Voisi joku kertoa mikä on aputoiminimen tarkoitus ja mitä hyötyä siittä on ? Käsittääkseni laskuissa pitää kuitenkin olla ns. emoyhtiön nimi ! Kuka puuttu asiaan jos vaikka aputoiminimen liikevaihto on isompi kuin emoyhtiön ?
Aputoiminimi
3
926
Vastaukset
- näin se menee
Kyse samasta yrityksestä, mutta aputoiminimeä käytetään esim. jossain toisessa myymisessä/toiminnassa. Jos varsinainen toiminimi on vaikka "hagagerssonn", niin on järkevämpi myydä perämoottoreita vaikka nimelllä "moottoriperä"-toiminimellä...se on siis kuvaavempi nimi.
Yrityksessä voi olla eri jaostoja jotka tekevät eri tehtäviä. Esim vantaalla voi olla hagagerssonnin toimisto ja vantaalla myymälä jossa peräprutkuja myydään..siellä Vantaalla on seinässä sitten yrityksen nimenä "moottoriperä". - sanoisin
Aputoiminimi liittyy markkinointiin, niin kuin tuo kaveri kertoi. Palvelu löytyy paremmin vaikkapa puhelinluettelosta.
- Kai se näin menee
Tmi Reiskan multa. firma myy multaa, yrittäjän takapihalta. Työ tehdään kaivurilla ja on yksi kuski töissä.
Aputoiminimi Reiskan kaivuu on tmi reiskan mullan alaisuudessa oleva nimike eli samaa puljua. Tekee kaivuuhommia tmi reiskan multa omistamalla kalustolla.
Laskussa lukee saaja: tmi Reiskan multa
Ja vaikkapa selvitystyötä salaojan kaivuu
Kannattaa miettiä pysytyykö apu-tmi:ä pyörittämään (riittää aika)Tietysti alakohtanen asia mitenkä aputoiminimen työn jaottelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762