Mitäs tykkäätte siitä, kun Tapsa keksii biiseihin aika usein omia sanojaan ? Tapsa muutenkin tuntuu improvisoivan aina sillointällöin keikoillaan uusia juttuja. Eli vanhoja tuttuja hittejäänkin laulaa vaihtelunvuoksi aina joskus vähän erillailla. Minun mielestäni on ihan piristävää ,että Tapsa aina välillä laulaa erillaisia versioita niistä biiseistä ja eli laittaa ns. "jekkua" mukaan.
(Olisi se varmaan artistille itselleenkin puuduttavaa vuosikausia laulaa niitä samoja lauluja ihan samallatyylillä, jos ei välillä vähän improvisoisi erilalisia juttuja niihin lauluihin .)
Esim. viimekesänä , kun Tapsa yhdellä keikalla lauloi R-A-K-A-S:sää niin hän kesken biisin alkoikin laulamaan kyseistä laulua seuraavin sanoin : " Mustalaiseks olen syntynyt, koditonna kuljeskelen nyt...." sitten taas vaihtoi lennossa ns.oikeisiin sanoihin: " R.A.K.A.S,kulta kultasein, sanoin niin ja selväks tein, mä menen maalla naimisiin...", kunnes taas sanat vaihtuivat: " Tummat silmät yötä tummemmat, kaikkein kauneimmat mulle kertovat..." Lavan edessä olevilla ihmisillä oli hauskaa ja kyllä bändiäkin nauratti. Jotkut tanssijat taisi tosin vähän seota askelissaan, vaikkakin mielestäni sävelkulku ja biisin rytmi pysyikin kokolailla kaikenaikaa samana.
Tapsa on kova improvisoimaan
10
608
Vastaukset
- ole ainut
improvisoija! Paljon parempi äänisiä laulajia on pilvin pimein jopa Suomessa!
- samaa mieltä
Heitä riittää ja on paljon parempi ääni monella
- montaakaan
samaa mieltä kirjoitti:
Heitä riittää ja on paljon parempi ääni monella
Parempaa laulajaa kuin Tapani Kansa ei montaa Suomesta löydy jos yhtään.
Kysymys on siis hänen esittämästään musiikista.
Laulusta et ymmärrä mitään kun noin sanot.
Mieltä saat olla mitä haluat, mutta älä sotke sitä Tapani Kansaan. - eräs vaan
montaakaan kirjoitti:
Parempaa laulajaa kuin Tapani Kansa ei montaa Suomesta löydy jos yhtään.
Kysymys on siis hänen esittämästään musiikista.
Laulusta et ymmärrä mitään kun noin sanot.
Mieltä saat olla mitä haluat, mutta älä sotke sitä Tapani Kansaan.Lötyy montakin ja paljon parempaa kuin tuollainen takapajulan tyyppi-
Kansa tulee kaukana jos puhutaan hyvistä laulajista! - Gilla*
eräs vaan kirjoitti:
Lötyy montakin ja paljon parempaa kuin tuollainen takapajulan tyyppi-
Kansa tulee kaukana jos puhutaan hyvistä laulajista!Tapani Kansa on mahtava laulaja. Lauluääni on todella upea ja tulkintataitoa ja lavakarismaa on huikeasti.
- voi ei
Ei taas näitä Tapsukan vähemmän järkeviä oivalluksia. Myöntää täytyy että miehellä (yleisöstä puhumattakaan) mahtaa olla puuduttavaa kun ei ole vuosikymmeniin yhtään ainutta hittiä saanut aikaseksi ja vanhoja kuluneita rallatuksiaan veisaa. Siinä pitää pistää mielikuvitus peliin.
Tapsalla on niin valtavasti hittejä ja muita ihania biisejä hallussaan, ettei hän niitä kaikkia ehdi edes yhden keikan aikana laulamaan. Tapsalla on varaa mistä valita, senpä takia hän välillä aina keikoilleen vaihteleekin ohjelmistoonsa eri biisejä. Eli ei siinä pääse yleisö tylsistymään. Tosin sellaset kestohitit, kuin Delilah, Äidin pikkupoika, R.A.K.A.S, Veikko Nieminen, Kultaniityt, tms. on kyllä esitettävä poikkeuksetta ( niitähän yleisö mm. odottaa kuulevansa) joka tanssikeikalla. Mutta nekään ei ole mitään puuduttavaa kuunneltavaa, kun Tapsa laittaa niihin just usein jotain uutta vähän erillaista juttua mukaan.
Oletpas kyllä aika kärkevä ja pisteliäs noissa kommenteissasi.
On Tapsalla paljon hittejä ja muita hyviä lauluja, mutta tokihan niitäkin voi aina silloin tällöin vähän piristää käyttämällä mielikuvitusta.
- tuo meidän Tapsu
Olen kuullut hänen usein keksivän uusia sanoja lauluihin. En tiedä mistä johtuu. Rupeaako muisti jo pätkimään kun tuota ikääkin on? Anyway, eräs tutuntuttuni kertoi kerran Tapsukan vaihtaneen laulun sanat totaalisesti ja tosi härskeihin, siis liikuttiin navan alapuolella, että järkyttyneet ja valkeaksi valahtaneet kanssaihmiset joutuivat tarkistamaan konserttilipuistaan jospa kyseessä olikin "Isojen Poikien Lauluiltamat",ja olivatko he erehtyneet illan teemasta!!!
Tapsalla on vatava määrä biisejä sanallisestikkin hallussa, joten ei se ole mikään ihme , jos sanat välillä vähän sekoaa. Ja usein Tapsa just tahallaan muuttaa niitä laulunsanoja , kun haluaa vähän hassutella.
Esim. Poika varjoiselta kujalta biisiä lauloi kerran , että : " Pieni kiharainen pää ja keskikohta käkkärää..." ja Pennitöntä uneksijaa lauloi , että :" Kun uneton paneksija seuraksesi matkallesi annettiin ( Oikeastihan ne sanat menee , että ." Kun pennitön uneksija matkallesi annettiin ".
Kerran yks muija sanoi , että :"kylläpäs se laulaa tuhmia" , mutta ei tollanen mun mielestä mitään härskiä ole. Aika ryppyotsainen siveydensipuli täytyy olla jos ottaa tollasesta harmittomasta hassuttelusta nokkiinsa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4942452Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852439Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211541Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771502Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101450- 671343
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔381293- 271258
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2741145Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871113