psykoosi

psykoosi

kellä on ollu paranodinen psykoosi?miltä tuntui kun psykoosi oli alussa?itselläni oli hetkiä jolloin olin sairauden ja terveyden välimaastossa.eli psykoosi teki tuloaan vähitellen.menin vasta silloin psykiatrille kun olin akuutissa vaiheessa eli täysin psykoosissa!luulin et joku ampui mua...jatkuvasti

9

1549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn samaa

Poijallani on vaikeuksia. Hän ei saa koulussa kavereita ja opettajien mukaan käyttäytyy oudosti.

Olen huolissani. En tiedä miten voisin auttaa. Poika loukkaantuu jos esitän psykologia tmv.
      Hän kysyy miksi häntä pidetään hulluna??

Hän pelkää mennä leimaantumisen pelossa psykologille ja siitä syystä jos se vaikuttaa tulevaisuuteen.

Missä menee terveen ja hoitoa vaativan mielen raja. Minä olen ainakin ihan ymmällä.
      Kotona menee nyt ihan mukavasti pojan kanssa.
      Mikäli ei koulusta olisi soitettu en aikoisi tehdä mitään. Nyt minun on pakko, koska koulu on sitä esittänyt.
      Poika nukkuu, syö ja urheilee. Koulu on mennyt hyvin tähän saakka.

Poika nauraa itsekseen ja kun kysyn mitä naurat hän sanoo jotain hauskaa tulleen mieleen.

Epätietoinen äiti.

• girl85*

Muakin nauratti psykoosissa. Se oli kivaa kun oli hauskaa. Mutta mua nauratti sellaset asiat mitkä ei oikeesti kuuluisi naurattaa.

Kyllä varmaan olisi hyvä mennä psykologille pojan. Muut ihmiset voi ihmetellä. ja eihän kenenkään tarvi siitä psykologista tietää, mutta itsekseen nauraminen pistää silmään.

• Peony

• no hätäh

toi pikkutytön (girl85) viesti oli järkyttävää ja edesvastuutonta.Tyttö kun on niin aikuista naista ja kaiken kokenutta.
        sulla on nyt psykoosin pelko ihan turhaa.
        Poikas on ehkä taiteellinen ja mielikuvitusrikas.Pienellä paikkakunnalla jos vielä sattuisitte asumaan ja opettaja ei ole nähnyt omaa pitäjää pidemmälle-se yrittää kiihkouskonnollismielisesti muuttaa itselle käsittämättömän pois luotaan ettei sen oman pään tarvi sietää sitä ihmetyksen järkytystä.
        POIKAS ON IHAN OK!
        ps.psykoosin kokenut

• psykoosissa...ja

Minulla on pari vuotta sitten kokemus poikani sairastumisesta...hän alkoi pikku hiljaa eristäytyä jätti koulunsa kesken ja kaikenlaista muuta sillä oli ihan tavallisen nuoren huolia...jotka minusta ei ollu ihan oikeen kummosiakaan MUTTA pikku hiljaa alko sellanen outo käytös levottomuus ja jutut ja sitä sitten jatku jonkin aikaa...no tietenkin sitä ensi alkuun kuvitteli sen menevän ohi... mutta eipä mennyt juuri nuo itsekseen nauramiset lisäänty ym. ja aina kun kysyin mikä sua huvittaa niin..vastaus oli joku hauska juttu vaan...no siitä käytös vaan meni omituisemmaksi ja öisinkin hän saattoi tulla meille juttelemaan (asuu omassa taloudessaan ) kaikenlaista höpötystä... meni muka lenkille keskellä yötä jne.. jne.. kyllä siinä oli vitsit vähissä ohdottelimme hoitoa psykologille mutta eihän se nyt tullu kuuloonkaan..ei kuulemma tarvinnu... yritimme soitella siraalaan että käyvät kattoo ns. kunnon ei päästäny sisälle.. ja tilanne paheni... KUNNES sitten oltiin siinä pisteessä että oli pakko soittaa ensin sairaalan väki ja sitten poliisit ja huoltomies avaaman oven ja ihan pakko hoitoon vaan... no eikä menny kauaa kun lääkkeet alko tepsimään (ilman niitä ei olisi parantunut) ja siitä sitten alko kuntoutuminen ja on nyt vaan "MUISTO ", lääkkeitä syö vieläkin mut mitään muuta ei niinku asiasta enää tiedä. Että kyllä ihminen pitää toimittaa hoitoon jos huomaa jotain olevan vinossa jos ei hyvällä lähe niin väkisin sitte. Ne kun ei aina miellä omaa sairauttaan.- kyllä lähinomainen huomaa missä mennään ja siinä ei vitkastelu tee muuta kun pahentaa sairautta..ilman lääkitystä saattaa sattua vaikka mitä...en halua pelotella mutta HAE heti apua jos huomaat asioiden pahenevan!!!

• En menisi ihan heti
        girl85* kirjoitti:

Muakin nauratti psykoosissa. Se oli kivaa kun oli hauskaa. Mutta mua nauratti sellaset asiat mitkä ei oikeesti kuuluisi naurattaa.

Kyllä varmaan olisi hyvä mennä psykologille pojan. Muut ihmiset voi ihmetellä. ja eihän kenenkään tarvi siitä psykologista tietää, mutta itsekseen nauraminen pistää silmään.

Voipi olla hauskaa joskus kaiken keskellä, kyllä minä jostain muusta syystä menisin hoitoon

• Tiedän sen
        psykoosissa...ja kirjoitti:

Minulla on pari vuotta sitten kokemus poikani sairastumisesta...hän alkoi pikku hiljaa eristäytyä jätti koulunsa kesken ja kaikenlaista muuta sillä oli ihan tavallisen nuoren huolia...jotka minusta ei ollu ihan oikeen kummosiakaan MUTTA pikku hiljaa alko sellanen outo käytös levottomuus ja jutut ja sitä sitten jatku jonkin aikaa...no tietenkin sitä ensi alkuun kuvitteli sen menevän ohi... mutta eipä mennyt juuri nuo itsekseen nauramiset lisäänty ym. ja aina kun kysyin mikä sua huvittaa niin..vastaus oli joku hauska juttu vaan...no siitä käytös vaan meni omituisemmaksi ja öisinkin hän saattoi tulla meille juttelemaan (asuu omassa taloudessaan ) kaikenlaista höpötystä... meni muka lenkille keskellä yötä jne.. jne.. kyllä siinä oli vitsit vähissä ohdottelimme hoitoa psykologille mutta eihän se nyt tullu kuuloonkaan..ei kuulemma tarvinnu... yritimme soitella siraalaan että käyvät kattoo ns. kunnon ei päästäny sisälle.. ja tilanne paheni... KUNNES sitten oltiin siinä pisteessä että oli pakko soittaa ensin sairaalan väki ja sitten poliisit ja huoltomies avaaman oven ja ihan pakko hoitoon vaan... no eikä menny kauaa kun lääkkeet alko tepsimään (ilman niitä ei olisi parantunut) ja siitä sitten alko kuntoutuminen ja on nyt vaan "MUISTO ", lääkkeitä syö vieläkin mut mitään muuta ei niinku asiasta enää tiedä. Että kyllä ihminen pitää toimittaa hoitoon jos huomaa jotain olevan vinossa jos ei hyvällä lähe niin väkisin sitte. Ne kun ei aina miellä omaa sairauttaan.- kyllä lähinomainen huomaa missä mennään ja siinä ei vitkastelu tee muuta kun pahentaa sairautta..ilman lääkitystä saattaa sattua vaikka mitä...en halua pelotella mutta HAE heti apua jos huomaat asioiden pahenevan!!!

Mikset kerro enemmän. Syön myös lääkkeitä ja arki sujuu kaikesta huolimatta hyvin. Minulla oli elämässäni myös pysähdys enkä välitä vaikka täytyi nauraa ja muuta tehdä. Nyt ymmärrän tätä kakkua enemmän ja jatkan sitä pala kerrallaan.

• Anonyymi
        psykoosissa...ja kirjoitti:

Mikähän lääke oli kysees mikä auttoi? Kuulostaa tutulta ja oikeaa lääkettä ei meinaa löytyä. Lähipiirin pojalle.

• Takanapäin luulen niin

Olin sillälailla harhojen sanelema, että jatkuvasti tuli korviini asiaa, että olen just samassa tilanteessa kuin joku poppari tai julkkis..tai niinku ne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe