Taju ja järki!

mies..

Tuli lihasta!

Me olemme lihan syöjiä! Meillä (mulla) on torahampaat, joiden tarkoitus on järsiä lihaa!!!

Kaikki kasvis-syöjät ovat tekopyhiä olentoja, sillä ne ovat lihan syöjien perillisiä. Myös hait, sudet, karhut, tiigerit, kissat yms. syövät LIHAA! Niin myös IHMINEN ja aina tulee olemaan näin. Myös ilman lihaa ihminen ei olisi saanut nykyistä järkeä!

Miettikääpä tätä!

Minä olen lihansyöjä ja nautin siitä :)

Lihaa NAM!

20

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyoloissa liha ei kuitenkaan yleensä ole välttämätöntä ravintoa. Päinvastoin, haitat ovat suuremmat kuin hyödyt. Vaikka liha itsessään kohtuudella (eli vähän) syötynä olisikin terveellistä, useimmat liharuuat ovat erittäin epäterveellisiä ja aiheuttavat esim. sydän- ja verisuonitauteja ja muita elintasosairauksia, joiden hoitoon kuluu merkittävä osa valtion budjetista.

      Tuotetun lihakilon ympäristövaikutukset ovat niinikään moninkertaiset verrattuna tuotettuun kasviskiloon.

      Eettisistä ongelmista suurin on teollinen massatuotanto. Lihaa, munia, maitoa jne on tuotettava halvalla ja paljon. Eläimiä kohdellaan materiaalina, ja niiden lajityypillinen käyttäytyminen ei ole mahdollista.

      Itsekin mainitsemillasi perusteilla on siis hyväksyttävää nauttia itse saalistamaansa riistalihaa.

      • porostelija

        Tässäkään ei ole ihan itsestään selvää totuutta kasvisten ympäristövaikutuksesta, kuin annetaan ymmärtää. Esimerkiksi täällä meillä ei talvella voi puhua kasvisten kasvatuksen olevan lihantuotantoa parempaa. Vaikkapa tomaatin kasvatus infrastruktuurineen, lämmitysenergioineen ja kuljetuksineen ympäri maan on kovin kaukana niistä tilastoista, joista vaikkapa vegaanit näitä totuuksia ammentavat. Lopputuloksena saadaan tällä tuhlauksella mauttomia ja vähäravinteisia tuotteita. Kasvihuonetomaatin ravintoarvot ovat melko onnettomat kesällä kotitarpeeseen viljeltyihin verrattuna. Sama koskee muitakin kasvihuonelajeja. Talviviljely on kovin kaukana ekologisesta. Megavatteja kuluu kun tuotetaan talvella 90% vettä sisältäviä elintarvikkeita.

        Tuonti sitten? Jonkun täytyy syödä kaikki kumkvatit ja kiwihedelmät ja banaanit ja päärynät, joita haalitaan tänne eteläiseltä pallonpuoliskolta talvella. Ainakin osa tuodaan lentorahtina ja yksi suihkukonelento vesittää ekologisuuden jo melko pitkälle. Eikä merikuljetuksetkaan aivan ympäristöystävällisiä ole. Yksi laiva kuluttaa kymmeniä tonneja polttoainetta. Toki laivalla tulee suuria lasteja. Taaskin tänne raahataan vettä. Miljoonia vesilitroja tuodaan tänne tuhansien järvien maahan kautta maailman. Tuhannet rekat ajavat Helsingin satamasta vettä ja säilöntäaineita Ivaloon asti ja sielläkin kauppias raakkaa tästä osan vielä roskikseen.

        On kyllä totta, että eläintuotannon vaatimalla rehuviljamäärällä saisi enemmän kaloreita syömällä vilja itse. Mutta viljaa on jo liikaa. Vuosittain satojatuhansia tonneja viljaa poltetaan lämmöksi, koska sille ei ole käyttöä. Suomalaisetkaan eivät voi viljaa enempää kuluttaa syömällä, koska siitä seuraisi jo puutostauteja ja pahenevaa paino-ongelmaa. Viljaa syödään täällä maksiminäärä jo nyt. Myöskään kehitysmaissa ei ole puute kaloreista, vaan ravintoaineista ja sellaisista ravintoaineista, joita ei viljasta. Sotien runtelemilla mailla ja jonkin poikkeuskatastrofin alueilla voi olla pula kaloreista, mutta sitä sinne kuljetetaan kaikin keinoin hyvinkin tehokkaasti. Saharassa ei pystytä vaikkapa kurkkuja jakamaan, koska ne pilaantuvat helteessä, eikä akuuttiin hätään veden rahtaaminen vihanneksina mitään auttaisikaan.

        Samalla Suomessa järvet kituvat, koska kukaan ei kalasta niistä laiskuuttansa. Täältä pitäisi vähentää viljelyä, lihan ja maidon tehotuotantoa ja tehdä liioista pelloista luomulihan laidunta. Lihan ja talvikasvatettujen vihannesten, sekä tuontivihannesten ja hedelmien hinta pitäisi vaikka verotuksella hilata niin ylös, että kotimainen järvikalan syöminen ja omatoiminen juuresten ja marjojen säilöminen alkaisi taas innostaa. Siinä olisi jotain todellista ympäristönsuojelua nykyisten vesikuljetusten sijaan. Samalla saisi kotimaiset hyvät raaka-aineet ansaitsemansa arvon ja kaiken maailman turhake-soijat ja maissit jäisivät omille kotiseuduilleen.


      • porostelija kirjoitti:

        Tässäkään ei ole ihan itsestään selvää totuutta kasvisten ympäristövaikutuksesta, kuin annetaan ymmärtää. Esimerkiksi täällä meillä ei talvella voi puhua kasvisten kasvatuksen olevan lihantuotantoa parempaa. Vaikkapa tomaatin kasvatus infrastruktuurineen, lämmitysenergioineen ja kuljetuksineen ympäri maan on kovin kaukana niistä tilastoista, joista vaikkapa vegaanit näitä totuuksia ammentavat. Lopputuloksena saadaan tällä tuhlauksella mauttomia ja vähäravinteisia tuotteita. Kasvihuonetomaatin ravintoarvot ovat melko onnettomat kesällä kotitarpeeseen viljeltyihin verrattuna. Sama koskee muitakin kasvihuonelajeja. Talviviljely on kovin kaukana ekologisesta. Megavatteja kuluu kun tuotetaan talvella 90% vettä sisältäviä elintarvikkeita.

        Tuonti sitten? Jonkun täytyy syödä kaikki kumkvatit ja kiwihedelmät ja banaanit ja päärynät, joita haalitaan tänne eteläiseltä pallonpuoliskolta talvella. Ainakin osa tuodaan lentorahtina ja yksi suihkukonelento vesittää ekologisuuden jo melko pitkälle. Eikä merikuljetuksetkaan aivan ympäristöystävällisiä ole. Yksi laiva kuluttaa kymmeniä tonneja polttoainetta. Toki laivalla tulee suuria lasteja. Taaskin tänne raahataan vettä. Miljoonia vesilitroja tuodaan tänne tuhansien järvien maahan kautta maailman. Tuhannet rekat ajavat Helsingin satamasta vettä ja säilöntäaineita Ivaloon asti ja sielläkin kauppias raakkaa tästä osan vielä roskikseen.

        On kyllä totta, että eläintuotannon vaatimalla rehuviljamäärällä saisi enemmän kaloreita syömällä vilja itse. Mutta viljaa on jo liikaa. Vuosittain satojatuhansia tonneja viljaa poltetaan lämmöksi, koska sille ei ole käyttöä. Suomalaisetkaan eivät voi viljaa enempää kuluttaa syömällä, koska siitä seuraisi jo puutostauteja ja pahenevaa paino-ongelmaa. Viljaa syödään täällä maksiminäärä jo nyt. Myöskään kehitysmaissa ei ole puute kaloreista, vaan ravintoaineista ja sellaisista ravintoaineista, joita ei viljasta. Sotien runtelemilla mailla ja jonkin poikkeuskatastrofin alueilla voi olla pula kaloreista, mutta sitä sinne kuljetetaan kaikin keinoin hyvinkin tehokkaasti. Saharassa ei pystytä vaikkapa kurkkuja jakamaan, koska ne pilaantuvat helteessä, eikä akuuttiin hätään veden rahtaaminen vihanneksina mitään auttaisikaan.

