Revo, Karala vai

joku muu?

Haussa VAG;n 1,8T-koneeseen piristystä (150 hv versio). Mikä olisi paras virisoftaus (obd-portin kautta tehtävä, sellainen jonka voisi vaihtaa tarvittaessa alkuperäiselle softa-asetukselle)? Olen kuullut Revosta (Doc Power Oy), Tm:i Karalan (Mika Karala) softauksesta, ABT:stä, MTM:stä ja LMS:n softasta.

Seuraavat kriteerit olisivat:

-turboahdin säilyisi vakiona, samoin intercooleri
-vääntö säilyisi myös ala- ja keskikierroksilla, toki sitä pitäisi saada lisää
-heppoja vähintään 180 hv
-koneen kokonaisrasitus ei lisääntyisi niin paljon että tulisi kestävyysongelmia mm. ahtimen kanssa
-käyttövarmuus muutenkin, mm. talvistarttaukset, ei nykimisiä jne

11

23782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä

      Mutta, ehkä vähän kalliita. Minulla on Golfissa Digituningin lastu ja se on toiminut hyvin. Hintakin oli vain 500€ (lastu)

    • Kokemusta on

      Kaikki on hyviä mutta kun jos jossain kohtaa haluat palauttaa auton alkuperäiseksi niin ainakin Revo sucks. Revo kirjoittaa lähes koko ecun yli, osa kartoista sijoitetaan alkuperäisestä eriävään muistiosoitteeseen, jne..., muutenkin ohjelmallisesti varsinainen sillisalaatti. Kun auto palautetaan Revon "alkuperäiseksi", kas kas, huipputehoja löytyy alkuperäiset 150hv mutta keskialueen vääntö ja teho saattaa olla huonompi kuin alkuperäisessä.

      Revon alkuperäinen koodi ei ole autosi alkuperäinen koodi.

      Itse lankesin tuohon miinaan pari vuotta sitten. En suosittele. Kun autoon palautettiin oikea alkup. koodi. keskialueen vääntö kasvoi 30Nm ja teho 12hv.

      Nuo Boschin ME3.8 ja ME7 boksit ovat niin läpitunnettuja että tänä päivänä Revolla tai MTM:llä ei ole mitää teknistä etumatkaa. Ainoastaam pirun kalliit hinnat. Mutta markkinointi ja kovat lupaukset vieläkin "myy".

    • Kysyä

      Myös Street Tuning car... JKL...

      • addassaa

        Tai googleta Lehtonen Motorsport, ohjelmoivat myös lastuja vaggineisiin.


    • juujuu

      Harinen tai Karala.

      Säätävät auton penkissä. Ei kannata hommata mitään ahtimen rikkomis REVOa. Tai EMJ-power, Digituning tms Huuhaa softia, joiden kanssa alkaa ennen pitkään tulemaan kaikenmaailman softa vikoja kuten: airbag vikavalojen palamista, diagnoosi valojen palamista yms "kivaa".

      • hippi2

        kokemuksella puhut?
        nimim 150t lastutettuna 220cdi mese tällähetkellä 220t mittarissa eikä mitään onglemia ole ollut

        nimim EMJPOWER

        samallaisia ne kaikki käytännössä on, tosin autokohtaisella ohjelmoinnilla esim (karala) saa omalle autolleen sopivan ohjelmoinnin.


      • pikkuvilpertti

        mulla mb c220cdi -00 125hp/320nm vakiona nyt digituning softa ja penkissä 174hp/396nm
        ajettu softalla n.40tkm ja ei onkelmia, muistaa vaan jäähytellä turboo ennen ku sammuttaa auton jos ajellu raskaalla kaasulla. Keskikulutus pysyi samassa 6.5l ja matkakulutus tipahti 3dl:)


    • paras vaan

      Karalan softa on autossa ku sai joskus vuos sitte tarjouksella 450e. Ei ongelmia.

    • Jepulis

      Revo ollut kahdessa autossa eikä mitään ongelmia, ei vikavaloja tai mitään muutakaan. Ei ongelmia katsastuksessa, tai huollossa. Loistava softa, jonka uskon ottavani taas seraavaankin autoon.

      SPS:n kautta helppo säätää päälle tai pois. SPS-Plussassa vielä hyvät säätöominaisuudet.

      En usko että Karalan tai Harisen softissa sinänsä on mitään vikaa. Vaikka muutamista ongelma tapauksista olen kuulutkin. Näitä varmaankin on kaikilla jonkin verran. Laadukkailla toimittajilla vain selkeästi vähemän, kuin ei laadukkailla. Autokohtaisesti säädettävissä softissa on varmasti omat etunsa, varsinkin jos autoon on tehty jotain muuta muutoksia esim. isompi turbo.

      Auton kuin auton saa rikki, oli se sitten viritetty tai ei. Kuskilla olisi syytä olla hieman maalaisjärkeä mukana, siinä miten autoansa polkee.

      Ohjelmiston kehityksessä toistojen määrä on valttia. Tämä pätee oliko kyysessä siten auton viritys softa tai jokin esim. PC:lle tehtävä ohjelma. Kuinka paljon näitä virtys ohjelmia on asennettu maailmalla? Suomalaisten tekijöiden määrät eivät tässä paljon tunnu.

      Voin suositella REVO:a lämpimästi.

    • emjpower

      ei kyllä kannata muuta softaa suunnitella ku "EMJPOWER"
      kokemuksia on. esim: itsellä oli IV golffissa karalan softa, söi dieseliä litran enempi kuin normaalisti noi 1.9tdi koneet ja savutti niin vietävästi. vääntöä ei ollut kuin 1500-2500 välilllä. oli ikavää ohitella autoja ku tehot loppui kesken kiihdytyksen:(
      noh, veli rupes tekeen noit emjpowerin softoja ja laitettiin myös minun golffiin. jo rupes vääntöjä riittää ihan 1500 yli 4000 kierroksiin ja ainettaki kului noin litran vähemmän ja savutus loppui kokonaan..
      nykyisin on itsellä seat leon 150tdi TS vakiona 150hv ja nyt emjpowerin softan jälkeen 180hv 390nm.
      ja pelaa moitteettomasti ja hieman tippui tästäki kulutus:)
      ja emjpowerin softan saa aina myös vakioksi takaisin jos joskus niin haluaa..

      www.emjpower.fi sieltä lisää tietoa ja myös yhteistietoja ohjelman tekiöstä ympäri suomen..
      tarkennetaan vielä, emjpowerin softoja tekee saksalaiset autoinsinöörit,siellä sitä osataan:) eli nää suomessa on vain välittäjiä jotka ajavat kyseiset ohjelmat sisään, hiintaan riippumatta..optimal softa maksaa 590€

      • turhamaisia

        softailuja,vaan rakennetaan kattila alusta loppuun kunnon tehoille:)


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe