Niin eli konfirmaatio on lähestymässä ja mutsihan on tietenkin menny jo muutamalle sukulaiselle ilmotteleen siitä ja että olisi mukamas jotkut juhlat.
En haluaisi pitää juhlia, mutta entä jos vanhemmat alkavat painostamaan, että "kyllähän sinä ne nyt pidät" jne. Eikös se ole periaatteessa minun päätökseni, että pidänkö juhlat vai en?
Ahdistavaa tollaset juhlat, joissa itse joutuu olemaan ns. "keskipisteenä".
En halua pitää rippijuhlia.
4
2196
Vastaukset
- ...
Muistan että en itsekään halunnut rippijuhlia, mutta sellaisethan oli ja vielä itse jouduin soittelemaan ja kutsumaan sukulaisia.
Nyt olen 40 ja mielelläni muistelen niitä juhlia, vaikken vieläkään ole "juhlatyyppiä".
Voithan sopia äitisi kanssa kompromisseja esim. juhlavieraiden määrästä. Etkä sinä keskipisteenä joudu olemaan. Kunhan onnittelevat, niin sen jälkeen unohtavat sinut ja kahvittelevat jutellen kaikesta muusta kuin sinusta (näin ainakin meillä). Ja saathan mukavia lahjoja mahdollisesti. - tinturantampura
kuin edellinen vastaaja - kannattaa pitää juhlat joka tapauksessa, sillä saat kivoja lahjoja ja kenties rahaakin taskunpohjalle. Jos välit sukulaisten kanssa ovat kylmähköt, niin tuskin hekään sinua kauaa kiusaavat, vaan siirtyvät mitä pikimmiten kahvittelemaan vanhempiesi kanssa.
Itsellä ei rippijuhlia ollut kun en kirkkoon ole kuulunut, mutta ylioppilasjuhlista oli aikanaan aikamoinen poru. Inhosin koko ajatusta, että pitää niiata koko päivä naapureille ja puolitutuille sukulaisille, mutta jälkeenpäin katsellen juhla onnistui hienosti, vieraat viihtyivät, ruoka oli hyvää, päivä kaunis - ja kaikenlaista mukavaa ja ihanaa kerääntyi lahjapöydälle. Itse sain vieraat käteltyäni olla aikalailla rauhassa, vieraat tuntuivat viihtyvän enemmän äitini kanssa keskustellessa kuin valkolakkiani pällistelemässä...
joten kannattaa juhlia, ehkä vuosien päästä muistelet päivää hymyssäsuin =) - lahja 2007
Jos et juhlia halua ja olet näin ilmoittanut, niin muiden pitää kunnioittaa päätöstäsi. Mikäli joku haluaa jotain järjestää, niin anna järjestää, mutta kukaan ei saa olettaa, että sinä auttaisit järjestelyissä tai olisit mukana juhlissa. Ja ainahan voit tehdä niin, että otat vieraat hymyillen vastaan ja poistut sen jälkeen vähin äänin. Ei muutama minuutti keskipisteenä niin kamalaa ole ja se on hyvää harjoitusta tulevaan. Ei voi elää niin, että huomio ei koskaan kiinnittyisi itseensä. Ihanaa rippiaikaa!!! Tosin prometheusleiri olisi varmasti kivempi vaihtoehto...
- ..,
ei rippijuhlissa keskipisteenä joudu olemaan, varsinkaan jos on ruokatarjoilu. vieraat tulee ja sanoo moi ja onnea ja menee sit jonkun mummun kanssa juttusille menneistä hyvistä ajoista ja sit porukat menee syömään. elä huoli, saat ehkä vähän rahaa ja muuta ja kukaan ei ees muista olemassaoloas :)
kyllä se äitis sit vieraista huolehtii jos niitä kerran haluu kylään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123836Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja293198Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2913135Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82030- 2531828
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81757Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2301408- 801375
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi421169Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81123