        Samalla Suomessa järvet kituvat, koska kukaan ei kalasta niistä laiskuuttansa. Täältä pitäisi vähentää viljelyä, lihan ja maidon tehotuotantoa ja tehdä liioista pelloista luomulihan laidunta. Lihan ja talvikasvatettujen vihannesten, sekä tuontivihannesten ja hedelmien hinta pitäisi vaikka verotuksella hilata niin ylös, että kotimainen järvikalan syöminen ja omatoiminen juuresten ja marjojen säilöminen alkaisi taas innostaa. Siinä olisi jotain todellista ympäristönsuojelua nykyisten vesikuljetusten sijaan. Samalla saisi kotimaiset hyvät raaka-aineet ansaitsemansa arvon ja kaiken maailman turhake-soijat ja maissit jäisivät omille kotiseuduilleen.

        Totta totta, mutta huomaa kuitenkin, että kallista ylituotantoa pidetään yllä tukiaisilla keinotekoisesti. Ympäristölle ja taloudelle olisi hyväksi, jos nykyistä määrää viljaa ja ennen kaikkea lihaa ei tuotettaisi.

        Tehotuotannon vähentämisestä ja luomun sekä luonnontuotteiden käytön lisäämisestä olen täysin samaa mieltä. Tosin tähän joku voi tulla sanomaan, että luomutuotannon ekotehokkuus onkin huono, käytetty peltohehtaarihan tuottaa vähemmän.

        Lihan osalta luomu, riista ja kala kestävät eettisen/moraalisen tarkastelun toisin kuin tehotuotanto, periaatteessa juuri noilla perusteilla mitä aloittaja ja porostelija mainitsivatkin.


      • multipersonalty

        kai huomasit tekstin sisällöstä ja minimaalisista kirjoitusvirheistä että kyseessä ei ole kovinkaan korkealla älyllisellä tasolla oleva ihminen,tai siis petoeläin mihin hän itse viittasi.
        joten erinomainen kannanottosi taisi mennä kuuroille korville.tuskin hän ymmärtää tekstistäsi mitään eikä haluakkaan vaikka pari sanaa sieltä täältä ymmärtäisikin.
        kiitos silti meille muille ihmisille kirjoittamastasi valaistuksesta.
        tiedän kyllä mainitsimistasi asioista,olen ollut kasvissyöjä 16 vuotta.tsemppiä elämään ja jatka vähälahjaisten valaistamista,itselläni siihen hermot menny ajat sitten.onneksi löytyy taistelijoita jotka jaksavat yritää eläinten puolesta.itse luovutin sillä olin liian herkkä ja eläinten kidutus ja riistämis jutut meinas hajottaa mun psyykkeen lopulta.kun mitään en asioille voinut kun ajatella vain niiden loputonta kärsimystä valvoen yöt itkien.
        pidä itses kovana.älä herkisty.


      • multipersonalty kirjoitti:

        kai huomasit tekstin sisällöstä ja minimaalisista kirjoitusvirheistä että kyseessä ei ole kovinkaan korkealla älyllisellä tasolla oleva ihminen,tai siis petoeläin mihin hän itse viittasi.
        joten erinomainen kannanottosi taisi mennä kuuroille korville.tuskin hän ymmärtää tekstistäsi mitään eikä haluakkaan vaikka pari sanaa sieltä täältä ymmärtäisikin.
        kiitos silti meille muille ihmisille kirjoittamastasi valaistuksesta.
        tiedän kyllä mainitsimistasi asioista,olen ollut kasvissyöjä 16 vuotta.tsemppiä elämään ja jatka vähälahjaisten valaistamista,itselläni siihen hermot menny ajat sitten.onneksi löytyy taistelijoita jotka jaksavat yritää eläinten puolesta.itse luovutin sillä olin liian herkkä ja eläinten kidutus ja riistämis jutut meinas hajottaa mun psyykkeen lopulta.kun mitään en asioille voinut kun ajatella vain niiden loputonta kärsimystä valvoen yöt itkien.
        pidä itses kovana.älä herkisty.

        Oman osansahan tulee tehneeksi olemalla kasvissyöjä, onnea siis valitsemallasi tiellä!


      • sehän olisikin

        hienoa kun kaikki lihaa syövät ihmiset hyppisivät aseiden kanssa metsästämässä ympäri suomea....massatuotanto on ainoa oikea ratkaisu lihan tuotantoon.


      • hesekiell
        sehän olisikin kirjoitti:

        hienoa kun kaikki lihaa syövät ihmiset hyppisivät aseiden kanssa metsästämässä ympäri suomea....massatuotanto on ainoa oikea ratkaisu lihan tuotantoon.

        "massatuotanto on ainoa oikea ratkaisu lihan tuotantoon."

        No ei taatusti ole mikään ainoa oikea. Lihaa voi tuottaa myös muilla keinoilla kuin joko metsästämällä tai massatuotannolla. Eikä ihmisen tarvitsisi syödä niin paljon lihaa kuin se nykyään syö.


      • kuuluu.
        hesekiell kirjoitti:

        "massatuotanto on ainoa oikea ratkaisu lihan tuotantoon."

        No ei taatusti ole mikään ainoa oikea. Lihaa voi tuottaa myös muilla keinoilla kuin joko metsästämällä tai massatuotannolla. Eikä ihmisen tarvitsisi syödä niin paljon lihaa kuin se nykyään syö.

        mitä muut syövät?oletko joku jeesustelija tai määräilijä?


      • syödä
        kuuluu. kirjoitti:

        mitä muut syövät?oletko joku jeesustelija tai määräilijä?

        Jos sä syöt jonkun kavereita, niin totta helvatissa se kuuluu sille!


      • ihmisen
        kuuluu. kirjoitti:

        mitä muut syövät?oletko joku jeesustelija tai määräilijä?

        tuhlaileva ja pröystäilevä lihankulutus on maailmanlaajuinen ongelma.


      • kuuluu. kirjoitti:

        mitä muut syövät?oletko joku jeesustelija tai määräilijä?

        Vastaan toisen puolesta, elikkä kun se lihan tehotuotanto pyörii maataloustukien eli verorahan varassa, niin kasvissyöjäkin joutuu maksamaan siitä. Sen vuoksi asia kiinnostaa varmasti kaikkia.


      • tukirahaa
        hayman kirjoitti:

        Vastaan toisen puolesta, elikkä kun se lihan tehotuotanto pyörii maataloustukien eli verorahan varassa, niin kasvissyöjäkin joutuu maksamaan siitä. Sen vuoksi asia kiinnostaa varmasti kaikkia.

        maan viljelyyn ja aivan älyttömään kurkku ja tomaatti tarhoihin suomessa, lämpö hukka ja sitä kautta tuhlailu on aivan omaa luokkaansa esim närpiön teho tuotanto kurkkuloissa ja tomaattiloissa.Siis minäkin lihan syöjänä maksan myös verojen muodossa tukiaisia typerälle kasvis viljelly suomessa, vertaa suomalaisten ja ulkolaisten tomaattien ja kurkkujen hintaa ja mieti miksi suomessa tuotettu maksaa moninkertaisesti ulkomailta TUOTETTUUN verrattuna.


    • marusha

      vai että torahampaat.en ole nähnyt ainuttakaan ihmistä jolla olisi torahampaat.nehän tulisivat sun suusta ulos osittain...
      oletko ravitsemusterapeutti tai asiaan erikoistunut lääkäri,tutkija?mikä on ammattisi?ja mistä olet saanut moiset tiedot joihin vankasti uskot?aku ankasta vai.ihminen ei ole hai,susi,tiikeri,karhu tai kissa.ihminen on ihminen.tai ehkä sä oletkin kissa jolla on kyky kirjoitella netissä.
      edellä mainitut eläimet metsästävät saaliinsa paljain tassuin,käsin,tappavat sen ja syövät se verta tihkuvan ruhon,kaluamalla sitä torahampaillaan,kuola valuen.
      oletko sinä tehnyt niin ja jos näet raan lihanpalan alkaako kuola valua suupielistäsi ja syöt sen kuten lihansyöjät tekevät.jos niin teet olen aito lihansyöjä.
      ei eläimet halua kypsentää lihaa ja maustaa sitä ja käydä kaupasta ostamassa siistiin pakettiin käärittyä liha biittiä,ehei,ne haluaa ne raakana ja verisenä.kommentoi ihmeessä takaisin kun olet tollasen kuvan itsestäs antanut että oletko aito lihansyöjä ja kuinka suuret torahampaat sulla on ja oletko alan ammattilainen valaisemaan meitä vähä-älysisiä kasvissyöjiä.jään odottamaan vastaustasi.
      ps.kun nautit lihasta osta seuraavan kerran kaupasta, kun et ressukka saa ainottakaan saaliseläintä paljain käsin kiinni,possun pää raakana nahkoineen ja syö se suurella intohimolla lihaa kohtaan.kerro kun vastaat kysymyksiini nautitko siitä ja oliko se lihaa nam.bon appetit!!!!!

      • varavittuilija

        laitasinäkinpisteidenjälkeenvälilyöntija aloitauusilauseisollakirjaimella. Näin siis, ymmärräthän?


    • lässynlässyn

      kuka?! piilotti eläin ruoka myrkky uutisen?????
      erkki kai.

    • 1977

      Olemme lihansyöjien jälkeläisiä? Miten paljon apinat yleensä syövät lihaa?

    • kasvissyöjä

      Ärsyttääkö se lihansyöjää niin mahdottomasti jos ja kun joku ei syö lihaa, kun sitä pitää tulla tänne aina uudestaan ja uudestaan itkemään. Mä en ole kiinnostunut sun ruokavaliosta enkä sun moraalista tippaakaan, niin miksi sä et voi antaa mun olla ja syödä mitä mä haluan.
      Tietääkseni en ole kertaakaan elämäni aikana yhdellekään sekasyöjälle valittanut hänen ruokavaliostaan, mulle sen sijaan kysymyksiä ja valituksia on sadellut.
      10 vuotta olen kasviksilla elänyt ja hyvin olen jaksanut ja aion jatkossakin jaksaa. Enkä jatkossakaan aio tulla valittaa sulle lihansyöjä sun syömisistä tai sun moraalista.

    • naurattaaaaaaaaapi

      ihmisellä on pitkä suolisto, joka on kasvissyöjän merkki.
      Toiseksi meillä on kasvissyöjien talttahampaat, eivätkä terävät raateluhampaat, koitapa huvikses raadella noilla nysähampaillas raakaa lihaa.
      Ja kolmanneks, koita ottaa kiinni yksikin etanaa kehittyneempi elukka paljain jaloin ja ilman vaatteita, niin sitte ollaan niin lihansyöjää, että se siitä järjestä..

      • 1977

        Lihansyöjäksi kehittyminen olisi tarvinnut huomattavasti pidemmän evoluution meidän ja kasvisperäistä ravintoa nauttivien esi-isiemme väliin... Nyt siihen riitti pelkän tulen valjastaminen omaan käyttöön; tehokasta evoluutiota.

        Mutta ehkä oikeasti meilläkin on joskus miljoonan vuoden päästä jo lihansyöjän (saalistajan) elimistö. Odotan sitä jo malttamattomana, kun ei tarvitse nauttia silloin enää ruokaa kuin kerran joka toinen päivä ja virkeys tasoaan saa säädeltyä tehokkaammin ruokailujen avulla.


    • kyseenalaistaja

      "Myös ilman lihaa ihminen ei olisi saanut nykyistä järkeä!"

      Mistäs tiedät mitä olisi tapahtunut jos ihminen ei olisi alkanutkaan syödä lihaa? Minkälainen maailma olisi nykyään? Eihän sitä voi tietää. Ties vaikka olisi parempi paikka elää kuin nykymaailma.

      Ehkä järki olisi voinut tulla jostain muualta jos lihansyöti ei olisi alkanut.

      Turha väittää,että järki tekee aina autuaaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2122
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      376
      1576
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1176
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      989
    5. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      980
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      979
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      93
      953
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      928
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      858
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      818
    Aihe