Miten teidän yhteisöissä suhtaudutaan yleisellä käytännön tasolla:
- onko avoliitto kuitenkin käytännön tapa aloittaa yhteiselämä?
- seuraatteko aktiivisesti viihdemaailman tapahtumia, ts seiska ja seura jne kuuluu vakiintuneeseen viikko-ohjelmaan?
- viikonloppuhumalat ja baari/ravintolariennot sopivissa väleissä kun se sopii aikatauluihin (eli jos ei satu olemaan sopivasti seurakunnan tilaisuuksia)
vai tulisiko uskon jotenkin näkyä jokapäiväisessä arjessa? Olisi vaan kiva tietää yhteisötasolla. Luonnollisesti jokainen yksilö tekee omat valintansa..
mites teillä
5
1121
Vastaukset 5
- Kepe5
ole elää susiparina. Kristitty menee avioliittoon ja aloittaa siiten seksielämän. Elokuvissa käynnin
päättää jokainen ite. Minä käyn puolisoni kanssa mielestäni hyviä kuvia katsomassa. Ravintola on oiva syömäpaikka, juottolasta en piittaa. En vii-
nastakaan, mutta viinilasi hyvän ruuan kanssa ok.
Erityisesti iloitsen seuroista, jumiksista, uskovien yhteydestä ja matkustelusta. Usko antaa kummasti avaruutta ajatteluun--ja maailman hädän lievittämiseen.- tiukkis vai väljis
Kiitos vastauksesta Kepe5. Miten muuten usko näkyy arjessa? luultavasti se on hyvin paljon muutakin kuin erilaisia kieltäytymisiä.. ??? (niinkuin kuvasitkin, siis iloitset seurakunnan tapahtumista ja yhteydestä.)
- Larssi.
Avioliitto pidetään kunniassa. Avoliitto ei ole hyvä asia, eikä avioliiton ulkopuolinen seksi.
- Tiehöylä
eräs Jumalan lahja moninaisten lahjojen joukossa ihmiselle jota voi harkitusti harjoittaa myös avioliiton ulkopuolella, kunhan ehkäisystä ja mahdollisista muista seurauksista huolehditaan.
Apostolimme Pavali sanoi aikoinaan "parempi kuitenkin naida kuin palaa". Luonnon vastainen väkinäinen kieltäytyminen saattaa aiheuttaa vakavia ja vaikeasti korjaantuvia mielenterveysongelmia.
Avoiliito on taas kahden ihmisen Jumälan kasvojen edessä tekemä sopimus jonka arvoa ei pidä vähätellä. - sieltä seuroista
että miksi? BUAAAHHHAAAAH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751749- 241226
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341122Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77642
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36484
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 17417
- 82398