hei:).alkoipa mieltäni askarruttaa sellainen seikka, että voiko paniikkihäiriökohtauksen seurauksena pyörtyä?olen jo vähän aikaa epäillyt, että minulla olisi paniikkihäiriö.aivan yllättäen voi tulla tosi huimaava olo ja silmissä alkaa jo sumeta aivan kuin ennen pyörtymistä.muutaman kerran olen jopa pyörtynyt kyseisen tuntemuksen alettua.lisäksi tulee "kylmähiki" päähän ja muutenkin jotenkin huono olo ja sydän tykyttää ihan hulluna.mulla on kyllä myös migreeni, mutta ei noi oireet oikein suoranaisesti siihenkään viittaa..toinen, mitä olen epäillyt ois joku häikkä tuossa sydämen toiminnassa, sitäkin kun suvusta löytyy yllin kyllin..oiskohan jotain vinkkejä, miten selvitä eteenpäin tuollaisen kohtauksen tultua?ja voiko tosiaan paniikkihäiriökohtauksessa pyörtyä?en tunne mitenkään "kauhua" tai kuoleman pelkoa kohtauksen tultua ja olen mielestäni muutenkin ihan rauhallinen oireiden ilmaannuttua..pelkään ainoastaan pyörtyväni..outoa, mutta kiusallista..vinkkejä ja kokemuksia kaipailisin:).kiitos:).
pyörtyminen
13
7356
Vastaukset
- linnea-
Kannattaisi käydä otattamassa sydänfilmi eli ekg...ottavat kyllä kun sanot että sydän lyö epätahtiin joskus, iisi juttu ja pääsetpähän rauhaan kun ei tarvi miettiä johtuuko se siitä..itsekkin kävin viimeviikolla...
- vaikuttais
että sinulla on sähköallergia. Vähennä kännykän käyttöä ja pysy kaukana sähkölaitteista varsinkin nukkuessa.
- Anonyymi
Mitähän vihtua ? Saisko tuosta lisää tietoa jostain ?
- Anonyymi
Sähköallergiaa ei ole lääketieteellisessä mielessä olemassakaan. Oireet ovat aidot ja oikeat, mutta aina on kyse jostakin syvemmästä psyykkisestä kokemuksesta - ihminen kun on psykofyysinen kokonaisuus.
- tools
Oireesi kuulostavat aika lailla samlaisilta kuin minun. En kyllä pyörry läheskään joka kerta. En minäkään tunne mitään pelkoa tai kauhua, kun tiedän varsin hyvin mistä on kysymys. Fyysiset oireet ovat tosin voimakkaat.
- Anonyymi
Ei se ole paniikkikohtaus, jos ei paniikkia tai kauhua kohtauksessa tunne. Veikkaisin sydänoireita. Lääkäriin mars joka tapauksessa.
Nimim. sekä ahdistuneisuus- että paniikkihäiriöstä kärsivä
- yepyep
ainakin minä sehän se eniten rassaakin,
kun ei halua julkisella paikalla pyörtyä.
Kohtauksista tiedän että jos en pääse istumaan
tai makuulle että taju lähtee jos antaa mennä.
Jos isumapaikkaa ei löydy niin lauleskelen,
tai huuhailen jotain että ajatus pysyy kasaasa
kunnes kohtaus menee ohi. - susannna
kiitos vastauksistanne:)!tämä jo antoi paljon uutta tietoa minulle:).nyt vielä kaipailisin vinkkejä siihen, miten kohtauksesta selviää "ehjin nahoin"..pitäisi tuossa parin päivän päästä osallistua ruumiinavauksen seuraamiseen ihan opiskelujen puolesta..haluaisin kovasti mennä, mutta pelkään, että kohtaus yllättää siellä avauksessa..siellä jos missä ei haluaisi muksahtaa maahan..se on vielä ikävää, kun kohtaukset tulee niin yllättäen, että yleensä ei ehdi mitenkään reagoida ennenkuin makaa pyörtyneenä maassa..ja tuolla pitäisi ehtiä vaihtamaan huonettakin ennenkuin kupsahtaa..hmm..harva sitä varmaan haluaa sen ruumiin päällekään kaatua..eli oisko jotain selviytymiskeinoja tähän:)?vai pitäisikö vain olla menemättä koko tapahtumaan..?
- yepyep
puskasta ne kohtaukset on vaikea sanoa mitään
neuvoisin kääntymään lääkärin puoleen.
Kohtauksiin voi olla useita erillaisia syitä
ja pitäisi selvittä mikä on todennäköisin syy.
Avaukseen kannattaa mennä ja voit kertoa ongelmastasi etukäteen, jolloin kohtausta
ei ehkä tulekkaan kun siinä ei ole mitään
jännittämistä.
- anonyymi_lD9
Itsellä on tullut noin 4 paniikkikohtausta, joista viimeisin (päivä sitten) huipentui pyörtymiseen. Oon vieläkin aika hämmilläni siitä, koska en tosiaan ennen ole pyörtynyt kohtauksen takia...
- Anonyymi
Ei se ole paniikkikohtaus, jos ei paniikkia tai kauhua kohtauksessa tunne. Veikkaisin sydänoireita. Lääkäriin mars joka tapauksessa.
Nimim. sekä ahdistuneisuus- että paniikkihäiriöstä kärsivä - Anonyymi
Paniikkihäiriö on mielenterveyssairaus ja sulla ei ole mitään mielenterveydellisiä ongelmia niin epäilen ettei ole paniikkihäiriö esim. pystyt mennä kauppaan ja olee ihmisten kanssa
- Anonyymi
No mulla on paniikki ja ahdistushäiriö ja just tommosia oireita päivittäin. Fyysisesti sydäbfilmissä sydän aina kunnossa. En enää siinä filmis käy. Pää sen pumpum pistää hakkaa ja pään huippaa. Kyl mä kaupas käyn kun pakko mut en juuri muualla.
Mikä sit auttaa. En minä tiedä. Ei saa lääkitystä tähän. Pitäs kuulemma syödä masennuslääkettä mutta minusta se ei auta niin en syö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713398
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541919Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471839Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591774- 771624
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3481589Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811439The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201288Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251185- 1581182