Tietämätön lääkärikunta

meillä Suomessa??

Kuinka voi olla mahdollista , että muissa maissa ollaan jo noin pitkällä hajusteiden kieltämisen ja rajoitusten kanssa, Jenkit,Kanada, Ruotsi,jne.

Meillä osa lääkäreistä itse käyttää voimakkaita hajuja, ja jopa keuhkolääkärit!

Hajusteyliherkkyyttä ei tutkita , kuin parissa sairaalassa , ja muiden sairaaloiden lääkärit on lähes tietämättömiä koko asiasta!!!Niinkö?????

Ainakin mulle on muododtunut sellainen kuva , että kun yritän selostaa tätä vammaani , minua ei uskota ja lääkärit on ihan sen näköisiä kun eka kerran kuulisivat koko asiasta.

Onko meillä tyhmemmät lääkärit kuin muualla maailmassa, vai onko tämä niin iso ongelma , että siihen ei uskalleta puuttua.?????

20

1746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliherkkä

Lääkärit eivät myöskään pysty ilmeisesti myöntämään tietämättömyyttään asioissa. Koska useimmiten, kun potilas valittaa harvinaisemmista oireista/ sairauksista, he alkavatkin kysellä, että "Taidat olla hieman masentunut?" He yrittävät siis näin kääntää diagnoosin masennukseksi ja hoitaa sitä varsinaisen sairauden sijaan ja se on todella väärin. Minä ainakin arvostaisin lääkäriä, joka rehellisesti myöntäisi tietämättömyytensä ja lupaisi tutkia asiaa ja sitten vasta ehdottaisi hoitoja eikä yrittäisi väkisin tyrkyttää masennuslääkkeitä, joita en todellakaan tarvitse.

Itse en ole törmännyt hajustettuihin lääkäreihin vielä, onneksi! Mutta olen huomannut, että jotkut hoitajat käyttävät usein jopa voimakkaitakin hajusteita. Myös sosiaalialalla työntekijät ovat usein hajustettuja. Mielestäni hajusteiden käyttö on todella järkyttävää välinpitämättömyyttä lääkäreiltä ja hoitajilta sekä muilta sosiaali- ja terveysalan työntekijöiltä.

Ilmeisesti hajusteiden käyttö sosiaali- ja terveysalan töissä tulisi kieltää ihan lailla ja sosiaali- ja terveyalan kouluissa pitäisi ottaa ihan oppiaineeksi tuo hajusteettomuus töissä, sillä ei se muuten näytä kaikille perille menevän. Ja kuitenkin on kyse asiakkaiden/ potilaiden terveydestä.

• VASTAANOTOILLA

Missäkähän sitten opetettaisiin ne toiset asiakkaat hajuttomuuteen?

• yliherkkä
        VASTAANOTOILLA kirjoitti:

Missäkähän sitten opetettaisiin ne toiset asiakkaat hajuttomuuteen?

Mutta eiköhän se toisten asiakkaiden/ potilaidenkin hajusteiden käyttö saataisi vähenemään sillä, jos ihan lailla kiellettäisiin hajusteiden käyttö sellaisissa paikoissa, joissa asioiminen on ihmiselle välttämätöntä, kuten virastot, kaupat, terveyskeskukset, sairaalat.

• Pettynyt

Meitä on vissiin vielä liian vähän, että kannattaa tutustua tähän ongelmaan.
      Kun eivät viitsi tutkia ni diagnoosi pohjautuu potilaan kertomaan.
      Ihmeellistä, että jos tutkitaan laktoosi-intoleranssia ni juodaan litkua ja mittaillaan ja diabeteksessa samoin.. (muistaakseni)..
      Jos itse altistuu hajusteille ni helppo olisi laittaa anturit kehoon ja seurata miten pulssi nousee, keuhkot supistuu, hapensaanti vähenee...
      Ihan varmasti voitaisi tutkia!
      Itse en voi olla työssä hajusteiden takia. Lääkäri oli kirjoittanut epikriisiin, että EI AIHETTA PIDEMPIIN SAIRASLOMIIN!
      Käytännössä tämä tarkottaisi, että joka aamu kävisin töissä tunnin ja lähtisin pökertyneenä kotiin tai sairaalaan. Minä en tätä jaksanut ja otin vuorotteluvapaata. Olin jo todella lopussa kun työnantajapuoli ei ymmärtänyt lainkaan mistä on kysymys. Samoin osa työkavereista.
      Meni puoli vuotta kauheissa tunnelmissa. Itkin joka päivä monta kertaa.
      Se tunne että et voi mennä minnekään missä on ihmisiä enempi - ei kuulu enää minulle. Minun pitää kiertää sellaiset paikat. En voi mennä kylään.
      En voi mennä teatteriin.
      En voi mennä konserttiin.
      En voi mennä elokuviin.
      En voi mennä tansseihin.
      En voi mennä koulutuksiin, kursseille.
      En voi mennä laivaristeilylle työkavereiden kanssa.
      En voi mennä syntymäpäiville ym. kivoihin tilaisuuksiin.
      Matkustelu on myös vaikeaa. Linja-auto EI. Juna EI. Lentokone EI.
      lista on loputon..

Mutta voin onneksi kävellä ulkona metsässä, missä ei autojen pakokaasut tule hengitykseen.

Sain tietää että minulla on syöpä.
      Hoitaja kyseli että ymmäränkö taudin vakavuuden?
      Sanoin, että yks syöpä ei ole mitään tämän hajusteyliherkkyyden rinnalla. Syöpää sairastava voi silti elää toisten ihmisten kanssa.

Hajusteyliherkkä on YKSIN.

Aurinko on Ystäväni

• otan osaa

Saako kysyä miten voit nyt? Sairastatko edelleen syöpää? Mikä syöpä on kyseessä?

Miten sait hajusteyliherkkyyden, oliko siihen joku syy, kuten työpaikan homeet tms.?

Itse sinnittelen edelleen työelämässä, mutta vaikeaa on. Vältän kaikkia mainitsemiasi paikkoja. Alan heti yskiä kun joku hajustettu tulee työhuoneeseeni, mutta koska työskentelen enimmäkseen yksin niin pärjään juuri ja juuri.

• omani,

paitsi että, mulla ei ole syöpää, en ainakaan tiedä.

Voimia Sinulle ja et todellakaan ole yksin , meitä nököttää "mökeissämme" varmaan tuhansia, sairautemme vankeja.

Olen sanonut lääkäreille , että ei varmaan kummoisia releitä tarvittais tämän vamman tutkimiseen, mutta lääkärikunta on niin urautunutta, että se masennuslääke tuntuu olevan hoitomuoto lähes kaikkeen.

Voimia ja jaksuja , älä lannistu , oikein hyvää kevättä kaikesta huolimatta.

• tietoinen puhallinsuojaimesta

Olen kuullut ihmisitä jotka käyttävät moottoroitua puhallinsuojainta. Ja sen kanssa voivat liikkua ihmisten ilmoilla ja hoitaa asioitaan. Itselläni tälläistä ei vielä ole, mtta olen aikeissa sen hankkia. Sellaisesta olisi varmaan sinullekkin apua.
        Kaikista sairauksista huolimatta HYVÄÄ KEVÄTTÄ SINULLE.

• apua

Olen kuullut ihmisitä joilla on käytössä moottoroitu puhallinsuojain. Sen avulla he voivat olla toisten ihmisten kanssa tekemisissä ja hoitaa asioitaan.
        Itselläni ei sitä vielä ole, mutta olen sellaista hankkimasta. Sellaiseta varmaan sinäkin saisit apua arkeesi.
        Kaikista sairauksista huolimatta HYVÄÄ KEVÄTTÄ.

• sinun elämäsi

Yksinhän tässä ollaan vaikka perhe on ympärillä.Pelottaa oikein lasten ripillepääsyt,ja kaikki juhlat mitä olisi tulevaisuudessa?Kun minusta ei ole mihinkään juhliin.Kun en yksinkertaisesti pysty hengittämään hajusteiden läheisyydessä.Miten te olette juhlista selviytyneet???????????????????

• kyläilemään tulevilta
        sinun elämäsi kirjoitti:

Yksinhän tässä ollaan vaikka perhe on ympärillä.Pelottaa oikein lasten ripillepääsyt,ja kaikki juhlat mitä olisi tulevaisuudessa?Kun minusta ei ole mihinkään juhliin.Kun en yksinkertaisesti pysty hengittämään hajusteiden läheisyydessä.Miten te olette juhlista selviytyneet???????????????????

Kesällä voi juhlia ulkona pihalla. Pysyttelen vähän kauempana haisuleista, jos niitä kuitenkin kotiin tulee ja täräytän isot ilmanpuhdistimet käyntiin.

• Seijastiina
        sinun elämäsi kirjoitti:

Kun kutsut juhliisi vieraita, tee kirjallinen kutsu, johon kirjoitat että kaikki vieraat pyydetään tulemaan ilman minkäänlaisia hajusteita. Sulkuun voit luetella erikseen haju-ja partavesi, deodorantti hajusteellinen kosmetiikka ja hajusteellinen pyykin huolto-aineet, hiusten pesu-ja hoitoaineet yms. Juhlat pidä ulkona. Mutta todellakin varaudu siihen että juhlavaatteissa saattaa olla entiset hajut. ja joku laittaa juuri pestyn vaatetuksen kaikkine pesuaineen hajuineen... eli itse pysyttele kauempana ja osallistu näin juhliin. Mutta jos omistat puhallinsuojaimen se on kyllä oiva apu. Ja juhlat tietenkin ulkona, nykyisinhän voi vuokrata niitä katoksia jos sade sattuu yllättämään. Näin varmaan pärjäät ellet sitten saa hajusteista hengenvaarallisia reaktioita, silloin kyllä kannattaa luopua juhlista

• Tiivistettynä
        Seijastiina kirjoitti:

Kun kutsut juhliisi vieraita, tee kirjallinen kutsu, johon kirjoitat että kaikki vieraat pyydetään tulemaan ilman minkäänlaisia hajusteita. Sulkuun voit luetella erikseen haju-ja partavesi, deodorantti hajusteellinen kosmetiikka ja hajusteellinen pyykin huolto-aineet, hiusten pesu-ja hoitoaineet yms. Juhlat pidä ulkona. Mutta todellakin varaudu siihen että juhlavaatteissa saattaa olla entiset hajut. ja joku laittaa juuri pestyn vaatetuksen kaikkine pesuaineen hajuineen... eli itse pysyttele kauempana ja osallistu näin juhliin. Mutta jos omistat puhallinsuojaimen se on kyllä oiva apu. Ja juhlat tietenkin ulkona, nykyisinhän voi vuokrata niitä katoksia jos sade sattuu yllättämään. Näin varmaan pärjäät ellet sitten saa hajusteista hengenvaarallisia reaktioita, silloin kyllä kannattaa luopua juhlista

Lyhyesti ja ytimekkäästi erästä toista hoitajaa lainaten: "turhaa narinaa, jne." Yksikään ei saa oireita eikä saa anafylaktista reaktiota hoitajan hajuvedestä! Sellaista tapausta ei ole olemassakaan. Vika on siellä narisijan puolella:

• anafylaktinen reaktio
        Tiivistettynä kirjoitti:

Lyhyesti ja ytimekkäästi erästä toista hoitajaa lainaten: "turhaa narinaa, jne." Yksikään ei saa oireita eikä saa anafylaktista reaktiota hoitajan hajuvedestä! Sellaista tapausta ei ole olemassakaan. Vika on siellä narisijan puolella:

Mitähän tuo sit tarkoittaa...
        Kerro.
        Toivon, että asiaa ymmärtämättömät eivät turhaan kuluta aikaansa näiden ongelmien parissa.

Sairaanhoitajat ovat varsin viisasta väkeä .. ymmärrän..
        Minäkin olin sairaalassa ja hoitaja tuoksui oikein hyvälle deodorantille... ei tapahtunut muuta sen kummempaa kuin oksennusrefleksi tuli ja siinähän siivosivat sitten...

Olin kyllä informoinut mutta eihän kukaan nyt voi käyttää hajusteetonta deodoranttia..

Tuulettelimme sitten joka hoitojakäynnin jälkeen huonetta... onneksi vieruskaveri ymmärsi vaivani... pakkasista huolimatta.

Kuulemiin :)

• keskusteluun

• ei vastakaikua
        tietoinen puhallinsuojaimesta kirjoitti:

Olen kuullut ihmisitä jotka käyttävät moottoroitua puhallinsuojainta. Ja sen kanssa voivat liikkua ihmisten ilmoilla ja hoitaa asioitaan. Itselläni tälläistä ei vielä ole, mtta olen aikeissa sen hankkia. Sellaisesta olisi varmaan sinullekkin apua.
        Kaikista sairauksista huolimatta HYVÄÄ KEVÄTTÄ SINULLE.

Olen kertonut omasta moottoroidusta hengityssuojaimesta. Se vaan ei tunnu saavan vastakaikua. Jossain kyllä on vika, kun ainaista valitusta, mutta mikä auttaisi, ei haluta.

8 tuntia menee keikkuen, eikä hajut haittaa, eikä pölyt tuki hengitystä. Keuhkot kunonssa.
        Voisi listata yhtä pitkän positiivisen listan, kun äskeinen negatiivinen lista, niin suojaimen mukanaan tuomista positiivisista asioista.

• yliherkkä
        ei vastakaikua kirjoitti:

Olen kertonut omasta moottoroidusta hengityssuojaimesta. Se vaan ei tunnu saavan vastakaikua. Jossain kyllä on vika, kun ainaista valitusta, mutta mikä auttaisi, ei haluta.

8 tuntia menee keikkuen, eikä hajut haittaa, eikä pölyt tuki hengitystä. Keuhkot kunonssa.
        Voisi listata yhtä pitkän positiivisen listan, kun äskeinen negatiivinen lista, niin suojaimen mukanaan tuomista positiivisista asioista.

Minä pyysin lääkäriltä moottoroitua hengityssuojainta, mutta hän vastusti ajatusta. Kysyi jopa minulta "ajattelitko todella tällaisen kanssa sitten töitäkin tehdä?" Vastasin, että "en tietenkään haluaisi, mutta jos ei muu auta". Ja olen silti edelleen ilman tuota suojainta. Ilmeisesti lääkäri katsoi, että tuollaisen suojaimen kanssa en ainakaan töitä saisi. Minulla on sosiaalialan koulutus ja voisihan suojain kasvoilla tietysti antaa luotaantyötävän vaikutelman asiakastyössä. Mutta mitkä ovat vaihtoehtoni?

Minä siis olisin valmis tuon suojaimen hankkimaan. Toisaalta kannatan myös hajustekemikaalien käyttökieltoa, en vain itseni, vaan myös kanssaihmisten terveyden säästämiseksi. Kemikaalien terveyshaitoista on nimittäin niin paljon tutkimusta, että niiden vähentäminen taatusti ennaltaehkäisisi myös niiden, jotka eivät vielä toistaiseksi ole niille herkistyneet, sairastumista hajuste- ja kemikaaliyliherkkyyteen sekä astmaan, ym. hengityselinsairauksiin.

Laitanpa tähän myös hieman esimerkkejä kemikaalien vaikutuksista. Suorat lainaukset ovat poimintoja. Tekstit löytyvät kokonaisuudessaan lainausten perään merkityistä lähteistä.

"Tutkijoiden varoitukset kemikaalien riskeistä lisääntyvät."

"Ympäröivässä yhteiskunnassamme on yli 100 000 erilaista kemikaalia. Kemikaalien maailmanlaajuinen tuotanto on kasvanut vuoden 1930 miljoonasta tonnista nykyiseen 400 miljoonaan tonniin. Aineiden terveys- ja ympäristövaikutuksista ei ole tehtävissä riskinarviointia, sillä yli 80 prosentista käytössä olevista kemikaaleista ei ole riittävästi tietoa."

"Maailman Luonnonsäätiö on äskettäin osoittanut Euroopassa asuvan kolme sukupolvea ihmisiä, joiden veressä on jopa 70 eri ainetta, joita ei esiinny ympäristössä luonnostaan. Sen toisessa tutkimuksessa vastasyntyneiden lasten napaverestä löydettiin synteettisiä kemikaaleja. Kemikaalit siirtyvät siis äidistä sikiöön raskauden aikana. Moni niistä on hitaasti hajoavia, ja ne varastoituvat siksi kehoomme loppuelämäksi."

"Usean sairauden lisääntyminen saattaa johtua myös siitä, että monet kemikaalit, joille altistumme sikiöaikana, lapsena ja aikuisena, vaikuttavat hormonijärjestelmäämme ja johtavat ennen pitkää sairastumiseen."

"Erityisen huolestuttavaa on, että syntymätön lapsi altistuu jo kehitysvaiheessa hormonitoimintoihin vaikuttaville kemikaaleille, sillä hormonit säätelevät sikiön normaalia kehitystä. Sikiöaikainen kemikaalialtistus voi myös aiheuttaa sairauksia, jotka puhkeavat kymmeniä vuosia myöhemmin."

"Kuluttajat, teollisuuden työntekijät ja ympäristö altistuvat lukuisille vaarallisille kemikaaleille. Aineita on useissa tutkimuksissa löytynyt leluista, kosmetiikan tuotteista, huonepölystä ja sadevedestä. Kohonneita kemikaalipitoisuuksia on analysoitu myös raskaana olevien naisten ja sikiöiden verenkierrosta."

Lähde: http://www.wwf.fi/ymparisto/vaaralliset_kemikaalit/kemikaalien_haitat/tutkijat_terveysriskeista.html

"Uuden auton tuttu, voimakas tuoksu saattaa sisältää myrkyllisten aineiden jäämiä, kertoo tuore australialaistutkimus. Australian liittovaltion tutkimuskeskuksen CSIRO:n tutkijat ovat mitanneet selvästi terveysnormit ylittäviä myrkyllisten aineiden pitoisuuksia vielä puoli vuotta vanhojenkin autojen sisäilmasta."

"Mitatut jäämät sisälsivät muun muassa syöpää aiheuttavaa benzeeniä, limakalvoja ärsyttävää asetonia, yleismyrkyllistä etyylibentseeniä sekä sikiövaurioita aiheuttavia ksyleenin isomeerejä."

Lähde: http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=tutkittua_lisaaineet&jutunid=1002

"Kodin kemikaaleilla yhteys lasten astmaan"

"Tavanomaiset kotitaloustuotteet kuten valkaisuaineet, maton pesuaineet ja maalinpoistoaineet voivat aiheuttaa lapsille astmaa."

"Astmalla ja hengitysvaikeuksilla on yhteys siivousaineisiin ja muihin kotoa löytyviin kemikaaleihin."

Lähde: http://www.turunsanomat.fi/viimeuutiset/stt/?ts=0,3:2026:1143:0,4:50:0:0:0;4:49:0:1:2004-12-23,104:49:273278,1:0:0:0:0:0:

"Ilmanraikastajat terveydelle vaarallisia"

"Ilmanraikastajien kukkaistuoksut ovat harhaanjohtavia. Ne eivät suinkaan puhdista ilmaa vaan ovat kaikkine kemikaalilisineen suorastaan vaarallisia terveydelle.Tämä ilmenee eurooppalaisesta selvityksestä."

"Tuotteista löydettiin mm. bentseeniä, styreeniä ja formaldehydiä, jotka voivat ärsyttää limakalvoja ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa syöpää."

Lähde: http://www.turunsanomat.fi/viimeuutiset/stt/?ts=0,3:2026:1143:0,4:50:0:0:0;4:49:0:1:2004-12-23,104:49:273278,1:0:0:0:0:0:

Tässä vain muutamia esimerkkejä kemikaalien myrkyllisyydestä. Lisää jokainen voi etsiä itse.

• Spirulina
        yliherkkä kirjoitti:

Minä pyysin lääkäriltä moottoroitua hengityssuojainta, mutta hän vastusti ajatusta. Kysyi jopa minulta "ajattelitko todella tällaisen kanssa sitten töitäkin tehdä?" Vastasin, että "en tietenkään haluaisi, mutta jos ei muu auta". Ja olen silti edelleen ilman tuota suojainta. Ilmeisesti lääkäri katsoi, että tuollaisen suojaimen kanssa en ainakaan töitä saisi. Minulla on sosiaalialan koulutus ja voisihan suojain kasvoilla tietysti antaa luotaantyötävän vaikutelman asiakastyössä. Mutta mitkä ovat vaihtoehtoni?

Minä siis olisin valmis tuon suojaimen hankkimaan. Toisaalta kannatan myös hajustekemikaalien käyttökieltoa, en vain itseni, vaan myös kanssaihmisten terveyden säästämiseksi. Kemikaalien terveyshaitoista on nimittäin niin paljon tutkimusta, että niiden vähentäminen taatusti ennaltaehkäisisi myös niiden, jotka eivät vielä toistaiseksi ole niille herkistyneet, sairastumista hajuste- ja kemikaaliyliherkkyyteen sekä astmaan, ym. hengityselinsairauksiin.

Laitanpa tähän myös hieman esimerkkejä kemikaalien vaikutuksista. Suorat lainaukset ovat poimintoja. Tekstit löytyvät kokonaisuudessaan lainausten perään merkityistä lähteistä.

"Tutkijoiden varoitukset kemikaalien riskeistä lisääntyvät."

"Ympäröivässä yhteiskunnassamme on yli 100 000 erilaista kemikaalia. Kemikaalien maailmanlaajuinen tuotanto on kasvanut vuoden 1930 miljoonasta tonnista nykyiseen 400 miljoonaan tonniin. Aineiden terveys- ja ympäristövaikutuksista ei ole tehtävissä riskinarviointia, sillä yli 80 prosentista käytössä olevista kemikaaleista ei ole riittävästi tietoa."

"Maailman Luonnonsäätiö on äskettäin osoittanut Euroopassa asuvan kolme sukupolvea ihmisiä, joiden veressä on jopa 70 eri ainetta, joita ei esiinny ympäristössä luonnostaan. Sen toisessa tutkimuksessa vastasyntyneiden lasten napaverestä löydettiin synteettisiä kemikaaleja. Kemikaalit siirtyvät siis äidistä sikiöön raskauden aikana. Moni niistä on hitaasti hajoavia, ja ne varastoituvat siksi kehoomme loppuelämäksi."

"Usean sairauden lisääntyminen saattaa johtua myös siitä, että monet kemikaalit, joille altistumme sikiöaikana, lapsena ja aikuisena, vaikuttavat hormonijärjestelmäämme ja johtavat ennen pitkää sairastumiseen."

"Erityisen huolestuttavaa on, että syntymätön lapsi altistuu jo kehitysvaiheessa hormonitoimintoihin vaikuttaville kemikaaleille, sillä hormonit säätelevät sikiön normaalia kehitystä. Sikiöaikainen kemikaalialtistus voi myös aiheuttaa sairauksia, jotka puhkeavat kymmeniä vuosia myöhemmin."

"Kuluttajat, teollisuuden työntekijät ja ympäristö altistuvat lukuisille vaarallisille kemikaaleille. Aineita on useissa tutkimuksissa löytynyt leluista, kosmetiikan tuotteista, huonepölystä ja sadevedestä. Kohonneita kemikaalipitoisuuksia on analysoitu myös raskaana olevien naisten ja sikiöiden verenkierrosta."

Lähde: http://www.wwf.fi/ymparisto/vaaralliset_kemikaalit/kemikaalien_haitat/tutkijat_terveysriskeista.html

"Uuden auton tuttu, voimakas tuoksu saattaa sisältää myrkyllisten aineiden jäämiä, kertoo tuore australialaistutkimus. Australian liittovaltion tutkimuskeskuksen CSIRO:n tutkijat ovat mitanneet selvästi terveysnormit ylittäviä myrkyllisten aineiden pitoisuuksia vielä puoli vuotta vanhojenkin autojen sisäilmasta."

"Mitatut jäämät sisälsivät muun muassa syöpää aiheuttavaa benzeeniä, limakalvoja ärsyttävää asetonia, yleismyrkyllistä etyylibentseeniä sekä sikiövaurioita aiheuttavia ksyleenin isomeerejä."

Lähde: http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=tutkittua_lisaaineet&jutunid=1002

"Kodin kemikaaleilla yhteys lasten astmaan"

"Tavanomaiset kotitaloustuotteet kuten valkaisuaineet, maton pesuaineet ja maalinpoistoaineet voivat aiheuttaa lapsille astmaa."

"Astmalla ja hengitysvaikeuksilla on yhteys siivousaineisiin ja muihin kotoa löytyviin kemikaaleihin."

"Ilmanraikastajat terveydelle vaarallisia"

"Ilmanraikastajien kukkaistuoksut ovat harhaanjohtavia. Ne eivät suinkaan puhdista ilmaa vaan ovat kaikkine kemikaalilisineen suorastaan vaarallisia terveydelle.Tämä ilmenee eurooppalaisesta selvityksestä."

"Tuotteista löydettiin mm. bentseeniä, styreeniä ja formaldehydiä, jotka voivat ärsyttää limakalvoja ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa syöpää."

Tässä vain muutamia esimerkkejä kemikaalien myrkyllisyydestä. Lisää jokainen voi etsiä itse.

Kokeilehan Spirulinaa. Ravintoa kehosi tarvitsee parantuakseen.

• herkkänokka

Vuosikymmeniä nuhanenänä ja astmalääkkeitä käyttäneenä on tuskastuttavaa kun hajusteyliherkkyyttä ja nenäntukkoisuutta pidetään vain hankalan tyypin oirehdintana. Jatkuva tukkoisuus, unettomat yöt, poskien ja korvien särky... vain se joka vaivan omaa, tietää miten kamalaa tämä on. Nenä elää omaa elämäänsä; sen reaktiot eivät koskaan ole ennakoitavissa. Kaikki mahdolliset apukeinot suihkusta sarvikuonoon on testattu.

Viime kesänäkin tukossa kuin torvisieni. Lääkäriltä tuli diagnoosi: Olen hankalin ja herkkänokkaisin potilas, jonka hän on koskaan tavannut. Jos nenä on tukossa, hengitetään kuulema suun kautta. Mukaani sain jälleen reseptin ja mylvinnän lääkkeiden käytön tärkeydestä, lääkkeiden, joista ei ole vaivaan apua. Ihan karmea tilanne!

• että löysin

Tämän palstan ja saan huomata että muillakin on samat ongelmat kun minulla.Olen minäkin ihmetellyt miten tyhmiä hoito henkilökunta on kun suihkutellaan hajusteita kun mennään töihin.Ei ole kiva kun käy jollain asialla ja törmää hajupaukkuihin jotka egoistisesti haluavat HAISTA (EI TUOKSUA)ottamatta huomioon toisia ihmisiä.Ja kun minä jaksaisin ymmärtää minkätähden sitä pitää haista niin kauheasti normaalisti tavallinen pesu pitää ihmisen puhtaana ja raikkaana. Olin tyttäreni kanssa asioilla kun tälläinen hajupaukku itsekkäänä seisoi vieressämme ja HAISI minä sanoin että anteeksi vaan mutta voisitko siirtyä vähän kauemmaksi kun en kestä hajuasi, nainen tuhahteli loukkaantuneen näköisenä ja sanoi jotain että luulosairaus- Silloin tyttäreni sanoi hänelle ystävällisellä äänellä että hän kyllä ymmärtää että kun virtsan karkailua niin sitä yrittää moni peitellä hajuvesillä mutta me kyllä voimme siirtyä niin täti saa haista rauhassa, voi että minua hävetti. Mutta toisaalta ei ollut naisen antama diagnoosi minullekkaan niin oikea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      139
      4329
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2079
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2051
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      66
      1795
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1502
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      140
      1491
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1375
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1276
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1221
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1090
    Aihe