HALUATKO OIKEESTI APUA?

ex-mässäilijä

Tuntuu, että täällä vain toistetaan samoja kysymyksiä ja pohdintoja, kieriskellään itsesäälissä ja voimattomuuden tunteissa. Olen itse omista kokemuksistani lähtien tarjonnut neuvoja, joiden avulla olen päässyt ahmimisesta eroon. Kukaan ei tunnu olevan neuvoista kiinnostunut. Ahmimiseni on ollut todellinen ongelma. Ylipainoa on sen takia tullut yli 30kg, BMI oli pahimmillaan yli 35.

NÄIN TOTUTAT ITSESI POIS NOPEISTA HIILIHYDRAATEISTA:

Valitse aloitukseen sellainen ajankohta, jolla on parhaimmat onnistumisen edellytykset. Ei esim. PMS-aikaan tai stressaavalla hetkellä. Jos on kaveri, joka voi tukea, niin ota hänen apunsa vastaan.

Tyhjennä kaapit nopeista hiilihydraateista. Kaikki "vierasvarat" pois, kaikki karkit, suklaat, valkoiset jauhot, sokerit ja sokeria sisältävät jutut, pastat, riisit, perunat, maissit jne. KAIKKI sellaiset pois houkuttelemasta.

Käy kaupassa ja osta VHH-periaatteen mukaan ruokaa vaikka viikoksi. Kun avaat jääkaapin/pakastimen/ruokakaapin siellä on vain kunnon puhdasta proteiinia (lihaa, kalaa, kanaa, munia, juustoa...) ja runsaasti erilaisia vihanneksia ja hedelmiä (ei banaaneja) sekä voita/margariinia/kasviöljyä ja mausteita.

Syö aamiainen, lounas, välipala, päivällinen iltapala. Syö kellon mukaan, vaikka ei olisikaan nälkä. Sopeuta annos kulloiseenkin olotilaan. Jos tekee mieli syödä iso annos, syö se. Syö runsaasti proteiineja. Jos ei tee yhtään mieli syödä aterialla, syö silti ainakin vähän. Juo paljon vettä. Jos haluat, voit aluksi täydentää ruokavaliotasi vitamiineilla ja kuitutableteilla.

Jos pystyt noudattamaan tätä päivän, olet jo hyvällä alulla. Jos pysyt ruodussa viikon, olet jo pitkällä hiilihydraattihimoasi tuhoamassa. Itse olen onnistunut tällä menetelmällä. Arvelen sen tehonneen sen takia, että jatkuva nopeiden hiilihydraattien mässäily sekoittaa ihmisen syömiset täysin. Kun mässäilijä sitten masentuu mässäilystään, syö hän aivan liian vähän ja varsinkin aivan liian vähän proteiineja. Kun sitten proteiininpuutoksesta kärsivä kroppa huutaa lisää ruokaa on helppo sortua mässäilemään herkkuja eli niitä nopeita hiilihydraatteja. Kierre on valmis.

Noudatin tätä omaa vieroitusohjelmaani pari viikkoa. Minun ei enää tee mieli niin sanottuja herkkuja. Syön kohtuullisesti ja terveellisesti ja minun on hyvä olla. Toistan tässä itsekin nyt aiemmin kirjoittamaani, sillä haluaisin tietää, että miksi tämä yksinkertainen apua ei kelpaa??? En voi vannoa, että se tehoaa jokaiseen, mutta mistä sinä tiedät, että se ei voisi tehota juuri sinuun???

12

1563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEDie78

      ...koska BED on psykologinen häiriötila, ei mikään syömistottumusjuttu. Oikea, diagnosoitu BED on vastaavanlainen syömishäiriö kuin anoreksia tai bulimia. Tuskimpa käyt anoreksiapalstallakaan neuvomassa, että syökää säännöllisesti???!!!

      Sitäpaitsi nuo vähähiilihydraattiset dieetit eivät tosiaankaan automaattisesti paranna kenenkään oloa ja jos olet itse tullut niistä autuaaksi, ei tilanne ole tosiaankaan sama muiden kohdalla! Tuorein tutkimustieto myöskin osoittaa, että hiilihydraattien puuttuminen ravinnosta on varsin epäterveellistä.

      Mieluummin suosittelen BED:istä kärsivälle terapiaa ja lääkitystä, sillä kyseessä ei ole todellakaan mikään RUOKAILUTOTTUMUS! Usein taustalta löytyy persoonallisuushäiriö (esim. epävakailla BED varsin yleistä), masennus tai muu mielentilan häiriö. Bediläinen on monella tapaa kuin narkkari, mutta meillä huumeiden tilalla on ruoka.

      • ja kelpuuttamisesta

        Kyselin, miksi tämä yksinkertainen apu ei kelpaa. Sinä vastasit "...koska BED on psykologinen häiriötila, ei mikään syömistottumusjuttu."

        Sulla näyttää olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa. En ollenkaan kyseenalaista, etteikö terapia olisi kohdallasi tarpeen monessakin mielessä. En kyseenalaista myöskään sitä, etteikö moni BEDstä kärsivä voisi hyötyä terapiasta. Terapioissa on vain se huono puoli, että niihin pääseminen edellyttää sitkeää yrittämistä ja asian ajamista ennen kuin edes pääsee terapiaan. Itse terapia saattaa kestää vuosikausia, maksaa omaisuuden eikä tuloksista ole siltikään varmoja takeita. Varsinkin mainitsemiesi persoonallisuushäiriöiden kohdalla terapioilla saavutetaan huonoja tuloksia.

        Minä kyseenalaistan sen, että yksikään BEDistä kärsivä ei voisi hyötyä minun yksinkertaisesta metodistani vieroittaa kehonsa nopeista hiilihydraateista ja tasapainottaa siten syömishimonsa.

        Jos olisit pystynyt ymmärtämään aloitukseni sisällön olisit huomannut, että en ole suosittelemassa vähähiilihydraattista dieettiä ainoana oikeina metodina, vaan yhtenä varteenotettevana yksinkertaisena tapana yrittää päästä BEDistä eroon. Kuka tahansa voi yrittää sitä, metodi on halpa ja helppo toteuttaa - jos siis oikeasti haluaa apua. Kaapin tyhjentäminen ruuasta sujuu BEDistä kärsivältä kuten myös kaupassakäynti.

        Vilpitön yritys on varmasti parempi kuin ongelmaan alistuminen, itsesäälissä rypeminen ja vertaistuen hakeminen, jotta saisi rypeä itsesäälissä vielä toistenkin kanssa.

        Mitä tulee vähähiilihydraattisten dieettien terveellisyyteen ja uusimpiin tutkimustuloksiin, niin äskettäin julkaistiin pitkäaikainen ruotsalaistutkimus, jonka mukaan Atkinsin dieetti on epäterveellinen erityisesti keski-ikäisille naisille. Atkinsin dieetti ei ole sama asia kuin kaikki vähähiilihydraattiset dieetit. Atkinsin dieetti ei myöskään ole sama asia kuin minun ehdotukseni, jossa hiilihydraatteja vähennetään nimenomaan sieltä epäterveellisimmältä puolelta eli poistetaan aluksi kaikki nopeat (=ihmiselle luonnottomat) hiilihydraatit kuten sokeri ja valkoiset jauhot. Kun lukee näitä palstalaisten luetteloita ahmimisistaan, niin nimenomaan juuri niitä nopeita hiilihydraatteja ihmiset ahmivat samaan aikaan kun keho jää lähes ilman proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita.

        Vielä lopuksi sinun ja muidenkin olisi ehkä hyvä pohtia sitä, mikä on loppujen lopuksi suurin riski. Noudattaa minun ehdotustani esim. kuukauden verran vai ahmia itsensä ähkyksi joka ikinen ilta?

        En voi vannoa, että ehdotukseni tehoaa jokaiseen, mutta mistä sinä tiedät, että se ei voisi tehota juuri sinuun???


      • nuori ahmija
        ja kelpuuttamisesta kirjoitti:

        Kyselin, miksi tämä yksinkertainen apu ei kelpaa. Sinä vastasit "...koska BED on psykologinen häiriötila, ei mikään syömistottumusjuttu."

        Sulla näyttää olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa. En ollenkaan kyseenalaista, etteikö terapia olisi kohdallasi tarpeen monessakin mielessä. En kyseenalaista myöskään sitä, etteikö moni BEDstä kärsivä voisi hyötyä terapiasta. Terapioissa on vain se huono puoli, että niihin pääseminen edellyttää sitkeää yrittämistä ja asian ajamista ennen kuin edes pääsee terapiaan. Itse terapia saattaa kestää vuosikausia, maksaa omaisuuden eikä tuloksista ole siltikään varmoja takeita. Varsinkin mainitsemiesi persoonallisuushäiriöiden kohdalla terapioilla saavutetaan huonoja tuloksia.

        Minä kyseenalaistan sen, että yksikään BEDistä kärsivä ei voisi hyötyä minun yksinkertaisesta metodistani vieroittaa kehonsa nopeista hiilihydraateista ja tasapainottaa siten syömishimonsa.

        Jos olisit pystynyt ymmärtämään aloitukseni sisällön olisit huomannut, että en ole suosittelemassa vähähiilihydraattista dieettiä ainoana oikeina metodina, vaan yhtenä varteenotettevana yksinkertaisena tapana yrittää päästä BEDistä eroon. Kuka tahansa voi yrittää sitä, metodi on halpa ja helppo toteuttaa - jos siis oikeasti haluaa apua. Kaapin tyhjentäminen ruuasta sujuu BEDistä kärsivältä kuten myös kaupassakäynti.

        Vilpitön yritys on varmasti parempi kuin ongelmaan alistuminen, itsesäälissä rypeminen ja vertaistuen hakeminen, jotta saisi rypeä itsesäälissä vielä toistenkin kanssa.

        Mitä tulee vähähiilihydraattisten dieettien terveellisyyteen ja uusimpiin tutkimustuloksiin, niin äskettäin julkaistiin pitkäaikainen ruotsalaistutkimus, jonka mukaan Atkinsin dieetti on epäterveellinen erityisesti keski-ikäisille naisille. Atkinsin dieetti ei ole sama asia kuin kaikki vähähiilihydraattiset dieetit. Atkinsin dieetti ei myöskään ole sama asia kuin minun ehdotukseni, jossa hiilihydraatteja vähennetään nimenomaan sieltä epäterveellisimmältä puolelta eli poistetaan aluksi kaikki nopeat (=ihmiselle luonnottomat) hiilihydraatit kuten sokeri ja valkoiset jauhot. Kun lukee näitä palstalaisten luetteloita ahmimisistaan, niin nimenomaan juuri niitä nopeita hiilihydraatteja ihmiset ahmivat samaan aikaan kun keho jää lähes ilman proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita.

        Vielä lopuksi sinun ja muidenkin olisi ehkä hyvä pohtia sitä, mikä on loppujen lopuksi suurin riski. Noudattaa minun ehdotustani esim. kuukauden verran vai ahmia itsensä ähkyksi joka ikinen ilta?

        En voi vannoa, että ehdotukseni tehoaa jokaiseen, mutta mistä sinä tiedät, että se ei voisi tehota juuri sinuun???

        Olen yrittänyt saada kaapeista pois ahmimisherkät aineet..mutta mutta..ei ole niin helppoa kun asuu vielä kotona vanhempien kanssa...äiti vaan sanoo että "ompa sulla huono itsekuri sun pitää oppia hillitsemään ittes, eihän sun ole pakko näitä keksejä syödä, antaa niiden olla kaapissa varalle.."..joo ja se on jo melkein arvattavissa ettei siellä pysy...Oon yrittäny saada sen olemaan ostamatta herrkuja kaappiin..mutta kun mun "ei ole niitä pakko syödä" ni mitäs ne siellä haittaakaan..pariki viikkoo vois auttaa et kotoa ei löytyis muuta ku välttämätön ruoka..mut se ei oo mahdollista..itse pystyn hillitsemään itseni täysin kaupassa käydessäni..mutta jos kaapissa on jotain tai keksipaketti yms pöydällä, ni ei sit millää..


      • aloittaja jatkaa
        nuori ahmija kirjoitti:

        Olen yrittänyt saada kaapeista pois ahmimisherkät aineet..mutta mutta..ei ole niin helppoa kun asuu vielä kotona vanhempien kanssa...äiti vaan sanoo että "ompa sulla huono itsekuri sun pitää oppia hillitsemään ittes, eihän sun ole pakko näitä keksejä syödä, antaa niiden olla kaapissa varalle.."..joo ja se on jo melkein arvattavissa ettei siellä pysy...Oon yrittäny saada sen olemaan ostamatta herrkuja kaappiin..mutta kun mun "ei ole niitä pakko syödä" ni mitäs ne siellä haittaakaan..pariki viikkoo vois auttaa et kotoa ei löytyis muuta ku välttämätön ruoka..mut se ei oo mahdollista..itse pystyn hillitsemään itseni täysin kaupassa käydessäni..mutta jos kaapissa on jotain tai keksipaketti yms pöydällä, ni ei sit millää..

        Itselläni oli siinä mielessä helppoa, että lapset ovat jo isoja ja kotona ei ole muita kuin mies ja minä. Ja kun vielä itse pääsääntöisesti hoidan ruokahuollon kotona, niin helpolla pääsin sinuun, nuori ahmija, verrattuna.

        Etkö voisi puhua asiasta äitisi kanssa ja kertoa hänelle, että kyseessä ei ole mikään tavallinen itsehillintä- tai itsekuri -asia. Sulla on varmaan itselläsi jo aika paljon tietoa BEDistä, kun kerran olet tälle palstallekin eksynyt. Ehkä sulla ei ole vielä BEDiä, mutta ilman apua voit kehittää sen. Apua olisi hyvä saada mahdollisimman pian. Kouluterveydenhoitaja on toinen paikka, josta voisit saada tukea. Ehkä voisit jutella hänen kanssaan ensin ja vasta sitten äitisi kanssa.

        On tärkeää, että samassa huushollissa asuvat tukisivat sinua. Tuskin kenellekään tavallisella suomalaiselle olisi haittaa siitä, että söisi jokusen viikon vähähiilihydraattisen dieetin mukaan, joten mitään lääketieteellistä estettä ei olisi sillekään, että koko perhe söisi VHH:n mukaisesti sinua tukeakseen. Jos se tuntuu perheestäsi mahdottomalta uhraukselta, niin vähin mitä he voisivat tehdä hyväksesi olisi ainakin se, että eivät ostaisi niitä "vierasvaraherkkuja" kaappeihin sinun houkutuksesi. Mitä hyötyä niistä kuitenkaan on vieraiden saapuessa, kun sinä olet ne kuitenkin jo syönyt.

        Voimia sulle äläkä epäröi hakea apua ja tukea.


      • Minni.
        nuori ahmija kirjoitti:

        Olen yrittänyt saada kaapeista pois ahmimisherkät aineet..mutta mutta..ei ole niin helppoa kun asuu vielä kotona vanhempien kanssa...äiti vaan sanoo että "ompa sulla huono itsekuri sun pitää oppia hillitsemään ittes, eihän sun ole pakko näitä keksejä syödä, antaa niiden olla kaapissa varalle.."..joo ja se on jo melkein arvattavissa ettei siellä pysy...Oon yrittäny saada sen olemaan ostamatta herrkuja kaappiin..mutta kun mun "ei ole niitä pakko syödä" ni mitäs ne siellä haittaakaan..pariki viikkoo vois auttaa et kotoa ei löytyis muuta ku välttämätön ruoka..mut se ei oo mahdollista..itse pystyn hillitsemään itseni täysin kaupassa käydessäni..mutta jos kaapissa on jotain tai keksipaketti yms pöydällä, ni ei sit millää..

        Asun isantaperheessa ulkomailla, ja kaapit on ihan taynna herkkuja. Suomessa ahmiminen pysyi kurissa, kun epaterveellista syotavaa ei yksinkertaisesti ollut mutta taalla ruokavalio on muuttunut taysin ja painoa on tullut lisaa kymmenen kiloa! Laihduttaminen ei onnistu - painvastoin: ahdistun ja ahmin lisaa!

        Nuori ahmija, jos haluisit vaihtaa ajatuksia vaikka sahkopostilla, kirjottele tanne..


      • aupairongelma
        Minni. kirjoitti:

        Asun isantaperheessa ulkomailla, ja kaapit on ihan taynna herkkuja. Suomessa ahmiminen pysyi kurissa, kun epaterveellista syotavaa ei yksinkertaisesti ollut mutta taalla ruokavalio on muuttunut taysin ja painoa on tullut lisaa kymmenen kiloa! Laihduttaminen ei onnistu - painvastoin: ahdistun ja ahmin lisaa!

        Nuori ahmija, jos haluisit vaihtaa ajatuksia vaikka sahkopostilla, kirjottele tanne..

        Minulla alkoi ihan samassa tilanteessa Bed... Lihoin työskennellessäni ulkomailla ja asuessani isäntäperheessä. Tulin pois ja laihduin nopeasti kun tein ison muutoksen ja kaapissa ei enää ollut hirveästi herkkuja syötävillä. Nyt kärsin BED:stä vieläkin ajoittain, aikaa on ulkomailta yli kaksi vuotta. Haluaisin neuvoa mutten tiedä miten, itse en olisi siellä pystynyt lopettamaan ja poiskaan en halunnut vaikka huomasin kärsiväni ja sairastuvani johonkin vakavempaan kuin vain herkutteluun.

        Aina ei onnistu tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio. Kun himo iskee jaksan kyllä kävellä kauppaan hakemaan kaikenlaista "ei kaapista ikinä löytyvää" ruokaa. Suurimmaksi osaksi olen tyytyväinen ja nykyään pitkiäkin jaksoja ahmimatta mutta haluaisin tietää miten saisi itsensä pysymään kotona, jossa ei houkutuksia ole, kun tekee mieli ahmia? Aloittajalla vinkkejä?


      • Minni.
        aupairongelma kirjoitti:

        Minulla alkoi ihan samassa tilanteessa Bed... Lihoin työskennellessäni ulkomailla ja asuessani isäntäperheessä. Tulin pois ja laihduin nopeasti kun tein ison muutoksen ja kaapissa ei enää ollut hirveästi herkkuja syötävillä. Nyt kärsin BED:stä vieläkin ajoittain, aikaa on ulkomailta yli kaksi vuotta. Haluaisin neuvoa mutten tiedä miten, itse en olisi siellä pystynyt lopettamaan ja poiskaan en halunnut vaikka huomasin kärsiväni ja sairastuvani johonkin vakavempaan kuin vain herkutteluun.

        Aina ei onnistu tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio. Kun himo iskee jaksan kyllä kävellä kauppaan hakemaan kaikenlaista "ei kaapista ikinä löytyvää" ruokaa. Suurimmaksi osaksi olen tyytyväinen ja nykyään pitkiäkin jaksoja ahmimatta mutta haluaisin tietää miten saisi itsensä pysymään kotona, jossa ei houkutuksia ole, kun tekee mieli ahmia? Aloittajalla vinkkejä?

        Mulla tilanne on aivan kuin edellisella kirjoittajalla varmasti aikaisemmin: au pairina tosiaan olen, enka Suomeenkaan viela halua vaikka karsin tasta kasista karanneesta syomisesta todella paljon! Toisaalta odotan Suomeen ja opiskelijaelamaan paluuta paiva paivalta enemman, silla sitten voin todella itse paattaa mita ruokakaupasta ostan - tai ennemmnkin mita jatan ostamatta.


      • aloittaja
        aupairongelma kirjoitti:

        Minulla alkoi ihan samassa tilanteessa Bed... Lihoin työskennellessäni ulkomailla ja asuessani isäntäperheessä. Tulin pois ja laihduin nopeasti kun tein ison muutoksen ja kaapissa ei enää ollut hirveästi herkkuja syötävillä. Nyt kärsin BED:stä vieläkin ajoittain, aikaa on ulkomailta yli kaksi vuotta. Haluaisin neuvoa mutten tiedä miten, itse en olisi siellä pystynyt lopettamaan ja poiskaan en halunnut vaikka huomasin kärsiväni ja sairastuvani johonkin vakavempaan kuin vain herkutteluun.

        Aina ei onnistu tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio. Kun himo iskee jaksan kyllä kävellä kauppaan hakemaan kaikenlaista "ei kaapista ikinä löytyvää" ruokaa. Suurimmaksi osaksi olen tyytyväinen ja nykyään pitkiäkin jaksoja ahmimatta mutta haluaisin tietää miten saisi itsensä pysymään kotona, jossa ei houkutuksia ole, kun tekee mieli ahmia? Aloittajalla vinkkejä?

        Niin, miten saan itseni pysymään tyytyväisenä kotona ja poissa kaupasta ostamasta nopeita hiilihydraatteja?

        En osaa sanoa mitään muuta kuin että ahmimishimoni on hävinnyt ruokavalion muutoksen myötä. En joudu pinnistelemällä ja itsekurilla pitämään itseäni kurissa, koska minun ei yksinkertaisesti enää tee mieli syödä niitä hiilihydraatteja.

        MUTTA jos olen esim. jossakin sukulaisissa kylässä, jossa välttämättä on otettava pullaa yms. niin se voi laukaista minussa sen pohjattoman himon hiilihydraatteihin. Tapahtuuko se vai ei riippuu ilmeisesti hormoonikiertoni vaiheesta. Ennen menkkoja tai menkkojen aikaan altistuminen on vaikeaa, muussa vaiheessa kiertoa parin pullan syöminen ei laukaise himoa hiilihydraatteihin.

        Mitään tieteellistä tutkimusta mulla ei asiasta ole, onpahan vain omat kokemukseni. Pari kertaa olen viime kesän jälkeen joutunut taistelemaan itseni kanssa ja syönytkin hiilihydraatteja turhan paljon. Selvisin siitä niin, että vakuutin itselleni, että EN OLE ROMAHTANUT, kyseessä ei ollut kuin pikkuinen alamäki, josta taas nousin jatkamaan hyväksi havaitsemaani linjaa.


      • GreyWolf2

        Hiilarien vähentäminen ei tosiaan ole mikään ratkaisu tähän ongelmaan.
        Itse en juurikaan välitä hiilareista mutta lihaa, ahh! Lenkkimakkara menee humauksessa, sen päälle on kiva ottaa vähän vaikka kinkkua ja kalkkunaa. Ja kunnon pihvi välipalaksi.
        Vaikka joskus sorrunkin donitseihin ja jäätelöön, minun ahmimiseni kohdistuu enemmän proteiineihin.
        Sitä paitsi, tyhjäkään jääkaappi ei ole mikään vastaus tähän ongelmaan, perhepizza tulee vartissa lähimmästä pizzeriasta.


    • hannar

      täytyypä kokeilla!! olen äiti joten kaikkea en voi siivota, mutta olen ennenkin kokeillut proteiinin lisäämistä ja luulen siinä osasyy syöpöttelyyn,, ja myös muuten uskon että enempi proteiineja hyväksi kuin suositus on,, itse voisin syödä proteiineja koska niistä tulee täysi olo ja ei nälkä vaivaa!! hiilihydraateista ähky vain, vatsaa turvottaa jne.olen ajatellut myös hiivanhäätökuuria jos se auttaisi makean ja hiilarihimoon.

      • Oikeilla jäljillä

        Vaikka BED onkin psyykkisperäinen sairaus niin sitä hoidetaan yhä enemmän puhtaasti ruokavaliolla. Esim syömishäiriöklinikoilla (myös anorektikoille) on käytössä täsmä-ruokavalio jolla tarkoitetaan juuri kolmen tunnin välein syömistä (oli sitten nälkä tai ei) ja nimenomaan proteiinipitoista "kunnon ruokaa" (isoina annoksina bediläisille). Lääkkeitä popsimalla yritetään välttää kohtauksia eikä poistaa itse ongelmaa, se ei ole siis pidemmällä tähtäimellä kovinkaan tarkoituksenmukaista.


      • hanna
        Oikeilla jäljillä kirjoitti:

        Vaikka BED onkin psyykkisperäinen sairaus niin sitä hoidetaan yhä enemmän puhtaasti ruokavaliolla. Esim syömishäiriöklinikoilla (myös anorektikoille) on käytössä täsmä-ruokavalio jolla tarkoitetaan juuri kolmen tunnin välein syömistä (oli sitten nälkä tai ei) ja nimenomaan proteiinipitoista "kunnon ruokaa" (isoina annoksina bediläisille). Lääkkeitä popsimalla yritetään välttää kohtauksia eikä poistaa itse ongelmaa, se ei ole siis pidemmällä tähtäimellä kovinkaan tarkoituksenmukaista.

        juuh,, paino vaan nousee pakko tehdä todella jotain, on vain paljon muutakin huolta, sitä sitten unohtaa tärkeimmän eli itsensä,, menen hypnoosiin muista syistä ja syöminenkin varmaan helpottuu kun syyt aukeavat, tai toivon niin!! tätä menoa lihon muodottomaksi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe