APU OLISI NYT TARPEEN...

AHMIJA;O(

Hei,

Nyt on paha ahmintakohtaus päällä...

Jouduin viime perjantaina sairaalaan (paino tuolloin 75 kg) - sairaalassa minuun pumpattiin uskomaton määrä kipulääkkeitä ja tämän lisäksi kortisonia 1 g:n pulsseina... Itsessään jo nämä keräävät nestettä -> tämä siis tiedoksi, että tiedostan (ja tiedätte), ettei seuraava kertomani ole yksinomaan syy "kehitykselleni"...

Lauantaina sairaalassa iski ahmintahimo - ostin ("piilossa muilta") itselleni joka illaksi herkkuja, joita sitten ahmin sairaalaruokailun ja vieraiden kanssa nautittujen kahvittelujen lisäksi iltapalan jälkeen, kun hoitajat eivät enää jatkuvasti "juosseet" huoneessa...

Saldo oli, että kun toissapäivänä pääsin sairaalasta, niin paino oli seuraavana aamuna (siis eilen aamulla) paino oli 80,6 kg - päätin, että enää en ahmi, mutta kuinkas kävikään... sairaslomalla hipsin kauppaan ostamaan herkkuja, ja tänä aamuna paino olikin jo 82 kg - aamulla jälleen päätin, että nyt loppu, mutta olen tänään jo syönyt viinerikahvit, paniniannoksen, kaksi pullaa, 400 g:n karkkipussin ja 150 g:n suklaalevyn - mitähän painan huomenaamulla ;O(

Antakaa PLEASE rakkaat vertaiseni BED:läiset jotain toivonkipinää ahmintajaksoni lopettamiseksi PLEASE, PLEASE, PLEASE...

12

2272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........................

      kait se sinulle kerrottiin? Ja jos olet saanut sitä inf. niin annos on kaiketi ollut aika korkea. Elimistöstähän se ei edes ole tässä ajassa vielä poistunut kokonaan.

      Valitettavasti en osaa sanoa sinulle mitään, itselläni on neljäs vuosi tämän BED-Mörön kanssa meneillään, paino on noussut n. 40 kg ja kaikkea muuta "mukavaa".

      TSEMPPIÄ!!

    • numero:

      yksi: älä punnitse itseäsi joka päivä! (se vain lisää ahdistenuisuutta!)

      kaksi: älä päästä itseäsi nälkiintymään, en siis tarkoita sana tarkasti nälkiintymään vaan että syö tasaisin väliajoin, ettei nälkä ehdi tulla. (ainakaan kovana)

      kolme: juo vettä

      muuten en osaa neuvoa, tsemppiä kovasti!
      itselläni sama ongelma, tänään syöty jo yli 3000 kcal...(kaloreidenkin laskeminen pitäisi lopettaa jos se kuuluu päivärytmiin niinkuin mulla.)

      voimii hei kamalasti

    • AHMIJA;O(

      Syöminen jatkui eilen seuraavasti: jättiannos spagettia ja jauhelihakastiketta, leipää - kahvia, iso munkki, keksiä jne.

      Tänä aamuna vaaka näytti 83,2 kg...

      Miten saisin tämän ahminta-jakson katkeamaan - olisiko kenelläkään teistä voimia antaa minulle tukea, kannustusta, vinkkejä tms...

      PLEASE !!!

      • myös apua

        Itsellänikin menossa taas ahmimisvaihe, enkä pysty lopettamaan sitä. Aina sama juttu, että noin viikon jaksan syödä kevyesti, mutta sitten repsahdan ja ahmin monta päivää putkeen. Inhoan sitä.


      • BED-Mörköinen
        myös apua kirjoitti:

        Itsellänikin menossa taas ahmimisvaihe, enkä pysty lopettamaan sitä. Aina sama juttu, että noin viikon jaksan syödä kevyesti, mutta sitten repsahdan ja ahmin monta päivää putkeen. Inhoan sitä.

        Itselläni on nyt meneillään lääkitys, juuri tänään nostin annosta, nyt se on maksimissaan (SSRI-lääke), ensi viikolla lääkärissäkäynti, hän antaa hypnoositerapiaa.(olen ollut aiemminkin niin lääkityksellä kuin terapiassakin)
        Siinä minun "työkaluni" tähän sairauteen, tällä hetkellä...

        JAKSAMISIA!!!


