Kuulinpa tuon biisin jonkin aikaa sitten radiosta ja huomasin että se muistuttaa melkoisesti The Usedin Blue and Yellowta. Pienoisen tutkimuksen jälkeen huomasin että mm. kertsi on aika sama pääpuolin, mutta sanat muutettu. Mahdollisesti sattuma vai tahallinen kopio? O_o The usedin biisi on siis tullut jo pari vuotta ennen Uniklubin biisin tuloa, mutta ei ikinä tullut sinkkuna suomeen tai tullut radiosta.
Kaikki mitä mä annoin -kopio?
2
1193
Vastaukset
- Mainosmusamies
Kuuntelin tossa molemmat biisit ja soinnutin ne. Kieltämättä molempien biisien kertseissä on samanlainen neljän soinnun rakenne, josta alkuperäisessä topicissa lienee kyse.
Veikkaanpa, että kyseessä on puhdas sattuma. Kyseinen sointukulku on varsin yleinen, löytyy noin 25% populaarimusiikin helmistä. Ja jos lähdetään siitä faktasta, että hittibiisit sisältävät keskimäärin vain 7 eri säveltä, niin ainahan näitä samankuuloisuuksia tulee.
Muutenhan biisit eivät toisiaan muistuta lainkaan sen paremmin rakenteeltaan kuin sävelkuluiltaan- Jeppejoodada
Eli tämä menee samaan kategoriaan kuin ns. Britney Spears -kierto, jossa oli 4 sointua jotka kertautuivat. Sekin löytyy aika monesta tutusta hittibiisistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505207Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.752990Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2901504Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721163Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781136Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49934