NO VOIHAN PIRU! (Varoitus: pitkä aloitus)

Tässä nyt menee olematon kunnia, eikä mainekaan parane, mutta olen tosi vihainen.
Jo on hemmetti, että meidän ikäisemme ihmiset alkavat kissanhännänvedon rekattujen ja rekkaamattomien välillä!
Tämähän on kuin penskojen hiekkalaatikkosota sillä erotuksella, että pikkulapsetkin ymmärtävät, ettei kissaa saa hännästä vetää.

Sekä rekisteröidyissä että rekisteröimättömissä kirjoittajissa on asiallisia, osaavia, hauskoja ja syvällisiä kirjoittajia. Molemmissa ryhmissä on myös rutisijoita ja ilkeilijöitä.
On myös mahdollista, että jotkut rekisteröidyt kirjoittavat toisin nimimerkein rekisteröimättöminä. Sekään ei ole kiellettyä, eikä se ole tämän palstan ongelma. Eivät myöskään eriävät mielipiteet. Nehän kuuluvat keskusteluun ja ovat sen suola. Toisaalta samanmielisyyskään ei ole välttämättä "nuoleskelua". Meitähän on moneksi.

Ongelman muodostavat itsekkyys ja kateus.
Pitää olla tämän palstan kunkku ja tähti! Jos ei ole, pitää hyökätä jonkun toisen kimppuun. Kun itsellä on vaikeuksia ja paha olla, on pakko pilata toisten harmiton hauskanpito.

Tuskin meistä kukaan on tähän ikään päässyt kokematta suuria suruja, vastoinkäymisiä tai omaa tai läheisen vaikeaa sairautta. Kaikille ei tälläkään hetkellä paista muu aurinko kuin se, joka taivaalla mollottaa, mutta joukossamme on varmasti ihmisiä, jotka eivät halua olla ilonpilaajia. He ehkä päinvastoin haluavat ponnistaa ylös omasta mutakuopastaan muovailemalla savesta hassunkurisia hahmoja ja tässä puuhassa hetkeksi unohtaa oman tuskansa.

Kun oikein raa´an esimerkin otan, se on hiusten lähtö sytostaattihoidon seurauksena. Ongelmahan on syöpä eikä tukan lähtö. Useimmille se kasvaa uudelleen entistä ehompana, ja siihen saakka pidetään peruukkia.

Kaikilla meillä täällä on jonkinlainen peruukki. On yhdentekevää, onko se helsinkiläisessä peruukkiliikkeessä teetetty vain Tallinnasta halvalla ostettu. Kukaan ei täällä liene täysin paljaana itsenään.
Siksi on yhdentekevää, onko rekeisteröimätön tai rekisteröity. Siihenhän on valinnan vapaus.
Tärkeintä ovat kirjoitukset. Jos monet todella hyvät kirjoittajat, sekä rekisteröidyt että rekisteröimättömät, kyllästyvät tähän puolin ja toisin yrmimiseen, mitä tänne jää?

13

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ullamirjami¤

      taas itseään , niinkauan kun minä (6V) olen näillä keskustelu "hiekkalaatikoilla" leikkinyt. Ja en kyllä voi muuta sanoa kun ,rauhallista on tätä nykyä. Kiitos vaan Serihvin ,ja kirjoittajille kaikkikunnia ,minä en kyllä meinaa otta paijojani pois.
      Kirjaudun jos huvittaa ,ja nytkin kaikki varmaan tietää kuka minä olen ,ja jos ei tiedä ,ei ole väliäkään.

    • Hintriika1

      Vajaat kolme vuotta kai olen näillä palstoilla liikkunut, ja tätä samaa "eipäs-juupasta" on leikitty koko ajan.

      Muutamat näyttävät kaivavan aina vain uudestaan esiin sen "karkoituspulveripussin" alkaen heitellä ainetta toisten silmille. Nämä hiekkalinnojen särkijät eivät malta lopettaa, vaikka ikää tulisi 100 vuotta!

      Kyllä he sitten temput tehtyään jaksavat ihmetellä, että kun palstoilla on niin hiljaista eikä oikeaa (mitä se liekään?) keskustelua synny.

      • On ollut minullekin tämä palstojen "henki".
        olin niin sinisilmäinen, että kuvittelin tämän olevan leppoisaa eläkeläisten keskustelua. Joka olisi erilaisten mielipiteiden, ja näkemyserojen, ja elämänkokemuksen tuomaa mukavaa
        ajatusten ja kokemusten vaihtamista.
        Ketään "teilaamatta" tai halventamatta, toisen
        mielipidettä!
        Olenkin muutaman päivän vaan lueskellut.....ja ihmetellyt ! noinko "kakaramaisia" meidän ikäiset
        ihmiset ovat!
        Kuulunko minäkin heidän joukkoon???
        Alussa ollut kirjoitus into on laskenut huomattavasti.
        Lähes joka palstalla on aiheena moittia toisten palstojen meininkiä..ja kirjoittajia, taitaa olla joka päivän lähes tärkein aihe !


    • Reino

      ...keskusteluun on terapiaa. On oikein huojentavaa saada sanailla oikein kunnolla. Eikö vain?

    • Atolfia

      Tuollaisesta suorasta puheesta minä niin tykkään.
      Sitäpä ihmettelen minäkin, miksi täällä on niin pahansuopaista väkeä. Lieneehän tuo todella sama, kelle vastaa, onko rekattu vai ilman.

      Keskustelu syntyy, jos on syntyäkseen. Tuollainen ylimielisyys rekkaamattomia kohtaan on hyvin lapsellista.

      Toivottavasti tämä menee ansiostasi suvaitsevaisemmaksi. Kaikkien pitäisi uskaltautua palstoille pelkäämättä, että saa ryöpyn niskaansa.

      Ei mennut sinulta kunnia, päinvastoin annan aplodit sinulle.

      • kiitollisena

        olen lukenut tekstinne.
        Jos kaikki olisivat samalla asenteella viestimässä,
        täällä ei riideltäisi lainkaan.

        Hyväksyntää, suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta
        toisiamme ja Suomi24:n sääntöjä kohtaan!


      • samaa mieltä,
        kiitollisena kirjoitti:

        olen lukenut tekstinne.
        Jos kaikki olisivat samalla asenteella viestimässä,
        täällä ei riideltäisi lainkaan.

        Hyväksyntää, suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta
        toisiamme ja Suomi24:n sääntöjä kohtaan!

        ei mitään lisättävää!


    • "Kuukkeli"

      Olen ihan samaa mieltä kanssasi,en osaa vain pukea sanoiksi asiaa niinkun sinä.Kiitos!

      • tätä mieltä minäkin

        absolut ja aamen!


    • Nyt on selkään ampuminen julistettu hyväksytyksi ja meidän kaikkien on se hyväksyttävä.

      Minulla on ollut palstan galleriassa oma nimeni, kuvani ja asuinpaikkani. Tämä on minun tapani olla sanojeni takana. Ilkeilyjen takia poistin kuvani ja henkilötietoni.

      Olen kehottanut palstalaisia kirjoittamaan ja olemaan eri mieltäkin. Toivottavasti joku on tällaisenkin viestin nähnyt!

      Lienen aika kovasanainen. Jos näen viestissä selvän asiavirheen, yritän perustellen sen korjata.

      Kehoitin kerran jopa erästä palstalaista ajattelemaan ja vasta sitten kirjoittamaan kun hän väitti, ettei äänestämällä voi vaikuttaa.

      Nikittömältä saamani vastaus: Olet kelvoton ja aivoton, huonon kotikasvatuksen saanut diktaattorimaisesti palstalla käyttäytyvä henkilö. Edellinen vielä vahvistettiin muiden nikittömien voimin.

      Minä, Ruuneperi, en siis saa olla mitään mieltä palstalla. Pelkkää nimimerkkiänikin haukutaan kun se palstalle ilmestyy.

      Ainakin jonkinlaista hyväksyntää täältä hakevat kaikki, ehkä suosiotakin, edellä mainittuakin olen kyllä joskus saanut.

      Kunkuksi tai tähdeksi ei minusta ole vaikka paljo kirjoitteluni ja varsikin tapani ilmaista itseäni tuollaisen kuvan antaa.

      Olisipa oma vammaisuuteni ja terveytenikin vaihdettavissa niinkuin peruukki. 60 vuottá olen tästä vammaisuudestani kärsinyt enkä sääliä pyydä. Kirjoitin tuon vain vertauksena peruukin vaihtoon.

      Yritän tulla paremmaksi ihmiseksi ja kirjoittajaksi!

    • kirjoituksellesi, se on paljon kirjoitettu aihe, mutta osuit naulan kantaan, ilmaistaksesi sen.
      Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen että, kunhan kirjoittaa jollakin nimellä oli se sitten mielestäni rekattu tai rekkamaton, nii näin olisi hyvä.

      Tämä siksi että, onhan mielekästä kun tietää kenelle kirjoittaa. Näin oppii tuntemaan toinen toisiaan.

      Kyllä niinkin on että, nimellä kirjoittaminen hillitsee ikäviä kirjoittamasta, tämä on minun mielipide asiasta.

      Mutta palstan pahinta ei ole, onko rekattu vai ei, vaan se itsekkyys ja kateus. Siinä on palstojen "syöpäkasvain". Aikansa kirjoittajat puolustelevat kirjoituksiaan, antavat nälvimiselle ja kateudelle periksi ja lopettavat. Vaihtavat nimeä tai ilman, ja jäävät lukijakuntaan. Tai häipyvät muille maille.

      Tähän ongelmaan jokaisen itse pitäisi puuttua kirjoituksissaan, pyrkiä olemaan toisia kohtaan kute toivoissi itsellä olevan. Vain näin ilmaa puhdistamalla täällä viihtyy kirjoittelemassa.

      Moneen kertaan on todettu että, tämä on henkireikä meille monelle eläkeläiselle, olla kosketuksissa muuhun maailmaan, tämä pitää virkeänä ja mielen valppaana.

    • leppoisa kahvipöytä

      niin tuolla lukee. Miksi on niin paljon poistoja tehty, kuka tietää? Tietäisikö aloittaja, jos on seurannut ketjuaan?

    • asiakaspalveluu n sopiva he...

      no voihan piru tosiaan, aprilli-pilatkin poistettu,hyvä sefu, oot sitten se ainoo tosikko, vaihda virkaa,et ole asiallinen tähän hommaan.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe