Kasvain aivoissa

Zippaliina

Onko ketään, jolla kasvain aivoissa? minulla joku synnynnäinen juttu, jota tarkkaillaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka sai vuoden alussa tajuttomuuskohtauksen johon ei liittynyt kouristelua. Pientä muljahtelua on ollut päässä, tuntuu kuin taju lähtisi ja sain lääkityksen. ¨

Onko palstalla ketään muuta jolle epilepsia tai vastaava olisi tullut vasta aikuisiällä?

8

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luppis

      Minulla kasvain tuli ilmi vuosi sitten yöllä epilepsia kohtauksella. Ei muuta kuin Marian sairaalaan tutkituttavaksi, eikä silloinen lekuri osannut katsoa kuvaa oikein. Laittoivat kotiin ja sanoivat että kahden kuukauden päästä kontrolli kuva. Meni kuukausi ja sama toistui yöllä. Silloin en halunnut enää sairaalaan ja ensihoitajat katsoivatkin kuntoni olevan jo sen verran hyvä, että sain jäädä kotiin. Sitten koittikin uusi kuvaus ja kuva lähetettiin jollekin erikoislekurille. Yks kaks tuli soitto, että viikon sisällä on leikattava nestekasvain (oli niin pahassa paikassa) ja määräsivät epilepsialääkityksen. Leikkaus meni hienosti ja sanoivat saaneensa kaikki pois. On kuulemma ollut monia vuosia, ehkä syntymästä lähtien päässäni. Edelleenkin syön epilepsialääkkeitä. Toisilla jää siitä epilepsia, toisilla ei. Minullakaan ei ole vielä lopullista diagnoosia, kohtauksia ei ole tullut enää leikkauksen jälkeen. Toukokuussa olisi tarkoitus selvittää sitäkin asiaa, olisi tarkoitus jättää lääkitystä pikkuhiljaa pois. Onneksi minulla on aika minimaalinen lääkitys, väitti ainakin lekuri. Leikkaus oli yllättävän peloton, tai ehkä kaikki tuli vaan niin äkkiä ettei kerennyt pelätä mitään. Suomessa on niin korkealla tasolla näiden lekureiden koulutuskin, joten ei ole huolen häivää.
      Sitten tietysti naisena mietin hiusten kasvua takaisin, ja etenkin niiden poisajamista leikkauksen. Ne ottivat vain siitä leikkauskohdasta hiukset pois ja minulla ei edes näkynyt haava pahemmin, kun oli vähän pidemmät hiukset ja käytin huivia pantana.
      Joten älä turhaan murehdi, jos leikkaukseen joudut, ihmiset pelottelevat siitä enemmän kuin olisi tarvis.
      Tulipa vähän pitkästi, Tsemppiä!!!

    • jukka

      synnynnäinen kyhmy aivoissa. Aiheuttaa epilepsiaa. Jos haluat jutella asiasta tarkempaan annatko emailosoitteesi

    • Onneksi takana jo

      Hei. Kirjoituksesi kosketti.Olen 42v nainen. Itse juoksin lääkärissä 6 vuotta ennenkuin todettiin kasvain. Oli kuulemma ollut jo lapsuudesta asti kasvaimen laadusta ja koosta päätellen. Kasvaa kuulemma niin vähän vuodessa. Leikkauksesta tosin jo toistakymmentä vuotta, mutta tuntuu kuin olisi ollut viikko sitten. Sain epilepsian leikkauksesta ja minulla on siihen jatkuva lääkitys, joka on tehonnut hyvin. Älä ole peloissasi. Suomessa todella hyvät neurokirurgit, jotka taatusti pitävät tilannettasi tarkasti silmällä. Voimia sinulle.

    • MInttu

      Hei,

      Olen 32-vuotias ja minulla todettiin n. vajaa vuosi sitten hyvälaatuinen meningeooma vasemmassa otsalohkossa. Kasvain on vielä siellä paikalla. Sille siie ei ole toistaiseksi tehty mitään.

      Käyn tarkastuksissa ja pian on taas uuden kuvauksen aika. Itselläni kasvain havaittiin tutkimuksissa... kun oikea puoliskoni meni tunnottomaksi.

      Millainen kasvain on, ja missä päin se siaitsee... millaisia oireita sinulla on ollut?

      Voisimme vaihtaa kokemuksia.

    • bbbbbbbbb

      bbbbbbbbbbbbbb

    • apua8

      Miksi ei ,ota lääkärit vakvasti , kun ilmennee aivoissa nestekasvain, joka kasvaa!
      Tyttärelläni on ilmentynyt kasvain ja sitä seurataan , joka vuosi tarkastuksella vain ja on kasvanut jo 1,5 cm ja viimevuodesta puolisenttiä ja on oireita huimausta, pääkipua ja kädet veltot.
      Eikö ole Rovaniemellä mitään muuta konstia kuin tarkkailu, milloin ihminen loppuu henkisesti ja oireet vain pahentuu?
      Apua pikaiseti potiilaille ja parasta hoitoa!!

      • Lähete OYS

        Onko todella niin, että ei kirjoiteta lähetettä OYS:n neurokirurgiaan? Tarkkailu vuodesta toiseen ei voi jatkua loppuelämän ajan, kun kasvain alkaa painamaan esim. hermoja.

        Pyytäkää rohkeasti lähete!


      • 14+17
        Lähete OYS kirjoitti:

        Onko todella niin, että ei kirjoiteta lähetettä OYS:n neurokirurgiaan? Tarkkailu vuodesta toiseen ei voi jatkua loppuelämän ajan, kun kasvain alkaa painamaan esim. hermoja.

        Pyytäkää rohkeasti lähete!

        Voisiko nestekasvain olla semmoisessa paikassa, josta se on hankala leikata tai semmoisessa, että se ei ole niin "vaarallinen".

        Aina ei leikkaus ole parhain vaihtoehto, koska jälki seuraukset voivat olla suuremmat kuin itse aiheuttaja.

        Tuskinpa lääkärit ilman syytä kieltäytyisivät leikkauksesta. Kannattaa kysyä asiasta tarkemmin seuraavalla kerralla.

        Toiseksi OYS:ssa ei tehdä kaikenlaisia neurokirurgisia leikkauksia. Suurimmat tehdään Kuopiossa tai Hki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe