Miksi tuttumiehen

ei-tuttumies

kysely ateismin syistä on poistettu täältä? Vaikka kysymys olikin luokkaa "miksi kaikki eivät usko horoskooppeihin", niin siihen oli tullut paljon hyviä vastauksia.

15

935

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateismin tieteelliset syyt eivät ehkä kuulu palstalle?

• ei-tuttumies

Ateismin "syy" on uskistumista aiheuttavien syiden, kuten aivopesun ja epäloogisuuden, puuttumista.

• Nasse.

ja poisti itse.

Ilmeisesti joku hänen lähipiiristään vinkkasi.

• veikkaaja..
        Nasse. kirjoitti:

ja poisti itse.

Ilmeisesti joku hänen lähipiiristään vinkkasi.

sefun hyvänä "kaverina".

• e-tm:[...niin siihen oli tullut paljon hyviä vastauksia.]
      Tuohan tekee poiston entistä valitettavammaksi. Itse en ehtinyt nähdä yhtään tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa vastausta.

• sillä kertoihan avaus niin paljon avaajastaan ollen mitä mainiointa lääkettä hihhulouitumiseen ja muuhunkin kuupan himmenemiseen.

• ???

Muistui mieleeni tarina Marilyn Monroesta. Hän oli jossakin tilanteessa sanonut:

"Muista että osoittaessasi sormella jotakuta kolme sormea osoittaa itseäsi"

Taisit nähdä nuo kolme sormea ja poistit sen jolla osoitit.

• itselläsi taitaa
        Nas.se kirjoitti:

sillä kertoihan avaus niin paljon avaajastaan ollen mitä mainiointa lääkettä hihhulouitumiseen ja muuhunkin kuupan himmenemiseen.

kuupa olla himmeä (hkö), kun aina olet sorsimassa toisten kuuppia, vaikka itse et käsitä oikein todellista elämää!!?? Ja et ymmärrä näköjään, mistä sen elämän oikein löytää?

• Nas.se kirjoitti:

sillä kertoihan avaus niin paljon avaajastaan ollen mitä mainiointa lääkettä hihhulouitumiseen ja muuhunkin kuupan himmenemiseen.

Ettei itse vain poistanut. Aivan kuten taannoisessa ympärileikkaus keskustelussa teini aloitti itsesensuurin huomatessaan oman naurettavuutensa.

• mmm.

mikä ateistilta puuttuu. Semmoista vaan ei voi havaita, mikä puuttuu, vähän niin kuin jumalat.
        Semmoinen, jolla taas on tämä geeni, uskoo sitten siihen, mikä on ympäristön uskonto.
        Tuttumieskin olisi Saudi-Arabiassa tiukka muslimi.

• ??? kirjoitti:

Muistui mieleeni tarina Marilyn Monroesta. Hän oli jossakin tilanteessa sanonut:

"Muista että osoittaessasi sormella jotakuta kolme sormea osoittaa itseäsi"

Taisit nähdä nuo kolme sormea ja poistit sen jolla osoitit.

Jos sheriffi sanoisi, miksi hän sen poisti, se tietenkin hieman vähentäisi epäilyksiä, että minä olisin sen itse poistanut. Muutoin minun on hyvin vaikea esittää mitään pitäviä todisteita valheellista syytöstäsi vastaan. Mutta eipä sinullakaan ole mitään todisteita esitettävänä.

Se, että keskustelen tästä aiheesta ja tarvittaessa voisin yrittää toistaa mahdollisimman sanatarkasti tuon viestini, tuskin saa sinua vakuuttumaan.

• mmm. kirjoitti:

mikä ateistilta puuttuu. Semmoista vaan ei voi havaita, mikä puuttuu, vähän niin kuin jumalat.
        Semmoinen, jolla taas on tämä geeni, uskoo sitten siihen, mikä on ympäristön uskonto.
        Tuttumieskin olisi Saudi-Arabiassa tiukka muslimi.

Sinänsä muodollisesti kelvollinen selitys, että kyse on geenipuutoksesta. Vaatisi ehkä vielä tutkimuksellista näyttöä.

• mmm.
        tuttumies kirjoitti:

Sinänsä muodollisesti kelvollinen selitys, että kyse on geenipuutoksesta. Vaatisi ehkä vielä tutkimuksellista näyttöä.

siitä on jo tehty jonkin sorttista tutkimusta.
        Geeneissä sen täytyy kuitenkin olla, koska uskistuminen ei näytä olevan älyllinen prosessi, ts kukaan ei usko sen takia, että olisi argumentoinut itsensä uskoon, vaan uskoa lähinnä puolustellaan jälkikäteen järkeistämällä.
        Ateismi taa on tämän ilmiön pelkkä negaatio, ts ei sitä voi tutkia.
        Geeneistä ne löytyy kaikki muutkin luonteen ja käyttäytymisen piirteet, miksei siis tämä uskonnollisuuskin.

• sama jolle vastasit
        tuttumies kirjoitti:

Jos sheriffi sanoisi, miksi hän sen poisti, se tietenkin hieman vähentäisi epäilyksiä, että minä olisin sen itse poistanut. Muutoin minun on hyvin vaikea esittää mitään pitäviä todisteita valheellista syytöstäsi vastaan. Mutta eipä sinullakaan ole mitään todisteita esitettävänä.

Se, että keskustelen tästä aiheesta ja tarvittaessa voisin yrittää toistaa mahdollisimman sanatarkasti tuon viestini, tuskin saa sinua vakuuttumaan.

perustui sille että itse olit poistanut aloitteesi. Huomasin että vastaukset olivat samantyyppisiä joita täällä tapaa näkyä.
        Luulin että vastaukset tai jokin niistä saattoi keljuttaa sinua niin että itse poistit aloitteesi (koko ketjun).

Jos et itse poistanut aloitustasi peruun puheeni sillä haukuin väärää puuta.
        Pyydän anteeksi.

• sama jolle vastasit kirjoitti:

perustui sille että itse olit poistanut aloitteesi. Huomasin että vastaukset olivat samantyyppisiä joita täällä tapaa näkyä.
        Luulin että vastaukset tai jokin niistä saattoi keljuttaa sinua niin että itse poistit aloitteesi (koko ketjun).

Jos et itse poistanut aloitustasi peruun puheeni sillä haukuin väärää puuta.
        Pyydän anteeksi.

Anteeksipyyntösi on hyväksytty. Teki ihan rehdin vaikutuksen, vaikka oletkin "tuntematon mies" minulle. Tai nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6186
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      24
      3666
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2848
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2760
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1714
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    8. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1533
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1268
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1162
    Aihe