Mielipiteitä

Great King Rat

Te ketkä olette Queenin keikoilla käyneet tai miksipä ei vaikka niitä nähneet videolta tai jostain, mistä olette pitäneet? Milloin Freddie on ollut ihan parhaimmillaan? Kiva ois kuulla mielipiteitänne:)

12

2128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammy who was low

      En oo ollut yhdessäkään konsertissa. Mutta olen nähnyt videolta joitain. Parhaimmillaan Freddie oli 70-luvulla. Ja vielä oikeastaan Hot Space-kiertueellakin. Tää on mun mielipide.

    • 1985

      Jostain syystä minuun suurimman vaikutuksen on tehnyt Queenin Live aid-esiintyminen v. 1985. En siis itse ollut paikalla (olin tuolloin peräti 2 vee...), mutta youtubeltahan tämäkin esiintyminen löytyy. Kaiken kaikkiaan hyvin vaikuttava tapahtuma koko Live aid-konsertti ja Queenin esiintyminen siinä oli kuin piste iin päälle.
      Ja eipä voi muuta kuin toivoa, että joku viisas ihminen keksisi aikakoneen, jolla voisi matkustaa katsomaan alkuperäisen Queenin ja varsinkin Freddien esiintymistä jollekin keikalle ;)

      • Sammy who was low

        "Ja eipä voi muuta kuin toivoa, että joku viisas ihminen keksisi aikakoneen, jolla voisi matkustaa katsomaan alkuperäisen Queenin ja varsinkin Freddien esiintymistä jollekin keikalle ;)"

        Vaikkapa 25.11.1974 eräälle kulttuuritalolle :)


      • jupiter68

        Minustakin Live Aid oli tyrmistyttävä esitys.
        Välillä tuntuu, että voiko kukaan tai ketkään olla niin hyviä...
        Freddien äitikin sanoi sen nähtyään, että kyllä poika teki miehen työn - onnistui niin huikeasti. Tunsi tervettä ylpeyttä, että on tuottanut sellaisen ihmisen kuin Freddien maailmaan.
        Ja jossakin äänestyksessä on Queenin Live Aid valittu parhaaksi show esiintymiseksi kaiksita bändeistä.
        Myös Live at Wembley laadukas keikka..


    • My Fairy King

      on tehnyt vaikutuksen Live Magic/ Magic Tour 86' Etenkin Wembleyn esiintymienn, joka on mielestäni kaikkein paras Queen-konsertti. Itse en kyllä ole ollut paikan päällä mutta DVD:nä löytyy.

    • Memento89

      Ehdottomasti Live Aids vuonna 1985. Todistaa, että Frddie pystyi luomaan kontaktin kaikenlaiseen yleisöön, ei pelkästään Queen faneihin. Itse pidän myös alkuvuosien Live At The Rainbow keikasta, josta löytyy pätkiä You Tubista ja myös markkinoilla DVD:nä.

    • Ace Frehley

      Livenä en ole nähnyt Queenia, jos ei Live Aid-esiitymistä telkkarissa lasketa. :P

      Seuraavat keikat on tullut nähtyä tavalla tai toisella:

      Earls Court '77
      Montreal '81
      Milton Keynes Bowl '82
      Rio '85
      Live Aid '85
      Wembley '86
      Budabest '86

      Live Aid oli tietysti aivan loistava ja suorituksena paras, mutta Freddie-show ei päässyt oikeuksiinsa ko. lavalla. Wembley '86 on siksi omaa luokkaansa kokonaisuutena. Kokemuksen ja iän tuoma karisma oli Freddiellä tuolloin vailla vertaa ja koko Queen elämänsä stadionkunnossa stadionrockin huippuaikaan. Voiko enempää enää livekeikalta vaatia? Jotenkin tuntuu, ettei siitä olisi ollut kuin tie alaspäin joka tapauksessa.

      • vanha fani

        Mielnkiintoista on että kun Webleyn keikka tuli aikoinaan suomen tv:stä (joskus -87 50 min koosteena) se vaikutti aika heikolta, eikä sitä videoltakaan juuri viitsinyt katsoa.

        Sitten tuli 1:15 VHS myyntivideo joskus -90, sekin oli jotenki vaisu eikä innostanut. Molemmat versiot oli surkeita Budabestiin verrattuna.

        Sitten viimein tuli tämä DVD, jota en ensin meinannut edes ostaa. Viimein Milton keynesin jälkeen tuli ostettua ja Wembley keikka onkin itse asiassa tosi upea. DVD:tä tämä keikka vaikuttaa paremmalta kuin Budabestin VHS taltiointi.

        Sama ilmiö oli jossain määrin Milton Keynesin keikan suhteen, siitäkin oli videolla Super Channelilta tullut 55 min kooste, joka ei niin kauheasti sytyttänyt paitsi Flash/The hero ja Fat bottomed girls.

        Siksi Milton keynesin DVD:ltäkään ei hirveitä odottanut kun se tuli kauppoihin, mutta päätin ostaa kun se oli täysmittainen ja mukana oli havemmin kuultuja Hot space biisejäkin. Tämä kokpitkä taltiointi paljastuikin tosi upeaksi, se sai päättämään että ehkä Wemleykin on syytä ostaa DVD:llä.

        Nyt täytyy miettiä voisiko Live in Rio DVD:n kanssa käydä samoin? Myös se oli VHS versiona paha pettymys, mutta täyspitkänä, uudelleen miksattuna ja leikattuna sekin voisi olla hieno?


      • Eversti Kurz
        vanha fani kirjoitti:

        Mielnkiintoista on että kun Webleyn keikka tuli aikoinaan suomen tv:stä (joskus -87 50 min koosteena) se vaikutti aika heikolta, eikä sitä videoltakaan juuri viitsinyt katsoa.

        Sitten tuli 1:15 VHS myyntivideo joskus -90, sekin oli jotenki vaisu eikä innostanut. Molemmat versiot oli surkeita Budabestiin verrattuna.

        Sitten viimein tuli tämä DVD, jota en ensin meinannut edes ostaa. Viimein Milton keynesin jälkeen tuli ostettua ja Wembley keikka onkin itse asiassa tosi upea. DVD:tä tämä keikka vaikuttaa paremmalta kuin Budabestin VHS taltiointi.

        Sama ilmiö oli jossain määrin Milton Keynesin keikan suhteen, siitäkin oli videolla Super Channelilta tullut 55 min kooste, joka ei niin kauheasti sytyttänyt paitsi Flash/The hero ja Fat bottomed girls.

        Siksi Milton keynesin DVD:ltäkään ei hirveitä odottanut kun se tuli kauppoihin, mutta päätin ostaa kun se oli täysmittainen ja mukana oli havemmin kuultuja Hot space biisejäkin. Tämä kokpitkä taltiointi paljastuikin tosi upeaksi, se sai päättämään että ehkä Wemleykin on syytä ostaa DVD:llä.

        Nyt täytyy miettiä voisiko Live in Rio DVD:n kanssa käydä samoin? Myös se oli VHS versiona paha pettymys, mutta täyspitkänä, uudelleen miksattuna ja leikattuna sekin voisi olla hieno?

        Kyllä Magic Tour 86' Wembleyn keikka on aivan ylivoimainen! DVD kuluu kohta puhki ;)


      • Vanha fani
        Eversti Kurz kirjoitti:

        Kyllä Magic Tour 86' Wembleyn keikka on aivan ylivoimainen! DVD kuluu kohta puhki ;)

        Tuli katsottua Hyde parkin keikka -76 tänä iltana, varmaan viiden vuoden tauon jälkeen, harmi että kuvanlaatu on aika surkea. Vaikka lavashow ei silloin ollut vielä valtava, niin musiikki on tosi upeaa, varsinkin White Queen on näillä vanhoilla nauhoituksilla on aina upea.

        Myöhemmin Queen alkoi elää enempi showlla ja hiteillä. 70-luvulla musiikki oli enempi pääosassa ja silloin huomaa kuinka uskomattoman taitavia muusikoita he olivat.

        Pari viikkoa katsoin Budokanin keikan -79, myös se oli upea.

        Pitäis vuosien tauon jälkeen katella nämä muutkin Rainbow -74, Houston -77. Riotakaan ei ole tullut vuosiin katottua. Hammersmith -75 tuli katsottua joskus pari vuotta sitten viimeksi.

        Harmi ettei näitä 70-luvun keikkoja ole julkaistu hyvätasoisina DVD versiona.


      • Ace Frehley
        Vanha fani kirjoitti:

        Tuli katsottua Hyde parkin keikka -76 tänä iltana, varmaan viiden vuoden tauon jälkeen, harmi että kuvanlaatu on aika surkea. Vaikka lavashow ei silloin ollut vielä valtava, niin musiikki on tosi upeaa, varsinkin White Queen on näillä vanhoilla nauhoituksilla on aina upea.

        Myöhemmin Queen alkoi elää enempi showlla ja hiteillä. 70-luvulla musiikki oli enempi pääosassa ja silloin huomaa kuinka uskomattoman taitavia muusikoita he olivat.

        Pari viikkoa katsoin Budokanin keikan -79, myös se oli upea.

        Pitäis vuosien tauon jälkeen katella nämä muutkin Rainbow -74, Houston -77. Riotakaan ei ole tullut vuosiin katottua. Hammersmith -75 tuli katsottua joskus pari vuotta sitten viimeksi.

        Harmi ettei näitä 70-luvun keikkoja ole julkaistu hyvätasoisina DVD versiona.

        Ihmeellistä pihistelyä on tosiaan keikkojen julkaisun suhteen. Luulisi Queeniltakin olevan pro shot-kamaa vaikka kuinka paljon.


    • StayingPower85

      Fredi oli parhaimmillaan Sydneyssä '85 - Radio Ga Ga biisillään !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe