Hei!
Olen istuttanut astereita ja nyt ne pitäisi koulia.
Istutin siemenet valmiiksi istutusruukkuihin pohjalle.
Kolimisvaiheessa ammensin ruokalusikalla ruukkuun lisää multaa ja yritin siirrellä taimia syrjään ruokaveitsellä?
Miten oikeaoppinen kouliminen tehdään?
Eeva Nurmi 0700-01878
Miten asterit koulitaan
1
788
Vastaukset
- onnistuu
Tarkoitit varmaan,että kylvit siemenet.Kun taimissa on 2 sirkkalehteä(ensimmäiset, jotka kasvavat) ja sen jälkeen pari uutta lehteä ,on aika koulia taimet. Jos sinulla on vain 1 tai 2 tainta purkissa ja siihen mahtuu multaa, voit laittaa lisää niin paljon,että sirkkalehdet jäävät mullan pinnalle.Jos olet kylvänyt siemenet isoon astiaan(minä teen niin), ota varovasti koukaten taimet ylös ja istuta ne yksitellen pieniin ruukkuihin.Sen jälkeen ne saavat kasvaa niissä kunnes istutat ne ulos. Lämpiminä päivinä voit karaista niitä viemällä ulos, mutta älä laita suoraan aurinkoon, ne palavat.Itse istutan ulos vasta kesäkuussa ja jos tulee kylmää, laitan ainakin yöksi harson päälle.Älä kastele liikaa,multa ei saa olla litimärkää.Suihkuttele välillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851837- 431449
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871222- 671007
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!46995- 59971
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20930- 51890
- 35887
- 37809