      • on.
        myös apua kirjoitti:

        Itsellänikin menossa taas ahmimisvaihe, enkä pysty lopettamaan sitä. Aina sama juttu, että noin viikon jaksan syödä kevyesti, mutta sitten repsahdan ja ahmin monta päivää putkeen. Inhoan sitä.

        Älä syö liian kevyesti, se on ainakin takuuvarma tapa retkahtaa. Kun syö tasaisin väliajoin, terveellistä ruokaa, ja riittävästi, niin että on sopivan/normaalin kylläinen, ahmimishalut pitäis haihtua. Joskus jopa tuntuu, että ei nyt taas huvita syödä:)


    • jeees

      Mulla on ollu ahmimiskohtauksia monen muun syömishäiriön lisäksi.. tällä hetkellä olen terve.
      Mä ahmin ennen, koska se toi nautintoa ja hyvän mielen (aivoissa keskus joka tuottaa hyvää mieltä kun saa herkkua, mutta tiesit varmaan sen). Mun syömishäriö historia loppu anoreksiaan viime kesänä, kuitenkin, tämän kaiken 10 vuoden helvetin jälkeen oon tajunnu, että elämäni tartti sisältöä, siksi ahmin. Etin siitä tyytyväisyyttä. Yksinkertasesti rupesin tekee kaikkea muuta kun ruokaan liittyviä asioita. Harrastuksia, ystäviä, itsekuria vähitellen.
      Se lähtee pienestä, jätä vähän herkkuja vähitellen pois. Ei kaikkea kerralla, mutta osta huomenna yksi karkkipussi vähemmän. Syö sen tilalle herkullinen hedelmäannos. KOKEILE! aivot ja niissä oleva"nautintokeskus" alkaa tottua siihen vähitellen, jolloin sun ei jonkin ajan kuluttua rupee enää edes tekee mieli niin paljon makeisia, se alkaa tuntua jo liialta ja äklöltä, jos syö kamalasti herkkua ja rasvasta ruokaa. Se on tottumuskysymys! Kerro ihmeessä, tehooko se suhun, voin vaikka alkaa sun mailikaveriks jos haluat ja auttaa siinä prosessissa, oon elävä todiste siitä, että parantua voi! :)

    • BED mummo

      Hei ehkä kannattaisi kokeilla Anonyymien ylensyöjien mallia, jos mikään ei tehoa. Sain tältä palstalta sivuille linkin ja olen tässä reilun viikon työstänyt "askeleita". Systeemi on sama kuin AA:ssa, mutta tilalla on ruoka. Heidän sivuilta löytyy tietoa ryhmistä ja sellasille jotka eivät pääse ryhmiin on mahdollisuus nettiryhmään. Minä yksinäisenä sutena työstän mieluummin itsekseni tätä hommaa, ja lisäksi käyn terapiassa (tosin muusta syystä). Ahminta on vähentynyt ja itsetuntemus parantunut, heti kun ahminta vähenee alkaa elämän laatu parantua ja itseinho vähenee. Tähän sairauteen ei auta itsekuri vaan tarvitaan "järeämmät aseet". Suosittelen sinulle joka olet kokeillut kaikki muut keinot. Olin itse ihan pohjalla ja loppuunväsynyt ahmintaan.

      • ARGHh

        Miksi ahmit? Sun pitää tajuta että sä ahmit johonkin oloon. Se ruoka on niinkuin tuttipullo. Miksi sä pelkäät sitä oloa? Mitä pahaa se olo voi tehdä? Miksi sä et saa itkeä ja huutaa sun pahaa oloa, miksi sun pitää niellä ja syödä se pois? Pitäisikö sun tajuta että sä et ole vauva etkä tarvitse tuttipulloa? Saat huutaa ja itkeä. Mene jonkun kainaloon. Löydä turva jostain muusta kuin ruoasta. Tajua että olet arvokas. Että sinulla on oikeus voida hyvin. Ja mahdollisuus voida hyvin. Sä valitset sun toimintatavat ihan itse. Lopeta se ennenkuin ahmiminen alkaa. Lähde ulos. Hypi ja riehu. Huuda. Paisko ne herkut mäkeen. Paisko ne oikeesti. Ja naura. päästä irti sun pakokeinosta. Herää eloon.


      • pikku kukka
        ARGHh kirjoitti:

        Miksi ahmit? Sun pitää tajuta että sä ahmit johonkin oloon. Se ruoka on niinkuin tuttipullo. Miksi sä pelkäät sitä oloa? Mitä pahaa se olo voi tehdä? Miksi sä et saa itkeä ja huutaa sun pahaa oloa, miksi sun pitää niellä ja syödä se pois? Pitäisikö sun tajuta että sä et ole vauva etkä tarvitse tuttipulloa? Saat huutaa ja itkeä. Mene jonkun kainaloon. Löydä turva jostain muusta kuin ruoasta. Tajua että olet arvokas. Että sinulla on oikeus voida hyvin. Ja mahdollisuus voida hyvin. Sä valitset sun toimintatavat ihan itse. Lopeta se ennenkuin ahmiminen alkaa. Lähde ulos. Hypi ja riehu. Huuda. Paisko ne herkut mäkeen. Paisko ne oikeesti. Ja naura. päästä irti sun pakokeinosta. Herää eloon.

        Tämä viesti kolahti ainakin minuun. Tiedän, että itse kärsin juuri tuosta, että en pysty tuntemaan negatiivisia tunteita, tai siis en kestä niitä ollenkaan. Esim. hylkääminen tai pettymys on tosi vaikeita, ja olen aika hyvin onnistunut puuduttamaan itseni niin että en ainakaan näytä kenellekään jos minulla on paha olla. Sillä keinolla vältin suurimmat koulukiusaajat aikoinaan, mutta se kai toimi sittenkin minua vastaan, kun aloin ahmimaan enkä saa niitä tunteita enää esiin. Joskus lapsena ajattelin jo olevani liian tunteellinen, kun koin kaiken niin hirveän vahvasti, ja ehkä se ei ollut aivan hyväksyttävää perheessäni. Nykyään en osaa itkeä, ellen vartavasten itketä itseäni jollain surullisella elokuvalla tai kirjalla. Omaa henkilökohtaista pahaa oloa en ole itkenyt vuosikausiin, jos koskaan. Kysymys kuuluukin että miten saan avattua tunteiden kiinniruostuneet lukot..? Tunnen siis kyllä empatiaa, surua, iloa, ym. toisten ihmisten puolesta, mutta en itseni.


      • tiinaj
        ARGHh kirjoitti:

        Miksi ahmit? Sun pitää tajuta että sä ahmit johonkin oloon. Se ruoka on niinkuin tuttipullo. Miksi sä pelkäät sitä oloa? Mitä pahaa se olo voi tehdä? Miksi sä et saa itkeä ja huutaa sun pahaa oloa, miksi sun pitää niellä ja syödä se pois? Pitäisikö sun tajuta että sä et ole vauva etkä tarvitse tuttipulloa? Saat huutaa ja itkeä. Mene jonkun kainaloon. Löydä turva jostain muusta kuin ruoasta. Tajua että olet arvokas. Että sinulla on oikeus voida hyvin. Ja mahdollisuus voida hyvin. Sä valitset sun toimintatavat ihan itse. Lopeta se ennenkuin ahmiminen alkaa. Lähde ulos. Hypi ja riehu. Huuda. Paisko ne herkut mäkeen. Paisko ne oikeesti. Ja naura. päästä irti sun pakokeinosta. Herää eloon.

        tämä osu ja upposi, johonkin tunteeseen sitä syö.. minäkin ajatellut, jos en syökään kun tekee mieli, mitä minussa tapahtuu, ahdistunko, itkenkö, sekoanko, mitä tunteita ja ajatuksia se herättää,, jos edes kerran pystyisin sanomaan ei kun käsi vie ruokaa suuhun.. mitä minussa tapahtuisi?


      • vain
        ARGHh kirjoitti:

        Miksi ahmit? Sun pitää tajuta että sä ahmit johonkin oloon. Se ruoka on niinkuin tuttipullo. Miksi sä pelkäät sitä oloa? Mitä pahaa se olo voi tehdä? Miksi sä et saa itkeä ja huutaa sun pahaa oloa, miksi sun pitää niellä ja syödä se pois? Pitäisikö sun tajuta että sä et ole vauva etkä tarvitse tuttipulloa? Saat huutaa ja itkeä. Mene jonkun kainaloon. Löydä turva jostain muusta kuin ruoasta. Tajua että olet arvokas. Että sinulla on oikeus voida hyvin. Ja mahdollisuus voida hyvin. Sä valitset sun toimintatavat ihan itse. Lopeta se ennenkuin ahmiminen alkaa. Lähde ulos. Hypi ja riehu. Huuda. Paisko ne herkut mäkeen. Paisko ne oikeesti. Ja naura. päästä irti sun pakokeinosta. Herää eloon.

        että "katsoa ei saa helvettiin, koska se katsoo takaisin"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe