Mastercardin

Luoton siirrosta??

Eli kun siirrän luotolta rahaa käyttö tilille niin voinko maksaa sen takas niin että puolet ja puolet??vai onko odotettava se lasku??
Soitin sinne palvelunroon ja en paljon kostunu,se muija puhu "pankki"kieltä josta en tullu yhtään viisaammaks!!Voisko joku selittää tyhmälle selkokielellä??

17

5658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santeri_boy

      Ainakin Nordean Mastercardin laskua voi lyhentää koska vain, myös ennen laskun saapumista.

      Käytät vain samoja tietoja, kuin jossain aiemmassa laskussa, eli viitenumero pysyy aina samana ja suoritus näkyy heti luottotilillä.

      • alkup...

        Kiitos sinulle!!Näin jotenkin sen arvelin menevänkin!!Tää koko kortti juttu on mulle uusi niin on nämä käytännön jutut vielä hämärän peitossa mutta eiköhän tämä tästä.Kiitos!!


      • Tiedätkö, voiko Nordeassa maksaa matkalle lähtiessä MasterCard-luottotilin saldon vaikka pari tonnia plussan puolelle ja siten saada käytettävissä olevan matkakassan isommaksi kuin mitä luottolimiitti on?


      • Kortinkäyttäjä

        Ihan sama juttu OP:ssa.
        Viite on aina sama, laskua voi maksaa vaikka kuinka monessa erässä ja silloin kun siltä tuntuu. Netistä näkee koko ajan kortin velkatilanteen ja omat suorituksensa. Laskua ei siis tarvitse odottaa.


      • Nordean Visalla
        Timontti kirjoitti:

        Tiedätkö, voiko Nordeassa maksaa matkalle lähtiessä MasterCard-luottotilin saldon vaikka pari tonnia plussan puolelle ja siten saada käytettävissä olevan matkakassan isommaksi kuin mitä luottolimiitti on?

        Itse olen käyttänyt tätä keinoa aina matkoilla :)
        Omistan Nordean Visakortin, ja ennen matkaa aina talletan luottokunnan tililleni rahasumman, jonka ajattelen olevan matkabudjettini.
        Näin tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla: ei tarvitse kantaa mukana käteistä (turvallisempaa ilman) ja ei matkan jälkeen tule ikävää laskua. Matka on jo maksettu ja voi rauhassa viilata Visaa. Kerään kuitit talteen ja yleensä loman viimeisenä pvänä voi sitten vielä tarkistaa, onko varaa shoppailla jotain ylimääräistä vai meneekö sitten jo velaksi.
        Hyvä keino, ihmettelen miksei ihmiset käytä tätä keinoa enemmän! Ehkä se johtuu tietämättömyydestä, monet ystävänikin ovat alkaneet toimimaan näin vasta sen jälkeen kun kerran vahingossa illanistujaisissa tulin asiasta maininneeksi.


      • santeri_boy
        Timontti kirjoitti:

        Tiedätkö, voiko Nordeassa maksaa matkalle lähtiessä MasterCard-luottotilin saldon vaikka pari tonnia plussan puolelle ja siten saada käytettävissä olevan matkakassan isommaksi kuin mitä luottolimiitti on?

        Kyllä laskua voi maksaa yli, mutta omalla vastuulla (jos kortti katoaa). Alla Nordea Rahoituksesta saamani vastaus, kun asiaa aikanaan tiedustelin:



        "Hyvä asiakas
        Kiitos viestistänne.

        Mainitulainen ylimaksu onnistuu tietyissä rajoissa, mutta emme voi missään tapauksessa suositella menettelyä, koska MasterCard luotto ei ole tarkoitettu talletustiliksi.

        Muistutamme, että jos matkalla käy niin ikävästi, että kortti katoaa tai varastetaan ja sitä käytetään väärin Nordea Rahoitus ei vastaa vahingosta siltä, kun se kohdistuu luotolle maksettuun ylimääräiseen suoritukseen. Tämän takia suosittelimme Visa electronia teille matkalle mukaan.


        Ystävällisin terveisin

        Nordea Rahoitus Suomi Oy
        asiakaspalvelu
        P. 7728 6210 ma-pe klo 8-20
        Nihtisillantie 3 G 00020 NORDEA "


      • santeri_boy kirjoitti:

        Kyllä laskua voi maksaa yli, mutta omalla vastuulla (jos kortti katoaa). Alla Nordea Rahoituksesta saamani vastaus, kun asiaa aikanaan tiedustelin:



        "Hyvä asiakas
        Kiitos viestistänne.

        Mainitulainen ylimaksu onnistuu tietyissä rajoissa, mutta emme voi missään tapauksessa suositella menettelyä, koska MasterCard luotto ei ole tarkoitettu talletustiliksi.

        Muistutamme, että jos matkalla käy niin ikävästi, että kortti katoaa tai varastetaan ja sitä käytetään väärin Nordea Rahoitus ei vastaa vahingosta siltä, kun se kohdistuu luotolle maksettuun ylimääräiseen suoritukseen. Tämän takia suosittelimme Visa electronia teille matkalle mukaan.


        Ystävällisin terveisin

        Nordea Rahoitus Suomi Oy
        asiakaspalvelu
        P. 7728 6210 ma-pe klo 8-20
        Nihtisillantie 3 G 00020 NORDEA "

        Kiitos tiedosta!

        Joskus aiemmin harmittelin Luottokunnan nihkeyttä eräissä asioissa, mutta tuo Nordea Rahoitus näyttää kyllä olevan ihan omaa luokkaansa. Luottokunta sentään suostuu nostamaan limiittiä matkan ajaksi, mutta perii siitä maksun.

        Visa Electronin suositteleminen matkakassaksi MasterCardin tilalle osoittaa mielestäni lähes täydellistä välinpitämättömyyttä siitä, minkälaisiin ongelmatilanteisiin asiakas voi matkalla joutua. Minulla on ollut Visa Electron siitä alkaen kun niitä alettiin myöntää. Hyvin usein on käynyt niin, että se ei ole kelvannut vaan on kysytty: "Olisiko teillä mitään muuta korttia?". Vain automaateissa se on minulla toiminut aina ongelmitta - ei kuitenkaan bensa-automaateissa.


      • santeri_boy kirjoitti:

        Kyllä laskua voi maksaa yli, mutta omalla vastuulla (jos kortti katoaa). Alla Nordea Rahoituksesta saamani vastaus, kun asiaa aikanaan tiedustelin:



        "Hyvä asiakas
        Kiitos viestistänne.

        Mainitulainen ylimaksu onnistuu tietyissä rajoissa, mutta emme voi missään tapauksessa suositella menettelyä, koska MasterCard luotto ei ole tarkoitettu talletustiliksi.

        Muistutamme, että jos matkalla käy niin ikävästi, että kortti katoaa tai varastetaan ja sitä käytetään väärin Nordea Rahoitus ei vastaa vahingosta siltä, kun se kohdistuu luotolle maksettuun ylimääräiseen suoritukseen. Tämän takia suosittelimme Visa electronia teille matkalle mukaan.


        Ystävällisin terveisin

        Nordea Rahoitus Suomi Oy
        asiakaspalvelu
        P. 7728 6210 ma-pe klo 8-20
        Nihtisillantie 3 G 00020 NORDEA "

        Ongelman voinee ratkaista siten, että siirtää matkan aikana MasterCard-kortin käyttöä vastaavan määrän rahaa omalta pankkitililtä Nordea Rahoituksen tilille aina kun pääsee internetin ääreen. Vaihtoehtoisesti voisi jo kotona laittaa matkabudjetin mukaiset määrät maksuun vaikka muutaman päivän välein. Kun kortti sitten varastetaan, pitää vain päästä nopeasti internetin ääreen ja peruuttaa loput maksut.

        Systeemi toiminee hyvin, jos maksut kirjautuvat luottotilille päivässä tai parissa (ainakin siihen saakka kunnes ilmoitetaan: "Palvelunopeuden varmistamiseksi luottotilille sallitaan ensi kuun alusta alkaen vain enintään 2 maksua kuukaudessa" :))


      • paluuta seuraavana päivänä
        Timontti kirjoitti:

        Ongelman voinee ratkaista siten, että siirtää matkan aikana MasterCard-kortin käyttöä vastaavan määrän rahaa omalta pankkitililtä Nordea Rahoituksen tilille aina kun pääsee internetin ääreen. Vaihtoehtoisesti voisi jo kotona laittaa matkabudjetin mukaiset määrät maksuun vaikka muutaman päivän välein. Kun kortti sitten varastetaan, pitää vain päästä nopeasti internetin ääreen ja peruuttaa loput maksut.

        Systeemi toiminee hyvin, jos maksut kirjautuvat luottotilille päivässä tai parissa (ainakin siihen saakka kunnes ilmoitetaan: "Palvelunopeuden varmistamiseksi luottotilille sallitaan ensi kuun alusta alkaen vain enintään 2 maksua kuukaudessa" :))

        Tai jos pelkäät kortin varastamista tms, laita matkakassa maksuun heti matkan jälkeisenä pvänä, näin ei sitten laskuja ja reissu on maksettu.
        Ja jos kortti varastetaan, ilmoitus siitä korttifirmalle/säädettyyn nroon ja peruutat nettipankin kautta maksun (tai maksat sen vasta kotona, eli et tee etukäteen maksumääräystä).


      • paluuta seuraavana päivänä kirjoitti:

        Tai jos pelkäät kortin varastamista tms, laita matkakassa maksuun heti matkan jälkeisenä pvänä, näin ei sitten laskuja ja reissu on maksettu.
        Ja jos kortti varastetaan, ilmoitus siitä korttifirmalle/säädettyyn nroon ja peruutat nettipankin kautta maksun (tai maksat sen vasta kotona, eli et tee etukäteen maksumääräystä).

        Ongelma, johon etsin ratkaisua on se, että kortin luottolimiitti ei riitä matkan tarpeisiin. Käteistä rahaa on kyllä riittävästi, joten en tarvitse luottoa vaan turvallisen maksuvälineen. Visa Electron ei sitä ole, koska sen toimivuuteen ei voi luottaa.


      • ...
        Timontti kirjoitti:

        Ongelma, johon etsin ratkaisua on se, että kortin luottolimiitti ei riitä matkan tarpeisiin. Käteistä rahaa on kyllä riittävästi, joten en tarvitse luottoa vaan turvallisen maksuvälineen. Visa Electron ei sitä ole, koska sen toimivuuteen ei voi luottaa.

        mikä estää ottamasta käteistä mukaan? Ei kaikkea voi kortilla kuitenkaan maksaa?


      • ... kirjoitti:

        mikä estää ottamasta käteistä mukaan? Ei kaikkea voi kortilla kuitenkaan maksaa?

        Lentoyhtiöiden ja matkanjärjestäjien konkurssit ovat osoittaneet, että kuluttajan on turvallisempaa maksaa matkat luottokortilla kuin käteisellä tai tilisiirrolla. Näin ollen pieni käyttöraja tulee käytetyksi jo ennen matkalle lähtöä matkalippuja ja hotelleja tilattaessa eikä välttämättä riitä edes niihin.


      • estää
        Timontti kirjoitti:

        Lentoyhtiöiden ja matkanjärjestäjien konkurssit ovat osoittaneet, että kuluttajan on turvallisempaa maksaa matkat luottokortilla kuin käteisellä tai tilisiirrolla. Näin ollen pieni käyttöraja tulee käytetyksi jo ennen matkalle lähtöä matkalippuja ja hotelleja tilattaessa eikä välttämättä riitä edes niihin.

        no mutta, mikä estää maksamasta sitä käytettyä luoton määrää takaisin vaikka heti samana päivänä, kun osto on tehty - ja kas, taas on limiitti vapaa, ennen matkalle lähtöä.
        Eihän sitä laskua tarvitse odottaa??


    • Anonyymi

      Ne joilla tämä on he aiheuttavat muille data varoitus ilmoitus Alfa Laval

    • Anonyymi

      Ne joilla on tänä ulosoton kautta tulee data varoitus Alfa Laval muille kiusaksi

    • Anonyymi

      Tuollainen luottotililin käyttö on typerää ja kallista. Sen ihan ihmisen oma asia, mutta voi käydä niin että joku päivä sille tulee loppu.

      Olen seurannut tälläistä hyvin läheltä ja tavallaan maksan siitä koko loppuikäni vaikka akuutti vaihe meni jo kymmenen vuotta sitten. Aloittaja varmaan tietää miten kävi koska aloitus on tehty 2007

    • Anonyymi

      Amex Platinum. Eipä tarvi moista miettiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe