reilu mielipide

kroisos pennanen

Tapsahan on persoonana aivan huikea.
Arvostelioiden olisi hyvä muistaa että että ihminenhän se Tapsakin.
Hänellä on pitkä ura takanaan ja siihen on mahtunut monenlaista fanitusta,lehtijuttua ym.
Tälläinen vaikuttaa ihmisen persoonaan ,sitä irtaantuu maasta jos niin voi sanoa.
Laulajana hän on huippu luokkaa,aina ennen osannut vaistota uudet tyylisuunnat pysyäkseen kuin kissa jaloillaan.
Mutta sairaus ja ikä tekevät meihin kaikkiin tehtävänsä ja hermojen hallinta sekä itsensä kasassa pitäminen ei ole aina hallittavissa joka tilanteessa.
Harva tietää kuinka symppis ja reilu kansanmies Tapsa oikeasti siviilissä onkaan,kaikki mikä näkyy ja kuuluu on hänen ammattiaan.
Karismaattinen laulaja jolle soisi vielä kerran kunnon hittiputken.
Harvojen levyt saavat kuulijan hyville mielille,laittakaapas vaikka biisi "sulle "soimaan..
Tapsa on paikkansa ansainnut.

16

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

Tapani Kansa on mielestäni iän myötä kehittynyt paitsi laulajana, niin myös ihmisenä. Nuorempana hän oli mielestäni vielä "vaikeampi" persoona, kuin nykyään. Tapsahan on maanisdepressiivinen- persoona, mutta ehkä hänen mieliala heilahtelunsa on nyt varmasti hieman vähentynyt, kun on saanut siihen sen lääkityksen. Tuntuu siltä ,että Tapsa on vanhemmiten tullut myös leppoisammaksi, eli ei ota itseään niin turhan vakavasti aina, vaan osaa nauraa myös itselleen. Täysin tasaista ja mutkatontahan Tapsasta ei voi tulla koskaan, eikä tarvitsekkaan. Tapani on tulisieluinen ja särmikäs luonne, sillä on myös kielteiset heijastuksensa, mutta laulamisen alueella se on hänelle voima.

• Tonttu jatolianteri

Olen pitkälti samaa mieltä, ja minua kummastuttaa Tapanin kohdalla kommentit;Nyt oli lääkitys kohdalla.Tasapuolisuuden vuoksi olisi kai mainittava,niiden esiintyjen kohdalla, jotka julkisesti ilmoittavat olevansa alkoholisteja:Nyt oli "pullotus "kohdallaan.
        Ps.Viimmeisen Seura-lehden mukaan ,myös Fredi kuuluu edellämainittuihin taitelijoihin, mikä oli minulle aikamoinen yllätys.

• Tonttu jatolianteri kirjoitti:

Olen pitkälti samaa mieltä, ja minua kummastuttaa Tapanin kohdalla kommentit;Nyt oli lääkitys kohdalla.Tasapuolisuuden vuoksi olisi kai mainittava,niiden esiintyjen kohdalla, jotka julkisesti ilmoittavat olevansa alkoholisteja:Nyt oli "pullotus "kohdallaan.
        Ps.Viimmeisen Seura-lehden mukaan ,myös Fredi kuuluu edellämainittuihin taitelijoihin, mikä oli minulle aikamoinen yllätys.

Joo mä olen myös samaa mieltä ja siitä olen kans samaa mieltä, että Tapsa on myös ihmisenä kehittynyt edukseen vanhemmiten. Hän ei varmaan ihan niin paljoa stressaa ihan kaikista turhistakin asioista, kuten joskus nuorempana, vaan osaa ottaa asiat vähän rennommin ja kevyemmin välillä.
        Monastihan just jostain sairaudesta toivuttuaan ja selvittyään, kuten Tapsakin on selvinnyt, niin ihmisestä tulee sellainen leppoisampi. Silloin ihminen ikäänkuin oppii nauttimaan elämästä enemmän ja paremmin.

ps.Tuo oli muuten tosi iso yllätys mulle ,että Fredi kuuluu alkoholiongelmista kärsiviin artisteihin. Hän ei ole siitä julkisuudessa pahemmin kai aikaisemmin juurikaan mitään maininnut, mutta eipä kai ole ollut tarviskaan sitä lehdissä kuuluttaa, koska se ei ole käsittääkseni koskaan hänen työntekoaan haitannut ja häirinnyt.

• ou jee
        Justiinax kirjoitti:

Joo mä olen myös samaa mieltä ja siitä olen kans samaa mieltä, että Tapsa on myös ihmisenä kehittynyt edukseen vanhemmiten. Hän ei varmaan ihan niin paljoa stressaa ihan kaikista turhistakin asioista, kuten joskus nuorempana, vaan osaa ottaa asiat vähän rennommin ja kevyemmin välillä.
        Monastihan just jostain sairaudesta toivuttuaan ja selvittyään, kuten Tapsakin on selvinnyt, niin ihmisestä tulee sellainen leppoisampi. Silloin ihminen ikäänkuin oppii nauttimaan elämästä enemmän ja paremmin.

ps.Tuo oli muuten tosi iso yllätys mulle ,että Fredi kuuluu alkoholiongelmista kärsiviin artisteihin. Hän ei ole siitä julkisuudessa pahemmin kai aikaisemmin juurikaan mitään maininnut, mutta eipä kai ole ollut tarviskaan sitä lehdissä kuuluttaa, koska se ei ole käsittääkseni koskaan hänen työntekoaan haitannut ja häirinnyt.

Muusta kuin lääkkeiden ja alkoholinkäytöstä???
        Leppoisampi ??No jaa kait on kun saa pillereitä naamaansa.

• Tapsahan
        ou jee kirjoitti:

Muusta kuin lääkkeiden ja alkoholinkäytöstä???
        Leppoisampi ??No jaa kait on kun saa pillereitä naamaansa.

ottaa silloin tällöin pari hyvää konjakkia, ja nekin vaan hyvässä seurassa. Että se siitä alkoholin käytöstä. Sitä paitsi sehän on mielestäni ihan jokaisen henkilökohtainen asia niin kauan, kun omiaan juo. Niin Tapsalla tai Kari Tapiolla tai Fredillä.

• Janskuli.

" Sulle" on ihan OK biisi , mutta kyllä "Elämäni laulukirja " on mielestäni Tapsan paras TÄHÄN MENNESSÄ. Se on ehdoton suosikkini Tapsan biiseistä. Voisin kuunnella sen laulun vaikka kymemenen kertaa päivässä ,enkä siltikään kyllästyisi siihen. Rakastan sitä biisiä! Siinä on kaikki, mitä laulussa tulee olla : Lämmin, sykähdyttävä ja herkkä tulkinta, ihana melodia ja koskettavat sanat. Siinä laulussa on sisältöä ja sanomaa ja se antaa lohtua.

"Jokainen saa matkallensa laulut monin merkein
      pilkut pisteet, huutomerkit niille annetaan.
      Ei oppi koskaan ojaan kaada, viitoista on selkein
      seuraukset tulkinnoista itse kannetaan.

----

"Pienen nuotin nopean ja monen etumerkin
      viivastolla viidellä, kun joudut kulkemaan.
      Taukopaikan merkitys on useasti herkin
      hiljaisuus voi voimakkainta olla soinnillaan. "

• pinsio

on tosi harmi, että ko kappale ei ole saanut soittoaikaa radioaalloilla. Se on niin hieno kappale, että on suuri häpeä, kun se on jäänyt monien tusinabiisien varjoon. Kannattaisi kaikkien kuunnella ko kappale tosiaan muutamaan kertaan ilman ennakkoluuloja. Siinä on muutamassa minuutissa kerrottu hieno, jos ei nyt aivan elämäkerta, niin ainakin kappale elämänmenoa.

pinsio kirjoitti:

on tosi harmi, että ko kappale ei ole saanut soittoaikaa radioaalloilla. Se on niin hieno kappale, että on suuri häpeä, kun se on jäänyt monien tusinabiisien varjoon. Kannattaisi kaikkien kuunnella ko kappale tosiaan muutamaan kertaan ilman ennakkoluuloja. Siinä on muutamassa minuutissa kerrottu hieno, jos ei nyt aivan elämäkerta, niin ainakin kappale elämänmenoa.

Kyllä. "Elämäni laulukirja" on lumoavan kaunis ja herkkä biisi. Olisi todella suotavaa kuulla sitä radiostakin joskus. Sen laulun sisällössä on sellaista positiivista elämänviisautta. Soinnukas ja nautittavan kaunis tulkinta Tapsalta.

• tonttu jatolianteri
        *************** kirjoitti:

Kyllä. "Elämäni laulukirja" on lumoavan kaunis ja herkkä biisi. Olisi todella suotavaa kuulla sitä radiostakin joskus. Sen laulun sisällössä on sellaista positiivista elämänviisautta. Soinnukas ja nautittavan kaunis tulkinta Tapsalta.

Kyllä Kadonneen rakkauden unelma, on ehdoton ykkönen,ainakin minulle.

• joku vaan
        *************** kirjoitti:

"Kuolleet tunteiltain" on upea biisi myös.

• .autokuski

Ihmisenä en häntä tunne, niin kuin ette luultavasti tekään, eikä sillä ole minulle mitään väliä. Totuus on, että kun Tapani kansa laulaa, laitan autostani radion kiinnni muutamaksi minuutiksi, kunnes laulu on varmasti loppu. En voi sietää hänen ääntään. Syytä en tiedä, mutta niin se vain on. Olen itse harrastajamuusikko ja olen kerran ollut orkesterimme kanssa keikalla, jossa esiintyi myös Tapani Kansa. Oli aika kidutusta joutua pakosti kuuntelemaan hänen laulujaan. Luonnossa hänen äänensä on vielä kamalampi, kuin levyillä.

• Zaizai

Komeaääninen laulaja ja livenä kuulostaa vieläkin komeammalta.
        Niin, että makuasioitahan nämä ovat. Itsellänikin on muutamia laulajia joita en kestä kuunnella radiosta, saatika sitten livenä.
        Tapsaa kuuntelen mielelläni.

• kiinni

Mulle käy Jari Sillanpään ja Yölinnun kohdalla sama juttu, heti radio kiinni, sillä heitä kuunnellessa tulee tosi ällö olo.

• ...mieltä

Just noin minäkin teen, en vaan kestä kuunnella sitä ääntä. Mikä siinä on...en tiedä enkä mokomaa viitsi pohtia. Mutta kuuntelen vain jos pakko ja silloinkin voin huonosti.

• noname

Minä taas saan vatsanväänteitä Paula Koivuniemen, Petri Laaksosen, Kari Tapion, Hanna Ekolan, Pepe Willbergin, Mikko Alatalon, Topi Sorsakosken, Mikko Mäkeläisen, Kirkan, Mikko Kilkkisen ja Pentti Hietasen lauluista. Heidän äänensä yksinkertaisesti saa vaan inhonväreet kulkemaan pitkin kroppaani, en tiedä miksi... en vaan pidä heidän äänestään ja siksipä radio sulkeutuukin alta aikayksikön, kun jonkun edellämainitun solistin ns. "laulua" alkaa radiosta kuulumaan.
        Tapani Kansa taas on yksi niistä harvoista kevyenmusiikin artisteista, jota tyykkään kuunnella. Hänellä on hieno ääni.

• osaa
        noname kirjoitti:

Minä taas saan vatsanväänteitä Paula Koivuniemen, Petri Laaksosen, Kari Tapion, Hanna Ekolan, Pepe Willbergin, Mikko Alatalon, Topi Sorsakosken, Mikko Mäkeläisen, Kirkan, Mikko Kilkkisen ja Pentti Hietasen lauluista. Heidän äänensä yksinkertaisesti saa vaan inhonväreet kulkemaan pitkin kroppaani, en tiedä miksi... en vaan pidä heidän äänestään ja siksipä radio sulkeutuukin alta aikayksikön, kun jonkun edellämainitun solistin ns. "laulua" alkaa radiosta kuulumaan.
        Tapani Kansa taas on yksi niistä harvoista kevyenmusiikin artisteista, jota tyykkään kuunnella. Hänellä on hieno ääni.

Kyllä sun elämäs on todella vaikeeta, tuota vauhtia saat vatsahaavan ;D Ethän sä voi kuunnella radiota ollenkaan. Pienet ne on joidenkin murheet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      670
      3524
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2738
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1731
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1622
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      51
      1575
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1540
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      369
      1508
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1369
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1263
    Aihe