Kulttuurihauta Ahlaisissa

PenttiNaumanen

Tien alitus poraamalla on osoittautunut kummalliseksi toimeksi Merikarviantien risteyksessä keskellä Ahlaisten kulttuurimaisemaa.
Poraustoimenpidettä varten on kaivettu kuoppa, joka muistuttaa joukkohautaa tai kaivoshanketta.
Vieraskieliset kaivajat ovat joko tietämättömiä Suomessa noudatetuista tavoista merkitä vaaraa aiheuttava työmaa tai sitten heidän vastuunsa loppuu siihen, kun perävalot katovat tien mutkan taakse.
Sunnuntaina pora katkaisi puhelinkaapelin.
Muiden muassa vanhustentalojen kaikki puhelimet mykistyivät, myös ns. turvapuhelimet.
Kulttuurimaisema tällä on nyt ainakin katseita vangitseva. Kuoppaa ja sen reunoille kasattuja maamassoja ei sokeakaan voi olla huomaamatta; ellei hän putoa kuoppaan ja taita niskaansa, niin hän törmää kivikasoihin ja taittaa jalkansa.
Näin siis meillä Ahlaisissa tänään.
Ai niin. Puhelimet on saatu toimimaan joko myöhään eilen illalla, yön aikana tai tänä aamuna.

27

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella

hei ketä kiinnostaa, sisäsiittoisten ahlaslaisten asiat hä!!!! AMMU ITTES!!!

• PenttiNaumanen

Ellei Ahlaisten asiat kiinnosta ketään muuta, niin AMMU ITTES on ainakin lukenet kirjoitukseni tarkkaan.
        Aekipäivänä noin suurta ahdistusta tunteva henkilö on mielenkiintoinen tuttavuus. Miten voin auttaa?

• Ihan muualta

Ilmeisesti sua kiinnostaa.

Ja parempi sisäsiitoinen ahlaislainen, kuin tuollainen raumalaissiittoinen porilainen.

• Ahlainen kehittyy

Se on sivistys tulossa Ahlaisiin päin, pikku lieveilmiöt tulevat mukana. Vuosikaudet on puhuttu, ettei Porin kaupunki panosta pätkääkään Ahlaisten periferiaan. Onpa tuo ollut naapurikunnissa esimerkkinä siitä, mikä on kohtalo jos liittyvät Poriin. Mutta nythän sinne on saatu jo puhelimet, jonka edistyneisyyden myötä on havaittavissa tietoliikenteen herkkä haavoittuvuuskin.

Pahimmassa tapauksessa saatte sinne tällä vuosituhannella vielä kunnallisen vesijohdon ja -viemäriverkoston. Kaukolämpöputkien rakentaminen saattaa olla utopiaa, mutta jos nekin vielä lisättäisiin niin olisipa siinä moneen kertaan kaivamista, katkaisemista, putken vetämistä ja umpeenluontia sekä uudelleenasvaltointia, jos sattuu olemaan oikein pikipintaa tiessä. Huh!

Mennyt talvi oli routaolojen takia aika arvaamaton ja tiedän työmaita, joissa tuli yllättäviä sortumavaaratilanteita kun koettivat kaivella mahdollisimman säästellen reunoja. Vuodet eivät ole veljiä keskenään ja saattaa olla monia syitä, että ovat joutuneet kaivelemaan Ahlaisten tantereita enempi kuin insinööri oli laskenut.

Mutta kesää kohti iloisin mielin! Varovasti kevätjäillä.

• PenttiNaumanen

Kuulostaa herttaiselta nimimerkin puhe.

Meillä on siis ystäviä, vaikka nimimerkin takaa pitää esiintyä ja vähän pikkurilliä heristää. Tietenkään missään muualla kuin meillä Ahlaisissa ei pidetä enää kiinni perinteistä, ei maisemallisista arvoista eikä juuri muustakaan, mikä liittyy elämän laatuun.
        Kirjoituksessani kulttuurihaudasta lienee mahdotonta löytää vastarintaa sille, että Ahlaista kehitetään eli viemäröidään, hahhah.
        Kirjoitukseni kohdistaa huomion noudatettuun työtapaan.
        Nimimerkin sanavalinnat ja tekstin laadinnassa toistuvat painotukset antavat helpon vihjeen kirjoittajasta. Puskassa lymyäminen näyttää samalta kuin laskenkirjoissa pupujussin, joka piilottaa päänsä pensaaseen, mutta pylly näkyy.
        Kiitos kumminkin.
        Vastaan tullessa sitä ollaan niin kohteliasta.

Nimimerkin takana lymytessä keskisormen näyttäminen taitaa olla se luonteenomaisin ilmaisu.

• Nimim Erkki
        PenttiNaumanen kirjoitti:

Kuulostaa herttaiselta nimimerkin puhe.

Meillä on siis ystäviä, vaikka nimimerkin takaa pitää esiintyä ja vähän pikkurilliä heristää. Tietenkään missään muualla kuin meillä Ahlaisissa ei pidetä enää kiinni perinteistä, ei maisemallisista arvoista eikä juuri muustakaan, mikä liittyy elämän laatuun.
        Kirjoituksessani kulttuurihaudasta lienee mahdotonta löytää vastarintaa sille, että Ahlaista kehitetään eli viemäröidään, hahhah.
        Kirjoitukseni kohdistaa huomion noudatettuun työtapaan.
        Nimimerkin sanavalinnat ja tekstin laadinnassa toistuvat painotukset antavat helpon vihjeen kirjoittajasta. Puskassa lymyäminen näyttää samalta kuin laskenkirjoissa pupujussin, joka piilottaa päänsä pensaaseen, mutta pylly näkyy.
        Kiitos kumminkin.
        Vastaan tullessa sitä ollaan niin kohteliasta.

Nimimerkin takana lymytessä keskisormen näyttäminen taitaa olla se luonteenomaisin ilmaisu.

En vaan viitsi nimellä esiintyä, koskapa olen naapurikaupungin kyliltä enkä saisi kaikkien puritaanien mielestä kirjoitella teidän porilaisten kanssa. Teillä on vaan enemmän kommentoitavia kirjoituksia kuin meillä Ulvilassa. Mutta voinhan vaieta ja lähteä vaikka lenkille.

Valtaosa täällä kommentoi nimimerkillä ja se on ihan ok. Ihailen kyllä rohkeuttasi esiintyä omalla identiteetilläsi. Ei ollut tarkoituksenani keskisormea näytellä, olen pahoillani jos siltä tuntui. Vilpittömästi, hyvää kevättä sinne Ahlaisiin. Hieno paikka se on ja sitkeitä ihmisiä olette.

• Nimim Erkki
        Nimim Erkki kirjoitti:

En vaan viitsi nimellä esiintyä, koskapa olen naapurikaupungin kyliltä enkä saisi kaikkien puritaanien mielestä kirjoitella teidän porilaisten kanssa. Teillä on vaan enemmän kommentoitavia kirjoituksia kuin meillä Ulvilassa. Mutta voinhan vaieta ja lähteä vaikka lenkille.

Valtaosa täällä kommentoi nimimerkillä ja se on ihan ok. Ihailen kyllä rohkeuttasi esiintyä omalla identiteetilläsi. Ei ollut tarkoituksenani keskisormea näytellä, olen pahoillani jos siltä tuntui. Vilpittömästi, hyvää kevättä sinne Ahlaisiin. Hieno paikka se on ja sitkeitä ihmisiä olette.

Myöskään en ole Porin Teknisen Palvelukeskuksen päällikkö Kotiniemi, vaikka menin paljastamaan olevani Ulvilan kyliltä. Jukkapa uskaltaa nimittäin vastailla omalla nimellään. Ja minäkin työhöni liittyvissä asioissa, mutta nämä jutustelut kuuluvat minulla vapaa-aikaan. Hulluilla on halvat huvit, sanotaan.

• PenttiNaumanen
        Nimim Erkki kirjoitti:

Kuten huomaat, ystävällisyys ja miehekkyys palkitaan aina.

Todellakin työtapa viemärityömaalla hirvittää, sillä homman olisi voinut hoitaa siistimmin, nopeammin ja helpommin katkaisemalla tie hetkeksi ja laittamalla sitten siltalankut kaivannon yli siksi aikaa, kun putkityö tehdään.
        Nyt kaivettiin valtava monttu, tuhottiin puita ja aiheutettiin suurta vaaraa tiellä liikkujille.

Tämä on se kulttuuriteko, joka pöyristyttää.
        Lähetän sinulle joskus kuvia tästä valtavasta työmaasta.

Terveisin Pena

• Nimim Erkki

Kuten huomaat, ystävällisyys ja miehekkyys palkitaan aina.

Todellakin työtapa viemärityömaalla hirvittää, sillä homman olisi voinut hoitaa siistimmin, nopeammin ja helpommin katkaisemalla tie hetkeksi ja laittamalla sitten siltalankut kaivannon yli siksi aikaa, kun putkityö tehdään.
        Nyt kaivettiin valtava monttu, tuhottiin puita ja aiheutettiin suurta vaaraa tiellä liikkujille.

Tämä on se kulttuuriteko, joka pöyristyttää.
        Lähetän sinulle joskus kuvia tästä valtavasta työmaasta.

Terveisin Pena

Kuvia kenelle? Ei täällä isot päälliköt keskustele ja kommentoi. Usko minua, olen aivan eri ammatissa kuin mihin tämä keskustelu nyt viittaa.

Kotiniemen tunnen ja hänelle voit soittaa asiasta. Tulee varmaan mielellään käymään paikan päälläkin. Minä ainakin pyytäisin. Ei tämä Suomi24 ole muuta kuin mielipidefoorumi, jos on tosi aihetta niin ottakaamme yhteys suoraan päättäviin tahoihin.

Terveisin Arska

• PenttiNaumanen
        Nimim Erkki kirjoitti:

Kuvia kenelle? Ei täällä isot päälliköt keskustele ja kommentoi. Usko minua, olen aivan eri ammatissa kuin mihin tämä keskustelu nyt viittaa.

Kotiniemen tunnen ja hänelle voit soittaa asiasta. Tulee varmaan mielellään käymään paikan päälläkin. Minä ainakin pyytäisin. Ei tämä Suomi24 ole muuta kuin mielipidefoorumi, jos on tosi aihetta niin ottakaamme yhteys suoraan päättäviin tahoihin.

Terveisin Arska

Maijan baarissa on ovimiehenä eräs Arska. Tuttu yle1:n keskustelupalstalta.

Hänelle kuvat lähetetään, jos sinä et ole niistä kiinnostunut.
        Sivumennen sanoen en ole täällä riitelemässä vaan rakentamassa. En siinä työssä vähättele mitään enkä ketään. Suomi24 käy minulle yhtä hyvin kuin Keskisuomalaisen juttupalsta. Oletko muuten jo vieraillut siellä? Tai Iltalehdessä, tai HS:ssä, tai ESS:ssä tai....
        Hullulla on halvat huvit, sanoit.
        Monille meistä halvat huvit ovat lähes ainoita huveja. Tietenkin meillä täällä Ahlaisissa on lisäksi tuo meri. Älkää sitä kadehtiko. Tervetuloa vierailulle!

Terveisin

Pentti Naumanen
        Ahlainen
        http://kotisivu.dnainternet.net/penttina

• Nimim Erkki

Maijan baarissa on ovimiehenä eräs Arska. Tuttu yle1:n keskustelupalstalta.

Hänelle kuvat lähetetään, jos sinä et ole niistä kiinnostunut.
        Sivumennen sanoen en ole täällä riitelemässä vaan rakentamassa. En siinä työssä vähättele mitään enkä ketään. Suomi24 käy minulle yhtä hyvin kuin Keskisuomalaisen juttupalsta. Oletko muuten jo vieraillut siellä? Tai Iltalehdessä, tai HS:ssä, tai ESS:ssä tai....
        Hullulla on halvat huvit, sanoit.
        Monille meistä halvat huvit ovat lähes ainoita huveja. Tietenkin meillä täällä Ahlaisissa on lisäksi tuo meri. Älkää sitä kadehtiko. Tervetuloa vierailulle!

Terveisin

Pentti Naumanen
        Ahlainen

Sait minut tutustumaan tuohon Ahlaisten tämänhetkiseen ongelmatapaukseen hieman pintaa syvemmältä. Eli lähtötilanteeni oli todellakin se, etten oikein tiennyt mikä siellä on sitä vastaan, että (ilmeisesti) kaupunki rakentelee tekniikoitaan ajan tasalle. Ja lueskeltuani nyt asiasta vähän laajemmin huomaan, että raiskaushan siellä on tapahtumassa. Ja törkeä! Koittakaa saada lehdistöä paikalle. Ja niitä kaupungin päättäjiä. Kyllä kyliäkin on kuultava, niissä asuu kunniallisia kansalaisia eli tunnollisia veronmaksajia.

Voimia Ahlaisten kevääseen. Meri on kaunis, mutta varovasti siellä.

[P.S. Anna kuvasi Satakunnan Kansaan, Keskisuomalainen on tähän asiaan väärä lehti]

• PenttiNaumanen
        Nimim Erkki kirjoitti:

Sait minut tutustumaan tuohon Ahlaisten tämänhetkiseen ongelmatapaukseen hieman pintaa syvemmältä. Eli lähtötilanteeni oli todellakin se, etten oikein tiennyt mikä siellä on sitä vastaan, että (ilmeisesti) kaupunki rakentelee tekniikoitaan ajan tasalle. Ja lueskeltuani nyt asiasta vähän laajemmin huomaan, että raiskaushan siellä on tapahtumassa. Ja törkeä! Koittakaa saada lehdistöä paikalle. Ja niitä kaupungin päättäjiä. Kyllä kyliäkin on kuultava, niissä asuu kunniallisia kansalaisia eli tunnollisia veronmaksajia.

Voimia Ahlaisten kevääseen. Meri on kaunis, mutta varovasti siellä.

[P.S. Anna kuvasi Satakunnan Kansaan, Keskisuomalainen on tähän asiaan väärä lehti]

Olen kirjoitellut Satakunnan Kansaan aina silloin tällöin. Aina omalla nimelläni, joten polku tänne löytyy kaikissa tapauksissa.
        Kuvani puuttuu monesta muustakin paikasta kuin SK:n arkistoista. Tuo puute tuskin on aiheuttanut suurta haittaa lehdelle, minulle ei laisinkaan.
        Rippikuva oli päässyt hukkaan, joten suomi24:n galleriassa näkyvä kasvo on sotaväkiajalta tai jostakin nuoruuden päiviltä joka tapauksessa.
        Päiväkohtainen ulkonäköni muistuttaa etäisesti suomi24:ssä olevaa kuvaa. Lisäät rypyt ja veltostat poskilihakset, niin siinä se on.

Puhumalla epäselvät kohdat voidaan saada selvitetyiksi, eikö vaan?

Ahlaisissa otetaan suurella kiitollisuudella vastaan kaikki Porin pohjoisimmalle kaupunginosalle kuuluvat kehityshankkeet. Koetamme itsekin niitä parhaamme mukaan edistää.

Terveisin
        Pentti Naumanen
        Ahlainen

• Nimim Erkki

Olen kirjoitellut Satakunnan Kansaan aina silloin tällöin. Aina omalla nimelläni, joten polku tänne löytyy kaikissa tapauksissa.
        Kuvani puuttuu monesta muustakin paikasta kuin SK:n arkistoista. Tuo puute tuskin on aiheuttanut suurta haittaa lehdelle, minulle ei laisinkaan.
        Rippikuva oli päässyt hukkaan, joten suomi24:n galleriassa näkyvä kasvo on sotaväkiajalta tai jostakin nuoruuden päiviltä joka tapauksessa.
        Päiväkohtainen ulkonäköni muistuttaa etäisesti suomi24:ssä olevaa kuvaa. Lisäät rypyt ja veltostat poskilihakset, niin siinä se on.

Puhumalla epäselvät kohdat voidaan saada selvitetyiksi, eikö vaan?

Ahlaisissa otetaan suurella kiitollisuudella vastaan kaikki Porin pohjoisimmalle kaupunginosalle kuuluvat kehityshankkeet. Koetamme itsekin niitä parhaamme mukaan edistää.

Terveisin
        Pentti Naumanen
        Ahlainen

Pistä ne työmaakuvat lehdistölle. Niitä tarkoitin. Potrettisi galleriassa on jo kaikkien nähtävänä, kiitokset siitä.

Nyt lähden lenkille. Iloista päivänjatkoa edesmenneen runoilijan sanoin: "Ilo irti ja hymyä huuleen, vaikka virtsaatkin vastatuuleen". Mitähän lienee tarkoittanut, jotain symboliikkaa varmaan halusi hakea ketään henkilökohtaisesti tarkoittamatta.

• PenttiNaumanen
        Nimim Erkki kirjoitti:

Pistä ne työmaakuvat lehdistölle. Niitä tarkoitin. Potrettisi galleriassa on jo kaikkien nähtävänä, kiitokset siitä.

Nyt lähden lenkille. Iloista päivänjatkoa edesmenneen runoilijan sanoin: "Ilo irti ja hymyä huuleen, vaikka virtsaatkin vastatuuleen". Mitähän lienee tarkoittanut, jotain symboliikkaa varmaan halusi hakea ketään henkilökohtaisesti tarkoittamatta.

"Ilo irti ja hymyä huuleen, vaikka virtsaatkin vastatuuleen".

Kiitän Nimim Erkkiä rohkaisevista sanoista. Koettu on ja aina on pysynyt etumus sopivan kosteana.
        Käytkö sinä lenkillä kesken työpäivän?
        Työmaakuvien pistäminen lehdistölle on monesti juuri mainitsemaasi virtsaamista vastatuuleen. Siksi olen hyvin pidättyväinen sen suhteen, kuka saa käyttää aineistoa ja miten.
        Toivotan sinulle virkistävää lenkkeilyä siinä ruokatunnin ja kahvitauon välillä.
        Itse olen eläkeläinen, minullakin on varaa lähteä lenkille kello 13 aikoihin.
        Ehkä kohtaamme maastossa.

Pentti Naumanen
        Ahlainen

• Nimim Erkki

"Ilo irti ja hymyä huuleen, vaikka virtsaatkin vastatuuleen".

Kiitän Nimim Erkkiä rohkaisevista sanoista. Koettu on ja aina on pysynyt etumus sopivan kosteana.
        Käytkö sinä lenkillä kesken työpäivän?
        Työmaakuvien pistäminen lehdistölle on monesti juuri mainitsemaasi virtsaamista vastatuuleen. Siksi olen hyvin pidättyväinen sen suhteen, kuka saa käyttää aineistoa ja miten.
        Toivotan sinulle virkistävää lenkkeilyä siinä ruokatunnin ja kahvitauon välillä.
        Itse olen eläkeläinen, minullakin on varaa lähteä lenkille kello 13 aikoihin.
        Ehkä kohtaamme maastossa.

Pentti Naumanen
        Ahlainen

Enpäs viipynyt lenkillä näin kauaa. Palailin äsken töistä. Kuten jo aikaisemmin totesinkin, kirjoittelen täällä vain vapaa-aikanani ja huvikseni. En siis työaikana. Eilen olin illan töissä ja nyt siis aamun. Lenkille ehdin myös ainoastaan vapaa-ajalla.

Mutta kivasti on lähtenyt keskustelu käyntiin teidän kulttuuriskandaalinne tiimoilta. Saatan ajella viikonloppuna sielläpäin ihmettelemässä noita kaivantoja. Onko vielä meressä semmosta jäätä, että uskaltaa hieman kokeilla retkiluistimia vai plumpsahtaako takuuvarmasti? Nythän noita raatoja on taas alkanut löytyä kun jäät sulavat.

Työkaverinikin asuu perheineen Ahlaisissa, voisin poikkeilla taas katsomassa onko edistys edistynyt ja kehitys kehittynyt heidän tiluksillaan. Mutta nyt toivotan hyvää kevättä itse kullekin ja määrään itselleni piitkän kirjoittamiskiellon... Voikaa hyvin!

• kuopan reunalla

tuolla kyseisellä maapläntillä kasvoi ketokasveja mm. kevätkäenrieskaa, ruusuruohoa, ketoneilikkaa, kissankelloja ja päivänkakkaroita - niitähän ollaan niin mielellään suojelemassa. Lisäksi, koska Ahlainen on kulttuurimaisemaa ei maisemaa saisi muuttaa. Tämän olemme itse saaneet perusteluna kuulla kun olemme halunneet kaataa puita pihaltamme.

Olen myös itse henkilökohtaisesti tiedustellu joskus aikanaan eikö tuolla nyt joukkohaudaksi tai avolouhokseksi muutetulla maapalalla kasvavia puita voisi karsia harkiten, että siihen saisi kasvamaan kauniin koivikon ja männikön. Vastaus on ollut kieltävä, puita ei kaadella. Niinpä olikin yllätys nähdä mitä hävitysta saa tehdä järjettömän kokoisella kaivinkoneella riehuen, puita poikki kauhalla murskaten ja ketokukkia muistamtta monttuja kaivellen. Lisäksi - kiitos tuon puhelinkaapelin katkaisun saatiin kaivaa tien toiselle puolelle kaksikin monttua ennen kuin kaapeli saatiin korjattua - ketäköhän sen lystin kustansi, työmiehet yötä myöten kaapelia korjaamassa ja kaivuri kaivamassa.

Tässä nyt tuntuu, että ei ole vasen käsi tiennyt mitä oikea tekee ... on vähän niin kuin tehty juosten kusten - vastatuuleenkin varmaan.

Tälläkään hetkellä tuossa montun reunalla ei lepata kuin onneton muovinauha varoittamassa. Ei vilkkuvaloja, ei edes puomeja. Silti montun reuna hipoo tien reunaa, pudotusta on 5 metriä ja tiekin tuosta kohtaa aivan kaivuuhiekasta autoille liukas. Odotan vain koska joku tulee varomattomasti risteykseen aikomuksenaan kääntyä ja tupsahtaakin nokka edellä monttuun.

Ahlaisten kylänraitti on kulttuurimaisemaa, mutta kyllä viemärityön tärkeydestä huolimatta sitä pitäisi kunnioittaa !

ja ps. nimimerkille "Ahlainen kehittyy" - kyllä täällä vesijohto jo on ja viemäriäkin - tuossa tehdään vain pientä pätkää lisää paskaputkea, työ lopahtaa kuin se kuuluisa kanan lento muutaman kymmenen metrin päähän.

• PenttiNaumanen

Toisinaan tuntuu siltä, että järjen käyttö on nykyaikana kokonaan kiellettyä. Siitä seikasta kärsivät sekä talous että viihtyisyys.
        Tämän enempää kiihtymättä tai provosoitumatta voin olla vakaasti sitä mieltä, että nimimerkki kuopan reunalla puhuu asiaa.
        Kaupungin toimet Ahlaisissa, niitä tarvitaan ja ne ovat mitä suurimmassa määrin tervetulleita, mutta toki työtavoissa ja toteuttamiskeinoissa on enemmän valikoimaa kuin vain, että halki, poikki ja pinoon.
        Nyt ylilyönti on päässyt tapahtumaan. Toivottavasti jatkossa päästään parempaan.

• Ex-Ahlainen

ihmeessä tie alitetaan poraamalla niin, ettei kaiveta kuoppaa? Eikö pääasia ole, että hommat saadaan tehtyä? Kyllä se kuoppa siitä varmasti tasataan kun hommat on hoidossa.
      Ahlainen on sellainen paikka, jossa kaikesta valitetaan, eikä yhteishenkeä löydy pätkän vertaa missään asioissa. Olen kierrellyt paljon satakunnan kyliä ja tiedän mistä puhun. Väitän, että missään muussa kylässä maakunnassamme ei ole samanlaista porukkaa kuin Ahlaisissa. Pyörätietä ollaan puhuttu kylälle vuosikymmenet, mutta ei sitä ikinä taideta saada sinne, koska "ei ainakaan meidän maaltamme käännetä kiveäkään". Jos kävelet naapurin isännän puolella rajaa metrin verran, niin melkein ollaan haulikkoa hakemassa.
      Ja mitä suurempi tila, niin sitä tarkempia ollaan, ettei vaan kukaan taita heinänkorttakaan MEIDÄN maalta! Voisivat kyseisen kylän asukkaat vähän sivistyä ja ajatella muutakin kuin sitä omaa napaa!
      Ahlaisissa kun ajelee, niin ensin ihmettelee, että miksi kaikki tiet on niin pirun mutkaisia, mutta sitten tajuaa, ainiin, olen Ahlaisissa. "Ei ainakaan meidän maan läpi mitään tietä tehdä"

• PenttiNaumanen

Paalutat esiin tukun väittämiä, jotka voivat olla tosia vielä tänäkin päivänä tai sitten eivät ole.
        Mitä ehdottaisit tehtäväksi, jotta asiat tulisivat sinulle mieluisammiksi?
        Uskon, että tämän päivän Ahlaisissa ollaan kiinnostuneita keskustelemaan parannuksista ja osallistumaan sellaisiin, mutta ei tietenkään hinnalla millä hyvänsä.

Ystävällisin terveisin

Pentti Naumanen
        Ahlainen
        s-posti: [email protected]

• kuopan reunalla

on kaikkea muuta kuin jonkun mailla - siitä tässä ei toki ole kyse - ei omien maiden suojelusta vaan yhteisestä maisemasta.

Syy tuohtumukselleni ainakin omalla kohdallani on muutamassa ihan muussa seikassa - ensiksikin siinä voisiko asioita tehdä luontoa ja maisemaa kunnioittaen, varsinkin kun kyse on kulttuurimaisemasta. Ja toisekseen - voisiko asiat tehdä kunnolla, laittaa ne suojapuomit ja varoitusvalot kuopan reunalle, tutkia kartat vähän tarkemmin ettei katkottaisi kaapeleita.
        Voisiko asiat siis tehdä ajatellen ensin eikä huitoen kiireellä joka suuntaan?

ja kyllä - kuoppa varmasti aikanaan tasataan .. kysymys kuuluukin mitä on enää jäljellä ja miten ronskilla kädellä tuo työ toteutetaankaan kun aloitus oli näin "näyttävä".

Se lienee ei mitenkään liity tähän vaikka totta lienee onkin, että Ahlaisissa, kuten monessa muussakin kylässä ollaan vähän nurkkapatriootteja ja omien tilusten suojelijoita.

Enpä olekaan ennen kuullut, että Ahlaisissa tiet olisivat huomion arvoisen mutkaisia - kyllä noita idyllisiä ja ennen kaikkea mutkaisia kylänraitteja löytyy jokaisesta vähänkin kulttuuripitoisemmasta kyläpahasesta.

• PenttiNaumanen
        kuopan reunalla kirjoitti:

on kaikkea muuta kuin jonkun mailla - siitä tässä ei toki ole kyse - ei omien maiden suojelusta vaan yhteisestä maisemasta.

Syy tuohtumukselleni ainakin omalla kohdallani on muutamassa ihan muussa seikassa - ensiksikin siinä voisiko asioita tehdä luontoa ja maisemaa kunnioittaen, varsinkin kun kyse on kulttuurimaisemasta. Ja toisekseen - voisiko asiat tehdä kunnolla, laittaa ne suojapuomit ja varoitusvalot kuopan reunalle, tutkia kartat vähän tarkemmin ettei katkottaisi kaapeleita.
        Voisiko asiat siis tehdä ajatellen ensin eikä huitoen kiireellä joka suuntaan?

ja kyllä - kuoppa varmasti aikanaan tasataan .. kysymys kuuluukin mitä on enää jäljellä ja miten ronskilla kädellä tuo työ toteutetaankaan kun aloitus oli näin "näyttävä".

Se lienee ei mitenkään liity tähän vaikka totta lienee onkin, että Ahlaisissa, kuten monessa muussakin kylässä ollaan vähän nurkkapatriootteja ja omien tilusten suojelijoita.

Enpä olekaan ennen kuullut, että Ahlaisissa tiet olisivat huomion arvoisen mutkaisia - kyllä noita idyllisiä ja ennen kaikkea mutkaisia kylänraitteja löytyy jokaisesta vähänkin kulttuuripitoisemmasta kyläpahasesta.

Kotiseuturakkaus näkyy enimmäkseen positiivisesti täällä Ahlaisissa.
        Kesäasukkaita on runsaasti ja jokainen heistä on meille ympärivuotisille asukkaille yhtä ahlaislainen kuin kuka muu tahansa, joka asuu täällä.
        Hyviä ehdotuksia otetaan aina vastaan. Jos jollakulla on sellaisia ehdottaa, niin antakaa kuulua.

Tervetuloa myös tutustumaan kylään ja sen asukkaisiin!

• Ex-Ahlainen

Paalutat esiin tukun väittämiä, jotka voivat olla tosia vielä tänäkin päivänä tai sitten eivät ole.
        Mitä ehdottaisit tehtäväksi, jotta asiat tulisivat sinulle mieluisammiksi?
        Uskon, että tämän päivän Ahlaisissa ollaan kiinnostuneita keskustelemaan parannuksista ja osallistumaan sellaisiin, mutta ei tietenkään hinnalla millä hyvänsä.

Ystävällisin terveisin

Pentti Naumanen
        Ahlainen
        s-posti: [email protected]

osaa mitään ohjeita antaa, ehkä luonnollinen poistuma tekee ahlaislaisistakin avarakatseisempia. Eli toivottavasti nuoremmat ovat fiksumpaa porukkaa kuin vanhat jäärät.
        En väittänytkään, että kaivaus olisi jonkun maalla (en ole vielä käynyt katsomassa, missä on). Kerroin vaan yleensäkin kokemuksiani ahlaislaisten ahdasmielisyydestä. Toki joka kylällä on niitä tarkkoja isäntiä, mutta niitä on vain muutama/kylä. Ahlainen on niitä täynnä. Ja sitten on niitä ammattivalittajia, joiden mielestä ei ikinä ole mikään hyvin. Hautausmaan porttiakaan ei saisi ottaa pois, että koneet pääsevät hautoja kaivamaan,. Kyllä ne asukkaat varmasti pysyvät siellä, vaikka ei porttia olisikaan.
        Ahlainen on ihan kiva paikka, ei siinä mitään. Ahlaislaisten asenteissa vaan on korjaamisen varaa. Toivottavasti pojasta polvi paranee, ja nuorempi väki (jota onneksi on kylässä myös) osaa ottaa asiat vähän rennommin.

• PenttiNaumanen
        Ex-Ahlainen kirjoitti:

osaa mitään ohjeita antaa, ehkä luonnollinen poistuma tekee ahlaislaisistakin avarakatseisempia. Eli toivottavasti nuoremmat ovat fiksumpaa porukkaa kuin vanhat jäärät.
        En väittänytkään, että kaivaus olisi jonkun maalla (en ole vielä käynyt katsomassa, missä on). Kerroin vaan yleensäkin kokemuksiani ahlaislaisten ahdasmielisyydestä. Toki joka kylällä on niitä tarkkoja isäntiä, mutta niitä on vain muutama/kylä. Ahlainen on niitä täynnä. Ja sitten on niitä ammattivalittajia, joiden mielestä ei ikinä ole mikään hyvin. Hautausmaan porttiakaan ei saisi ottaa pois, että koneet pääsevät hautoja kaivamaan,. Kyllä ne asukkaat varmasti pysyvät siellä, vaikka ei porttia olisikaan.
        Ahlainen on ihan kiva paikka, ei siinä mitään. Ahlaislaisten asenteissa vaan on korjaamisen varaa. Toivottavasti pojasta polvi paranee, ja nuorempi väki (jota onneksi on kylässä myös) osaa ottaa asiat vähän rennommin.

Kerroit tulevasi katsastamaan kuinka asiat Ahlaisissa ovat tätä nykyä. Olet tervetullut.
        Jos keskusteluihin päästään, niin keksitään parannuksia yhdessä.

• Merikarvian ruotsalaisia

vieraskielisiä....ruskeitakin.

• PenttiNaumanen

Pyöräilin siitä äsken ohi, mutta en nähnyt pohjalle asti.
        Kenties makaat siellä henkihieverissä ja naputtelet ehjällä kädellä kommentteja keskustelupalstalle.

• Läheisessä tolpassa

Pyöräilin siitä äsken ohi, mutta en nähnyt pohjalle asti.
        Kenties makaat siellä henkihieverissä ja naputtelet ehjällä kädellä kommentteja keskustelupalstalle.

sähköisenä ruotsalaisena apinana, heiny!

• PenttiNaumanen
        Läheisessä tolpassa kirjoitti:

sähköisenä ruotsalaisena apinana, heiny!

Eipä olisi muuta mieleeni tullutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      45
      7184
    2. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      64
      7119
    3. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      155
      6720
    4. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      70
      5637
    5. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      101
      5415
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      20
      5353
    7. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      34
      5202
    8. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      11
      5165
    9. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      106
      5025
    10. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      12
      4842
    Aihe