Kaksi puuta ja oksat

Jos verrataan kristinuskoa ja adventismia puihin: kedolla kasvaa kaksi puuta, jotka kauempaa tarkasteltuna erottuvat selvästi kahdeksi eri puuksi. Niitten juurella oltaessa huomataan, että siinä on kaksi erillistä runkoa oksineen.

Mutta puitten oksasto on kasvanut runkojen välillä toistensa lomaan ja jos tarkastelee puita ylempää, oksaston keskeltä tai alta, niin on vaikea nähdä, mitkä oksat ovat mitäkin puuta, niin sikin sokin ja limittäin ne ovat.

Mutta tuosta tullaankin siihen, että adventismissa on selkeät omat oppinsa: väärä profeetta, tutkiva tuomio, 22.10.1822 jne. joilla ei ole mitään yhtymäkohtia kristillisyyteen - ne ovat ne rungosta toisesta puusta poispäin tai sivulle suuntautuvat oksat.
Sitten on niitä opinkohtia: armo, pelastus Jeesuksessa jne., joilla on yhtymäkohtia kristillisyyteen - ne ovat ne rungosta toiseen puuhun päin limittäin menevät oksat.

Mutta vaikka nuo limittäin menevät oksat/opit käsittelevät samoja asioita, niin niiden perusta on toinen - ne lähtevät eri rungoista. Armosta pelastuminen esimerkiksi on kristillisyyden rungosta lähteneenä pelkkää Jumalan tekoa. Armosta pelastuminen taas adventismin rungosta lähteneenä on Jumalan teko omat teot ja joskus jopa vain omat teot armosanalla tehostettuna.

39

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????

      Puhut niin olemattomia ja riitelet samoista asioista kerta kerran jälkeen.

      Jokainen ihminen on joskus väärässä ja joskus oukeassa, MUTTA ei se että joku on väärässä tarkoita että joku toinen olisi sen tähden oikeassa.

      SELVEMMIN KUN ET KUITENKAAN MUUTEN YMMÄRRÄ: Jos adventistit ovat väärässä joissain asioissa se ei tarkoita että sinä olisit oikeassa. Se tarkoittaa vain että he ovat väärässä. Ei muuta.

      Sinulla on lahkolaisen "vain minä olen oikeassa" asenne muihin uskovaisiin ja uskontoihin. Et puhu kenenkään puolesta, puhut niitä vastaan jotka eivät jaa uskoasi ja mikä pahinta et edes näe että teet väärin.

      Tosiasiahan on että jos näitä puita alettaisiin katselemaan niin löytäisimme ehkä tuhat puuta eikä vain kaksi ja se puu minkä oksalla itse istut ei paljoakaan eroa muista. Joten jo tässäkin syyllistyit propagandistiseen lahkolaisuuteen ja sellainen on vain riitelemistä ei mitään muuta.

      • Pyörit vain ihmisten ympärillä, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos tulisit uskoon, lakkaisit tuijottamasta Ellen Whiteen ja muihin ihmisiin ja katselisit hetki hetkeltä Jeesusta ja ojentautuisit Hänen mukaansa.


      • eniten
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyörit vain ihmisten ympärillä, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos tulisit uskoon, lakkaisit tuijottamasta Ellen Whiteen ja muihin ihmisiin ja katselisit hetki hetkeltä Jeesusta ja ojentautuisit Hänen mukaansa.

        no uskova_1 tietenkin. Riitelee noin sata vuotta sitten kuolleen ihmisen kanssa ja ei pärjää edes hänelle.


      • eipä taida
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyörit vain ihmisten ympärillä, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos tulisit uskoon, lakkaisit tuijottamasta Ellen Whiteen ja muihin ihmisiin ja katselisit hetki hetkeltä Jeesusta ja ojentautuisit Hänen mukaansa.

        montakaan asiaa sinusta löytyä,että sillä perusteella voisi sanoa että olet uskovainen???????????Jos usko on tuollaista minkä esimerkin olet antanut itsestäsi,niin silloin sinä ole riku,etkä riitta.


      • pyörii ellen...
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyörit vain ihmisten ympärillä, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos tulisit uskoon, lakkaisit tuijottamasta Ellen Whiteen ja muihin ihmisiin ja katselisit hetki hetkeltä Jeesusta ja ojentautuisit Hänen mukaansa.

        väärin muista? ELLEN,niin ellen,Ellen ihminen,jonka ympärillä pyörit??????????? sinussa ei ainakaan voi olla Pyhäähenkeä,vaan sinussa on SYYTTÄJÄN HENKI.TEE PARANNUS.


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyörit vain ihmisten ympärillä, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos tulisit uskoon, lakkaisit tuijottamasta Ellen Whiteen ja muihin ihmisiin ja katselisit hetki hetkeltä Jeesusta ja ojentautuisit Hänen mukaansa.

        Nimimerkkiä: Et kuitenkaan käyttäydy kuin
        todellinen kristitty uskova. Häpäiset vain
        itseään Jumalaa huonolla käytökselläsi. Menisit
        ensin opettelemaan kunnon kristillisiä käytös-tapoja. Tuosta huonon kielen käytöstä pitäisi
        sinun itsesi pestä suusi kunnolla vaikka mänty-suovalla. Eihän esimerkiksi meille kuulu mitään
        sinun Ellen sapattisi pyhitys. Jeesus kristityt
        viettävät Herran sinun Jumalasi sapattia!
        Jeesus on vieläkin Herra


    • V V.

      Uskova_1.
      Näkisin, että tätä hapatteellista erirunkosuutta löytyy eri seurakuntien opetuksissa.
      Tässä kansankirkossammekin on tämä lapsikasteen pelastava arvo erirunkoisuutta silloin, kun siitä puuttuu näköala Kristuksen pelastavasta henkilökohtaisesta omistamisesta.
      Jopa pappien suusta julistetaan vääränrungon oppia.
      Julistetaan syntienanteeksiantoa vaikka Kristus on ainoa syntienanteeksiantaja.
      Tällä tarkoitan sitä, että tuudittaudutaan väärään armoon. Tehdään väärin ja jätetään sopimatta, mutta luotetaan papin antamaan anteeksiantoon. Toivottavasti osasin sanoa asiani ymmärrettävästi.

      Mutta katselen sitten armon valtaistuimelle ja siihen, että riittääkö armo adventistille?
      Jos hän uskoo Vapahtajaan syntiensä sovittajaan ja ei ymmärrä opillista väärää, niin kuinka on?
      Mitä on ryövärin armo? Tuomitaanko meidät tietämättömyyden tekojen mukaan?
      Jotenkin hiljentäisin omat tuomion julistamiset tämän ristin rajattoman rakkauden äärellä.
      Tietysti, opillisia asioita on hyvä tarkastella ja aina korjata suuntaa, milloin sen sana määrittelee vääräksi, mutta yksilön kohdalla olevaa uskoa, jokainenhan pyrkii löytämään oikean väärästä.

      Täällähän näkee juuri vaikka Kolmen-enkelin sanomasta tuomion ja omantuomitsemisen tuomarisanaa. Käsittäisin sen hyvin vaaralliseksi mielenlaaduksi, koska älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Tämä näin esimerkkinä ja kuinka puhtaita me puoleltamme olisimme Jumalan edessä tuomarin virkaa hoitaessamme.

      Tutkiva tuomio, no sekin on mielestäni harhaa, se on tulkintaa ja siksi vaarallinen näköala, koska sen opin äärellä asetutaan Jumalan vanhurskauttamisopin yläpuolelle. Tämän opin äärellä jaetaan vuohiin ja lampaisiin seurakuntalaiset.
      Se kyllä on selvää, että Jumalan tuomiot alkavat Jumalan huoneesta ja siitähän me ei päästä kukaan ohi eikä yli. Mistä meidät sitten tuomitaan on se, mitä me heijastetaan Kristuksen rakkautta kanssamatkaajiin ympärillämme. Mutta tässäpä sitä sitten ollaan, minkä seurakunnan näköala istuttaa niin syvään meidän sydämiimme tätä, että olisimme Jumalan lapsia täällä ajassa.
      Ohkaset on eväät jokaisella. Taitaa rakkaus maailmaan olla niin juurtunut sydämiin, että kumarrus on syvää rienaajan puoleen ja pyllistys sitten toiseen suuntaan. Kiellämmeköhän kuinka paljon Kristusta elämänasenteillamme nyt tässä hetkessä?
      Kuinka malkiintuneet silmät me omistamme näkemättä omaa tilaamme?
      Kyllähän tässä voi toista velkasta velkoa vääristä opeista, mutta esimerkkimmehän pitäisi tuoda korjausta arkeen ja kilvoittelumieltä oikeaan. Mutta kun esimerkit ovat vähissä, niin siksi kaikki harha meidän harhaisuuksien keskellä elää.

      Mutta nuo näköalat mitä tuot, niin pankoon se miettimään meitä puolin ja toisin missä mennään.
      Kaikkein tärkeintä, että sanomisissa on Kristus-keskeisyys päällimmäinen ja rukousalttarilta lähtenyt sanoman sisältö. V V.

      • Tarkoituksesi lieni sekoottaa selvät asiat, niin että näyttäysi yhdentekevältä onko sitoutuneena harhaoppiseen kirkkoon vai ei, tai yhdentekevältä tuleeko uskoon ja pysyykö uskossa vai ei.

        Ei adventisti pääse pelastavaan uskoon korjaamalla joitain oppejaan oikeaan suuntaan, tuommoinen on pelkkää huuhailua.


      • V V.
        uskova_1 kirjoitti:

        Tarkoituksesi lieni sekoottaa selvät asiat, niin että näyttäysi yhdentekevältä onko sitoutuneena harhaoppiseen kirkkoon vai ei, tai yhdentekevältä tuleeko uskoon ja pysyykö uskossa vai ei.

        Ei adventisti pääse pelastavaan uskoon korjaamalla joitain oppejaan oikeaan suuntaan, tuommoinen on pelkkää huuhailua.

        Olen senverran vastarannan kiiski, että en sano, ettei adventisti voisi pelastua. Golgatan syvin rakkauden julistus Kristus, meidän vanhurkautemmme.
        Nyt tarkoitan yksilötason uskoa, en kirkollista uskoa.
        Kirkothan pitävät opeistaan kiinni tavalla tahi toisella, jotka eivät ole välttämättä oikein.

        Jos naapurin mielestä toinen uskoo väärän sapatin lepoon, mutta toinen näkee sen oikeana ja tekee sen mukaan, niin tuleeko se tuomioksi?

        No ehkä tämä tutkiva tuomiokin, jos uskoo Kristukseen, niin eikö lopullisella tuomilla katsota Kristuksen pelastavaan työhön?

        Tällä tarkoitan sitä, että Kristusperustusta, missä meidän pitää seistä, on ainoa mikä pelastaa.
        Lopullisestihan sana tekee työtään jokaisen kohdalla ja jos se korjauttaa suuntaa täällä, niin olkoon se kaksiteräinen miekka.

        Minä laitan kyllä jokaisen kirkon samalle viivalle jossa perustat pitkälle lepäävät kuitenkin tulkinnoissa, sen ja sen teologin luomassa pohjavireessä. Jokaisen on omaltakohdin oltava uskonpuhdistaja elämässään ja tehtävä parannusta kuolleista teoista.


      • käytät

        omia kirjoituksiasi ja omia sanojasi Raamatun kohtien lisänä, voi vain ihmetellä miksi ei Jumalan sana riitä sinulle? Niille jotka ovat löytäneet Jumalan rauhan Raamattu riittää.

        Oletko tietoinen, että sinunkin oppetuksesi on epätäydellistä aivan samoin kuin tuo "3:n enkelin yksipuolinen sanoma". Olette samalla "vain minä olen oikeassa" linjalla kumpikin.


      • seurakunta tai kirkko
        uskova_1 kirjoitti:

        Tarkoituksesi lieni sekoottaa selvät asiat, niin että näyttäysi yhdentekevältä onko sitoutuneena harhaoppiseen kirkkoon vai ei, tai yhdentekevältä tuleeko uskoon ja pysyykö uskossa vai ei.

        Ei adventisti pääse pelastavaan uskoon korjaamalla joitain oppejaan oikeaan suuntaan, tuommoinen on pelkkää huuhailua.

        kun sinulle ei tunnu mikään kelpaavan.
        Vai etkö halua suositella ketään? Olet kuin tien viitta missä ei lue mitään.


      • V V. kirjoitti:

        Olen senverran vastarannan kiiski, että en sano, ettei adventisti voisi pelastua. Golgatan syvin rakkauden julistus Kristus, meidän vanhurkautemmme.
        Nyt tarkoitan yksilötason uskoa, en kirkollista uskoa.
        Kirkothan pitävät opeistaan kiinni tavalla tahi toisella, jotka eivät ole välttämättä oikein.

        Jos naapurin mielestä toinen uskoo väärän sapatin lepoon, mutta toinen näkee sen oikeana ja tekee sen mukaan, niin tuleeko se tuomioksi?

        No ehkä tämä tutkiva tuomiokin, jos uskoo Kristukseen, niin eikö lopullisella tuomilla katsota Kristuksen pelastavaan työhön?

        Tällä tarkoitan sitä, että Kristusperustusta, missä meidän pitää seistä, on ainoa mikä pelastaa.
        Lopullisestihan sana tekee työtään jokaisen kohdalla ja jos se korjauttaa suuntaa täällä, niin olkoon se kaksiteräinen miekka.

        Minä laitan kyllä jokaisen kirkon samalle viivalle jossa perustat pitkälle lepäävät kuitenkin tulkinnoissa, sen ja sen teologin luomassa pohjavireessä. Jokaisen on omaltakohdin oltava uskonpuhdistaja elämässään ja tehtävä parannusta kuolleista teoista.

        En minäkään sano, ettei adventisti voi pelastua. Olenhan nähnyt täällä palstallakin joidenkin tulleen uskoon ja lähteneen adventtikirkosta.

        Mutta sanonkin, että joka tulee uskoon ja jää/liittyy adventtikirkkoon murehduttaa Pyhän Hengen ja se lähtee hänestä.

        Jos on rakennettu Ellen Whitelle ja adventistiopeille, niin silloin tuollainen rakennelma ja perustus on juurineen revittävä. "Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois" (Matt 15:13)

        Sitten on rakennettava Kristusperustalle "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. 1 Kor.3:10-15

        Uskoon tulleen adventistin on syytä ottaa todella vakavasti varoitus "Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja." (Gal 2:18)

        Ei auta jäädä uskoontultuaan harhaoppeihin ja vääriin profeettoihin ja vaan suullaan selittää seuraavansa Herraa, sillä Jeesus sanoi: "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." (Luuk 6:46-49

        Ei siis käy ihmis/pahahenki perustalle rakentaminen eikä semmoinen rakennuksen korjausyritykset - ei käy Kristusperustalle rakentaminen harhaopein, synnein ja väärin profeetoin, vaan on rakennettava Kristukselle Jumalan tahdon mukaan raameina Raamattu, josta ei voi mennä yli eikä ali.


      • seurakunta tai kirkko kirjoitti:

        kun sinulle ei tunnu mikään kelpaavan.
        Vai etkö halua suositella ketään? Olet kuin tien viitta missä ei lue mitään.

        Kaikki uudestisyntyneet kristityt yhdessä ovat oikea seurakunta. Mikä sitten on sinun oikea seurakuntasi, johon voit mennä kokoontumaan, selvinnee sitten, kun tulet uskoon ja Pyhä Henki johdattaa sinua. Ainakaan siinä seurakunnassa ei voi olla väärää profeettaa, ei elävää eikä kuollutta, joka toimii auktoriteettinä. Sinun on silloin arvosteltava opit Raamatulla, jos siellä on naispastoreita, niin silloin ollaan poikettu selvästä Raamatun sanasta jne.


      • seurakunta tai kirkko
        uskova_1 kirjoitti:

        Kaikki uudestisyntyneet kristityt yhdessä ovat oikea seurakunta. Mikä sitten on sinun oikea seurakuntasi, johon voit mennä kokoontumaan, selvinnee sitten, kun tulet uskoon ja Pyhä Henki johdattaa sinua. Ainakaan siinä seurakunnassa ei voi olla väärää profeettaa, ei elävää eikä kuollutta, joka toimii auktoriteettinä. Sinun on silloin arvosteltava opit Raamatulla, jos siellä on naispastoreita, niin silloin ollaan poikettu selvästä Raamatun sanasta jne.

        jossa on vain uudesti syntyneitä?


      • V V.
        uskova_1 kirjoitti:

        En minäkään sano, ettei adventisti voi pelastua. Olenhan nähnyt täällä palstallakin joidenkin tulleen uskoon ja lähteneen adventtikirkosta.

        Mutta sanonkin, että joka tulee uskoon ja jää/liittyy adventtikirkkoon murehduttaa Pyhän Hengen ja se lähtee hänestä.

        Jos on rakennettu Ellen Whitelle ja adventistiopeille, niin silloin tuollainen rakennelma ja perustus on juurineen revittävä. "Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois" (Matt 15:13)

        Sitten on rakennettava Kristusperustalle "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. 1 Kor.3:10-15

        Uskoon tulleen adventistin on syytä ottaa todella vakavasti varoitus "Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja." (Gal 2:18)

        Ei auta jäädä uskoontultuaan harhaoppeihin ja vääriin profeettoihin ja vaan suullaan selittää seuraavansa Herraa, sillä Jeesus sanoi: "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." (Luuk 6:46-49

        Ei siis käy ihmis/pahahenki perustalle rakentaminen eikä semmoinen rakennuksen korjausyritykset - ei käy Kristusperustalle rakentaminen harhaopein, synnein ja väärin profeetoin, vaan on rakennettava Kristukselle Jumalan tahdon mukaan raameina Raamattu, josta ei voi mennä yli eikä ali.

        Näinhän se on.
        Mikähän on opettajien osa tuomiolla?
        Se on kuolemanvakava paikka.
        Olkoon perustuksemme Kristus ja julistus se, että jokaisen katse on Häneen suunnattu, sekä sydän vihmottu Kristuksen kalliilla verellä pesten.
        Toivon perusta on silloin oikealla kalliolla.


      • seurakunta tai kirkko kirjoitti:

        jossa on vain uudesti syntyneitä?

        Niitä seurakuntia, joissa on vain uudestisyntyneitä ihmisiä on paljon Suomessa ja uusia syntyy sitä mukaa, kun uskovat eroavat maallistuneista valtakirkoista/-seurakunnista.

        Sehän se on alkukirkon malli, ettei ei-uskovia ihmisiä oteta seurakuntaan jäseniksi, vaan heitä evankelioidaan ja ne, jotka tulevat uskoon ja näyttävät lähtevän kasvuun otetaan seurakuntaan. Samoin jo olevista jäsenistä ne, jotka alkavat näyttämään luopumisen merkkejä nuhdellaan ja erotetaan määräajaksi ja jos eivät tee parannusta sittenkään, erotetaan kokonaan. Näin väärä hapatus ei pääse myrkyttämään kaikkia seurakuntalaisia.


      • V V. kirjoitti:

        Näinhän se on.
        Mikähän on opettajien osa tuomiolla?
        Se on kuolemanvakava paikka.
        Olkoon perustuksemme Kristus ja julistus se, että jokaisen katse on Häneen suunnattu, sekä sydän vihmottu Kristuksen kalliilla verellä pesten.
        Toivon perusta on silloin oikealla kalliolla.

        Niin, väärien opettajien tuomio on kovempi kuin maallikkojen: "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." (Jaak 3:1) Paikka on sama helvetti ja aika on sama loppumaton ikuisuus, mutta kovuus ilmenee sitten kovempina tuskina.


      • EI OLE
        uskova_1 kirjoitti:

        Tarkoituksesi lieni sekoottaa selvät asiat, niin että näyttäysi yhdentekevältä onko sitoutuneena harhaoppiseen kirkkoon vai ei, tai yhdentekevältä tuleeko uskoon ja pysyykö uskossa vai ei.

        Ei adventisti pääse pelastavaan uskoon korjaamalla joitain oppejaan oikeaan suuntaan, tuommoinen on pelkkää huuhailua.

        Sinun armon varassa.JEESUKSEN ARMO RIITTÄÄ.Oppi ei sinuakaan pelasta vaan JEESUS,JOS USKOT HÄNEEN.Näyttää kyllä siltä,että sinä uskot olevasi maailman parantaja itse.se ei tee sinusta kuitenkaan uskovaista,sen enempää kuin tuo kerskaileva nimimerkkisikään,et voi piiloutua sen taakse vaika kuinka yrittäisit,sanat puhuu puolestasi.TEE PARANNUS,nyt on otollinen aika ja pelastuksen päivä.


      • EI OLE kirjoitti:

        Sinun armon varassa.JEESUKSEN ARMO RIITTÄÄ.Oppi ei sinuakaan pelasta vaan JEESUS,JOS USKOT HÄNEEN.Näyttää kyllä siltä,että sinä uskot olevasi maailman parantaja itse.se ei tee sinusta kuitenkaan uskovaista,sen enempää kuin tuo kerskaileva nimimerkkisikään,et voi piiloutua sen taakse vaika kuinka yrittäisit,sanat puhuu puolestasi.TEE PARANNUS,nyt on otollinen aika ja pelastuksen päivä.

        Eipä ole adventistit Jumalankaan armon varassa, vaan omien tekojensa ja profeettansa väärien opetusten varassa.

        Olisi siis aika tulla uskoon ja heittää väärä profeetta opetuksineen pääkonferensseineen läksyvihkoineen yli laidan.


      • sinulla,vaikka
        uskova_1 kirjoitti:

        Eipä ole adventistit Jumalankaan armon varassa, vaan omien tekojensa ja profeettansa väärien opetusten varassa.

        Olisi siis aika tulla uskoon ja heittää väärä profeetta opetuksineen pääkonferensseineen läksyvihkoineen yli laidan.

        luulet,ei ole mitään tekemistä Jumalan armon kanssa.sinä olet pyhittänyt elämäsi vääryyden palvelijaksi,OLET ITSE, ET PELKÄSTÄÄN VÄÄRÄ,VAAN IHAN SOLMUSSA OMIIN LUULOIHISI.Luulet,että sinä olet kaikkitietävämpi kuin Jumala itse,ja väännät selvät Jumalan saan kirjoitukset mieleiseksesi.


      • seurakuntia on?
        uskova_1 kirjoitti:

        Niitä seurakuntia, joissa on vain uudestisyntyneitä ihmisiä on paljon Suomessa ja uusia syntyy sitä mukaa, kun uskovat eroavat maallistuneista valtakirkoista/-seurakunnista.

        Sehän se on alkukirkon malli, ettei ei-uskovia ihmisiä oteta seurakuntaan jäseniksi, vaan heitä evankelioidaan ja ne, jotka tulevat uskoon ja näyttävät lähtevän kasvuun otetaan seurakuntaan. Samoin jo olevista jäsenistä ne, jotka alkavat näyttämään luopumisen merkkejä nuhdellaan ja erotetaan määräajaksi ja jos eivät tee parannusta sittenkään, erotetaan kokonaan. Näin väärä hapatus ei pääse myrkyttämään kaikkia seurakuntalaisia.

        Eikös vain olekin niin että niitä ei ole olemassakaan, muualla kuin teorioissa.

        Jumala on olemassa ja täydellinen, mutta ihmiset jotka ovat siinä ainoassa oikeassa seurakunnassa ovat vain suuria sanoissaan ja tietäviä luuloissaan. Elävä Jumala asuu ihmisessä ja tekee hänetkin eläväksi.

        Jumalan edessä nöyrrytään sydämmessä eikä siihen vaikuta se missä seurakunnassa olet ja uskovaisen tulee tuntea oma asemansa Jumalan edessä ja Jumalan Pyhä Henki asuu vajavaisen sydämessä.

        Uskova joka on tietoinen omasta asemastaan Jumalan edessä on myöskin tietoinen Jumalan armosta joka on hänessä, ei uskoon sisälly mitään kauhua tai helvetin pelkoa, vaan vain hyväksymistä. Siis todellinen usko on ihmisessä itsessään, se on totaalisesti Jumalan sinne asettama eikä siinä kenelläkään ihmisellä ole osaa eikä arpaa.

        Kaikkinainen riitely eri seurakuntien välillä ja ihmisten välillä on vain esteenä ja viivästyttää Jumalan tahdon täyttymistä. Hakeva löytää, mutta hakeva ei ole se joka jo luulee löytäneensä.

        Uskossa oleminen ja hakeminen on uskossa elämistä omalta kohdalta se on Jumalan rauhassa elämistä.

        Yhteinen esimerkki hekevasta ihmisestä joka eli uskossa ja toimi uskonsa osoittamalla tavalla voisi olla vaikka Äiti Teresa. Sellaisen kirkon jäsen jotka sinäkin tuomitset sanoillasi ja kuitenkin oli hänen uskonsa Jumalan armoon Jeesuksessa niin suuri, että Teresa näki Calcuttan kaduilla kuolevien ja haisevien ihmispoloisten hädän eikä voinut olla auttamatta heitä.

        Ei kannata vastata jos ei sinulla ole mitään sanottavaa.


      • seurakuntia on? kirjoitti:

        Eikös vain olekin niin että niitä ei ole olemassakaan, muualla kuin teorioissa.

        Jumala on olemassa ja täydellinen, mutta ihmiset jotka ovat siinä ainoassa oikeassa seurakunnassa ovat vain suuria sanoissaan ja tietäviä luuloissaan. Elävä Jumala asuu ihmisessä ja tekee hänetkin eläväksi.

        Jumalan edessä nöyrrytään sydämmessä eikä siihen vaikuta se missä seurakunnassa olet ja uskovaisen tulee tuntea oma asemansa Jumalan edessä ja Jumalan Pyhä Henki asuu vajavaisen sydämessä.

        Uskova joka on tietoinen omasta asemastaan Jumalan edessä on myöskin tietoinen Jumalan armosta joka on hänessä, ei uskoon sisälly mitään kauhua tai helvetin pelkoa, vaan vain hyväksymistä. Siis todellinen usko on ihmisessä itsessään, se on totaalisesti Jumalan sinne asettama eikä siinä kenelläkään ihmisellä ole osaa eikä arpaa.

        Kaikkinainen riitely eri seurakuntien välillä ja ihmisten välillä on vain esteenä ja viivästyttää Jumalan tahdon täyttymistä. Hakeva löytää, mutta hakeva ei ole se joka jo luulee löytäneensä.

        Uskossa oleminen ja hakeminen on uskossa elämistä omalta kohdalta se on Jumalan rauhassa elämistä.

        Yhteinen esimerkki hekevasta ihmisestä joka eli uskossa ja toimi uskonsa osoittamalla tavalla voisi olla vaikka Äiti Teresa. Sellaisen kirkon jäsen jotka sinäkin tuomitset sanoillasi ja kuitenkin oli hänen uskonsa Jumalan armoon Jeesuksessa niin suuri, että Teresa näki Calcuttan kaduilla kuolevien ja haisevien ihmispoloisten hädän eikä voinut olla auttamatta heitä.

        Ei kannata vastata jos ei sinulla ole mitään sanottavaa.

        Niitä on täällä pääkaupunkiseudullakin useita, enkä edes tiedä kaikkia. Toiset vaativat aikuiskasteen toiset eivät, mutta uskoontulo on ehdoton vaatimus.

        Eihän tuo Teresa ollut edes uskossa, ei hän voi olla mikään esimerkki kuin humanisteille ja höpöhöpöuskonnollisille. Tuommoista humanitaarista työtä osaavat tehdä filmitähdetkin, eikä sillä kukaan taivaaseen pelastu.


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, väärien opettajien tuomio on kovempi kuin maallikkojen: "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." (Jaak 3:1) Paikka on sama helvetti ja aika on sama loppumaton ikuisuus, mutta kovuus ilmenee sitten kovempina tuskina.

        Mikä palkka on sinua odottamassa. Ei nyt auta
        enää U_1 Nimmarikaan. Vääräoppisena tulet
        pääsemään sinne mihinkä sinulla on, niin kauhea hinku päästä. Koeta tehdä parannus pilkkapuheistasi. Nyt kun vielä on armon ovi
        auki!
        Jeesus on vieläkin Herra


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Niitä on täällä pääkaupunkiseudullakin useita, enkä edes tiedä kaikkia. Toiset vaativat aikuiskasteen toiset eivät, mutta uskoontulo on ehdoton vaatimus.

        Eihän tuo Teresa ollut edes uskossa, ei hän voi olla mikään esimerkki kuin humanisteille ja höpöhöpöuskonnollisille. Tuommoista humanitaarista työtä osaavat tehdä filmitähdetkin, eikä sillä kukaan taivaaseen pelastu.

        Elämällään kenen palveluksessa hän oli. Hän toimi, niinkuin todellinen kristitty toimii
        lähimmäisensä hädän ja kurjuuden auttamisessa.
        Hän on hyvänä esikerkkinä kaikille kristityille.Jeesus on vieläkin Herra


      • edes ..
        uskova_1 kirjoitti:

        Niitä on täällä pääkaupunkiseudullakin useita, enkä edes tiedä kaikkia. Toiset vaativat aikuiskasteen toiset eivät, mutta uskoontulo on ehdoton vaatimus.

        Eihän tuo Teresa ollut edes uskossa, ei hän voi olla mikään esimerkki kuin humanisteille ja höpöhöpöuskonnollisille. Tuommoista humanitaarista työtä osaavat tehdä filmitähdetkin, eikä sillä kukaan taivaaseen pelastu.

        pietisti.. Äiti Teresa.. mutta sinä joka työksesi haukut ihmisiä ja jakelet pisteitäsi heille ... sinä olet uskossa?? mutta mihin ihmeeseen oikein uskot .. helvetin pelkosi on ajanut sinut jonkinlaiseen pakkokierteeseen ja siinä tunnut istuvan ja ei sinua voi kukaan muu vapauttaa kuin Jumala, mutta sinun tulee nöyrtyä Jumalan edessä ja kuunnella mitä Hän opettaa siitä mitenkä Jumalan lasten on elettävä. Mutta kuten sanottu se ei toimi jos ei nöyrry ja tunnusta itselleen ja Jumalalle että tekee väärin.

        Mitähän oikein tarkoitti tuo:
        "Tuommoista humanitaarista työtä osaavat tehdä filmitähdetkin, eikä sillä kukaan taivaaseen pelastu".

        Näkee todella että et ole tietoinen MITÄ se tarkoittaa, että hakee kaduilta siellä makaavia kuolevia rutiköyhiä ilman asuntoa olevia ihmisiä ja antaa heille puhtaan sängyn missä maata viimeiset päivänsä ja kertoo heille Jeesuksesta ja siitä että Jumala suuri armossaan.

        Se on sinulle filmitähtien humaanisuutta?

        Olet todella röyhkein tyttölapsi mitä koskaan olen tavannut.


      • edes..
        edes .. kirjoitti:

        pietisti.. Äiti Teresa.. mutta sinä joka työksesi haukut ihmisiä ja jakelet pisteitäsi heille ... sinä olet uskossa?? mutta mihin ihmeeseen oikein uskot .. helvetin pelkosi on ajanut sinut jonkinlaiseen pakkokierteeseen ja siinä tunnut istuvan ja ei sinua voi kukaan muu vapauttaa kuin Jumala, mutta sinun tulee nöyrtyä Jumalan edessä ja kuunnella mitä Hän opettaa siitä mitenkä Jumalan lasten on elettävä. Mutta kuten sanottu se ei toimi jos ei nöyrry ja tunnusta itselleen ja Jumalalle että tekee väärin.

        Mitähän oikein tarkoitti tuo:
        "Tuommoista humanitaarista työtä osaavat tehdä filmitähdetkin, eikä sillä kukaan taivaaseen pelastu".

        Näkee todella että et ole tietoinen MITÄ se tarkoittaa, että hakee kaduilta siellä makaavia kuolevia rutiköyhiä ilman asuntoa olevia ihmisiä ja antaa heille puhtaan sängyn missä maata viimeiset päivänsä ja kertoo heille Jeesuksesta ja siitä että Jumala suuri armossaan.

        Se on sinulle filmitähtien humaanisuutta?

        Olet todella röyhkein tyttölapsi mitä koskaan olen tavannut.

        tämä ratkaisi asian osaltasi.

        Nyt olen aivan varma, että et ole uskossa vaan olet ymmärtänyt kaiken väärin. Tähän asti olen jollain tavalla yrittänyt ymmärtää purkauksiasi positiivisessa valossa vaikka ne ovatkin olleet epäoikeudenmukaisia ja asiattomiakin. Nyt tiedän minkälaisissa vaikeuksissa olet ja siinä istut jos et käänny nöyränä tyttänä Jumalan puoleen..
        Kirjoituksesi ovat ainakin minulle menettäneet kaiken arvonsa ....


      • Hän on jo
        UnaFortuna kirjoitti:

        Mikä palkka on sinua odottamassa. Ei nyt auta
        enää U_1 Nimmarikaan. Vääräoppisena tulet
        pääsemään sinne mihinkä sinulla on, niin kauhea hinku päästä. Koeta tehdä parannus pilkkapuheistasi. Nyt kun vielä on armon ovi
        auki!
        Jeesus on vieläkin Herra

        muutenkin helvetin pelkonsa vankina.

        Ei Riitta ymmärrä mistä pelastuksessa on kysymys.
        (hän uskoo että kysymys on pelastus helvetistä taivaaseen eikä kuolemasta elämään - kuten Raamattu opettaa) Se on enemmänkin sellainen teoreettinen asia hänelle.

        Riitta tytön uskon perusta on helvetin pelko ja siksi hän täällä hosuu ja yrittää "pelastaa" ihmisiä ikuisesta piinasta.


    • paremminkin

      sopisi ajatella niin,että Kristus on se juuri,josta molemmat saavat ravintonsa,mutta siitä on puhjennut ikäänkuin useita versoja.Nyt nämä toiset versot pysyvät suoraan tässä juuressa,mutta jotkut versot lähtevät köynnöstymään ja hakemaan tukea toisista versoista,senkautta,jota he itse pitävät kristinuskona,mutta joka ei enää ole puhdasta oppia vaan laittomuuden opettajien"sekamehua"!

      Koska he eivät halua pysyä laissa eikä todistuksissa,vaan omaan korvasyyhyynsä lähtevät vääryyden tielle,tekemään sitä,joka ei ole Kristuksen opetuksen mukaista.

      Nämä luulevat olevansa yhdessä vahvoja takertumalla toisiinsa,mutta samalla he huomaamattaan irtoavat kokoajan juuresta,luottaen siihen,että,kun meitä on näin paljon,niin yhdessä pysymme pystyssä.

      Kun taas ne,jotka eivät hae mistään laittomuuden opetuksesta tukea,vahvistuvat itsessään siitä syystä,että ovat tukevasti kiini siinä Kristus juuressa,ja imevät voimakkaammin ravintoa juuresta,elävät täysin tämän juuren ehdoilla,ne kasvavat ja voivat hyvin.

      Mutta nämä,jotka takertuivat toisiinsa,luottaen enemmän siihen opetukseen,joka kohoaa laittomuuden maaperästä,menettävät otteensa juureen ja irtoavat lopuksi siitä kokonaan ja lakastuvat.Sillä raamatun sana todistaa,että joka ei pysy laissa ja todistuksissa,ei hänellä aamunkoittoa ole!

      Sensijaan nämä toiset jatkavat elämäänsä,sillä he kuuluvat TÄHÄN PUUHUN ja ovat SEN PUUN juurivesoja.

      Nämä jotka pysyvät tässä juuressa,ovat adventistit,koska he tahtovat KAIKESSA totella Jumalaa enemmän kuin ihmisiä,he pitävät Jumalan käskyt kunniassa ja uskovat Jeesukseen.Ilm.14:12,antamatta ajan tuulten ja laittomuuden hengen mitenkään vaikuttaa siihen mikä kumpuaa syvältä Isän sydämestä."Rakkaus Jumalaan on se,että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ,eivätkä ne ole raskaat!"Näin sanoo apostoli Johannes UUDESSA TESTAMENTISSA.

      Laittomuuden henki on jo maailmassa,vääntäen kaiken vääräksi.Jopa Lutterikin varoittaen sanoi että itse saatana tahtoo poistettavaksi Jumalan käskyt,jopa kirkoistakin.Paavali varoitti jo omana aikanaan laittomuuden opettajista.Kun häneltä kysyttiin,että teemmekkö uskon kautta lain tarpeettomaksi,Paavali sanoi:Päinvastoin,vaan uskon kautta me vahvistamme lain.

      Adventistit,pysykää tiukasti Kristuksessa,sillä Hän on se todellinen viinipuu,johon jokainen,Kristuksen Lunastajakseen tunnustava ihminen on oksastettu,riippumatta siitä oletko adventisti,vai viidesläinen,tai vinku intiaani!Sydämen usko Kristukseen Vapahtajanaan ratkaisee,eikä opin kysymykset.Joka muuta väittää on valehtelija,eikä totuus ole hänessä.

      • kuin tässä kirjoitit

        mutta valitettavasti olen myös todennut, että adventismiin sisältyy myös sellaisia piirteitä joihin ei voi yhtyä. Esimerkiksi tuo ehdottomuus "vain me olemme oikeassa" ei ole mielestäni Raamatullista. Olen täysin varma että täydellistä uskoakaan ei ole olemassakaan. Tässä suhteessa teette saman virheen molemmat, uskova_1 ja ne adventistit jotka ovat niitä "vain me olemme oikeassa" adventisteja.
        Mitä enemmän olen Raamattua tutkinut sitä enemmän tulee esiin kuva ihmisestä joka on joka suhteessa riippuvainen Jumalasta, kaikki oikeassa olijatkin ovat väärässä. Oikeastaan on niin, että tuon väärän ihmisen "oikeassa oleminen" on tullut kompastuskiveksi hänelle. Mikään muu kuin rakkaus Jumalaa kohtaan ei ole kestävää ja sekin on Jumalan lahjaa.


      • Miten nyt Jeesus voisi alkaa juureksi puulle, joka eksyttää pois Jeesuksesta? Eihän se noin päin mene.

        Ellenlait ja Ellentodistukset ovat harhaoppia ja ne ovat tuon adventistipuun juuret ja runko. Kristillisen puun runkona ja juurina taas on Jeesus.


      • Siellä viimeisessä
        kuin tässä kirjoitit kirjoitti:

        mutta valitettavasti olen myös todennut, että adventismiin sisältyy myös sellaisia piirteitä joihin ei voi yhtyä. Esimerkiksi tuo ehdottomuus "vain me olemme oikeassa" ei ole mielestäni Raamatullista. Olen täysin varma että täydellistä uskoakaan ei ole olemassakaan. Tässä suhteessa teette saman virheen molemmat, uskova_1 ja ne adventistit jotka ovat niitä "vain me olemme oikeassa" adventisteja.
        Mitä enemmän olen Raamattua tutkinut sitä enemmän tulee esiin kuva ihmisestä joka on joka suhteessa riippuvainen Jumalasta, kaikki oikeassa olijatkin ovat väärässä. Oikeastaan on niin, että tuon väärän ihmisen "oikeassa oleminen" on tullut kompastuskiveksi hänelle. Mikään muu kuin rakkaus Jumalaa kohtaan ei ole kestävää ja sekin on Jumalan lahjaa.

        jaksosssahan selvisi juuri se tärkein.Minähän sanoin siinä,että ei ole väliä,oletko viidesläinen,vai adventisti,tai vaikka "vinkuintiaani",jos olet ottanut pelastuksen vastaan Kristuksessa niin silloin sinä pysyt hänen opetuksesissaan,etkä lähde houhuilemaan laittomuuden opetuksen perään,vaikka kuinka makealta näyttäisi.Vain Kristus yksin on pelastus,vaikka olisit mikä,niin se on sivuseikka,vain usko Kristuksen veren voimaan on se joka voi pelstaa.


      • edellistä viestiä
        kuin tässä kirjoitit kirjoitti:

        mutta valitettavasti olen myös todennut, että adventismiin sisältyy myös sellaisia piirteitä joihin ei voi yhtyä. Esimerkiksi tuo ehdottomuus "vain me olemme oikeassa" ei ole mielestäni Raamatullista. Olen täysin varma että täydellistä uskoakaan ei ole olemassakaan. Tässä suhteessa teette saman virheen molemmat, uskova_1 ja ne adventistit jotka ovat niitä "vain me olemme oikeassa" adventisteja.
        Mitä enemmän olen Raamattua tutkinut sitä enemmän tulee esiin kuva ihmisestä joka on joka suhteessa riippuvainen Jumalasta, kaikki oikeassa olijatkin ovat väärässä. Oikeastaan on niin, että tuon väärän ihmisen "oikeassa oleminen" on tullut kompastuskiveksi hänelle. Mikään muu kuin rakkaus Jumalaa kohtaan ei ole kestävää ja sekin on Jumalan lahjaa.

        kokonaan,en ole sen kirjoittaja,mutta luin sen,siinä nimen omaan sanottiin,oleppa viitoslainen tai adventisti,tai vaikka vinkuintiaani,sydämen USKO, KRISTUKSEEN RATKAISEE,EIKÄ OPIN KYSYMYKSET.


      • pois Kristuksesta,
        uskova_1 kirjoitti:

        Miten nyt Jeesus voisi alkaa juureksi puulle, joka eksyttää pois Jeesuksesta? Eihän se noin päin mene.

        Ellenlait ja Ellentodistukset ovat harhaoppia ja ne ovat tuon adventistipuun juuret ja runko. Kristillisen puun runkona ja juurina taas on Jeesus.

        tuon jatkuvan Ellenin korostuksesi kanssa?Adventistit sensijaan ylistävät Kristusta.Ellen on vain eräs seurakuntalainen jolla oli profetoimisen armolahja ja senlisäksi hän myöskin oli henngellinen kirjailija.

        Moni on kiinnostunut raamatun sanomasta ja tullut Jeesuksen luo hänen kirjojensa inoittamana.Nuku rauhassa Ellen,koko elämäsi oli Kristuksen ylistystä ja parhaasi varmaankin teit,sillä uskon antamalla määrällä,joka oli sinun osaksesi tullut.Ei kukaan voi antaa enempää,kuin mitä on itse saanut!


      • kirjoittanut :)
        Siellä viimeisessä kirjoitti:

        jaksosssahan selvisi juuri se tärkein.Minähän sanoin siinä,että ei ole väliä,oletko viidesläinen,vai adventisti,tai vaikka "vinkuintiaani",jos olet ottanut pelastuksen vastaan Kristuksessa niin silloin sinä pysyt hänen opetuksesissaan,etkä lähde houhuilemaan laittomuuden opetuksen perään,vaikka kuinka makealta näyttäisi.Vain Kristus yksin on pelastus,vaikka olisit mikä,niin se on sivuseikka,vain usko Kristuksen veren voimaan on se joka voi pelstaa.

        pitääpä vastedes lukea paremmin ennenkuin vastailee. Anteeksi hätäilyni. :)


      • pois Kristuksesta, kirjoitti:

        tuon jatkuvan Ellenin korostuksesi kanssa?Adventistit sensijaan ylistävät Kristusta.Ellen on vain eräs seurakuntalainen jolla oli profetoimisen armolahja ja senlisäksi hän myöskin oli henngellinen kirjailija.

        Moni on kiinnostunut raamatun sanomasta ja tullut Jeesuksen luo hänen kirjojensa inoittamana.Nuku rauhassa Ellen,koko elämäsi oli Kristuksen ylistystä ja parhaasi varmaankin teit,sillä uskon antamalla määrällä,joka oli sinun osaksesi tullut.Ei kukaan voi antaa enempää,kuin mitä on itse saanut!

        Eihän Ellen Whitellä ollut mitään profetian lahjaa, kun ei ollut edes uskossa. Kummaa Ellenin kaunistelua harrastat. Eikä hänen kirjailijan lahjoistaan ole tietoa, kun varasti tekstit muilta kirjailijoilta ja kirjoitutti ne puhtaaksi sihteereillään. Ja mikä oli tuloksena: täyttä harhaoppia alusta loppuun ja tunteellista kuvailua olemattomista.


      • Ethän muuta
        uskova_1 kirjoitti:

        Eihän Ellen Whitellä ollut mitään profetian lahjaa, kun ei ollut edes uskossa. Kummaa Ellenin kaunistelua harrastat. Eikä hänen kirjailijan lahjoistaan ole tietoa, kun varasti tekstit muilta kirjailijoilta ja kirjoitutti ne puhtaaksi sihteereillään. Ja mikä oli tuloksena: täyttä harhaoppia alusta loppuun ja tunteellista kuvailua olemattomista.

        teekkään kuin syylistät toisia Kristuksen verellään lunastamia lähimäisiäsi!


      • ??????
        uskova_1 kirjoitti:

        Eihän Ellen Whitellä ollut mitään profetian lahjaa, kun ei ollut edes uskossa. Kummaa Ellenin kaunistelua harrastat. Eikä hänen kirjailijan lahjoistaan ole tietoa, kun varasti tekstit muilta kirjailijoilta ja kirjoitutti ne puhtaaksi sihteereillään. Ja mikä oli tuloksena: täyttä harhaoppia alusta loppuun ja tunteellista kuvailua olemattomista.

        Vai varasti 1500 kirjaa muilta?

        Oletkos varma? kun kirjoitat syytöksesi jopa muistiin ja muiden luettavaksi, vaikka kyllä ne olisi kirjoitettu sisimpääsi ilman nettiin kirjoittamattakin.

        Ajattelisit, että kaikki mitä teet, on kirjoitettu sinuun itseesi ja niitä et voi itse itsestäsi pyyhkiä pois sen voi tehdä vain Jumala.

        Siellä on jokainen tekosi ja sanasi muistissa - (aivan kuin tietokoneen kovalevyllä) kuitenkin jos tunnustat että teet virheitä tulee Jeesus ottamaan pois pahojen tekojesi merkit sisimmästäsi.

        Mutta sinun on tunnustettava tekosi ja ymmärrettävä tilanteesi muuten se ei toimi... älä hyvä tyttö luule että saat taivas osuuden muita haukkumalla. Sen voi saada VAIN katumalla tekojaan jotka on suunnattu Jumalaa ja siten myös elämää vastaan..


      • SIINÄ

        KERROTAAN HYVIN KOKO VASTAUS USKOVA 1:DELLE!
        Lue huolella myöskin se viimeinen jae siitä vastauksesta,sillä se valaisee koko asian!


    • Sopivat hyvin

      Yhteen; koska molemmat ovat oksastetut jaloon
      äljypuuhun. Heillä molemmilla on turvanaan
      Kristus. Kristususkon vastustaja on oksastettu
      Mangrove puun oksistoon ja hän tuottaa, siellä rämeikössä suojaa meren pikkueläville. Luontoa suojaavassa muodossa. Pohjamutien eläjälläkin
      on omatarkoituksensa. Puhdistaa Omia saasteitaan.
      Oletko koskaan ajatellut purkaa oksastuksesi pahuuden kanssa? Pahuus ei pitäsi kuulua
      kristinuskoon. Minun käsitykseni mukaan.
      Tilanteen Arvioitsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      263
      6187
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      146
      3616
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2609
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2062
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1635
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1635
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1483
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1300
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      107
      1150
    Aihe