Luin Kalevasta tästä Kiikelin saaren suunnitellusta sulkemisesta ja vartijoista, ja tuli vain mieleeni, että miksi ei koiteta ensin saada häiriköitä muuten aisoihin?
Nythän sinne on ikään kuin kannustettu menemään, jos kerran paikalle on tuotu liikuteltavia vessoja ym.
Entäpä jos poliisi alkaisi todenteolla sakottaa häiriköitä, kuseksijoita ja alkoholia hallussaan pitäviä alaikäisiä? Uskoisinpa että se olisi huomattavan tehokas pelote eikä tarvitsisi lähteä tuollaisiin vartija-älyttömyyksiin.
Ja ihan samalla lailla muuallakin missä on vastaavaa häiriökäyttäytymistä, ei Kiikeli saa olla mikään erityissuojelukohde, vaikka siellä kalliit asunnot ovatkin.
Kiikelin portti
9
843
Vastaukset
- Nodus
Jos toi on totta, niin onpas naurettavaa. Kaupunki on ihmisille, ja Oululla näyttää olevan oppimista, mitä kaupunki merkitsee. Kaupunkiin muuttaneet (kamut) linnoittautuvat Kiikeliin ja pelkäävät normaalia kaupunkilaiselämää.
- kesäviikonloppuina
mitä on urbaanijuoppojen 'normaali' kaupunkilaiselämä, haluaistko itse omalle pihallesi mökeltäviä kuseksijoita ilta illan perään vuosikausia?
- vissilöi
kesäviikonloppuina kirjoitti:
mitä on urbaanijuoppojen 'normaali' kaupunkilaiselämä, haluaistko itse omalle pihallesi mökeltäviä kuseksijoita ilta illan perään vuosikausia?
Kyllä niitä kuseskelioita riittää siellä torin rannassa vähän siellä sun täällä. kusi haisee joka nurkassa. kyllä on turistien taas kesällä kiva seurata kun puli ukot ja muut juopot kiertelevät yli hinnoiteltuja petoni punkkereita.
- kysymykseeni
vissilöi kirjoitti:
Kyllä niitä kuseskelioita riittää siellä torin rannassa vähän siellä sun täällä. kusi haisee joka nurkassa. kyllä on turistien taas kesällä kiva seurata kun puli ukot ja muut juopot kiertelevät yli hinnoiteltuja petoni punkkereita.
Miten on haluatko juopporallia oalle pihallesi, jätetään yleiset tilat käsittelemättä.
- Nordic-man
kysymykseeni kirjoitti:
Miten on haluatko juopporallia oalle pihallesi, jätetään yleiset tilat käsittelemättä.
Siellä ole yleinen puistoalue ja venesatama.
Minun mielestä puistot kuuluvat kaikille oululaisille, juopettelu on yleisellä paikalla kielletty. Joten polisit voisivat valvoa sitä juopettelua, siellä puistoalueella. Kiikeliin muuttaneet ihmiset varmaan tiesivät muuttaessaan, minkalaiselle paikalle menevät. Kaupunki asumisen huonopuoli on ollut aina se melu, miksi se siitä muuttuisi. Mutta Kiikeliin muuttajien keskeinen idea on ollut sijainti, kaikki lähellä ja sehän pitää paikkansa. Jostain on aina tingittävä, sen vuoksi itse asunkin omakotitalossa, jossa ei pihalle tulla kuseksimaan. Sitten onhan vanhemmille tarkoitettuja palvelutaloja, jos ei pihatyöt enään kiinnosta tai pysty tekemään. Palvelutalot ovat yleensä rauhallisimilla paikoilla, mutta palvelut lähellä, kauppa ja terveyskeskus. - ovat kaikille
Nordic-man kirjoitti:
Siellä ole yleinen puistoalue ja venesatama.
Minun mielestä puistot kuuluvat kaikille oululaisille, juopettelu on yleisellä paikalla kielletty. Joten polisit voisivat valvoa sitä juopettelua, siellä puistoalueella. Kiikeliin muuttaneet ihmiset varmaan tiesivät muuttaessaan, minkalaiselle paikalle menevät. Kaupunki asumisen huonopuoli on ollut aina se melu, miksi se siitä muuttuisi. Mutta Kiikeliin muuttajien keskeinen idea on ollut sijainti, kaikki lähellä ja sehän pitää paikkansa. Jostain on aina tingittävä, sen vuoksi itse asunkin omakotitalossa, jossa ei pihalle tulla kuseksimaan. Sitten onhan vanhemmille tarkoitettuja palvelutaloja, jos ei pihatyöt enään kiinnosta tai pysty tekemään. Palvelutalot ovat yleensä rauhallisimilla paikoilla, mutta palvelut lähellä, kauppa ja terveyskeskus.tarkoitettuja tietenkin, 'pihalleni ei tulla kuseksimaan' samaa haluavat varmaan myös Kiikelin asukkaat.Kiikelin puiston käyttö on ollut kaukana normaalista, siellä porukka valtaa piha-alueen ja kuseksii porrasalueille. Luulenpa että Kiikeliasiassa on paljon mielenosoitusta ja kateutta , asuminen tuolla on vain joillekkin vaikea hyväksyä.
- jalmari
ovat kaikille kirjoitti:
tarkoitettuja tietenkin, 'pihalleni ei tulla kuseksimaan' samaa haluavat varmaan myös Kiikelin asukkaat.Kiikelin puiston käyttö on ollut kaukana normaalista, siellä porukka valtaa piha-alueen ja kuseksii porrasalueille. Luulenpa että Kiikeliasiassa on paljon mielenosoitusta ja kateutta , asuminen tuolla on vain joillekkin vaikea hyväksyä.
että autoilu ja varsinkin näitten KULLANNUPPUJEN MOPOILU kielletään klo 22 - 6 välisenä aikana asuntoni vieressä olevassa risteyksessä. Melusaaste häiritsee ja alentaa siten asumismukavuutta! Kaupunki toimikoon!
- Äiti minäkin
jalmari kirjoitti:
että autoilu ja varsinkin näitten KULLANNUPPUJEN MOPOILU kielletään klo 22 - 6 välisenä aikana asuntoni vieressä olevassa risteyksessä. Melusaaste häiritsee ja alentaa siten asumismukavuutta! Kaupunki toimikoon!
ennenkaikkea vanhemmille tehdä selväksi lapsilleen, että mopolla ei rällätä naapureiden riesana. Itsekkin menen nukkumaan kymmenen kieppeillä, eikä meidän pihalla enää lasten kaverit mopoillaan pärryyttele.
Vähempi itsekkyyttä, enempi kanssaeläjien huomioimista niin homma pelaa. Kyllä se on kotikasvatuksesta kiinni.
- aina vaan
tahallaan vääristellään. En asu Kiikelissä, eikä minulla asu siellä edes tuttuja. Itseasiassa asun lähikunnassa ja sunnuntaiaamuisin minulla on tapana käydä torilla kahvilla. Siis kesäisin.
Sen jälkeen menisin mielelläni Kiikelin saareen tuijottelemaan merelle, mutta siivo on niin kuvottava, ettei sinne viitti mennä.
Kyse on siis nuorison sotkukäyttäytymisestä. Miksi he saisivat vallata puiston itselleen, kun eivät osaa luontoa kunnioittaa sen vertaa että sinne vois vanhemmatkin tulla fiilisteleen.
Minäkin haluaisin käyttää puistoa, enkä kaatopaikkaa. Jos kaikki kansalaiset osaisivat käyttäytyä sivistyneesti ja varjelisivat yhteistä luontoa, ei tätä ongelmaa olisi tullut.
Sanon taas, että enemmän toistemme huomioimista ja vähemmän itsekkyyttä, niin kaikki viihtyvät.
Kotioloista käytöstavat ovat lähtöisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4626574Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1863907Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262040Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1371424Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751315- 681166
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771089- 451028