"Turvaohjeita korttien käyttäjille
Opettele tunnusluku ulkoa äläkä kerro sitä kenellekään missään tilanteessa"
http://www.luottokunta.fi/
Ja sitten numeronäppäimistöt ovat liikkeissä ilman mitään suojia siten, että kaikki varmasti näkevät mitä niihin näppäillään.
Eli käytännössä asiakas joka maksaa sirukortilla syyllistyy turvaohjeiden laiminlyötiin.
Eikö siinä ole ristiriita?
Sirukortti
4
528
Vastaukset
Mielestäni pahin epäkohta on se, että monien - varsinkin iäkkäiden - ihmisten on mahdotonta painaa mieleensä sitä salaista tunnuslukua niin, että sen sitten juuri tietyllä hetkellä varmasti muistaisi. Käytännössä se on pakko kirjoittaa jonnekin muistiin ja tarvittaessa katsoa muistilapulta.
Itselläni on ollut varmaankin jo parikymmentä korttia alkaen siitä, kun ensimmäiset seteliautomaatit tulivat käyttöön joskus 1970-luvun lopussa. Sen lisäksi minulla on yli 80 voimassa olevaa käyttäjätunnusta ja salasanaa erilaisiin tietojärjestelmiin, kuten tälle foorumille. En millään voi muistaa niitä kaikkia ulkoa, varsinkaan sellaisia, joita ei ole saanut itse valita jonkin oman muistisäännön mukaisiksi.- eikä hätää
Ei sitä tunnusta nyt niin helppo ole katsoa. Kaikissa minun käyttämissä liikkeissä se on ollut reunuksilla suojattu ja en kyllä lyö yhtään numeroa, jos joku on olkapään takana kurkkimassa, lisäksi se kortti pitää varastaa ennen kuin sillä mitään voi ostaa.
Pankissa voi tehdä sopimuksia automaatilta noston rajasta päivässä, samoin höyläämisestä.
Jos epäilee vakoilua ja ryöstöä, niin ilmoittaa vain rajat pankkiin ei häviä ainakaan paljon.- takaisin käteiseen
Vai pitäisi ihmiset hätistää kassajonosta pois ja alkaa peittelemään näppäimistöä.
Helpompi on siirtyä takaisin käteiseen rahaan.
Pankkiautomaatilla systeemi toimii kun siinä on oma rauha ja seinät, mutta ei kaupan ,huoltoaseman tai baarin kassalla.
Ja kuten sanottu kortin myöntäjä velvoittaa pitämään tunnusluvun salassa. Jos on epäilys kortin tunnus voi näkyä korttia ei pidä käyttää. - epäluotettava
takaisin käteiseen kirjoitti:
Vai pitäisi ihmiset hätistää kassajonosta pois ja alkaa peittelemään näppäimistöä.
Helpompi on siirtyä takaisin käteiseen rahaan.
Pankkiautomaatilla systeemi toimii kun siinä on oma rauha ja seinät, mutta ei kaupan ,huoltoaseman tai baarin kassalla.
Ja kuten sanottu kortin myöntäjä velvoittaa pitämään tunnusluvun salassa. Jos on epäilys kortin tunnus voi näkyä korttia ei pidä käyttää.kun olet kassalla maksamassa ja sinut pakotetaan syöttään tunnuslukusi kyseiseen laitteeseen, tulet samalla valvontakameran nauhalle ja näin tunnuslukusi näkyy nauhalla pitkään.
Myös tässä tapauksessa kyseinen systeemi on kyseisen ohjeen vastainen ja sitäpaitsi hirveen kömpelö verrattuna nimikirjoitukseen.
Myöskin ei ikinä tiedä miten tätä tilannetta aletaan käyttään hyväksi, koska eihän ikinä voi taata ettei kyseinen laite kopio tietoja toiselle sirulle ja kun tunnukset saa kamerankautta niin ei mikään ihme jos kyseinen systeemi on epäluotettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625