Moikka,
ajattelin hakea Haminan kaupungin vuokrakämppiä, ja haluaisin tietää minkälaisia kokemuksia ihmisillä ko. asunnoista on.
Kuinka nopeasti olette asunnon saaneet, ja ovatko ne yleisesti ottaen mukavia ja siistejä huoneistoja?
Kiitos vastauksista.
Kaupungin vuokrakämpät
8
2014
Vastaukset
- Ozzoguggo
Siistejäkin asuntoja on missä on hyvät naapurit. poikkeuksiakin on. Riippuu missäpäin talo on.
Kämpän saanti riippuu taas henkilökohtaisesta tilanteesta. Esim jos äidin helmoista muutat, voi kämpän saanti kestääkin... - ompelija äiti
Joskus aikanaan, kun vielä siellä asuin,kotona äiteen luona, asuttiin kaupungin kämpässä. Meillä oli ainakin ihan siisti ympäristö ja kunnon naapurit, ei mitään häiriöitä. Talot oli tosin ihan uusia, kun sinne muutettiin. Ainakin itä puolella kaupunkia oli rauhallista, toisella puolella taisi olla vähän erilaista ja on kai vieläkin. Kyllä siellä vielä sen verran on tuttuja, että jotain kuulee
- LLKK
Asuin vanhempieni kanssa kaupungin vuokra-asunnossa ja siisti uusi rivitaloasunto on. Naapurit pääasiassa ok, mutta kyllä noihin poikkeuksiinkin törmännyt siellä.
Asunnon saamisesta sen verran että jos tosiaan olet vanhempien luota pois lentämässä oleva nuori, niin mahdollisuudet surkeat. Itse olin 1,5 vuotta asuntojonossa kaupungille ja joka kuukausi sai kuulla tyhjiä lupauksia vapautuvista asunnoista. Oudointa kuitenkin on, että olin painavista syistä yli puoli vuotta siitä ajasta _kiireellinen_ tapaus! Mitä lie se sana heille sitten tarkoittaakaan...
ja ps. asuntoahan en koskaan kaupungilta saanut, yksityisen kämppään lopulta päädyin. - X-Asukas
Moi!
Itselläni on huonoja kokemuksia kaupungin asunnoista. Kahdessa kaupungin asunnossa olen asunut ja kummassakin naapurit olivat metelöiviä juoppoja tai muuten vaan pitivät hurjaa meteliä vuorokauden ajasta riippumatta. Jouduin ensimmäistä asuntoa odottamaan noin vuoden ja toista asuntoa yli kaksi vuotta. Toista asuntoa hain, koska ensimmäinen kävi perheenlisäyksen takia pieneksi ja koska siinä talossa en lastani halunnut kasvattaa.
Kummatkin asunnot olivat ehkä kunnoltaan tyydyttäviä...eli kyllä noissa vähän vanhemmissa asunnoissa asumisen jälki yleensä aika hyvin näkyy.
Voihan olla, että sinulla käy hyvä säkä ja saat siistin, suht uuden asunnon kivalta alueelta...mutta harvoin niitä vapautuu. Ja yleensä kaupungin asuntojonossa pääsee aika hyvin suhteilla jonon ohi...esim. kaupungin työntekijät tai heidän lapset saavat automaattisesti ne vapautuvat, vähän paremmat asunnot. Tai näin olen ainakin kuullut! Ei siis varmaa tietoa...
Kummankin asunnon kohdalla minulle kaupungilla sanottiin, että talo on erittäin rauhallinen, mutta toisin oli...kannattaa ehdottomasti hakea rivitalo tai luhtitalo asuntoa, jotka ovat kai vähän rauhallisempia kuin kerrostalot! - Haminalainen
Muutin kotoa poies ja sain kaupungin vuokrakämpän samana päivänä, kun kävin ilmoittamassa, että työpaikka löytyy. Uusi rivitalo ja hyvät naapurit :) :) :)
- Vuokraisäntä
Kertokaas mulle mikä vitsi tossa aina hakea juuri kaupungin vuokrakämppää?
Miksi ei yksityiseltä, usein samalla myös parenmalta paikalta ja ilman jonotusta?
Ja jos asiat on huonosti niin auttaahan kaupunki vuokran maksussa vaikka asuisitkin yksityisen kämpässä, vuokratakuut sossusta jne.
Toki hyvinhän Haminassa tuntuu vuokralaisia
yksityisellekin löytyvän, mutta tuli vaan mieleen.- Vuokralainen..
Olen samaa mieltä. En edes kysynyt kaupungilta kämppää. Muualta saa paljon nopeammin.
- toisen
kerran.. yksityiselt saa paremmin ja parempi kuntosii mut vuokra kun tuppaa olee sen verta suurempi ku kunnal.. Ja toinen on et ihan kaikkii ei innosta sossust hakee sit takuuta ja jos pyydetää 2kk-3kk takuuta ni sossu ei kyl kustanna ku yhen ja siinäkin se kattoo asunnon koon ja kunnon ennen ku suostuu antaa takuuta. Ja kaikki vuokraisännät ei halua vuokralaista kenen takuut sossust. Mulla yksityisen,en o koskaa kaupungilt saanu vaik paperit ollu muutamaan kertaan vetääski,nytkin jo vuoden pvät. pankista jouduined asunnon 2kk takuut hakee lainana,millä tosin nykyisen takuut sain sit maksettuuku pyydettii vaan 1,5kk takuut mut siitä huolimatta. kaikki ei saa lainaa pankista. yhes kämpäs ei olu takuuta lainkaan joten siit oli tosi paha muuttaa kämppään missä oli 2 kk,mistäs revit 1000,- takuisiin ja 500 vuokraan jos säästöi ei oo ja pankist et saa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1984725Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2043400Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1192944Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562922Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis442850Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132277Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos522268Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552025En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131995Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien681585