Olen isälleni hankkimassa navigaattoria. Pitäisi toimia myös Keski-Euroopan automatkalla.
Ajattelin, että Garmin nüvi 350 voisi olla hyvä, kun se vaikuttaa helpolta ottaa käyttöön, helpolta käyttää ja siinä on koko Länsi-Euroopan kartatkin ihan valmiina.
Onko teillä tietoa, että onko tämä toimintavarma peli eli onko rikki jatkuvasti?
Onko tietoa, millaisia reittejä tämä ehdottaa eli nopeinta vai lyhintä vai saako sen valita itse? Eli mennäänkö Itä-Helsingistä Espooseen pienimpiä mahdollisia katuja pitkin vai käteviä pääväyliä pitkin?
Kysyn toki näitä asioita myyjältäkin, mutta tuskin myyjä toimintavarmuudesta mitään muuta kuin hyvää sanoo.
Garmin nüvi 350
11
9937
Vastaukset
- laite-
Tuolta selvinnee laitepaketin kylkijäiset.
http://www.lohenette.fi/product_13364.html
Garminissa voi määrittää, millä on liikkeellä.
Jos asetuksissa on polkupyörä / jalankulkija, niin kaposillekkin silloille ja poluille opastaa.
Asetusten ollessa moottoripyörä / henkilöauto, kuljetaan taajamissa suorinta reittiä.
Linja- / rekka-auto asetuksilla opastaa väljämpiä pääteitä, jotka usein voi olla jopa nopeampia.
Paikkatieto, eli perilleopastus voidaan syöttää kolmella eritavoin.
Voidaan, kuten muissakin, antaa maannimi, kaupunki ,katuosoite ja talonnumero.
Voidaan sormella osoittee kohde ja ajaa sinne.
Voidaan syöttä paikkatieto koordinaatteina ja laite opastaa sinnekkin.
Tätä viimeistä ominaisuutta ei kaikissa kilpailevissa laitteissa ole.
Laitetta ostaissasi tarkista, että siinä on viimeisin ohjelmaverio ja uusimmat kartat, ettet joudu lälkikäteen maksaan päivityksistä.- Nimimerkki
Ja sitten nuvissa voi vielä kertoa asetuksissa opastetaanko nopeinta vai lyhintä reittiä. Oletuksena on päällä nopein reitti ja tuota valintaa minä olen käyttänyt.
Luotettavan jälleenmyyjän, esim. Erätukku, laitteissa on uusin ohjelma- ja karttaversio. Nettikaupoista voi saada vanhaa epäkuranttia tavaraa, mutta yhtä paljon ne näyttävät sielläkin maksavan.
Ei minullakaan ole ollut mitään ongelmia tai virheitä nuvi 360:ssa. - aikamiespoika
Nimimerkki kirjoitti:
Ja sitten nuvissa voi vielä kertoa asetuksissa opastetaanko nopeinta vai lyhintä reittiä. Oletuksena on päällä nopein reitti ja tuota valintaa minä olen käyttänyt.
Luotettavan jälleenmyyjän, esim. Erätukku, laitteissa on uusin ohjelma- ja karttaversio. Nettikaupoista voi saada vanhaa epäkuranttia tavaraa, mutta yhtä paljon ne näyttävät sielläkin maksavan.
Ei minullakaan ole ollut mitään ongelmia tai virheitä nuvi 360:ssa.Niin olin vähän ajatellutkin, että Garmin kannattaa ostaa. Isä löysi Sonyn mainoksen, jossa suunnilleen samantasoisen laitteen saa 249 eurolla. Ongelmana vaan on se, että Saksasta on vain pohjoisosien kartta. Äitini on sitä mieltä, että tämä ei riitä.
Näyttää siltä, että Garminin asiakkaita tulee taas yksi perhe lisää.
- Viime kesän kokemuksia
Ostin viime kesänä Nüvin (en muista oliko juuri tuo malli, mutta silloinen vastaava 300-sarjaa, Euroopan kartoilla).
Hyvin toimi Euroopassa, ja kartta-aineisto oli paremmin ajan tasalla ja virheettömämpää esim. Saksan, Luxemburgin, Belgian ja Alankomaiden osalta kuin Suomen. Oli ihan ehdoton peli verrattuna aiempiin karttakirjamatkailuihin (toki karttakirja pitää olla varalta mukana). Vaikka ajaisi missä pikkuteillä, niin laitteen avulla tietää, missä on. Lisäksi erityisesti perilletuloajan ennuste ja jäljellä oleva matka ovat erittäin käyttökelpoisia.
Jos on tarve käyttää hotelleja, niin kannattaa hakea netistä sopivien hotelliketjujen POI-tietoja ladattaviksi laitteeseen. Sillä tavoin hotellit löytyvät todella helposti, ei tarvitse tietää kuin paikkakunta, jolle on menossa, ja valita siellä oleva hotelli näytöstä, jolloin navigaattori "vetää väkisin perille". Parhaimmillaan POI-tietoihin sisältyvät myös hotellien puhelinnumerot. Esim. täältä löytyy muutaman ketjun hotelleja: http://www.pocketnavigation.de/poi/overlays__4/5.6.59.html
Muutoinkin navigaattorin avulla löytää esim. osoitteen perusteella sellaisetkin paikkakunnat, joille haluaa katsomaan jostain kirjasta bongaamaansa asiaa, vaikkei karttakirjassa näkyisi koko kylää. - Ei enää eksyksissä
Hommaa pois vaan. Mulla ollut vuoden käytössä euroopan alueella ja vain yhden kerran opastanut väärin: ei tunnistanut yksisuuntasta katua. Harkitse kuitenkin tuota 360 mallia. On hieman suurempi näyttö.
- 360:ssa?
Kyllä ne 350 ja 360 on 3,5 tuuman näytöltään ihan identtiset laitteet. Eroa on vain siinä, että 360 malliin sisältyy Bluetooth, ja 360T -maliin liikennetiedotevastaanotin, joita 350:ssä ei ole. Muuten sama laite kyseessä.
Se on sitten se 660 -malli, jossa on 4,3 tuuman laajakuvanäyttö. - Jokkepokke
Itsellä 350 ei löydä aina ihan kaikkia, esim kuusamon tropiikkiin lähdettiin niin ei tuntenut kylpylän osoitetta ollenkaan.
Mutta itseä kiinnostaa miten tuohon saa liikennekamera varoittimen päälle? - joppepokelle miten saat lisää
Jokkepokke kirjoitti:
Itsellä 350 ei löydä aina ihan kaikkia, esim kuusamon tropiikkiin lähdettiin niin ei tuntenut kylpylän osoitetta ollenkaan.
Mutta itseä kiinnostaa miten tuohon saa liikennekamera varoittimen päälle?2-vuotta on ollut jo nuvi 350:
Ei siihen kuulukaan mitään "Kuusamon Tropiikkeita".
Ei edes uusimpaan versioon!
Euroopassa on 20 000 paikkaa, mistä ko.paikka on vain yksi.
POI (point-of-interest) ovat kaupallista tavaraa - ja siksi siitä on maksettava.
Mutta niitä voi tehdä jopa itse "open lähteistä".
Karttaversiossa (garmin) ne ovat "sisäänrakennettuja".
Mutta KÄYTTÄJÄN POI ssa niitä voidaan vapaasti muokata.
Esim. lisätä tuon Kuusamon Tropiikin tai S-Marketit.
(Vaatii tietokone-osaamista - ja muutakin )
Suomessa TomTom 720 SLIM olisi nyt paras ostos. - Jokkepokke
joppepokelle miten saat lisää kirjoitti:
2-vuotta on ollut jo nuvi 350:
POI (point-of-interest) ovat kaupallista tavaraa - ja siksi siitä on maksettava.
Suomessa TomTom 720 SLIM olisi nyt paras ostos.Jep jep, löysin aikanaan noita poita mitkä sit lisäsin, nyt on mm. liikennekamerat ja muutama tuhat muuta paikkaa suomessa navin tiedossa.
Ei ollu vaikea homma kun löysi vaan oikean paikan mistä lisätä.. - Jokkepokke
joppepokelle miten saat lisää kirjoitti:
2-vuotta on ollut jo nuvi 350:
Suomessa TomTom 720 SLIM olisi nyt paras ostos.Niin tuolla tropiikilla tarkoitin nimenomana osoitetta, en "kuusamon tropiikkia" vaan ihan osoite missä kyseinen paikka sijaitsee.
Piti ettiä lähikatu minkä tunnisti jonka avulla etelästä kuusamoon mentiin.. - Eilen ostettu
Jokkepokke kirjoitti:
Jep jep, löysin aikanaan noita poita mitkä sit lisäsin, nyt on mm. liikennekamerat ja muutama tuhat muuta paikkaa suomessa navin tiedossa.
Ei ollu vaikea homma kun löysi vaan oikean paikan mistä lisätä..ja tiedot ja latasit ne, näin kerroit. Mistä - muuten kuin maksamalla? Heitä, veli hyvä, vinkki. Itseäni ei liiemmin huvita maksaa pyöreästi 70 euroa/vuosi P-maiden kameratiedoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275