Millainen lääkitys sinulla on selkäranka reumaan? Syötkö kortisoni pillereitä. Poistavatko kivun vai syötkö vielä erikseen kipulääkkeitä?
Selkärankareuman lääkitys
11
2458
Vastaukset
- Arnikki
Mobic 15 mg yksi päivässä ja Panacod 1-2 tablettia kolmesti päivässä.
- 08/06
Salazopyrin 2 2/pvä ja lisäksi tarvittaessa yöksi Burana 800mg. Ennen buranan tilalla oli latonid 15mg mutta ei tehonnut pidemmän päälle..
- 40-kymppinen
Enbrel biolääke 2krt/vko piikkinä salazopyrin celebra(hyvä tulehduskipuun)
- neitiläinen
Humira injektio kerran kahdessa viikossa, trexan kerran viikossa, foolihappo trexanin jälkeen, erikseen kipulääkkeitä joko arcoxia tai panadol extend tai panacod. Jos kipu oikein äitelänä niin arcoxia ja panacod yhtäaikaa. Nämä lääkkee siis vain selkärankareuman hoitoon. Kiva vedellä miljoonaa muutakin joka päivä ja joka viikko.. vuodesta toiseen. Grrr.
- HLAB 27
Hei vaan !
Mobic vaihdettiin just vahvempaan. Siis 15 mg/pv ja lisäksi Panacodia. Ajoittain Tramalia, mutta se on paha lääke. Aiheuttaa riippuvuutta.
Mahasuojalääke harkinnassa, alkanut ruokatorvi ja maha reistaamaan.
Käyn luekelemassa ahkerasti Verkkoklinikan reumapalstaa. Siellä on melkoinen tietolaari. Jos Teillä on aikaa, kannattaa käydä.- kundi, 32v
Mä olen pärjännyt Mobicilla ihan hyvin, ainakin toistaiseksi. Toisinaan on särkyä, mutta Mobic auttaa.
- knbt
kundi, 32v kirjoitti:
Mä olen pärjännyt Mobicilla ihan hyvin, ainakin toistaiseksi. Toisinaan on särkyä, mutta Mobic auttaa.
Onko 40-kymppinen toi Enbrel aiheuttanu sulle mitään sivuvaikutuksia, se kun tutkimuslääke on?
- 40-kymppinen
knbt kirjoitti:
Onko 40-kymppinen toi Enbrel aiheuttanu sulle mitään sivuvaikutuksia, se kun tutkimuslääke on?
Enbrelin sivuvaikutuksia on lueteltu vaikka kuinka paljon,mutta minulla ei niitä juurikaan ole.Ainoastaan pieniä flunssaoireita piikin jälkeen.Apuakin olen siitä saanut.Jaksaa paremmin kun ei aina ole sitä pahaa oloa ja väsymystä, tosin nivel ja selkäsärkyyn se ei ole juuri vaikuttanut.Heinolassa yksi reumatologi sanoi,että tulehduskipujen ja luutumisen epäillään olevankin eri prosesseja.
- HLA B 27
Syöttekö ns. estolääkityksenä koko ajan samaa lääke määrää vai ainoastaan silloin kun "kipukausi päällä".
- kipulääkettä?
Olisi kiva tietää, jos jokin estolääkekin on vielä erikseen olemassa. Kärsin kivuista talvisaikaan ja rasituksen yhteydessä pahastikin. Nyt kokeilen mennä ysikymppisellä Arcoxialla kolmen viikon jaksoissa. Välillä kokeilen pärjäänkö ilman, mutta kyllä jo pelkkä hathajooga tekee niin kipeää, että on pakko ottaa särkylääke edeltävänä vuorokautena, ellei alistu taas pitempään tulehduskipulääkejaksoon.
- päällä
Kun reuma liki kuuden vuoden tutkimusten jälkeen todettiin, sain lääkkeeksi salazopyrinin ja indometinin. Välillä oli lisukkeena kortisonia sekä piikkeinä että pillereinä. Kun viisitoista vuotta tuota soppaa söi, iski refluksi. Ja kun se tähystyksessä todettiin, laitettiin vanha hyvät lääkkeet katkolle. Jatkuvana lääkkeenä nexium, mahasuojalääke. Enbrel ja trexan ja tarvittaessa burana800 kipulääkkeenä. Mutta ainakin mulle on kerrottu, että tärkeetä on jatkuva mahasuojalääkitys. Sitä on kahta voimakkuutta, jatkuvana 20mg mutta silloin kun pahat kivut ja pitää ottaa joka päivä kipulääkettä, niin silloin kuurina 40mg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818