tekstikenttään minimi?

apua

Osaisko kukaan tietävämpi auttaa? Onnistuuko sellainen juttu, että kun tekstikenttään laittaa vajaan luvun, se heittää herjan?
Tiedän kyllä sen maxlengthin, jolla saa maximimäärän asetettua, mutta kun määrän pitäis olla täsmälleen 5, ei yli eikä alle.

Kokeilin sitäkin, että laitoin lukujen 0000-9999 välille antamaan herjan, mutta nollat sekoittaa koko homman, esim. 01234 on sama asia kuin 1234, eli ei onnistu.

Ideoita?

5

426

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka näin

if ((form_name.text_name.value.length < 5) || (form_name.text_name.value.length > 5))

• ...

Kiitän kovasti nopeasta vastauksesta. Mutta ei toimi tuossa minun systeemissä tuo.

Kyseessä on siis postinumerohaku, joka on toteutettu Javascriptillä.

Kun laitoin tuon antamasi koodin omani sekaan (juu korvasin formin ja textin nimet omilla :D), ja kun kenttään kirjoittaa vaikkapa kolme numeroa ja hakua klikkaa, ei tapahdu mitään, eli laittamani herja ei ilmesty ruutuun.

Tarkoitus tuon homman olisi toimia näin (ja tähän saakka onkin toiminut, mutta tosiaan kun pitäisi saada vielä eliminoitua pois nuo vajaat numerot):

Kun syöttää postinumeron esim. väliltä 00001-20000, aukeaa sivu jossa on kyseisen postinumeroalueen edustajat.

Kaikkia postinumeroita ei ole laitettu koodiin, tietyt alueet vain (niitähän on niin tuhottoman paljon), ja nämä "kaikki muut" postinumerot antavatkin sitten tulokseksi tietyn edustajan tiedot (else-lausekkeella).

Luulen, että tämä viimeksi mainittu sekoittaa jotenkin antamasi koodin, koska edelleen kaikkien niiden alueiden edustajat, keiden postinumerot löytyvät koodista, tulevat kun hakee. Ainoastaan nuo "kaikki muut" ei toimi :/

Tajuaako tästä mitään, ja onko tämä nyt kenties ihan mahdoton tehtävä?

• jeje
        ... kirjoitti:

Kiitän kovasti nopeasta vastauksesta. Mutta ei toimi tuossa minun systeemissä tuo.

Kyseessä on siis postinumerohaku, joka on toteutettu Javascriptillä.

Kun laitoin tuon antamasi koodin omani sekaan (juu korvasin formin ja textin nimet omilla :D), ja kun kenttään kirjoittaa vaikkapa kolme numeroa ja hakua klikkaa, ei tapahdu mitään, eli laittamani herja ei ilmesty ruutuun.

Tarkoitus tuon homman olisi toimia näin (ja tähän saakka onkin toiminut, mutta tosiaan kun pitäisi saada vielä eliminoitua pois nuo vajaat numerot):

Kun syöttää postinumeron esim. väliltä 00001-20000, aukeaa sivu jossa on kyseisen postinumeroalueen edustajat.

Kaikkia postinumeroita ei ole laitettu koodiin, tietyt alueet vain (niitähän on niin tuhottoman paljon), ja nämä "kaikki muut" postinumerot antavatkin sitten tulokseksi tietyn edustajan tiedot (else-lausekkeella).

Luulen, että tämä viimeksi mainittu sekoittaa jotenkin antamasi koodin, koska edelleen kaikkien niiden alueiden edustajat, keiden postinumerot löytyvät koodista, tulevat kun hakee. Ainoastaan nuo "kaikki muut" ei toimi :/

Tajuaako tästä mitään, ja onko tämä nyt kenties ihan mahdoton tehtävä?

Katsoppas http://www.javascriptkit.com/javatutors/re.shtml

• ...
        jeje kirjoitti:

Katsoppas http://www.javascriptkit.com/javatutors/re.shtml

...miten saisin toimimaan tuon yhteydessä sen ,että kun 5-numeroinen on syötetty, oikeat tiedot aukeavat ruutuun?

Onnistuin kyllä tuon muuten saamaan toimimaan, mutta pelkällä herjalla ei tee mitään :/

• ...

Tuosta ekasta koodista olikin apua, kun muutin vähän eri tavalla tuon muun systeemin, tuhannesti kiitos!!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      1008
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      293
      876
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      748
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      75
      720
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      631
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe