pyörtyminen

susannna

hei:).alkoipa mieltäni askarruttaa sellainen seikka, että voiko paniikkihäiriökohtauksen seurauksena pyörtyä?olen jo vähän aikaa epäillyt, että minulla olisi paniikkihäiriö.aivan yllättäen voi tulla tosi huimaava olo ja silmissä alkaa jo sumeta aivan kuin ennen pyörtymistä.muutaman kerran olen jopa pyörtynyt kyseisen tuntemuksen alettua.lisäksi tulee "kylmähiki" päähän ja muutenkin jotenkin huono olo ja sydän tykyttää ihan hulluna.mulla on kyllä myös migreeni, mutta ei noi oireet oikein suoranaisesti siihenkään viittaa..toinen, mitä olen epäillyt ois joku häikkä tuossa sydämen toiminnassa, sitäkin kun suvusta löytyy yllin kyllin..oiskohan jotain vinkkejä, miten selvitä eteenpäin tuollaisen kohtauksen tultua?ja voiko tosiaan paniikkihäiriökohtauksessa pyörtyä?en tunne mitenkään "kauhua" tai kuoleman pelkoa kohtauksen tultua ja olen mielestäni muutenkin ihan rauhallinen oireiden ilmaannuttua..pelkään ainoastaan pyörtyväni..outoa, mutta kiusallista..vinkkejä ja kokemuksia kaipailisin:).kiitos:).

13

6608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linnea-

      Kannattaisi käydä otattamassa sydänfilmi eli ekg...ottavat kyllä kun sanot että sydän lyö epätahtiin joskus, iisi juttu ja pääsetpähän rauhaan kun ei tarvi miettiä johtuuko se siitä..itsekkin kävin viimeviikolla...

    • vaikuttais

      että sinulla on sähköallergia. Vähennä kännykän käyttöä ja pysy kaukana sähkölaitteista varsinkin nukkuessa.

      • Anonyymi

        Mitähän vihtua ? Saisko tuosta lisää tietoa jostain ?


      • Anonyymi

        Sähköallergiaa ei ole lääketieteellisessä mielessä olemassakaan. Oireet ovat aidot ja oikeat, mutta aina on kyse jostakin syvemmästä psyykkisestä kokemuksesta - ihminen kun on psykofyysinen kokonaisuus.


    • tools

      Oireesi kuulostavat aika lailla samlaisilta kuin minun. En kyllä pyörry läheskään joka kerta. En minäkään tunne mitään pelkoa tai kauhua, kun tiedän varsin hyvin mistä on kysymys. Fyysiset oireet ovat tosin voimakkaat.

      • Anonyymi

        Ei se ole paniikkikohtaus, jos ei paniikkia tai kauhua kohtauksessa tunne. Veikkaisin sydänoireita. Lääkäriin mars joka tapauksessa.

        Nimim. sekä ahdistuneisuus- että paniikkihäiriöstä kärsivä


    • yepyep

      ainakin minä sehän se eniten rassaakin,
      kun ei halua julkisella paikalla pyörtyä.
      Kohtauksista tiedän että jos en pääse istumaan
      tai makuulle että taju lähtee jos antaa mennä.
      Jos isumapaikkaa ei löydy niin lauleskelen,
      tai huuhailen jotain että ajatus pysyy kasaasa
      kunnes kohtaus menee ohi.

    • susannna

      kiitos vastauksistanne:)!tämä jo antoi paljon uutta tietoa minulle:).nyt vielä kaipailisin vinkkejä siihen, miten kohtauksesta selviää "ehjin nahoin"..pitäisi tuossa parin päivän päästä osallistua ruumiinavauksen seuraamiseen ihan opiskelujen puolesta..haluaisin kovasti mennä, mutta pelkään, että kohtaus yllättää siellä avauksessa..siellä jos missä ei haluaisi muksahtaa maahan..se on vielä ikävää, kun kohtaukset tulee niin yllättäen, että yleensä ei ehdi mitenkään reagoida ennenkuin makaa pyörtyneenä maassa..ja tuolla pitäisi ehtiä vaihtamaan huonettakin ennenkuin kupsahtaa..hmm..harva sitä varmaan haluaa sen ruumiin päällekään kaatua..eli oisko jotain selviytymiskeinoja tähän:)?vai pitäisikö vain olla menemättä koko tapahtumaan..?

      • yepyep

        puskasta ne kohtaukset on vaikea sanoa mitään
        neuvoisin kääntymään lääkärin puoleen.
        Kohtauksiin voi olla useita erillaisia syitä
        ja pitäisi selvittä mikä on todennäköisin syy.
        Avaukseen kannattaa mennä ja voit kertoa ongelmastasi etukäteen, jolloin kohtausta
        ei ehkä tulekkaan kun siinä ei ole mitään
        jännittämistä.


    • anonyymi_lD9

      Itsellä on tullut noin 4 paniikkikohtausta, joista viimeisin (päivä sitten) huipentui pyörtymiseen. Oon vieläkin aika hämmilläni siitä, koska en tosiaan ennen ole pyörtynyt kohtauksen takia...

    • Anonyymi

      Ei se ole paniikkikohtaus, jos ei paniikkia tai kauhua kohtauksessa tunne. Veikkaisin sydänoireita. Lääkäriin mars joka tapauksessa.

      Nimim. sekä ahdistuneisuus- että paniikkihäiriöstä kärsivä

    • Anonyymi

      Paniikkihäiriö on mielenterveyssairaus ja sulla ei ole mitään mielenterveydellisiä ongelmia niin epäilen ettei ole paniikkihäiriö esim. pystyt mennä kauppaan ja olee ihmisten kanssa

    • Anonyymi

      No mulla on paniikki ja ahdistushäiriö ja just tommosia oireita päivittäin. Fyysisesti sydäbfilmissä sydän aina kunnossa. En enää siinä filmis käy. Pää sen pumpum pistää hakkaa ja pään huippaa. Kyl mä kaupas käyn kun pakko mut en juuri muualla.

      Mikä sit auttaa. En minä tiedä. Ei saa lääkitystä tähän. Pitäs kuulemma syödä masennuslääkettä mutta minusta se ei auta niin en syö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe