Kuulinpa tuon biisin jonkin aikaa sitten radiosta ja huomasin että se muistuttaa melkoisesti The Usedin Blue and Yellowta. Pienoisen tutkimuksen jälkeen huomasin että mm. kertsi on aika sama pääpuolin, mutta sanat muutettu. Mahdollisesti sattuma vai tahallinen kopio? O_o The usedin biisi on siis tullut jo pari vuotta ennen Uniklubin biisin tuloa, mutta ei ikinä tullut sinkkuna suomeen tai tullut radiosta.
Kaikki mitä mä annoin -kopio?
2
1098
Vastaukset
- Mainosmusamies
Kuuntelin tossa molemmat biisit ja soinnutin ne. Kieltämättä molempien biisien kertseissä on samanlainen neljän soinnun rakenne, josta alkuperäisessä topicissa lienee kyse.
Veikkaanpa, että kyseessä on puhdas sattuma. Kyseinen sointukulku on varsin yleinen, löytyy noin 25% populaarimusiikin helmistä. Ja jos lähdetään siitä faktasta, että hittibiisit sisältävät keskimäärin vain 7 eri säveltä, niin ainahan näitä samankuuloisuuksia tulee.
Muutenhan biisit eivät toisiaan muistuta lainkaan sen paremmin rakenteeltaan kuin sävelkuluiltaan- Jeppejoodada
Eli tämä menee samaan kategoriaan kuin ns. Britney Spears -kierto, jossa oli 4 sointua jotka kertautuivat. Sekin löytyy aika monesta tutusta hittibiisistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774632- 1801927
- 1241620
- 1251144
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161091- 351046
- 78943
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848