurin osa ulkomaalaisia ei tule koskaan Suomeen edes käymään. Ovatpa rasisteja.


      • kimmo12
        rasismi suomalaisia kohtaan kirjoitti:

        Jos ulkomaalainen on rasisti suomalaisia kohtaan, ei hän tule tänne,

        Suurin osa ulkomaalaisia ei tule koskaan Suomeen edes käymään. Ovatpa rasisteja.

        Jos valkoinen asennoituu "väärin" tummaa/ulkomaalaista kohtaan, se on rasismia. Mutta jos taas jälkimmäinen asennoituu väärin valkoista kohtaan on se rasismin vastaisuutta, ja jopa ylemmyyttä.
        Mikäli valkoiset ovat parempia kuin mustat, niin miksi mustat sitten ovat parempia esim kaikessa urheilussa.
        Valkoiset voittaisivat sodan, mutta ennen sotaa voimme vain hävitä taistelun.


      • panteisti
        kimmo12 kirjoitti:

        Jos valkoinen asennoituu "väärin" tummaa/ulkomaalaista kohtaan, se on rasismia. Mutta jos taas jälkimmäinen asennoituu väärin valkoista kohtaan on se rasismin vastaisuutta, ja jopa ylemmyyttä.
        Mikäli valkoiset ovat parempia kuin mustat, niin miksi mustat sitten ovat parempia esim kaikessa urheilussa.
        Valkoiset voittaisivat sodan, mutta ennen sotaa voimme vain hävitä taistelun.

        ...ja punaiset hävisivät :(


      • kimmo12 kirjoitti:

        Jos valkoinen asennoituu "väärin" tummaa/ulkomaalaista kohtaan, se on rasismia. Mutta jos taas jälkimmäinen asennoituu väärin valkoista kohtaan on se rasismin vastaisuutta, ja jopa ylemmyyttä.
        Mikäli valkoiset ovat parempia kuin mustat, niin miksi mustat sitten ovat parempia esim kaikessa urheilussa.
        Valkoiset voittaisivat sodan, mutta ennen sotaa voimme vain hävitä taistelun.

        Eivät mustat ole parempia kaikessa uheilussa. Mutta näyttää siltä, että heidän ruumiinrakenteensa ja fysiologiansa suosii heitä juoksulajeissa, sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla.


    • Tuon avauspäivän jälkeen en törmännyt missään mediassa tms. tähän viikkoon. Eli taisi mennä matalammalla profiililla viikko loppuun.

      • Suomessa ei käsittääkseni ole minkäänlaista ongelmaa siinä, että valkoihoinen suomalainen saisi osakseen rasistista kohtelua. Sen vuoksi siitä ei ole tarpeen puhua.

        Mutta ei rasismi tietenkään ole vain valkoisen ihonvärin omaavien ihmisten piirre. Kyllä sitä esiintyy kaikissa ihmisryhmissä ja kansoissa.


      • Erasmus kirjoitti:

        Suomessa ei käsittääkseni ole minkäänlaista ongelmaa siinä, että valkoihoinen suomalainen saisi osakseen rasistista kohtelua. Sen vuoksi siitä ei ole tarpeen puhua.

        Mutta ei rasismi tietenkään ole vain valkoisen ihonvärin omaavien ihmisten piirre. Kyllä sitä esiintyy kaikissa ihmisryhmissä ja kansoissa.

        Rasismin kodistuminen suomalaisiin on yksittäistapauksia, tottakait. Tyypillisin rasistinen syytös lienee se, että suomalaiselle viranomaiselle tms. huudetaan: "Rasisti!" Nuokin herjaukset pitäisi viedä oikeuteen ja saada loppumaan. Mutta näin tehdän harvoin, tuskin koskaan. Yksittäistapauksia. Huuteleehan suomalaisetkin.

        Sitten osa raiskauksista voi olla luonteeltaan rasistisia, islamistista sotaa "muita" eli kafiireja vastaan. Yksittäistapauksia. Raiskaahan suomalaisetkin.

        Periaatteessa jo tuo väitteesi, ettei ongelmaa ole suomalaisilla rasismin uhreina, on lähtökohtaisesti rasistista vähättelyä. Miksi yksi etninen ryhmä suljettaisiin tutkimuksissa uhrin asemasta pois ja asetettaisiin pelkästään syyllisen asemaan, ellei lähtökohtaisesti oltaisi rasistisia?


    • piispa Leo

      Veikkaan että, rasisteja ovat Suomalaiset ja muut valkoiset.

      Näin se homma etenee. T: Kadunlakaisija.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe