Köynnös KUUMAAN paikkaan?

En-tunne-kukkia:)

Viime kesänä paahtavan kuumalla takapihallamme oli köynnöskrassia, tarkoitus oli et ne olis kiivennyt säleikköä pitkin ja antanut suojaa terassille..

Krassit oli aluksi hienoja, mut ei mennyt ylöspäin vaan "roikkui" (olikohan mulla sittenki sitä toista krassia..?).
Kovassa auringonpaisteessa niihin tuli rumia keltasia läikkiä ja alkoi haista tosi pahalle.

Mikäs köynnös siis sopisi parvekelaatikkoon, tosi kuumaan paikkaan ja olis vielä peittävä?

4

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokki

      viihtynyt kuumassa paikassa ainakin toi Päivänsini, mutta ei kyllä ole kovinkaan peittävä.Hyvä viilennys voisi tulla humalamaja tapaisesta. Eli humalaa kiipeämään narua pitkin ylös. Se on kyllä kova leviämään sitten sinnekkin minne ei halua sitä. Kannattaa istutus kohta rajata vaikka maahan upotetuin laudoin tai jollain rajaus muovilla. Siitä tulee ajan myötä aika kaunis mutta ei vielä ensimmäisenä vuonna anna paljon suojaa. Sitten on semmoinen Sydämen mallinen lehti jossakin köynnöksessä, olisko piippuköynnös???Mitenköhän se kasvaa?

    • tarkoitat ?

      Siis ,haluatko monivuotista vai yksivuotista köynnöstä ?
      Yksivuotisista kuumaan kasvupaikkaan esimerkiksi,kelloköynnös,hajuherne,keijunmekko,mustasilmäsusanna.

      Humala ei sovi kuumalle paikalle,kuumassa paikassa tuholaiset kiusaa ja usein on kaikki lehdet syöty,sillä pitää olla suojainen,varjoisa runsasmultainen maa.Piippuköynnöksen paikka on varjo tai puolivarjo,ei missään nimessä KUUMa paikka.

      • En-tunne-kukkia

        Eli jotain yksivuotista olin ajatellut.
        Kiva kun laitoit noita ehdotuksia :)
        Nyt sitten on ainaki pikkusen helpompi alkaa etsiä tietoa/kuvia noista ja katsoa onko joku just se sopiva! :)


      • kiitollinen

        Itselläni erittäin kuuma kokopäivän aurinkoinen kattoterassiparveke, jossa vaan taivas kattona, olin juuri miettinyt mitä köynnöstävää saisin sinne, Suuri Kiitos, vihjeesi olivat hyviä.
        Nyt vielä kysymys; tietäisitkö mitään palmuntyyppistä kasvia joka todellakin viihtyisi auringossa, eikä heti polttaisi lehtiään...siis joku sellainen ikivihreä, kuten kanariansaarilla jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe