Tässä linkki oikealle porssevoorumille missä ei tarvitse kuunnella uunoja:
www.9xx.com
Löytyy teknistä tietoa ja järkevää keskustelua.
Hyvä porssevoorumi
19
2704
Vastaukset
- kuplistit/audistit huom!
Hyvä linkki teillekin,sieltä löytyy suoraa halvalla varaosaa koska Porsche on käyttänyt vuosikymmenien saatossa sekä VW kuplasta kopioitua tekniikka että 80-luvun alun Audi 80:sestä otettua tekniikkaa!
Yhteinen tekijähän tuolla on,että sieltä ei vissiin löydy yhtään perheautomoottorien kokoluokkaa voimakkaampien/suurempien moottoreiden harrastajaa.? Eli jos kiinnostaa pikkukoneet niin sekin on hyvä intressilähtökohta.
Ainoa järkevä linkki siellä taitaa olla muuten vanha TM testi,jossa Corvettea vastaan laitettiin Porsche V8,Ferrari Testarossa jne,ja Corvette voitti ylivoimaisesti joka osa-alueella.- jepulis jees
Juu eipä nuo maamoottorit ja laivankoneet kiinnosta. Siispä lueskelenkin ennemmin nerokkaista insinöörityön helmistä, kuin valtavista työkone moottoreista, joista ei oteta kaikkea irti. Urheiluautot ja traktorit erikseen.
- kanssasi olisi hauska
trollittaa kilpaa, mutta kun et osaa keksiä mitään uusia provoja enää, niin alat käydä ikävystyttäväksi.
- Corvette,
165hp ohjukseni tuottaa minulle häpeää joka päivä, tänään hävisin liikennevalokiihdyttelyssä Seat Ibizalle, mitä tehdä?
Tehdas kyllä lupaa 0-100 9s, mutta kun ei tunnu kiihtyvän edes siihen. - Usa v8 USA
Corvette, kirjoitti:
165hp ohjukseni tuottaa minulle häpeää joka päivä, tänään hävisin liikennevalokiihdyttelyssä Seat Ibizalle, mitä tehdä?
Tehdas kyllä lupaa 0-100 9s, mutta kun ei tunnu kiihtyvän edes siihen.Sehän olisi huima parannus mun C4 '84 Vetteen verrattuna, kun ei tää mun Corvette pysy ehjänä eikä kasassa juuri mitenkään. Lähes koko ajan saa olla korjaamassa, s-tana!
- jo yli
Usa v8 USA kirjoitti:
Sehän olisi huima parannus mun C4 '84 Vetteen verrattuna, kun ei tää mun Corvette pysy ehjänä eikä kasassa juuri mitenkään. Lähes koko ajan saa olla korjaamassa, s-tana!
20 vuotias auto,mutta astetta nolompaa on se että Porsche joutui taannoin kutsumaan kaikki koko vuosisarjan 911-autot huoltoon maahantuojalle koska vaarana oli koko pakoputkiston putoaminen tielle kesken ajon.Lieneekö 6 sylinterisen minikoneen pirinät epävakaammat ja pulttien jengat väsyy samantien kuin täysikoneen voiman ääni..
Ainiin,Porschehan pääsi peräti 125 hevosvoimaan,tosin Audilta lainaamallaan tekniikalla jopa 80-luvulla jo,Corvetesta irrottivat vakiokoneisina yli 500 hevosvoimaa jo 60-luvulla,samaan aikaan kun Porschella taisteltiin erikoismalleissa edes 200 kaakin kokoonsaamisesta (apuna VW kuplan suunnitteluinssit,eli DDR-tyyliin alan "johtava" leegio) :D - jepulis jees
jo yli kirjoitti:
20 vuotias auto,mutta astetta nolompaa on se että Porsche joutui taannoin kutsumaan kaikki koko vuosisarjan 911-autot huoltoon maahantuojalle koska vaarana oli koko pakoputkiston putoaminen tielle kesken ajon.Lieneekö 6 sylinterisen minikoneen pirinät epävakaammat ja pulttien jengat väsyy samantien kuin täysikoneen voiman ääni..
Ainiin,Porschehan pääsi peräti 125 hevosvoimaan,tosin Audilta lainaamallaan tekniikalla jopa 80-luvulla jo,Corvetesta irrottivat vakiokoneisina yli 500 hevosvoimaa jo 60-luvulla,samaan aikaan kun Porschella taisteltiin erikoismalleissa edes 200 kaakin kokoonsaamisesta (apuna VW kuplan suunnitteluinssit,eli DDR-tyyliin alan "johtava" leegio) :DNo onneksi porschessa sentään katto pysyy paikollaan, toisin kuin eräässä amerikkalaisessa "urheiluautossa". Varsinkin vesisateella tuommonen katon irtoaminen on melko nolo juttu. Tuo pakoputken irtoaminen, aiheuttaa vain vähän meteliä.
Mitä tulee 80-luvun chevyihin, niin eipä niissä mopoimmissa chevy malleissakaan ole kehumista. Oisko ollu jotaki 50 heppasia ja parilitraisella moottorilla varustettuaja. Niillä sitten piti kilpailla porchen mopoimman mallin kanssa, josta löytyi sentään se 125 heppaa. Että siinä sulle jenkkiläistä insinööritaitoa! :D - tietysti
jo yli kirjoitti:
20 vuotias auto,mutta astetta nolompaa on se että Porsche joutui taannoin kutsumaan kaikki koko vuosisarjan 911-autot huoltoon maahantuojalle koska vaarana oli koko pakoputkiston putoaminen tielle kesken ajon.Lieneekö 6 sylinterisen minikoneen pirinät epävakaammat ja pulttien jengat väsyy samantien kuin täysikoneen voiman ääni..
Ainiin,Porschehan pääsi peräti 125 hevosvoimaan,tosin Audilta lainaamallaan tekniikalla jopa 80-luvulla jo,Corvetesta irrottivat vakiokoneisina yli 500 hevosvoimaa jo 60-luvulla,samaan aikaan kun Porschella taisteltiin erikoismalleissa edes 200 kaakin kokoonsaamisesta (apuna VW kuplan suunnitteluinssit,eli DDR-tyyliin alan "johtava" leegio) :Dsaavutus, että saa 165 hevosvoimaa irti 5.7 litraisesta moottorista, siinä Porschen saavutus 125 hevosvoimaa 2.0-moottorista kalpenee...Puhutaan siis vuodesta 1975.
- Porschella otettiin
tietysti kirjoitti:
saavutus, että saa 165 hevosvoimaa irti 5.7 litraisesta moottorista, siinä Porschen saavutus 125 hevosvoimaa 2.0-moottorista kalpenee...Puhutaan siis vuodesta 1975.
siitä samasta 2-litraisesta koneesta 375 heppaa ulos. Samaan aikaan Corvetten koko vuosimalli jätettiin väliin isojen laatuongelmien vuoksi.
Tämä on kaikenlisäksi tosijuttu. - 996
...taas tään palstan lukeminen.
Tiedän että olisi hienoa ajella Corvetella tms todellisella urheiluautolla, mutta tällä hetkellä kun on perheellä suuremman asunnon tarvettakin ei vaan yksinkertaisesti perse kestä vaihtaa autoakin.
Itkettää ihan kun nyt sitten joudun tyytymään tähän 996 turboon vaikka uudempi malli siitäkin olisi jo kaupassa...
Vittu kun vaan olis massia...
harmittaa.....
ja masentaa...
:( - jenkkifani
996 kirjoitti:
...taas tään palstan lukeminen.
Tiedän että olisi hienoa ajella Corvetella tms todellisella urheiluautolla, mutta tällä hetkellä kun on perheellä suuremman asunnon tarvettakin ei vaan yksinkertaisesti perse kestä vaihtaa autoakin.
Itkettää ihan kun nyt sitten joudun tyytymään tähän 996 turboon vaikka uudempi malli siitäkin olisi jo kaupassa...
Vittu kun vaan olis massia...
harmittaa.....
ja masentaa...
:(Älä ole hyvä persaukinen huolissasi vaikkei raha riitäkään juppielämäntyylisi rahoittamiseksi!
Tiedän millä lyöt rahoiksi ja pääset kiinni todellisiin helmiin.
Kuuntele tää juttu, tää menee näin....
Yks kaveri aloitti myymällä varaosia ja tarvikkeita jenkkiautoihin tuossa muutama vuosi takaperin.
pienellä pääomalla alkuun ja sitä rataa....
ei paljoa velkaa, pitkät maksuajat tavarantoimittajilta ja sitten tietysti vain käteisellä tavarat eteenpäin omille asiakkaille.
Tietysti pienet erät ettei vaan tule varastointiriskiäkään....
Ei kuulosta kummoiselta businekselta ehkä alkuun, mutta homman juju onkin tässä.......
"ET SAATANA KYLLÄ ARVAA KUINKA HELVETISTI NOISSA JENKEISSÄ TÄYTYY RUUVATA NIITÄ VARAOSIA JA VARAOSIEN VARAOSIEN OSIA! PORSSEN VARAOSIA MYYMÄLLÄ EI IKIPÄIVÄNÄ PÄÄSISI KIINNI TÄLLAISIIN MILJOONATULOIHIN KUIN MULLA NYT"
Siis ihan oikeesti älä mieti enempää, kerron tään jutun vaan sulle ihan kaverina.
Jos haluut ajaa hienoilla autoilla sit isona ja vetää vähän paksumpaa kuubalaista sikaria ja leikkaamatonta konjakkia lounaalla niin alotat kuule heti tään varaosabusineksen ostamalla alotuspaketin hintaan 9999 vanhaa markkaa eli vajaa 1700 euroo hei!
Tsekkaa mun nettiosotteesta hei lisätiedot
www.secondhand-corvetteparts.com
tai
www.plenty-american-used-iron.com - kun Pecos Billin mielestä
Porschella otettiin kirjoitti:
siitä samasta 2-litraisesta koneesta 375 heppaa ulos. Samaan aikaan Corvetten koko vuosimalli jätettiin väliin isojen laatuongelmien vuoksi.
Tämä on kaikenlisäksi tosijuttu.Porschen mahti ("lainataan VW kuplasta" koneesta otettiin erikoistikissään jopa 70 hevosvoiman lukemia kun Corvetteen tehottomin kone oli yli puolet tehokkaampia puhumattakaan lähes 300 hv perus V8-versioista? :D Puhumattakaan auton liikkeellepanevasta voimasta,eli väännöstä,jota jopa nuo 70-luvun puolen välin saastekauden vinkkelikasit tarjosivat montaa kertaa enemmän kuin tuo Porschen Audilta lainaama kone..
Vai kenties viimeisimmästä varteenotettavasta artikkelista koskien kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä (ahdettu vielä kahdella turbolla),jolla ei ole mitään asiaa vapaastihengittävän Corvetten teho eikä vääntöluvuille? :D
Eiköhän kaikki tiedä,että nyt puhutaan toisaalta minimoottorisesta,puhdittomasta kaupunkisportista(Possu),ja toisaalta raa`asta voimakaskoneisesta urheiluautosta(Corvette). Ellei nyt tosiaan ole koskaan ajanut näitä autoja eikä tiedä eroa muuta kuin mielikuvituksessaan ;) - samaan
kun Pecos Billin mielestä kirjoitti:
Porschen mahti ("lainataan VW kuplasta" koneesta otettiin erikoistikissään jopa 70 hevosvoiman lukemia kun Corvetteen tehottomin kone oli yli puolet tehokkaampia puhumattakaan lähes 300 hv perus V8-versioista? :D Puhumattakaan auton liikkeellepanevasta voimasta,eli väännöstä,jota jopa nuo 70-luvun puolen välin saastekauden vinkkelikasit tarjosivat montaa kertaa enemmän kuin tuo Porschen Audilta lainaama kone..
Vai kenties viimeisimmästä varteenotettavasta artikkelista koskien kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä (ahdettu vielä kahdella turbolla),jolla ei ole mitään asiaa vapaastihengittävän Corvetten teho eikä vääntöluvuille? :D
Eiköhän kaikki tiedä,että nyt puhutaan toisaalta minimoottorisesta,puhdittomasta kaupunkisportista(Possu),ja toisaalta raa`asta voimakaskoneisesta urheiluautosta(Corvette). Ellei nyt tosiaan ole koskaan ajanut näitä autoja eikä tiedä eroa muuta kuin mielikuvituksessaan ;)aikaan kun korvette otti 5.7-moottorista 165hv ja Porsche 2.0 moottorista 125hv...
Onko tuo korvette nyt se "...toisaalta raa`asta voimakaskoneisesta urheiluautosta(Corvette).". - Pecos Bill
kun Pecos Billin mielestä kirjoitti:
Porschen mahti ("lainataan VW kuplasta" koneesta otettiin erikoistikissään jopa 70 hevosvoiman lukemia kun Corvetteen tehottomin kone oli yli puolet tehokkaampia puhumattakaan lähes 300 hv perus V8-versioista? :D Puhumattakaan auton liikkeellepanevasta voimasta,eli väännöstä,jota jopa nuo 70-luvun puolen välin saastekauden vinkkelikasit tarjosivat montaa kertaa enemmän kuin tuo Porschen Audilta lainaama kone..
Vai kenties viimeisimmästä varteenotettavasta artikkelista koskien kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä (ahdettu vielä kahdella turbolla),jolla ei ole mitään asiaa vapaastihengittävän Corvetten teho eikä vääntöluvuille? :D
Eiköhän kaikki tiedä,että nyt puhutaan toisaalta minimoottorisesta,puhdittomasta kaupunkisportista(Possu),ja toisaalta raa`asta voimakaskoneisesta urheiluautosta(Corvette). Ellei nyt tosiaan ole koskaan ajanut näitä autoja eikä tiedä eroa muuta kuin mielikuvituksessaan ;)Mistä ajoista sä nyt oikein höliset?
Jatketaan nyt sitten tätä samaa jankuttamista, kun sä et näytä mitään uutta keksivän.
Mitä konetta tarkoitat, kun puhut Porschen Audilta lainaamasta koneesta? Itse en tapausta tunne.
Olet siis edelleen sitä mieltä, että 50-luvun vette suorine kuutosineen ja kaksivaihteisine automaattilootineen on urheiluauto, mutta 356 ei? Siinäpä vasta asiantuntija. Ja ne 70-luvun vettet saattoivat kyllä joo tarjoilla enemmän vääntöä kuin Porschen 2-litrainen 924:n kone, mutta 924 oli kyllä radalla nopeampi, joten ei siinä paljon väännöt auta. Sitä paitsi se Porschen 2-litrainen ei edes kauheasti hävinnyt tehoissa noille pahimmille vetessä olleille saastevinkkeleille. Siinäpä on meillä taas oiva insinööritaidonnäyte rapakon takaa...
Niin, perustele nyt miksi tuo mainitsemasi ja moneen kertaan julistamasi ruotsalaistesi on varteenotettava? Itse olen monasti jo "todistanut" (käyttämääsi ilmaisua lainatakseni) miksei se ole varteenotettava, joten en jaksaisi enää jauhaa siitä. Tosin jos et muista niin kerro, selitän sitten sulle uudestaan.
Ilmeisesti sä et sitten ole ajanut näitä autoja, jos väität Porschea puhdittomaksi. Muistathan, että sinun kovasti parjaamasi 997 Turbo suoriutuu sinulle niin tärkeästä 0-100 km/h välistä nopeammin kuin erikoishypersupertehomummojen Vette. Äläkä ala nyt sitten lässyttää mistää TM:n testistä, jossa uutuudenkankea Cayman jäi puolisen sekuntia tehtaan lupauksista. - jos ei rahaa
996 kirjoitti:
...taas tään palstan lukeminen.
Tiedän että olisi hienoa ajella Corvetella tms todellisella urheiluautolla, mutta tällä hetkellä kun on perheellä suuremman asunnon tarvettakin ei vaan yksinkertaisesti perse kestä vaihtaa autoakin.
Itkettää ihan kun nyt sitten joudun tyytymään tähän 996 turboon vaikka uudempi malli siitäkin olisi jo kaupassa...
Vittu kun vaan olis massia...
harmittaa.....
ja masentaa...
:(,tyylitajua ja intohimoa legendaariseen suorituskykyyn ja voimaan ole, (lisäksi jos perheessä on vaikkapa 4 jäsentä), kannattaa valita juuri joku Porsche 911-malli.
Ne urheiluautot eivät oiekin sovellu perheenkuljettamiseen,ne on tehty ihan muuhun.. - mestarismieli
Usa v8 USA kirjoitti:
Sehän olisi huima parannus mun C4 '84 Vetteen verrattuna, kun ei tää mun Corvette pysy ehjänä eikä kasassa juuri mitenkään. Lähes koko ajan saa olla korjaamassa, s-tana!
Luopio. Luovu vaan siitä niin teet jollekin onnelliselle palveluksen.
- pornosivu!
Tarkoitit varmaankin www.9xxfin.com, tuo osoite johti ainakin itselläni jollekin epämääräiselle aikuisviihdesivustolle...
- paras foorumi
jos et ole uusi harrastaja ja kysy jotain muuta kuin "vakiointiin" liittyvää :) Pidetäänpä tää possu-harrastus meille hyvätuloisemmille suunnattuna, älkää köyhät viitsikö meidän vakiointi-sivustolle tulla kyselemään :) Vituttaahan se jos meidän kruppe-ysiviisykkösten arvo laskee kun tavan kansalaiset tajuaa ettei ne ehkä olekaan niin ihmeellisiä kuin nimi antaa ymmärtää :)
- aa
ei muuten löydy, en suosittele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026688
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t324008törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303435Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831837- 331418
- 281367
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi481131Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11950- 42909