Sattui tuossa viime vuoden marraskuussa katolta tippuminen jonka johdosta mulle tuli reisiluun kaulan murtuma. Tämä sattui aamupäivällä noin klo 8.00. Sairaalaan saavuin ambulanssilla noin 8.30. Jouduin odottamaan leikkaukseen pääsyä ilta 8 saakka. Mielestäni aika pitkä aika odottaa päiväjonon purkua, vai mitä mieltä olette? Reisiluu leikattiin ja kiinnittetiin ruuveilla ja luutumisaika oli noin 6 viikkoa, jonka aikana kävin kolmesti seurannassa jossa myös otettiin röntgen joka kerta. 9 Viikon kohdalla eräs lääkäri ihmetteli jalan ontumistani jolloin mentiin tarkempiin tutkimuksiin. Kävi ilmi että luu ei ollut luutunut juuri ollenkaan. Nyt minut on taas uudestaan leikattu. Sairaalassa ollessani kävi ilmi että uuden tutkimuksen mukaan burana saattaa joillakin ihmisillä aiheuttaa sen että normaali luutuminen hidastuu. Minulle määrättiin ensimmäisen leikkauksen jälkeen perus kivunlievitykseen 800 mg buranaa 3 kertaa päivässä 4 kk ajan. Ihmetyttää nyt vain tämä lääkäreiden tietämättömyys asiasta ja olen miettynyt vahinkoilmoituksen tekoa asiasta. Mitä mieltä olette itse, olisinko oikeutettu korvaukseen ? Töistä olen joutunut olemaan poissa nyt 6 kk ja näillä näkymin menee vielä ainakin 2 kk. Sairaalakulut ovat ovat isot sekä ansionmenetykset alkavat jo tuntua lompakossa toden teolla. Kertokaat mielipiteitänne asiasta.
Onko Hoitovirhe?
6
3203
Vastaukset
- osalta
Jos buranan käyttö on kielletty kokonaan leikkauspotilailla, niin olisi hoitovirhe. Epäilen kuitenkin.
- tuskallistaseon
Mun mielestä se on aina hoitovirhe, jos ei heti saa oikeaa hoitoa. Mutta se, että se virallisesti todettais hoitovirheeks on jo ihan eri asia...
Elämä on... - NSAID
Buranan tyyppiset kipulääkkeet ovat peruslääkkeitä luunmurtumienkin kivunhoidossa. Niiden vaikutus luutumiseen on parhaimman tämänhetkisen tiedon mukaan mitätön. Reisluun kaulan murtumien paraneminen riippuu ratkaisesvasti siitä, minkälainen verenkierto reisluun päähän jää. Tämän vuoksi iäkkäämmille pannan suoraan joko puoli- tai kokonivelproteesi. Nuorempien kanssa yritetään säilyttää oma nivel (ns. naulaukset ja ruuvaukset) ja katsotaan, josko luutuisi ja leikataan sitten vasta tarvitaessa uudestaan. Lonkkamurtuma ei ole niin kiireellinen leikkaus, että se pitäisi tehdä heti. On tavallista, että esim. vanhuksia tutkitaan ja hoidetaan parempaan leikkauskuntoon muutama päiväkin ennen toimenpidettä. Mistään tietämättömydestä ei ole kysymys. Lonkan-reisluun murtumien hoito on hyvin jokapäiväistä työtä kaikissa päivystävissä sairaaloissa ja hoitolinjat ovat selkeät.
Katoillakin työskenneltäessä on syytä käytää turvavälineitä.- Leikattu
Epäilen vähän, että menisikö hoitovirheenä läpi. Burana on yksi eniten käytetty kipulääke leikkausten jälkihoidossa. Se, että jollain hidastaa luutumista ei varmaankaan oikeuta korvauksiin.
Ihmisen elimistö toimii aina välillä arvaamattomalla tavalla.
- Anonyymi
On vuosi 1922, kun kirjoitan tämän. Minulle tehtiin luudutusleikkaus selkään viisi vuotta sitten. Kolme viikkoa sitten koko rakennelma hajosi ja aiheutti nilkkahalvauksen jalkaan. Kuvissa näkyi, ettei ollut luutunut. Söin Buranaa silloin kipulääkkeeksi aika paljon. Nyt laitettiin titaania selkään. En aio syödä yhtä ainutta Buranaa. 3 kuukauden päästä tiedän, onko se luutunut. Itse luin, että on tutkimuksia siitä, että Burana ja muut sen tyyppiset lääkkeet hidastavat luutumista.
- Anonyymi
Tarkoitan vuosi 2022. ed. kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947