Selkärankareuman lääkitys

HLA B 27

Millainen lääkitys sinulla on selkäranka reumaan? Syötkö kortisoni pillereitä. Poistavatko kivun vai syötkö vielä erikseen kipulääkkeitä?

11

2458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arnikki

Mobic 15 mg yksi päivässä ja Panacod 1-2 tablettia kolmesti päivässä.

• 08/06

Salazopyrin 2 2/pvä ja lisäksi tarvittaessa yöksi Burana 800mg. Ennen buranan tilalla oli latonid 15mg mutta ei tehonnut pidemmän päälle..

• 40-kymppinen

Enbrel biolääke 2krt/vko piikkinä salazopyrin celebra(hyvä tulehduskipuun)

• neitiläinen

Humira injektio kerran kahdessa viikossa, trexan kerran viikossa, foolihappo trexanin jälkeen, erikseen kipulääkkeitä joko arcoxia tai panadol extend tai panacod. Jos kipu oikein äitelänä niin arcoxia ja panacod yhtäaikaa. Nämä lääkkee siis vain selkärankareuman hoitoon. Kiva vedellä miljoonaa muutakin joka päivä ja joka viikko.. vuodesta toiseen. Grrr.

• HLAB 27

Hei vaan !

Mobic vaihdettiin just vahvempaan. Siis 15 mg/pv ja lisäksi Panacodia. Ajoittain Tramalia, mutta se on paha lääke. Aiheuttaa riippuvuutta.
      Mahasuojalääke harkinnassa, alkanut ruokatorvi ja maha reistaamaan.

Käyn luekelemassa ahkerasti Verkkoklinikan reumapalstaa. Siellä on melkoinen tietolaari. Jos Teillä on aikaa, kannattaa käydä.

• kundi, 32v

Mä olen pärjännyt Mobicilla ihan hyvin, ainakin toistaiseksi. Toisinaan on särkyä, mutta Mobic auttaa.

• knbt
        kundi, 32v kirjoitti:

Mä olen pärjännyt Mobicilla ihan hyvin, ainakin toistaiseksi. Toisinaan on särkyä, mutta Mobic auttaa.

Onko 40-kymppinen toi Enbrel aiheuttanu sulle mitään sivuvaikutuksia, se kun tutkimuslääke on?

• 40-kymppinen
        knbt kirjoitti:

Onko 40-kymppinen toi Enbrel aiheuttanu sulle mitään sivuvaikutuksia, se kun tutkimuslääke on?

Enbrelin sivuvaikutuksia on lueteltu vaikka kuinka paljon,mutta minulla ei niitä juurikaan ole.Ainoastaan pieniä flunssaoireita piikin jälkeen.Apuakin olen siitä saanut.Jaksaa paremmin kun ei aina ole sitä pahaa oloa ja väsymystä, tosin nivel ja selkäsärkyyn se ei ole juuri vaikuttanut.Heinolassa yksi reumatologi sanoi,että tulehduskipujen ja luutumisen epäillään olevankin eri prosesseja.

• HLA B 27

Syöttekö ns. estolääkityksenä koko ajan samaa lääke määrää vai ainoastaan silloin kun "kipukausi päällä".

• kipulääkettä?

Olisi kiva tietää, jos jokin estolääkekin on vielä erikseen olemassa. Kärsin kivuista talvisaikaan ja rasituksen yhteydessä pahastikin. Nyt kokeilen mennä ysikymppisellä Arcoxialla kolmen viikon jaksoissa. Välillä kokeilen pärjäänkö ilman, mutta kyllä jo pelkkä hathajooga tekee niin kipeää, että on pakko ottaa särkylääke edeltävänä vuorokautena, ellei alistu taas pitempään tulehduskipulääkejaksoon.

• päällä

Kun reuma liki kuuden vuoden tutkimusten jälkeen todettiin, sain lääkkeeksi salazopyrinin ja indometinin. Välillä oli lisukkeena kortisonia sekä piikkeinä että pillereinä. Kun viisitoista vuotta tuota soppaa söi, iski refluksi. Ja kun se tähystyksessä todettiin, laitettiin vanha hyvät lääkkeet katkolle. Jatkuvana lääkkeenä nexium, mahasuojalääke. Enbrel ja trexan ja tarvittaessa burana800 kipulääkkeenä. Mutta ainakin mulle on kerrottu, että tärkeetä on jatkuva mahasuojalääkitys. Sitä on kahta voimakkuutta, jatkuvana 20mg mutta silloin kun pahat kivut ja pitää ottaa joka päivä kipulääkettä, niin silloin kuurina 40mg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1686
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      271
      1584
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      285
      1343
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      905
    6. 66
      874
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      863
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      46
      861
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      818
    Aihe