Miten leikata tuija? Kuinka paljon saa leikata, jos on paljon huonoa? Mistä näkee onko tuija "hengissä"?
Tuijien leikkaus
3
2181
Vastaukset
- eilen leikkasin
tuija-aitamme (Trabant)joka nyt ollut mullissa kaksi vuotta. Elikkäs päältä rohkeesti poikki 15-20cm (meillä kasvattaneet yhden pitkän viiksen ylöspäin)ja sitten sivut ylöpäin kartion malliin.
Näin leikkaamalla tuijasi tuuhistuu ja jatkaa myös pituuskasvua.
Jos se sun tuijas on vihrteä niin se on hengissä.- tehdä oikein
Kiitos vastauksesta. Leikkaan tänään. Jotenkin ajattelin noin, mutta nyt uskallan ruveta hommiin. Tuijaryhmämme on viime kesänä istutettu ja olivat surkeita kun tulivat puutarhalta (kesän kuivuus). Hoidin niitä ihan viimoisen päälle, mutta ne olivat kärsineet ennen istutusta liikaa. Olen katsonut, että uutta kasvustoa lykkää runkosta ja uusia silmuja on runsaasti. Ovat täysin epäsymmetrisiä ja harvoja tällä hetkellä, lisäksi aika ruskeita, mutta eivät missään nimessä ole kuolleet vaikka pahalta näyttävätkin. Sitä vaan, että kuinkakohan kauan menee, että elpyvät. Oli aika lähellä etten palauttanut niitä viime kesänä takaisin, mutta istutusvimma uudelle pihalle vei voiton :)
- Anonyymi
Täällä on hyvät ja selkeät ohjeet: https://www.suomela.fi/havukasvien-leikkaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2139193
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265948- 1024848
- 584823
- 843929
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743463- 583437
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262916Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv522825- 432681