Haiseva naapuri

terrorisoi rappukäytävää

Meillä on todella paha ongelma. Asutaan kerrostalossa, kaikki asunnot on omistusasuntoja, mutta naapurimme on vuokrannut asuntonsa. Nyt tämä vuokralainen on jo useamman vuoden ajan löyhkännyt TODELLA PAHALLE!!!

En yhtään liioittele ongelmaani. Se haju on sekoitus vanhaa viinaa (ja tuoretta), tunkkaista tupakkaa, likaa, paskaa ja ties vaikka mitä käyvää ja mädäntyvää. Haisee pahemmalle kuin kaatopaikalla. Koko rappukäytävä lemuaa niin että hajut tarttuu itseenkin kun siitä kävelee ja lemut tulevat myös meille kotiin, vaikka oven tiivisteet on uusittu ja väliovi on aina kiinni. Postiluukku päästää hajuja, mutta kuulemma toisenlaistakaan mallia ei ole mahdollista asentaa. Silloin kun asukas käyttää hissiä, ei sitä voi ihan pian itse käyttää kun haisee niin karseelle että yrjöt tulis.

Meillä ei ole varaa muuttaa juuri nyt, ja haisevan naapurimme takia tuskin saisimme asunnostamme hyvää hintaa. Muuten ollaan tyytyväisiä asuntoon ja etenkin sijaintiin, mutta se haju! Miten saisin naapurin muuttamaan pois?

Olen yrittänyt ottaa selvää lakipykälistä, puhunut asukasyhdistyksen kanssa ja ottanut yhteyttä isännöitsijän toimistoon. Asunnon omistajan kanssa olen puhunut ja yrittänyt vedota myötätuntoon ja siihen että asunnon arvo laskee moisen myötä. Omistaja haluaa pitää miehen vuokralaisenaan. Olen valittanut jo niin monta kertaa että en edes pidä enää kirjaa. Isännöitsijän toimistosta lähettivät kerran miehen katsomaan postiluukkua, ja tämä mies järkyttyi hajusta niin kovasti, että hän sanoi että nyt täytyy kyllä kutsua poliisit kun ihan selvä raato täällä haisee. Poliiseja ei kuitenkaan ehditty kutsua paikalle, kun naapuriasunnon ovi aukesi itsestään ja naapuri käveli hissiin jättäen mahtavan hajuvanan jälkeensä. Siinäpä sai mies nieleskellä oksennustaan. Vauhdilla juoksi takaisin meille ja sanoi että nyt pitää kyllä päästä vessaan. Lupasi puhua ponnekkaasti puolestani.

Tapaus oli siitä hyvä, että tämän jälkeen minun hajuvalituksiini suhtauduttiin eri tavalla. Mutta silti ei mitään konkreettia ole tapahtunut. Toimisto on lähettänyt miehelle kirjeitä, joissa on kehoitettu puuttumaan hajuongelmaan. Ainakin yhden kerran on siivousfirma käynyt asunnossa. Mutta nämä auttavat vain hetkeksi.

En ole löytänyt lakipykälää joka puuttuisi hajuun. Metelöinnistä ja äänistä kyllä on sanottu, samoin kuin yhteisissä tiloissa tehtävästä ilkivallasta. Naapurissa asuva mies on todella hiljainen, ei riko paikkoja, maksaa ajallaan vuokran. Minulle on toistuvasti sanottu, että hajut kuuluvat kerrostaloelämään, ja tilannettani on rinnastettu siihen että ei siitä mitään tulisi jos jokaista kaalikeiton keittäjää tai silakkapihvien paistajaa alettaisiin häädöllä uhkailla. Aika eri tilanne!

Miestä uhkailtiin häädöillä jo pari vuotta sitten. Todellinen syy oli juuri tämä haju, mutta virallisesti syynä oli hänen moottoripyörän parkkeeraaminen kielletylle alueelle eli talon pihalle, ja sen pörryyttäminen yöaikaan. Mies alkoi pitämään pyöräänsä muualla. Eikö tosiaan löydy mitään keinoa päästä tyypistä eroon? Emme uskalla mennä valittamaan hänelle, koska kyseessä on parimetrinen ladonovi joka pukeutuu mustaan nahkaan ja on niin prätkäkundia että. Puhumattakaan ilmeestä ja olemuksesta. Kyseessä on siis todella pelottava mies.

Kertokaa nyt jotain järkeviä neuvoja!

5

1177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyökkäyksellä

Naapurit ovat kuvottavia

• ikkuna niin voisit

pitää sitä auki alvariinsa. Itse ruiskuttelin hajuvettä kun haiseva naapuri oli kulkenut.

Se kyllä haisi niin pahalle hielle että oksat pois. Varmaan tunteja vähintään säilyi se oksettava haju kun se läskipaska oli kulkenut.

• pitää vain

osata tulkita oikein.
      81 § Huoneiston ottaminen yhtiön hallintaan

Yhtiökokous voi päättää, että osakkeenomistajan hallinnassa oleva huoneisto on enintään kolmen vuoden ajaksi otettava yhtiön hallintaan, jos:

1) osakkeenomistaja ei maksa erääntynyttä yhtiövastiketta;

2) huoneistoa hoidetaan niin huonosti, että yhtiölle tai toiselle osakkeenomistajalle aiheutuu siitä haittaa;

3) huoneistoa käytetään oleellisesti muuhun tarkoitukseen kuin mihin se on aiottu tai muuten yhtiöjärjestyksen vastaisesti;

4) huoneistossa vietetään häiritsevää elämää; tai

5) osakkeenomistaja tai muu huoneistossa asuva ei noudata, mitä järjestyksen säilymiseksi yhtiön tiloissa on tarpeen.

Huoneistoa ei saa ottaa yhtiön hallintaan, jos rikkomuksella on vain vähäinen merkitys. Päätöksessä on mainittava hallintaan ottamisen peruste, kestoaika ja kohteena olevat tilat.

ELIKKÄ KOHTA 2

Tuosta aiheutuu haittaa muille talon asukkaille ja ko.huoneistolle.

Rohkeasti kirjelmä ja kaikkien allekirjoitukset paperiin ja häätö tulemaan.

ÄLÄ anna periksi

Meidän taloyhtiön haisuli saa kanssa just häädön ja hyvä niin !!!!!
      Tosin desinfiointi sinne tarvii sitten kutsua, hajua ei taida muuten saada pois.....mutta mietitään sitä ku heppu on lähtenyt.

ONNEA SINULLE!!!!!

• Anonyymi

Paskan tuoksu on vain tuoksu muiden hajujen joukossa.
        Siihen saattaa tottua jopa vuodessa.

• Anonyymi

Takakumissa ei lue perkele sentään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe