Onko Hoitovirhe?

Collum

Sattui tuossa viime vuoden marraskuussa katolta tippuminen jonka johdosta mulle tuli reisiluun kaulan murtuma. Tämä sattui aamupäivällä noin klo 8.00. Sairaalaan saavuin ambulanssilla noin 8.30. Jouduin odottamaan leikkaukseen pääsyä ilta 8 saakka. Mielestäni aika pitkä aika odottaa päiväjonon purkua, vai mitä mieltä olette? Reisiluu leikattiin ja kiinnittetiin ruuveilla ja luutumisaika oli noin 6 viikkoa, jonka aikana kävin kolmesti seurannassa jossa myös otettiin röntgen joka kerta. 9 Viikon kohdalla eräs lääkäri ihmetteli jalan ontumistani jolloin mentiin tarkempiin tutkimuksiin. Kävi ilmi että luu ei ollut luutunut juuri ollenkaan. Nyt minut on taas uudestaan leikattu. Sairaalassa ollessani kävi ilmi että uuden tutkimuksen mukaan burana saattaa joillakin ihmisillä aiheuttaa sen että normaali luutuminen hidastuu. Minulle määrättiin ensimmäisen leikkauksen jälkeen perus kivunlievitykseen 800 mg buranaa 3 kertaa päivässä 4 kk ajan. Ihmetyttää nyt vain tämä lääkäreiden tietämättömyys asiasta ja olen miettynyt vahinkoilmoituksen tekoa asiasta. Mitä mieltä olette itse, olisinko oikeutettu korvaukseen ? Töistä olen joutunut olemaan poissa nyt 6 kk ja näillä näkymin menee vielä ainakin 2 kk. Sairaalakulut ovat ovat isot sekä ansionmenetykset alkavat jo tuntua lompakossa toden teolla. Kertokaat mielipiteitänne asiasta.

6

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osalta

      Jos buranan käyttö on kielletty kokonaan leikkauspotilailla, niin olisi hoitovirhe. Epäilen kuitenkin.

    • tuskallistaseon

      Mun mielestä se on aina hoitovirhe, jos ei heti saa oikeaa hoitoa. Mutta se, että se virallisesti todettais hoitovirheeks on jo ihan eri asia...

      Elämä on...

    • NSAID

      Buranan tyyppiset kipulääkkeet ovat peruslääkkeitä luunmurtumienkin kivunhoidossa. Niiden vaikutus luutumiseen on parhaimman tämänhetkisen tiedon mukaan mitätön. Reisluun kaulan murtumien paraneminen riippuu ratkaisesvasti siitä, minkälainen verenkierto reisluun päähän jää. Tämän vuoksi iäkkäämmille pannan suoraan joko puoli- tai kokonivelproteesi. Nuorempien kanssa yritetään säilyttää oma nivel (ns. naulaukset ja ruuvaukset) ja katsotaan, josko luutuisi ja leikataan sitten vasta tarvitaessa uudestaan. Lonkkamurtuma ei ole niin kiireellinen leikkaus, että se pitäisi tehdä heti. On tavallista, että esim. vanhuksia tutkitaan ja hoidetaan parempaan leikkauskuntoon muutama päiväkin ennen toimenpidettä. Mistään tietämättömydestä ei ole kysymys. Lonkan-reisluun murtumien hoito on hyvin jokapäiväistä työtä kaikissa päivystävissä sairaaloissa ja hoitolinjat ovat selkeät.

      Katoillakin työskenneltäessä on syytä käytää turvavälineitä.

      • Leikattu

        Epäilen vähän, että menisikö hoitovirheenä läpi. Burana on yksi eniten käytetty kipulääke leikkausten jälkihoidossa. Se, että jollain hidastaa luutumista ei varmaankaan oikeuta korvauksiin.

        Ihmisen elimistö toimii aina välillä arvaamattomalla tavalla.


    • Anonyymi

      On vuosi 1922, kun kirjoitan tämän. Minulle tehtiin luudutusleikkaus selkään viisi vuotta sitten. Kolme viikkoa sitten koko rakennelma hajosi ja aiheutti nilkkahalvauksen jalkaan. Kuvissa näkyi, ettei ollut luutunut. Söin Buranaa silloin kipulääkkeeksi aika paljon. Nyt laitettiin titaania selkään. En aio syödä yhtä ainutta Buranaa. 3 kuukauden päästä tiedän, onko se luutunut. Itse luin, että on tutkimuksia siitä, että Burana ja muut sen tyyppiset lääkkeet hidastavat luutumista.

      • Anonyymi

        Tarkoitan vuosi 2022. ed. kirjoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe