Hei!
Onko sormien ja varpaiden pienten nivelien särky aina reuman oire? Tätä on jatkunut jo joitain kuukausia. Särkyä on päivittäin, mutta se ei ole jatkuvaa vaan tuntuu aina välillä. Välillä särky on varpaissa aika voimakastakin.
Suvussa on paljon reumaa, mutta itse olen alle kolmekymppinen. Missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin valittamaan tästä? Mitä muita oireita pitäisi olla?
Sormien ja varpaiden särky
2
4955
Vastaukset
- iituliini
En osaa sanoa milloin on aiheellista mennä lääkäriin, mutta verikokeista näkee jo jotain reumaan viittaavaa (reumatekijä, tulehdusarvot), tosin eivät nekään kaikkea kerro.
Mulla ollut samanlaisia kipuja (mm.) Itse menin lääkäriin kun oli ollut kipuja muutamia vuosia, ja kokeita otettiin. Parin vuoden ja muutamien lääkärikäyntien jälkeen arvoissa oli jotain häikkää ja sain lähetteen reumapolille. No, siellä sanottiin mulla olevan vain "nivelkipuja" ei muuta, eli kipujen kanssa pitää olla edelleen.
Diagnosoitiin käytetään yleensä
nivelreuman luokittelukriteereitä:
-Aamujäykkyys nivelissä vähintään tunnin ajan
-Nivelen turvotus vähintään kolmella nivelalueella
-Käden nivelen turvotus
-Molemminpuolinen nivelen turvotus samoilla -alueilla
-Reumakyhmy
-Reumatekijä veressä
-Röntgenkuvassa nähtävät vauriot nivelissä
Mutta lääkäriin tietenkin menet jos vähänkin siltä tuntuu :)- edes miettiä!
Tiedän milloin menen lääkäriin. Minä pärjään tällä hetkellä ja sitten kun en pärjää menen lääkäriin...ei mitään ongelmaa! Minulla ei ole reumaa ja siitä olen onnellinen.
yönkuningatar
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713