Sikakatsomolle

Töölön Vesa

No, pääsitte välieriin, mutta nyt kun on viikonloppu aikaa, niin opetelkaas vähän katsomokulttuuria. Te mainostatte itseänne ja Rinkelimäkeä muka hyvä tunnelmaisena hallina. Tänäänki kuulu TV:sta enemmän HIFK:n kannattajien meininkiä! Ilmeisemmin oli kuitenkin vähemmistönä? Te ette muuta kun huuda tota samaa kerhoa ja sika-huutoja! Aikaisemmilta vuosilta jo Teistä jäi kaikille semmonen kuva, joka pitää paikkansakin, eli enemmän vielä mollaatte vastustajaa ku kannustatte omia!? Te ette valitettavasti saa minkäänlaista fiilistä aikaseks. Teillä ei ole lauluja yms. Hyviä porukoita, kansainvälisellä fiilingillä löytyy ainakin Stadin molemmat porukat ja ainakin Pelicans. Kärpätkin näytti viimeks laulavan jo vähäsen, ku olivat Helsingissä... Mikäli meno noudattaa vanhaa hämäläistä junttikaavaa, ette edes uskalla huutaa ku juovuksissa... Yrittäkää, opetelkaa! Ei ihme että kaikki pitää Teitä nimenne veroisina, sitä Te valitettavasti olette. Aina kun oon nähny Teidän örveltävän, hävettää ihan Teidän puolesta! Nyt on mahdollisuus nostaa imagoa ja nousta isojen oikeiden faniryhmien tasolle. Vai haluutteko olla ikuisesti juntin sikakatsomon maineessa??

Onnea vaan peleihin, vastus kovenee...

19

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hifki putos !!!!!

      Siksi nimi onkin sikakatsomo, hei jannu, ei siis neitikatsomo :-)
      Eikä ne muuallakaan mitään pulmusia oo.
      Mulle jäi telkasta ko. katsomon osasta ihan hyvä fiilis, tosifaneja.

      • Töölön Vesa

        En mä sitä tarkottanutkaan niin, vaan sitä katsomokulttuuria! Lauluja, meininkiä niinku Englannin futiskatsomoissa ikään ja Europassa muutenkin. Ootko koskaan käyny kattomassa Saksan kiekon DEL-liigaa? Tai muuta vastaavaa? Siellä on menoa ja meininkiä, laulua ja hyviä huutoja! Olen nimittäin ite ollu Frankfurt Ice Tigersin pelissä. Ymmrrätkö nyt mitä ajan takaa? Tälle tasolle ei Suomessa kykene vielä ku tosiaan ne Stadin molemmat ja Pelicans. Kärpätkin on tulollaan, mitä olen niitä kuullu... Kyllä sielläkin olutta nautitaan ja vastustajaa mollataan, mut eri tavalla. Ottakaas oppia näistä Suomen muutamasta porukasta tai tehkää kulttuurimatka vaikka Saksaan tai Englantiin futista kattomaan...! No, kai teillä FC Hämeenlinnan peleissä aina Arsenalin tunnelman voittaa!?;)


      • hifki putos !!!!!
        Töölön Vesa kirjoitti:

        En mä sitä tarkottanutkaan niin, vaan sitä katsomokulttuuria! Lauluja, meininkiä niinku Englannin futiskatsomoissa ikään ja Europassa muutenkin. Ootko koskaan käyny kattomassa Saksan kiekon DEL-liigaa? Tai muuta vastaavaa? Siellä on menoa ja meininkiä, laulua ja hyviä huutoja! Olen nimittäin ite ollu Frankfurt Ice Tigersin pelissä. Ymmrrätkö nyt mitä ajan takaa? Tälle tasolle ei Suomessa kykene vielä ku tosiaan ne Stadin molemmat ja Pelicans. Kärpätkin on tulollaan, mitä olen niitä kuullu... Kyllä sielläkin olutta nautitaan ja vastustajaa mollataan, mut eri tavalla. Ottakaas oppia näistä Suomen muutamasta porukasta tai tehkää kulttuurimatka vaikka Saksaan tai Englantiin futista kattomaan...! No, kai teillä FC Hämeenlinnan peleissä aina Arsenalin tunnelman voittaa!?;)

        v.2003 Kölner Haie-Franfurt Lions. Ja jos oikeesti väität että täällä jossain päästään lähelle sitä fanaattisuutta ja katsomokultuuria niin kannattaa pyyhkäistä unihiekat silmiltä ja herätä todellisuuteen...Sitäpaitsi, HPK on välierissä ja hifki putos !!!!!
        :-)


      • Töölön Vesa
        hifki putos !!!!! kirjoitti:

        v.2003 Kölner Haie-Franfurt Lions. Ja jos oikeesti väität että täällä jossain päästään lähelle sitä fanaattisuutta ja katsomokultuuria niin kannattaa pyyhkäistä unihiekat silmiltä ja herätä todellisuuteen...Sitäpaitsi, HPK on välierissä ja hifki putos !!!!!
        :-)

        Herää ite! Ai niin mut jos oot hämäläinen ni tuut jälkijunassa... Väitän, että lähelle päästään näillä kolmella faniryhmällä, siis LÄHELLE jo, ei vielä rinnalle tai ohi... Se on hyvä alku. Sikakatsomo sen sijaan on kaukana, kaukana, samalla viivalla ku nää em. kolme porukkaa 80-luvulla. Tämä on fakta. Onnea kumminkin välieriin, ykstotiset torvensoittajat!


    • missekisu

      hei äijä herätystä. sikakatsoman tarkoitus on ratkaista pelejä omalta osaltaan ja auttaa kerhoa. sen takia siellä keskitytään vastustajan lämmittämiseen. tule tutustumaan verkatehtaalle rakennettavaan oopperasaliin, jos kiinnostaa lauluja kuunnella. tai itseasiassa kai tänään kuultiin jo sikakatsoman perinteeksi muodostunut suvivirsi?

      ja mitähän meidän helsinkiläinen tulee kertomaan hämäläisistä junteista? kyllähän mekin sellasia ollaan, mutta entäs te? te ootte kyllä niin hienoja ihmisiä, että oikein kannattaa tulla avautumaan tänne palstoille.

      ostakaa helsinkiläiset vaan rahalla taas kerhon parhaat pelimiehet... täällä kasvaa uusia vuosi vuodelta.

      • Töölön Vesa

        tän älykkään ja verbaliteetiltaan perin rikkaan vastauksen jälkeen olen sanaton. Ei tarvi enempää, toi vastaus kertoo kaiken oleellisen... Ei sitte muuta ku jatkakaa valitsemallanne tiellä!

        Ai niin, mitä siihen sun oopperaviittaukseen tulee, käys joskus vaikka White hart Lanella, kattomassa fanikulttuuria. Sitte mennään sen jälkeen yhdessä opperaan...


      • missekisu
        Töölön Vesa kirjoitti:

        tän älykkään ja verbaliteetiltaan perin rikkaan vastauksen jälkeen olen sanaton. Ei tarvi enempää, toi vastaus kertoo kaiken oleellisen... Ei sitte muuta ku jatkakaa valitsemallanne tiellä!

        Ai niin, mitä siihen sun oopperaviittaukseen tulee, käys joskus vaikka White hart Lanella, kattomassa fanikulttuuria. Sitte mennään sen jälkeen yhdessä opperaan...

        en olettanutkaan, että sieltä helsingin suunnasta tulisi mitään järjen jättiläisiä, mutta tämä on jo ihan uskomatonta.

        ei mua oikeesti vois vähempää kiinnostaa mennä kuuntelemaan mitään lauluja peleihin. kun menen katsomaan pelejä, menen vain urheilun takia (tai no chearleederitkin ihan ok, paitsi harvemmin suomessa, poikkeuksiakin löytyy onneksi myös täällä). jos sä tykkäät noista lauluista, niin mene oikeesti sinne englantiin sitten. älä tuu avautumaan sikakatsomosta. hämeenlinnan sikakatsomoon harvemmin eksyy mitään pavarotteja hoilaamaan fanilauluja. ei sellasia täällä kaivata. täällä eletään sydämmellä katsomossa mukana ja tehdään kaikkensa kerhon menestymisen eteen. ei siellä toden totta mitään lauluja varmasti kuulukkaan.

        enkä ole tulossa kanssasi mihinkään konsertteihin. saisi kieltää koko kulttuuritoiminnan tästä maasta mun puolestani.


      • täysin
        missekisu kirjoitti:

        en olettanutkaan, että sieltä helsingin suunnasta tulisi mitään järjen jättiläisiä, mutta tämä on jo ihan uskomatonta.

        ei mua oikeesti vois vähempää kiinnostaa mennä kuuntelemaan mitään lauluja peleihin. kun menen katsomaan pelejä, menen vain urheilun takia (tai no chearleederitkin ihan ok, paitsi harvemmin suomessa, poikkeuksiakin löytyy onneksi myös täällä). jos sä tykkäät noista lauluista, niin mene oikeesti sinne englantiin sitten. älä tuu avautumaan sikakatsomosta. hämeenlinnan sikakatsomoon harvemmin eksyy mitään pavarotteja hoilaamaan fanilauluja. ei sellasia täällä kaivata. täällä eletään sydämmellä katsomossa mukana ja tehdään kaikkensa kerhon menestymisen eteen. ei siellä toden totta mitään lauluja varmasti kuulukkaan.

        enkä ole tulossa kanssasi mihinkään konsertteihin. saisi kieltää koko kulttuuritoiminnan tästä maasta mun puolestani.

        Olenpahan helsinkiläisenä jalkapallo- jääkiekko- ja koripallokatsojana täysin samaa mieltä... Pelit on pelejä ja joukkueita saa kannustaa sekä suorituksille antaa huomiota. En todellakaan halua olla katsomossa; missä heilutetetaan edessä suuria rättejä ja pelistä toiseen hoilotetaan jotain samaa renkutusta....... Jos se on jo jotain "fanikyldyyriä" niin saa sitten olla. Urheilu on urheilua ja tekotärkeä fanittaminen on ......... kaukana itse asiasta... !!!


      • haimis
        missekisu kirjoitti:

        en olettanutkaan, että sieltä helsingin suunnasta tulisi mitään järjen jättiläisiä, mutta tämä on jo ihan uskomatonta.

        ei mua oikeesti vois vähempää kiinnostaa mennä kuuntelemaan mitään lauluja peleihin. kun menen katsomaan pelejä, menen vain urheilun takia (tai no chearleederitkin ihan ok, paitsi harvemmin suomessa, poikkeuksiakin löytyy onneksi myös täällä). jos sä tykkäät noista lauluista, niin mene oikeesti sinne englantiin sitten. älä tuu avautumaan sikakatsomosta. hämeenlinnan sikakatsomoon harvemmin eksyy mitään pavarotteja hoilaamaan fanilauluja. ei sellasia täällä kaivata. täällä eletään sydämmellä katsomossa mukana ja tehdään kaikkensa kerhon menestymisen eteen. ei siellä toden totta mitään lauluja varmasti kuulukkaan.

        enkä ole tulossa kanssasi mihinkään konsertteihin. saisi kieltää koko kulttuuritoiminnan tästä maasta mun puolestani.

        siis ne kaljaa kittaavat läskimahat auttaa hpk:ta??no jo on aikoihin eletty et se auttaa joukkuetta et vetää kaksin käsin kaljaa ja huutaa sikaa ja osottaa sormella??eikö hämeessä opetettu et sormella ei saa osottaa..häpeän todellakin teitä ja on 100%varma et en koskaan muuta lähellekään hämeenlinnaa ja edes vie lapsiani sinne koska toihan voi tarttua:)


      • Hanna.
        haimis kirjoitti:

        siis ne kaljaa kittaavat läskimahat auttaa hpk:ta??no jo on aikoihin eletty et se auttaa joukkuetta et vetää kaksin käsin kaljaa ja huutaa sikaa ja osottaa sormella??eikö hämeessä opetettu et sormella ei saa osottaa..häpeän todellakin teitä ja on 100%varma et en koskaan muuta lähellekään hämeenlinnaa ja edes vie lapsiani sinne koska toihan voi tarttua:)

        Nii, oletko sä haimis opettanu lapsilles, että ihmisiä saa haukkua????? Ainakin näytät esimerkkiä, että niin saa tehdä.. :( :( Onko se hyvä opetus...

        Kaikki ei o sikakatsomossa läskejä ja juoppoja...

        Pelaajat ainaki siihen malliin kiittää sikakatsomoo, että arvostavat kannustusta...


      • haimis
        Hanna. kirjoitti:

        Nii, oletko sä haimis opettanu lapsilles, että ihmisiä saa haukkua????? Ainakin näytät esimerkkiä, että niin saa tehdä.. :( :( Onko se hyvä opetus...

        Kaikki ei o sikakatsomossa läskejä ja juoppoja...

        Pelaajat ainaki siihen malliin kiittää sikakatsomoo, että arvostavat kannustusta...

        mitä ihmettä eikö täällä saa enää sanoa mielipiteitään??oot varmasti yksi niistä "sikakatsomoista"tai sit miehes örveltää siellä..


      • Hanna.
        haimis kirjoitti:

        mitä ihmettä eikö täällä saa enää sanoa mielipiteitään??oot varmasti yksi niistä "sikakatsomoista"tai sit miehes örveltää siellä..

        Ja mun mielipide... Saa niitä sanoa kaikki, Suomi on vapaa maa... :)

        Ei mies örvellä.. Enkä oo sika...


    • tunnelma

      ...on enään pelkkä vitsi.
      Paikkahan on ollut jo vuosia kuin hautausmaa. Herää vain maalin tullessa.
      t: Hämeenlinnalainen kiekko-fani

    • IFKin kannataja

      se naisääni joka kuului huutavan "painu h-ettiin täältä".....Kuulu ihan selvästä läpi selostajien taustalta.

      • kotipaikka hml

        no niitähän vetää varsinainen emäsika. kattokaa ny pojan ulkoisia mittoja. mut sen sanon et siitä katsomosta löytyy kyl ihan tosi fanejakin vaikka suurimman huomion saakin tuo "ydinryhmä". parhaimmat kommentit lähtevät tämän ryhmän ulkopuolelta mielestäni, vaikka eivät paikallislehden juttuihin kelpaakkaan! siis sellaiset kommentit jotka ovat osuvia ja peliin liittyviä eivätkä esim. näyttelijä siskon menkkoihin. tuosta laulu hommista pelin aikana ja jälkeen joku oli kommentoinut ifk:n keskustelupalstalla hyvin et mikä siinä enään laulattaa kun häviö on tullut. mielestäni aika teennäistä. niin ja se tiedoksi et selkään en puukota joukkuetta vaikka häviö tulis ja pelejä en ite seuraa sikakatsomosta...


    • dryythndhfdbdh

      mäkin pidän yksin enemmän ääntä ku ne.10 Räikkösen sukulaista siel huutamas,hyvä ku kuulee 20 metrin päähän mitä ne huutaa.Ja sit ku kuulin ei helv "Raipe on vanha"huh huh että oli rumasti sanottu :D.LOL tähän perään niinku cs pelaajatki aina sanoo.

    • MiesH:linnasta

      Puhuit kansainvälisestä fanittamisesta. Tarkoita mitä ilmeisemmin enemmän futiksesta tuttuja lauluja.

      Sinänsä se on ihan hienon kuulosta kun lauletaan, mutta teidän "Stadilaisten" näin maalaisittain Hesalaisten laulujen sanat on vaan niin typeriä, että en millään kehtaisi vakavissani laulaa mukana.

      Esim. OOoooo O o o Oooooooo O o O ooooO o O O Itähelsingistä!

      Tai sitten tämä: Mun elä on jokeri.. ja jokerit mun elämä ... jne

      On jo suorastaan säälittävää, että kaikki lähiön kurahousut komekymppiset jätkät laulaa jotain "Hanki elämä -lauluja"

      Mielummin huudan vaan KERHO ja HPK -kun jotain aivan päättömiä häpeälauluja.

      Tää on vaan kuitenkin lätkää! kunnia ei anna periksi tehdä itsestään täyttä idioottia.. Edes hallissa.

      • MITALEJA TULEEEEEEE

        Katsokoon Hifk fanit mitalisaavutuksia vaikkapa viimeisen kymmenenvuoden ajalta. Kyllä sikakatsomon kannustus on maan parasta tasoa, toki muiden joukkueiden parhaidenkin pelimiesten ja valmentajien pinna aina ei kestä sitä. Se on myös fanien tehtävä, saada vastustaja hermoilemaan ja hermostutmaan, omien kannustuksen ohella, tässä on onnistuttu ja tullaan onnistumaan sikakatsomossa. Areenallakin on kuin hautajaisissa kun koti joukkue on tappiolla, vaikka katsomossa hehtaarin kokoiset fani liput ja tuhansia"faneja". Jos oikein muistan, niin on tainnut saada hesalaisten bussikuskikin tuntea sikakatsomon lämmittämisen tulokset "roskista päähän omilta" versiona.


      • Ääliö ooooooOooot.

        Opettele kirjoittamaan ennen kuin kirjoittelet täällä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe