Stadium Arcadiumista

H33nuu

Elikkä mitä mieltä ootte uusimmasta Stadium Arcadium- levystä. Omasta mielestäni levy oli kaamean keskinkertainen,Sieluton ja kuulosti todella väkinäiseltä. Ennen SA:ta olin todellinen Chili fani. Olin pitänyt jokaisesta aikaisemmasta levystä ,debyytti levystä By the wayhin. Mutta kun Dani California alkoi soida radiossa aloin pelätä että Chilit ovat menettäneet teränsä. Kun marssin kauppaan ja ostin SAn, vein kotiin ja kuuntelin, alon lähes itkeä. Olin odottanut levyltä niin paljon ja kauan,että sen keskinkertaisuus kuulosti isolta läjältä paskaa,paria hyvää biisiä lukuun ottamatta SA oli paskaa. Se kuulosti siltä että aina kun Frusciante pierasee jonkun riffin kaikki palvoo sitä ja sen on pakko päästä levylle ja muut bändin jätkät vaan kehittää sen ympärille jotain. Levyn suurin moka on kauhea Snow. Toivottavasti Chilit tajuaa julkaista nopeasti lyhyen hienon levyn.

Onko kukaan samaa mieltä?

22

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumppu

      En ole samaa mieltä kanssasi. Tiedän kyllä että vanhemmat levyt ovat parempia, siinä olen samaa mieltä, mutta on siinä kyllä yhä sitä chilimäisyyttä jota kaivataankin mutta kauneus on katsojan silmissä , en voi yrittää saada pitämään levystä vaikka itse teenkin niin.

      • californication

        haloo mieti kuule uudestaan mitä sanot!!ne ontehny levyn mistä ne diggaa!ja se että olit todellinen chili fani ennen levyy on bulsshittiä!


      • H33nuu
        californication kirjoitti:

        haloo mieti kuule uudestaan mitä sanot!!ne ontehny levyn mistä ne diggaa!ja se että olit todellinen chili fani ennen levyy on bulsshittiä!

        Ai pitäiskö minun olla Chili Fani vaikka he julkaisisivat levyn, jossa he piereskelevät mikkin 30 kappaleen verran ja ylistää sitä? En tarkoita että SA olisi ollut niin huono levy, Sanoin vain että se oli suuri pettymys siihen nähden kuinka hienoa musiikkia bändi on tehny aikaisemmin koska se oli niin keskinkertainen.


      • kyl.
        H33nuu kirjoitti:

        Ai pitäiskö minun olla Chili Fani vaikka he julkaisisivat levyn, jossa he piereskelevät mikkin 30 kappaleen verran ja ylistää sitä? En tarkoita että SA olisi ollut niin huono levy, Sanoin vain että se oli suuri pettymys siihen nähden kuinka hienoa musiikkia bändi on tehny aikaisemmin koska se oli niin keskinkertainen.

        samaa mieltä. tosin mun mielestä by the way oli vielä paskempi.

        stadium arcadiumista ois saanu iha hyvän levyn, kun ois tehny vaan yhen.


    • pppppppp

      Osittain samaa mieltä.. Keskinkertaiselta se todellakin kuulostaa eikä levyllä ole kuin muutama hyvä biisi joita jaksaa oikeesti kuunnella. Ja se Dani California oli kyllä todellakin pohjanoteeraus, koska just tollasia kappaleita on niin miljoona. En oo ainakaan vielä sisäistänyt sen hienoutta.

      Mutta mielestäni jo by the way oli aika floppi. Siinä ei ollu mitään sellasta "menoa ja meininkiä" -asennetta. Enkä kyllä voi kehua Californicationiakaan. Sen levyn biisit lähinnä ärsyttää. Mutta muut levyt on kyllä aivan loistavia!

      • AK-07

        Itse kyllä pidän levystä. Ei se sen enempää perusteluja tarvitse. Kyllä olen sen vain oppinut, että jos biisi on RHCP:n, se on hyvä. Mielessä ei edes käy ajatus, että jaahas, tää biisi on aika surkee. Mutta jokasella on omat mielipiteet.


      • H33nuu
        AK-07 kirjoitti:

        Itse kyllä pidän levystä. Ei se sen enempää perusteluja tarvitse. Kyllä olen sen vain oppinut, että jos biisi on RHCP:n, se on hyvä. Mielessä ei edes käy ajatus, että jaahas, tää biisi on aika surkee. Mutta jokasella on omat mielipiteet.

        Siis mitä tahansa RHCP julkaiseekin sanot että aivan ihanaa ja loistavaa? Mielestäni tuommoinen ajattelu tapa on aivan kauhea, vaikka he alkaisivat tekemään jotain mättö-hevi-liuhuletti-paskaa kuuntelisit hetä?


      • AK-07
        H33nuu kirjoitti:

        Siis mitä tahansa RHCP julkaiseekin sanot että aivan ihanaa ja loistavaa? Mielestäni tuommoinen ajattelu tapa on aivan kauhea, vaikka he alkaisivat tekemään jotain mättö-hevi-liuhuletti-paskaa kuuntelisit hetä?

        No en nyt kyllä ihan tarkottanut tota, sanoin vaan oman mielipiteeni Stadium Arcadiumista. Se on hyvä levy, siinä oli viestini sisältö tiivistettynä. Toi mun sanomistapa oli kyllä ihan väärä, mutta olkoon.


      • Liuhuletti
        H33nuu kirjoitti:

        Siis mitä tahansa RHCP julkaiseekin sanot että aivan ihanaa ja loistavaa? Mielestäni tuommoinen ajattelu tapa on aivan kauhea, vaikka he alkaisivat tekemään jotain mättö-hevi-liuhuletti-paskaa kuuntelisit hetä?

        Menee aiheen vierestä, mutta mitä nyt olen kuullut RHCP-fanien kommentteja, niin monet suhtautuvat aika kielteisesti hevi-musiikkiin.

        Minä tykkään paljon hevi-musiikista ja muusta raskaammasta mätöstä, mutta pidän myös RHCP:tä loistavana bändinä.
        Ehkä vähän ristiriitaista, mutta olkoon.


      • AK-07
        Liuhuletti kirjoitti:

        Menee aiheen vierestä, mutta mitä nyt olen kuullut RHCP-fanien kommentteja, niin monet suhtautuvat aika kielteisesti hevi-musiikkiin.

        Minä tykkään paljon hevi-musiikista ja muusta raskaammasta mätöstä, mutta pidän myös RHCP:tä loistavana bändinä.
        Ehkä vähän ristiriitaista, mutta olkoon.

        Minä en ainakaan pidä heviä suinkaan huonona. En ole mikään heavy-fani, mutta omistan melko laajan musiikkimaun. Mielestäni on hienoa, että ihmiset osaavat kuunnella muutakin kuin vain sitä yhtä.


      • H33nuu
        Liuhuletti kirjoitti:

        Menee aiheen vierestä, mutta mitä nyt olen kuullut RHCP-fanien kommentteja, niin monet suhtautuvat aika kielteisesti hevi-musiikkiin.

        Minä tykkään paljon hevi-musiikista ja muusta raskaammasta mätöstä, mutta pidän myös RHCP:tä loistavana bändinä.
        Ehkä vähän ristiriitaista, mutta olkoon.

        En halunnut loukata yhtään hevaria/HeviDiggaria, Arvostan Heviä ja hevimuusikoiota, mutta se menee hieman minun ymmärrykseni yli, olisin yhtä hyvin voinut sanoa Räppi-paskaa , koska sekään ei oikeen uppoa , Arvostan myös räppäreitä :D nyt men offtopic


    • Jalopeura0005

      Mä taas pidin levyistä = ). Aika samanlaisia biisejähän siinä on, mutta kyllä osui ja uppos tälle daamille. Tää on mun mielestä hieman kypsempää ja melodisempaa musiikkia kuin aiemmat. Kuulee, että herroilla on nyt seesteisempi vaihde elämässään ja uskalletaan jo hieman hempeilläkkin.

      • ...

        uskalletaan hempeillä? ootkos kuullu esim. blood sugar sex magikiä? meinaan under the bridge, i could have lied ja breaking the girl on mun mielestä melko hempeilyä.

        sillä levyllä sitte funkattiin ja rokattiin vielä vastapainoks. nykyää alkaa olla pelkkää hempeilyä ja enimmäkseen ilman tunnetta.


      • Jalopeura0005
        ... kirjoitti:

        uskalletaan hempeillä? ootkos kuullu esim. blood sugar sex magikiä? meinaan under the bridge, i could have lied ja breaking the girl on mun mielestä melko hempeilyä.

        sillä levyllä sitte funkattiin ja rokattiin vielä vastapainoks. nykyää alkaa olla pelkkää hempeilyä ja enimmäkseen ilman tunnetta.

        Olen kyllä tutustunut myös kyseiseen albumiin ja nämä mainitsemasi biisit ovat kyllä sitä hempeilyä isolla Hoolla. Tosin siinä pläjäyksessä biisit ovat punkimpeja kuin tässä stadium arcadiumissa, mutta makuasioista on turha kiistellä...vai? Kävin bändin keikalla Tukholmassa ja kyllä sai vanhan akan jalat nousemaan nämä uudetkin biisit = ))).


      • ja ei
        Jalopeura0005 kirjoitti:

        Olen kyllä tutustunut myös kyseiseen albumiin ja nämä mainitsemasi biisit ovat kyllä sitä hempeilyä isolla Hoolla. Tosin siinä pläjäyksessä biisit ovat punkimpeja kuin tässä stadium arcadiumissa, mutta makuasioista on turha kiistellä...vai? Kävin bändin keikalla Tukholmassa ja kyllä sai vanhan akan jalat nousemaan nämä uudetkin biisit = ))).

        makuasioista nimenomaan voi kiistellä! jos kaikki ois samaa mieltä, niin kunnon keskustelua ei syntyis :)

        enkä mie sitä, etteikö SA'sta sais tykätä. se vaan särähti korvaan, kun sanoit, että nykyään uskaltavat hempeillä. kun on sitä mun mielestä aina niillä ollu sellasta iisiä menoo.

        ite tykkään tuosta uusimmasta enemmän kun edeltäjästänsä, mut ei se silti kovin paljo oo soittimessa viihtyny. just ehkä siks et se punk ja rock on niin vähissä. hempeily-biisit on hyviä (osa), mut mie kaipaisin vastapainooki.

        tukholmassa en käyny. ainuat on ollu nää suomen keikat kun oon nähny. BTW-kiertueen jälkeen aloin miettiä, että seuraavaks kun suomeen tulevat, niin harkitsen tarkkaan maksanko siitä ilosta.


    • walkabout

      Ei todellakaan vedä vertoja esim. Freaky Styleylle tai Uplift Mofo Party Planille!
      Muutama kunnon funk-biisi löytyy, mutta energinen asenne on poissa kokonaan.
      Taitaa olla "vaarit" jo hieman hävittämässä otettaan... :((

    • ???sd

      En itsekään pidä hirveesti Stadium Arcadiumista mut en voi ymmärtää miten sun mielestä by the way ei muka kuulostanut keskinkertaiselta? Sehän oli ihan pelkkää poppia koko levy!! Ei yhtään asennetta! Mikä siitä sitten tekee paremman kuin Stadium arcadiumista??
      Oikeestaan saman vois sanoa myös californicationista.. Siinäkin oli niitä erittäin löysiä kappaleita vaikka muille jakaa..ihan hyvät melodiat mutta siinäpä oikeestaan se! Joten eiks SA oo aivan luonnollinen jatke californicationille ja by the waylle? siis musiikillisesti.
      Vai ootko erimieltä?

      • fan

        no mä olen kans sitä mieltä et melodiat on kunnossa californicationilla ja myös by the waylla ja myöskin stadium arcadiumilla. Tosin olisinhan mäkin kaivannut vielä ihan vähän jotain SA:lle. (ne on muuten mun nimikirjaimet)

        mutta mun mielestä rhcp ei oo menettämässä otettaan mutta yksi juttu jäi vaivaamaan SA:lta. Nimittäin SNOW! se oli kamala ällöttävä itseään toistava renkutus jonka pelastaa vain anthonyn ääni. Snow on valtava moka. ...


      • Erno--
        fan kirjoitti:

        no mä olen kans sitä mieltä et melodiat on kunnossa californicationilla ja myös by the waylla ja myöskin stadium arcadiumilla. Tosin olisinhan mäkin kaivannut vielä ihan vähän jotain SA:lle. (ne on muuten mun nimikirjaimet)

        mutta mun mielestä rhcp ei oo menettämässä otettaan mutta yksi juttu jäi vaivaamaan SA:lta. Nimittäin SNOW! se oli kamala ällöttävä itseään toistava renkutus jonka pelastaa vain anthonyn ääni. Snow on valtava moka. ...

        Musta levy on upea, sanoitukset ovat upeita ja melodiakin, Johnin kitarariffit ovat loistavia, eivät mitään pieruja. Snow on hyvä kappale, en ymmärrä miksi dissaatte sitä? Ainuut kappale mistä en tykkää on Readymade


    • jenkkitytto

      Vaikka itse pidan enemman vanhemmasta peppersista, ei stadium arcadium mikaan hirvittavan huono levy ollut kun ajattelee millasta paskaa maailmassa julkastaan. Mun mielesta parhaat peppersien levyt on ollu Mother's Milk, BSSM ja Californication. Levyja arvostellessa kannattaa ottaa huomioon, missa elamanvaiheessa jatkat on ollu. Vanhemmassa tuotannossa on enemman funkia ja punkia, uudemmassa taas enemman rauhallisuutta. jokainen muusikko kasvaa uransa aikana ja koska musiikki on taidetta pikien elamantilanteet ja sen hetkiset tunteet vaikuttaa paljon tulokseen. Vaikka Stadium Arcadium ei ole sita samaa funk/punk-mattoa ku 15 vuotta sitten, huomaa hyvin, etta kyse on samasta bandista. Sanoitukset on aivan mielettomia! Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseen...

      • minäminäminää

        Sanoitukset on kyllä sykäyttäviä. Hauskoja, perseellepotkivia, nerokkaita, älykkäitä. Ja videoissa on mukavan hulluja ideoita myös. Esim. cant stop tai otherside.


    • Isn't This Where...We Came In?

      Kuuntelehan useampaan kertaan läpi äläkä heti tuomitse! Pari hutia löytyy juu, mut suurin osa biiseistä ihan mahtavia! By The Way levylläkin oli pari turhaa, tekemällä tehtyä biisiä muuten. Yllättävän hyvä tuo S A kuitenki! Peace & Out...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe