Luulotauti/paniikkihäiriö

hulluperhe

Hei!
Olen 6 vuotiaasta ollut luulotautinen nyt olen jo 16. Luulotautini on kuitenkin helpottunut vuosien myötä, mutta nyt kuvaan on astunut paniikkihäiriö. Tai oikeastaan onko paniikkihäiriöllä ja luulotautisuudella kovin suurtakaan eroa? Pienempänä luulin jatkuvasti sairastavani jotain tautia tai että minulla on jokin vakava sairaus, kuolen enkä näe äitiäni/isääni enää koskaan. Tuollaiset pelot liittyvät yleensäkkin varhaislapsuuteen, mutta minä olin siis varma sairaudesta. Ensimmäinen pelkoni oli umpisuolen tulehdus. Muistan selekeästi sen kestäneen vaikka kuinka kauan ja äitinikin hermostui minuun, kun valitin jatkuvasta mahakivusta. Seuraavaksi tuli ongelmaksi vessassakäyminen. Olin kuullut ns. "pissalukosta", joka tulee kun pidättää liian kauan. sitä jatkui taas kauan. Sen jälkeen on ollut aivosyöpä, imusolmukesyöpä jne.. kaikenlaisia pelkoja. Asiahan oli mielessä aamulla ensimmäiseki ja illalla viimeiseksi. Pelkoni ovat tulleet suurimmiksi osin jonkun tutun kuolemasta tai kamalasta televisio-ohjelmasta. Kuitenkin aina jostain ahdistavasta asiasta olen sen huomannut tulevan.
Kuudennenluokan kesälomalla sairastuin paniikkihäiriöön tai ainaki luulen sairastuneeni. Uuden koulun aloittaminen tuntui ahdistavalta ja olin muutenkin epävarma itsestäni. Asiat perheenkään taholta eivät olleet kovinkaan kunnossa.
Häiriööni kuuluvat: kuoleman pelko, sydämen tykytys, huimaus, hikoileminen, puutuminen, "epäaito" tunne. Näitä kohtauksia syntyy stressitilanteissa, tilanteissa joissa tunnen itseni riittämättömäksi.
Mutta outoa on se, että esimekiksi : Jokin ahdistava kamala tilanne on kestänyt viikkoja olen pysynyt vahvana sen aikana. Mutta silloin kun se on loppunut ja asiat ovat kunnossa alan saamaan kohtauksia. Käsittelenkö siis asian myöhemmin kokonaisuudessaan?

Olen kertonut äidilleni ongelmastani, mutta hän ei ota sitä vakavasti, koska sanoo minun olevn luulotautinen ja lopettaa turhat hömpötykset.

Olen taipuvainen mielenterveysongelmiin, sillä äitini on maanis-depressiivinen, alkoholisti, ja erittäin vakavasti masentunut. Johtuen siitä, että hänen oma äitinsä tappoi itsensä mitä karmeimmalla tavalla, äitini läsnäollessa. Siis minun on täysin ymmärrettävä äitiäni,mikä on äärimmäisen vaikeaa, enkä voi käyttäytyä kuin normaali teini yleensä.

Isäni on on myös masentunut ja työkyvytön sen vuoksi.

Siskoni on myös hieman "hullu", traumaattisen tapaturman vuoksi.

Veljeni käyttää huumeita.

Ainut järkevä ihminen on toinen siskoni, joka on osannut säilyttää järkensä tämän kaiken sekasorron keskellä. Tai sitten hän vain esittää, jota suuresti epäilen.

Noh tähän kaikkeen olen melko tottunut ja itse yritän pitää järjen mahdollisimman hyvin päässä, etten sekottaisi elämääni ja tekisi siitä yhtä helvettiä.
Tekstissäni ei ole kylläkään mitään selkoa, mutta sainpahan asiani ulos.

69

13693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

      mielenterv.toimistoon, enkä sinuna kuuntelisi äitiä tässä asiassa jos kerran on itsekin sairas. olet vielä nuori ja elämä edessä, sieltä sat varmasti apua. Voimia sulle

      • .....

        edelliseen puhujaan, tiedän kokemuksesta että mielenterveys ongelmaisen kanssa eläminen ei ole helppoa, varmaan aika helposti jää jotain traumoja vaikeista tilanteista.


      • RAKKAUSJEESUS

        MENE MIHINKÄÄN MIELENTERVEYSTOIMISTOON MISSÄ ON MEDITAATIOITA HARRASTAVIA
        JOOGEJA SAIRAANHOITAJIA JOTKA ON VAAN TAVALLISIA IHMISIÄ
        VAAN HAET APUA JEESUKSELTA ELI JUMALALTA SUORAAN JA PARANET OIKEESTI
        ETKÄ SAA HULLUNPAPEREITA .
        HULLUNKIJOILLA ON SITTEN LOPPUELÄMÄNSÄ JA NE KEKSII IHAN MITÄ NIMITYKSIÄ TAHANSA
        SINUN VAIVOILLESI JA KOHTA OLET KURJEMMASSA KUNNOSSA KUIN KOSKAAN ENNEN !
        EI IKINÄ SIIHEN HELVETTIIN KUN SIELTÄ PÄÄSEE POIS JEESUKSEN KANSSA!!
        MEE JOHONKIN HELLUNTAISEURAKUNTAAN SAAMAAN JUMALAN RAKKAUTTA OSAKSESI
        JA RAUHAA SEKÄ RUKOUS PUOLESTASI AMEN . OLET KALLIS JA ARVOKAS
        IHMINEN JEESUKSELLE JOKA KUOLI PUOLESTASI ETTÄ VOIT SAADA SYNNIT ANTEEKSI
        JA ELÄÄ ILOISENA JA VAPAANA MAAN PÄÄLLÄ JA PÄÄSTÄ TAIVAASEEN .
        LUE SUN RAAMATTUASI MM. JOHANNEKSEN EVANKELIUMIA JUMALAN RAKKAUDESTA
        JA KOSKA JUMALA ON SINUT LUONUT HÄN TUNTEE SINUT .
        KAIKKI SYNTI JA PAHUUS VAHINGOITTAA IHMISEN SIELUA SIELLÄ ON HAAVOJA VOITA EI
        KUKAAN MUU KUIN JEESUS VOI PARANTAA , SE ON IHMISELLE MAHDOTONTA .
        OLE LUJA JA ROHKEA ,JEESUS OTTAA SYLIIN JA EI KOSKAA AJA POIS .
        USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN NIIN SINÄ PELASTUT NIIN KUIN MYÖS SINUN
        PERHEKUNTASI . JEESUS KRISTUS ON SAMA EILEN TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI .
        JEESUS SANOO SANASSAAN 365 KERTAA ; ÄLÄ PELKÄÄ MINÄ SE OLEN .
        RUKOILE JEESUSTA !! MEE EHTOOLLISELLE . SIUNAUSTA ELÄMÄÄSI !!
        JEESUS ON AINA ELÄMÄN PUOLELLA . JEESUS ON ITSE ELÄMÄ . AVAA SYDÄMESI JEESUKSELLE
        EI JEESUS SUN AIVOJA TAI HYVIÄ TEKOJASI TARVITSE VAAN SUN KOKO SYDÄMESI RAKASTAAKSEEN
        SINUA .AMEN .


      • 9+18
        RAKKAUSJEESUS kirjoitti:

        MENE MIHINKÄÄN MIELENTERVEYSTOIMISTOON MISSÄ ON MEDITAATIOITA HARRASTAVIA
        JOOGEJA SAIRAANHOITAJIA JOTKA ON VAAN TAVALLISIA IHMISIÄ
        VAAN HAET APUA JEESUKSELTA ELI JUMALALTA SUORAAN JA PARANET OIKEESTI
        ETKÄ SAA HULLUNPAPEREITA .
        HULLUNKIJOILLA ON SITTEN LOPPUELÄMÄNSÄ JA NE KEKSII IHAN MITÄ NIMITYKSIÄ TAHANSA
        SINUN VAIVOILLESI JA KOHTA OLET KURJEMMASSA KUNNOSSA KUIN KOSKAAN ENNEN !
        EI IKINÄ SIIHEN HELVETTIIN KUN SIELTÄ PÄÄSEE POIS JEESUKSEN KANSSA!!
        MEE JOHONKIN HELLUNTAISEURAKUNTAAN SAAMAAN JUMALAN RAKKAUTTA OSAKSESI
        JA RAUHAA SEKÄ RUKOUS PUOLESTASI AMEN . OLET KALLIS JA ARVOKAS
        IHMINEN JEESUKSELLE JOKA KUOLI PUOLESTASI ETTÄ VOIT SAADA SYNNIT ANTEEKSI
        JA ELÄÄ ILOISENA JA VAPAANA MAAN PÄÄLLÄ JA PÄÄSTÄ TAIVAASEEN .
        LUE SUN RAAMATTUASI MM. JOHANNEKSEN EVANKELIUMIA JUMALAN RAKKAUDESTA
        JA KOSKA JUMALA ON SINUT LUONUT HÄN TUNTEE SINUT .
        KAIKKI SYNTI JA PAHUUS VAHINGOITTAA IHMISEN SIELUA SIELLÄ ON HAAVOJA VOITA EI
        KUKAAN MUU KUIN JEESUS VOI PARANTAA , SE ON IHMISELLE MAHDOTONTA .
        OLE LUJA JA ROHKEA ,JEESUS OTTAA SYLIIN JA EI KOSKAA AJA POIS .
        USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN NIIN SINÄ PELASTUT NIIN KUIN MYÖS SINUN
        PERHEKUNTASI . JEESUS KRISTUS ON SAMA EILEN TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI .
        JEESUS SANOO SANASSAAN 365 KERTAA ; ÄLÄ PELKÄÄ MINÄ SE OLEN .
        RUKOILE JEESUSTA !! MEE EHTOOLLISELLE . SIUNAUSTA ELÄMÄÄSI !!
        JEESUS ON AINA ELÄMÄN PUOLELLA . JEESUS ON ITSE ELÄMÄ . AVAA SYDÄMESI JEESUKSELLE
        EI JEESUS SUN AIVOJA TAI HYVIÄ TEKOJASI TARVITSE VAAN SUN KOKO SYDÄMESI RAKASTAAKSEEN
        SINUA .AMEN .

        Miten kehtaat pilkata tätä henkilöä? Hänen elämänsä on jo nyt yhtä helvettiä ja sinä pilkkaat häntä jeesuksella? Aika mautonta


    • yepyep

      vaikka omalääkärille, joka varmaan ohjaa tarvittaessa eteenpäin. Älä kerro äidille
      senverran rehellisyysrajoitteinen voit olla.

    • th----

      kuulosti tosi tutulta ;D
      toi luulotautisuus on kyl ehdottomasti osa paniikkihäiriötä. mullaki on ollu mukamas vaikka mitä tauteja, nyt viimoseks epäilin keliakiaa mut testi osotti et negatiivine seki :D
      no nyt sit eksyin tänne ku siskol on myös paniikkihäiriö ni ajattelin et miksei sit minullaki.. tää tauti saa sit luvan kelvata.
      ainaki diagnoosi sopii ku nyrkki silmää.

      • JEESUS ON ELÄMÄ

        JA JEESUS VAPAUTTAA PELOISTA .


    • kloi

      Oi herrajumala.. Kuullostaa liianki tutulta. Olen "sairastanut" lukuisia tauteja, samoin vauvani ja mieheni. Tämä homma alkaa pian karata hanskoista. Ahdistuneisuutta on vaikka muille jakaa. Öisin valvon puolet, koska murehdin asioita joita ei välttämättä edes ole.. Mutta: en uskalla hakea apua. Mistä aloitan?? Äitini eilen kysyi onkohan minulla paniikkihäiriö, on kai huomannut käyttäytymiseni.. En voinut myöntää että itsekkin olen samaa ajatellut, vaan sanoin jyrkästi EI! Tästä alkaa tulla pikkuhiljaa yhä suurempi ongelma perheessämme.

      • sevain

        paniikkihäiriö mulla on todettu. meni vuosi ennen kuin hain apua ku oli niin ahistavaa ja tuntui että menee pahemmaksi tämä olo :/ no siitä luulotautisuudesta, joo mulla on sellanen tukehtumisfobia. en uskalla nykyään enää syödäkkään yksin, joko pelkään tukehtuvani ruokaan tai sitten voin saada jonkun allergiareaktion ja tulehtua. tämä luulotauti on saanu ihan yliotteen minun elämässä ja tuntuu ettei mikään auta :(


      • sevain
        sevain kirjoitti:

        paniikkihäiriö mulla on todettu. meni vuosi ennen kuin hain apua ku oli niin ahistavaa ja tuntui että menee pahemmaksi tämä olo :/ no siitä luulotautisuudesta, joo mulla on sellanen tukehtumisfobia. en uskalla nykyään enää syödäkkään yksin, joko pelkään tukehtuvani ruokaan tai sitten voin saada jonkun allergiareaktion ja tulehtua. tämä luulotauti on saanu ihan yliotteen minun elämässä ja tuntuu ettei mikään auta :(

        siis pelkään että kurkku turpoaa. tuli pikku kirjotusvirhe!


      • kammotus
        sevain kirjoitti:

        paniikkihäiriö mulla on todettu. meni vuosi ennen kuin hain apua ku oli niin ahistavaa ja tuntui että menee pahemmaksi tämä olo :/ no siitä luulotautisuudesta, joo mulla on sellanen tukehtumisfobia. en uskalla nykyään enää syödäkkään yksin, joko pelkään tukehtuvani ruokaan tai sitten voin saada jonkun allergiareaktion ja tulehtua. tämä luulotauti on saanu ihan yliotteen minun elämässä ja tuntuu ettei mikään auta :(

        niin miekin,olen pelännyt sairastavani hiv,iä,tippuria vaikka noihin tauteihin ei ole mitään aihetta.nykyään pelkään eturauhas syöpää,kun luin taannoin lääkärin palstalta oireista (olen 39v.mies)ja sitten ne muut luulot onko ovet kiinni lähtiessäni töihin,vesihanat sähköliesi,telkku... menee aina puoli tuntia kytätessä niitä,no eipä muuta voimia teille nuille.


      • mylvijä
        kammotus kirjoitti:

        niin miekin,olen pelännyt sairastavani hiv,iä,tippuria vaikka noihin tauteihin ei ole mitään aihetta.nykyään pelkään eturauhas syöpää,kun luin taannoin lääkärin palstalta oireista (olen 39v.mies)ja sitten ne muut luulot onko ovet kiinni lähtiessäni töihin,vesihanat sähköliesi,telkku... menee aina puoli tuntia kytätessä niitä,no eipä muuta voimia teille nuille.

        on niin helpottavaa lukea toisten samoja ajatuksia kuin itsellä=)
        itsellä ens vkolla miekkarille aika tämän käsistä karkaavan luulotaudin kanssa.
        paniikkihäiriä todettu ekan lapsen syntýmän jälk -00.
        tämä on kamalaa, ahdistavaa....
        entä jos mulla onkin syöpä, ei helvetti......
        AHDISTAA!!!!


      • Aniar
        mylvijä kirjoitti:

        on niin helpottavaa lukea toisten samoja ajatuksia kuin itsellä=)
        itsellä ens vkolla miekkarille aika tämän käsistä karkaavan luulotaudin kanssa.
        paniikkihäiriä todettu ekan lapsen syntýmän jälk -00.
        tämä on kamalaa, ahdistavaa....
        entä jos mulla onkin syöpä, ei helvetti......
        AHDISTAA!!!!

        On siis muitakin kuin minä :D:D:D
        Kärsin tällä hetkellä todella pahasta ahdsituneisuudesta ja paniikkihäiriöistä sekä valtavasta luulotautisuudesta. Tällä hetkellä minulla on aivohalvuas. (Oireet: Silmien valoherkkyys, paha olo, niskakipu, nielemisvaikeudet)
        Kyse ei ole kohdallani mistään pikkuongelmasta..juuri loppui kahen viikon sairasloma ja joudun huomenna hakemaan lisää kun en paniikilta ja ahdistukselta pysty työntekoon.
        sitä haluaisin udella että kuinka pahoja fyysisiä oireita teillä on??


      • pelokaspoika16

        Itsellänikin on luulotautia ja paniikkihäiriö.
        Tuttu juttu, mutta itselläni tuntuu että tämä jatkuva stressaaminen ja panikoiminen sekä ahdistuminen saa minut vain väsymään, joten omasta mielestä olen kokoajan erittäin väsynyt ja nukahdan aina alle 10minuutissa.
        Itselläni olen nyt jo pari viikkoa epäillyt imusolmukesyöpää ja hiviä :S vain yhden turvonneen imusolmukkeen takia kaulalla ja turvonneiden nielurisojen takia.. Välillä kun olo tuntuu helpommalta nauran itsekin ajatuksilleni mutta taas välillä olo on niin hirveä että itkettää ja välillä olen jopa ajatellut että miksi edes elän jos aion koko elämäni ajan vain kuvitella itselleni tauteja/niiden oireita enkä nauttia elämästäni.
        Itse aion hankkiutua hoitoon, mutta en tiedä jäisikö taudit silti mieleeni koska en ole käynyt hiv-testissä enkä ultraamassa pattiani, äidilläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja keliaki niin tietenkin pelkään myös niitä. :S


      • AMEN .

        RUKOILLA ; RAKAS JEESUS ,ANNA ANTEEKSI SYNTINI ,
        VAPAUTA PAHASTA ,ANNA SINUN RAUHASI JA JOHDATA SEURAKUNTAAN
        SEKÄ PARANNA LAPSENI JA VAPAUTA SUKUKIROUKSISTA VAUVA JA MINUT
        SEKÄ ANNA PELASTUS AMEN JEESUKSEN NIMESSÄ AMEN .
        JEESUS ANNA MINUN TÄYTTYÄ SINUN PYHÄLLÄ HENGELLÄSI
        ETTÄ VOIN SAADA VOIMAN ELÄÄ PYHÄÄ ELÄMÄÄ JA VAPAUTUA SYNNIN KAHLEISTA
        SEKÄ PELOISTANI .


      • ANTEEKSIANTO
        mylvijä kirjoitti:

        on niin helpottavaa lukea toisten samoja ajatuksia kuin itsellä=)
        itsellä ens vkolla miekkarille aika tämän käsistä karkaavan luulotaudin kanssa.
        paniikkihäiriä todettu ekan lapsen syntýmän jälk -00.
        tämä on kamalaa, ahdistavaa....
        entä jos mulla onkin syöpä, ei helvetti......
        AHDISTAA!!!!

        NE ON . RAAMATUSSA PUHUTAAN PALJON LEVIATANIN HENGISTÄ JA
        LUULEVAISUUDEN HENGESTÄ . MUSTASUKKAISUUS ON SITÄ KANSSA MUTTA
        YLEENSÄ KAIKKI PETTÄÄ TOISIAAN ENNEN JEESUSTA ,VAIN JEESUS VOI
        VAPAUTTAA PAHOISTA HIMOISTA IHMISEN MIELEN JA RUUMIIN .
        JOYCE MAYERILLÄ ON KIRJA KRISTILLINEN KIRJAKAUPPA KUIN
        MIELEN TAISTELUKENTTÄ JA RAAMATTU TAAS SANOO ETTÄ AJATUKSET KUULIAISINA
        JEESUKSEN SANOILLE ELI SIKSI MONILLA ON SEINILLÄ RAAMATUN PAIKKOJA .
        NIITÄ VOI LIIMATA VAIKKA VESSAN SEINILLE ETTEI EKSY .
        PELOT LÄHTEE RAAMATULLA JA MENEMÄLLÄ RAAMATTUPIIREIHIN TAI KOKOUKSIIN
        VALLANKIN HERÄTYS KOKOUKSIIN .RISTILLE VAAN KOKO IHMINEN JEESUKSEN LUOKSE.
        KYLLÄ JEESUS SUT TUNTEE JA SYNTISI TUNNE SINÄKIN JA VAPAUDU .


      • ILOINEN MIELI
        pelokaspoika16 kirjoitti:

        Itsellänikin on luulotautia ja paniikkihäiriö.
        Tuttu juttu, mutta itselläni tuntuu että tämä jatkuva stressaaminen ja panikoiminen sekä ahdistuminen saa minut vain väsymään, joten omasta mielestä olen kokoajan erittäin väsynyt ja nukahdan aina alle 10minuutissa.
        Itselläni olen nyt jo pari viikkoa epäillyt imusolmukesyöpää ja hiviä :S vain yhden turvonneen imusolmukkeen takia kaulalla ja turvonneiden nielurisojen takia.. Välillä kun olo tuntuu helpommalta nauran itsekin ajatuksilleni mutta taas välillä olo on niin hirveä että itkettää ja välillä olen jopa ajatellut että miksi edes elän jos aion koko elämäni ajan vain kuvitella itselleni tauteja/niiden oireita enkä nauttia elämästäni.
        Itse aion hankkiutua hoitoon, mutta en tiedä jäisikö taudit silti mieleeni koska en ole käynyt hiv-testissä enkä ultraamassa pattiani, äidilläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja keliaki niin tietenkin pelkään myös niitä. :S

        PUHUA TERVEYTTÄ SANOILLASI ITSELLESI ! JEESUKSEN NIMESSÄ OLEN TERVE AMEN .
        MEE VAIKKA TURKUUN MARTIN KIRKKOON TIISTAISIN ON PARANTUMISKOKOUKSET
        JA KALLION KIRKOSSA SAMOIN JALOVAARAN KOKOUKSISSA PARANEE SAIRAAT
        MEILLE ON ANNETTU RUKOUS JA JEESUS KUULEE KUN RUKOILET HÄNTÄ APUUN .


      • Pitääkeksiänimimerkk
        ANTEEKSIANTO kirjoitti:

        NE ON . RAAMATUSSA PUHUTAAN PALJON LEVIATANIN HENGISTÄ JA
        LUULEVAISUUDEN HENGESTÄ . MUSTASUKKAISUUS ON SITÄ KANSSA MUTTA
        YLEENSÄ KAIKKI PETTÄÄ TOISIAAN ENNEN JEESUSTA ,VAIN JEESUS VOI
        VAPAUTTAA PAHOISTA HIMOISTA IHMISEN MIELEN JA RUUMIIN .
        JOYCE MAYERILLÄ ON KIRJA KRISTILLINEN KIRJAKAUPPA KUIN
        MIELEN TAISTELUKENTTÄ JA RAAMATTU TAAS SANOO ETTÄ AJATUKSET KUULIAISINA
        JEESUKSEN SANOILLE ELI SIKSI MONILLA ON SEINILLÄ RAAMATUN PAIKKOJA .
        NIITÄ VOI LIIMATA VAIKKA VESSAN SEINILLE ETTEI EKSY .
        PELOT LÄHTEE RAAMATULLA JA MENEMÄLLÄ RAAMATTUPIIREIHIN TAI KOKOUKSIIN
        VALLANKIN HERÄTYS KOKOUKSIIN .RISTILLE VAAN KOKO IHMINEN JEESUKSEN LUOKSE.
        KYLLÄ JEESUS SUT TUNTEE JA SYNTISI TUNNE SINÄKIN JA VAPAUDU .

        Luuletko olevas parempi kun kirjotat isolla? Jeesuksen lupa? Taitaa olla heikkouden merkki, kun pitää jotain suu vaahdossa todistella.


      • Heidukigoi
        pelokaspoika16 kirjoitti:

        Itsellänikin on luulotautia ja paniikkihäiriö.
        Tuttu juttu, mutta itselläni tuntuu että tämä jatkuva stressaaminen ja panikoiminen sekä ahdistuminen saa minut vain väsymään, joten omasta mielestä olen kokoajan erittäin väsynyt ja nukahdan aina alle 10minuutissa.
        Itselläni olen nyt jo pari viikkoa epäillyt imusolmukesyöpää ja hiviä :S vain yhden turvonneen imusolmukkeen takia kaulalla ja turvonneiden nielurisojen takia.. Välillä kun olo tuntuu helpommalta nauran itsekin ajatuksilleni mutta taas välillä olo on niin hirveä että itkettää ja välillä olen jopa ajatellut että miksi edes elän jos aion koko elämäni ajan vain kuvitella itselleni tauteja/niiden oireita enkä nauttia elämästäni.
        Itse aion hankkiutua hoitoon, mutta en tiedä jäisikö taudit silti mieleeni koska en ole käynyt hiv-testissä enkä ultraamassa pattiani, äidilläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja keliaki niin tietenkin pelkään myös niitä. :S

        Miten voikaan löytää itsensä näist kirjotuksista:-D minulla myös ollut imusolmukesyöpä, diabetes, aivokalvontulehdus, psoriasis, sokeuskin tulossa, sun muita. Tällä hetkellä on aivoverenvuoto koska kuului pieni napsahdus päästä..:-) paniikkihäiriö osaa kyllä myrkyttää mielen, tiedän että minulla on paniikkihäiriö mutta silti löydän itseni kerta toisen jälkeen netistä lisätietoja sairauksiini. Tsemppiä kaikille tän paskasairauden kanssa, ei meistä ketään tähän kuole eikä muutu hulluksi:-)


      • bahiz
        ILOINEN MIELI kirjoitti:

        PUHUA TERVEYTTÄ SANOILLASI ITSELLESI ! JEESUKSEN NIMESSÄ OLEN TERVE AMEN .
        MEE VAIKKA TURKUUN MARTIN KIRKKOON TIISTAISIN ON PARANTUMISKOKOUKSET
        JA KALLION KIRKOSSA SAMOIN JALOVAARAN KOKOUKSISSA PARANEE SAIRAAT
        MEILLE ON ANNETTU RUKOUS JA JEESUS KUULEE KUN RUKOILET HÄNTÄ APUUN .

        Nyt perkele!


    • sanzarello

      Mulla on kanssa ihan samaa meininkiä, siis ton luulosairauden vuoksi. Kyllä psyykkisiä ogelmiakin on ollut vaikka muille jakaa, mutta rohkaisuksi voin sanoa, että kaikesta on selvitty!!
      Nyt odotan tuloksia, että josko mulla olisi diabetes. Nolottaa jo etukäteen vastata puhelimeen, ku siellä lekuri sanoo mun olevan terve kuin pukki..huokaus.
      Olen ollu luovuttamassa munasoluja n.4v sitten, jonka jälkeen alkoi puolen vuoden viiveellä kaikenlaista kremppaa. Ite olen vakuuttunu siitä, että kaikki oireeni johtui keinotekoisesti pysäytetystä hormonitoiminnastani (kuuluu toimenpiteeseen). En vaan tajunnu kertoa lekurille, että olin luovuttamassa niitä!
      Kovan ahdistelun jälkeen lääkäri sitten sanoi "Kuule pitäiskö mun määrätä sulle jotain rauhottavia!?".
      Oireeni siihen mennessä: lihoin (atleettinen vartaloni muuttui pullamössöksi), kärsin unettomuudesta, mielialojen vaihteluista, mustelmista raajoissani (ei mitään hajua mistä tuli), muistiongelmista (en pystyny laskemaan kaupassa ostoksien summaa yhteen, kun en muistanu ekaa summaa, johon piti lisätä -lähdin kaupasta ilman ostoksia), pahasta voimattomuudesta (en jaksanu kävellä pysäkiltä kotiin =100m...sitä ennen juoksin 10km helposti juoksumatolla), yöhikoilusta jne..Mahtoiko tulla kaikki-huh!
      Seuraavan puolen vuoden jälkeen:laihduin, ripuloin, vapisin, hikoilin ympäri vuorokauden ja olin ylistressaantunut- ilman syytä.
      Mutta luulotautia se oli lääkärin mielestä ja aloin itekin uskoon sitä. Sain masennuslääkkeet ja popsin niitä. Pentele.
      Olen ite ottanut selvää netistä, miten hormonihommat toimii ja mihin vaikuttaa. Nyt ihan tosissaan luulen, että kaikki noi säädöt mun hormonitoiminnassa on saanut mulla aikaan diabeteksen. Ku sielläkin hormonit vaikuttaa.
      Sitten pelkään ms-tautia ja osteoporoosia; mielestäni ihan syystä, sillä sen nyt kaikki tietää, et kalsium vaikuttaa ainakin osteoporoosiin. Verikokeissa kalsiumarvoni olivat koholla, mutta lääkäri oli silloin muhun niin kypsä, et ei sitä kiinnostanu tippaakaan...
      Jos kerran kaikki ihmisen kehossa on tarkkaan säädeltyä, niin mitähän kaikkee mulle vielä iskee?

      Näitä täällä mietin ja aina googlettamalla saan itteni huolesta sairaaksi, etenkin kun on jotain ollu männävuosina, joista VOISI tulla jotain pysyvää...hyi perä.

      • ANTAA ANTEEX

        NYT MEETTE POLVILLEEN JA TUNNUSTATTE JEESUS : ANNA SYNTINI ANTEEKSI
        JA VAPAUTA PAHASTA ,KIITOS KUN KUOLIT PUOLESTANI RISTILLÄ JA NOUSIT
        KUOLLEISTA . TEE MINUT TERVEEKSI AMEN JEESUKSEN NIMESSÄ AMEN .
        ( SYNTI KAIHERTAA KUIN MATO OMAATUNTOA ,LAKKAA SYNNISTÄ )
        USKO SAANEESI SYNTISI ANTEEKSI AMEN .
        ÄLÄ TUIJOTA ITSEÄSI JA OMIA TEKOJASI VAAN ALA TUIJOTTAA JEESUSTA JA
        MITÄ JEESUS TEKI PUOLESTASI SEKÄ KUINKA PALJON HÄN RAKASTAA SUA .
        VAPAHTAJA .
        MATKUSTA ISRAELIIN GOLGATALLE JA PUUTARHAHAUDALLE NIIN NÄET PALJONKO
        JUMALA SUA RAKASTAA !!!
        YOU TUBESTA NÄET JEESUS JUTTUJA JA BENNY HINN YMS. WORSHIP DANCE


    • grauu

      En olis uskonut, että muillakin on samoja tunteita ja juttuja, kun mulla. Mullakin on ollut "aivokasvainta", "sydäninfarktia", "kurkkusyöpää" ja kaikkea sellaista. Tuntuu hyvältä kirjoittaa tunteistaan tänne. Olen vasta 14 vuotias, enkä ole kärsinyt sairaudesta kuin vasta muutaman kuukauden, jos sitäkään. Koko ajan silti pelottaa ja on ahdistunut. Olen puhunut "sairauksista" äidilleni, mutta hän sanoo, ettei mulla ole muuta kun vilkas mielikuvitus. Sitten löysin tämän ja ajattelin, että ehkä mulla tosiaan on luulotauti. Koen silti kaiken ihan oikeasti, kuten rintakivun (tosin minun iässäni se johtuu rintojen kasvamisesta ja tiedän sen, silti pelkään), päänsäryn, huimauksen ja sellaiset kaikki koen oikeasti. Pelkään kuolemaa ihan hirvittävästi ja siksi olen koko ajan peloissani ja ahdistunut. Tiedän, että minulla on luulotauti, mutta silti pelkään niitä sairauksia, jotka johtavat kuolemaan. Olen ollut erittäin stressaantunut, koska minun hyvää ystävääni kiusataan koulussa ja sitä kautta en ole suosittu. Ennen se ei haitannut minua, mutta nyt stressaan siitä ihan kauheesti. Olen myös saanut paniikkikohtauksia, joissa olo on sanoinkuvaamattoman outo. Koetta tehdessäni se ilmeni varsinkin. (en ollut lukenut ja pelkäsin huonoa numeroa) Muuten elämäni on tosi hyvin: minulla on rakastava perhe, vanhemmat yhdessä ja ihanat sisarukset. Minulla on myös ystäviä, joille voin puhua. Koulukin menee suurimmaksi osaksi hyvin. Aion siis puhua asiasta äidilleni ja toivon, että pääsen eroon tästä iljettävästä sairaudesta! Tahdon elää elämäni täysillä, enkä anna pelon hallita elämääni!

    • luulotautinen

      Mulla on ihan samoja ongelmia nyt. ja pelkään että mulla on aivokasvain. ja sitten kaikki sanoo ettei ole että se olis näkyny verikokeissa kun kävin lääkärissäkin ongelmastani. mutta veri arvot olivat hyvät. en tiedä millä tästä pääsisi yli. kauheata tuskaa. mulla tulee sellasia oireita kun: sydämmestä otta,huimaus,huono olo,vapina,välillä päänsärkyä ja kaikkea muutakin. oletteko te käyneet lääkärissä ikinä tosta asiasta ?

      • sekopää

        mulla on kans ollut varmaan 20 eri syöpää vuorotellen ja aina kun jostai niistä pääsen selville päässäni niin uutta puskee mieleen, tämmönen vie pirusti voimia ja pilaa kyllä elämän ihan täysin kun kokoajan kummittelee joku asia mielessä. verikokeessa mäkin olen käynyt ja arvot olivat hyvät mutta silti jotenki epäilyttää. mut mukavaa ku on muitaki samas venees :)


      • Auttakaa!!!!
        sekopää kirjoitti:

        mulla on kans ollut varmaan 20 eri syöpää vuorotellen ja aina kun jostai niistä pääsen selville päässäni niin uutta puskee mieleen, tämmönen vie pirusti voimia ja pilaa kyllä elämän ihan täysin kun kokoajan kummittelee joku asia mielessä. verikokeessa mäkin olen käynyt ja arvot olivat hyvät mutta silti jotenki epäilyttää. mut mukavaa ku on muitaki samas venees :)

        Itselläni on koko ajan pelko että saan sydänlihastulehduksen. Salilla vaikea käydä kun ei uskalla vetää täysillä. sydän tykyttää nukkumaan mennessä.varmaan vaan stressiä... Helpottaa lukea että on kohtalotovereita :) myös paniikkikohtauksen olen saanut vuosi sitten. ja muutaman pienemmän paniikin. eka oli karmaiseva kokemus... naama rupesi puutumaan ja hirveä vapina sekä hikoilu. Onko kukaan selviytynyt tästä helvetistä???


      • riioraa
        Auttakaa!!!! kirjoitti:

        Itselläni on koko ajan pelko että saan sydänlihastulehduksen. Salilla vaikea käydä kun ei uskalla vetää täysillä. sydän tykyttää nukkumaan mennessä.varmaan vaan stressiä... Helpottaa lukea että on kohtalotovereita :) myös paniikkikohtauksen olen saanut vuosi sitten. ja muutaman pienemmän paniikin. eka oli karmaiseva kokemus... naama rupesi puutumaan ja hirveä vapina sekä hikoilu. Onko kukaan selviytynyt tästä helvetistä???

        Olen lähes koko elämäni pelännyt jotain sairautta epänormaalin paljon. Ensin pelkäsin ties kuinka kauan tulevani sokeaksi, myöhemmin elämää hallitsi kuusi vuotta yhteen menoon koko ajan kasvava pelko syövästä. Olin oikeastaan ihan varma, että minulla on syöpä ja odotin vain kuolemaa, ajattelin lukioon hakemisenkin olevan turhaa kun kuolisin kuitenkin kohta.

        En ole vieläkään ihan täysin päässyt eroon itseni diagnoimisesta ja sairauksien pelosta, mutta pahin on kyllä jo takana eivätkä nämä ajatukset ota enää valtaa elämästäni. Yli pääseminen vaati kuitenkin ihan todellisen melko vakavan sairastumisen läpikäymisen, ja siinä yhteydessä selvisi, ettei minulla ole syöpää tai muutakaan kuolemaan johtavaa tautia, ei mitään mistä en paranisi. Siitä lähti nousu. Fyysiset oireet, kivut ja pahoinvointi hävisivät ihan kokonaan sinä päivänä kun kuulin ettei minulla ole syöpää.

        Tämänkin jälkeen minulla on ollut diabetes, aivohalvaus, aivokasvain, aivoverenvuoto, silmäsairauksia, skitsofrenia, MS-tauti ja vaikka mitä, mutta näiden pelko ei ole noussut koko elämää hallitsevaksi. Olen kuitenkin saanut varmuutta siihen, mitä tehdä kun olo tulee liian vaikeaksi - hakea apua. Helpottaa omaa oloa käymällä lääkärissä ja keskustelemalla omista "sairauksista" ja niiden oireista lääkärin kanssa. Kaikillehan tämäkään ei tietysti auta, mutta ajatusten hautominen oman pään sisällä ilman ulkopuolisen näkemystä antaa vain tilaa ja varmuutta omille kuvitelmille. Jos lääkäri pystyy diagnosoimaan paniikkihäiriön, masennuksen tms, oma olo voi selkeytyä ja mahdollinen lääkitys helpottaa oireita.


      • tirkka
        riioraa kirjoitti:

        Olen lähes koko elämäni pelännyt jotain sairautta epänormaalin paljon. Ensin pelkäsin ties kuinka kauan tulevani sokeaksi, myöhemmin elämää hallitsi kuusi vuotta yhteen menoon koko ajan kasvava pelko syövästä. Olin oikeastaan ihan varma, että minulla on syöpä ja odotin vain kuolemaa, ajattelin lukioon hakemisenkin olevan turhaa kun kuolisin kuitenkin kohta.

        En ole vieläkään ihan täysin päässyt eroon itseni diagnoimisesta ja sairauksien pelosta, mutta pahin on kyllä jo takana eivätkä nämä ajatukset ota enää valtaa elämästäni. Yli pääseminen vaati kuitenkin ihan todellisen melko vakavan sairastumisen läpikäymisen, ja siinä yhteydessä selvisi, ettei minulla ole syöpää tai muutakaan kuolemaan johtavaa tautia, ei mitään mistä en paranisi. Siitä lähti nousu. Fyysiset oireet, kivut ja pahoinvointi hävisivät ihan kokonaan sinä päivänä kun kuulin ettei minulla ole syöpää.

        Tämänkin jälkeen minulla on ollut diabetes, aivohalvaus, aivokasvain, aivoverenvuoto, silmäsairauksia, skitsofrenia, MS-tauti ja vaikka mitä, mutta näiden pelko ei ole noussut koko elämää hallitsevaksi. Olen kuitenkin saanut varmuutta siihen, mitä tehdä kun olo tulee liian vaikeaksi - hakea apua. Helpottaa omaa oloa käymällä lääkärissä ja keskustelemalla omista "sairauksista" ja niiden oireista lääkärin kanssa. Kaikillehan tämäkään ei tietysti auta, mutta ajatusten hautominen oman pään sisällä ilman ulkopuolisen näkemystä antaa vain tilaa ja varmuutta omille kuvitelmille. Jos lääkäri pystyy diagnosoimaan paniikkihäiriön, masennuksen tms, oma olo voi selkeytyä ja mahdollinen lääkitys helpottaa oireita.

        Itselläni on ollut paniikkihäiriö jo nelisen vuotta. Sen kanssa olen ooppinut elämään. Ainoastaan julkisilla kulkuneuvoilla matkustaminen on hyvinkin haasteellista. Mutta sitten alkoivat nämä:

        Paniikkihäiriön lisäksi kärsin muistakin oireista. Aloin epäillä HIV:iä vuosi sitten. Ensin ilmaantui iho-oireita, muistihäiriöitä, toisen silmän näön huononemista, raajat olivat voimattomia (en jaksanut kävellä edes suhteellisen lyhyitä matkoja/uskaltanut liikkua yksin), laihduin, hiuksia alkoi lähteä hälyyttävästi, sydänkipuja, mustelmia ilmaantui mielestäni herkemmin (eli siis leukemia!), sairastelen usein flunssaa. Epäilen myös MS-tautia.

        Elän hyvin stressaavaa elämää, käyn useassa työssä yhtäaikaa ja opiskelen. Sitä mukaa mitä luen oireista, sitä enemmän oireita oikeasti ilmaantuu. Lääkärille en uskalla mennä, koska pelkään kuulevani vakavan diagnoosin. Tosin olisihan järkevää suojella itseään mahdolliselta vakavalta sairaudelta ja hankkia hoitoa tai sitten saada terveen ruumiin paperit, joka helpottaisi oloa.


      • ihmetyyppi
        tirkka kirjoitti:

        Itselläni on ollut paniikkihäiriö jo nelisen vuotta. Sen kanssa olen ooppinut elämään. Ainoastaan julkisilla kulkuneuvoilla matkustaminen on hyvinkin haasteellista. Mutta sitten alkoivat nämä:

        Paniikkihäiriön lisäksi kärsin muistakin oireista. Aloin epäillä HIV:iä vuosi sitten. Ensin ilmaantui iho-oireita, muistihäiriöitä, toisen silmän näön huononemista, raajat olivat voimattomia (en jaksanut kävellä edes suhteellisen lyhyitä matkoja/uskaltanut liikkua yksin), laihduin, hiuksia alkoi lähteä hälyyttävästi, sydänkipuja, mustelmia ilmaantui mielestäni herkemmin (eli siis leukemia!), sairastelen usein flunssaa. Epäilen myös MS-tautia.

        Elän hyvin stressaavaa elämää, käyn useassa työssä yhtäaikaa ja opiskelen. Sitä mukaa mitä luen oireista, sitä enemmän oireita oikeasti ilmaantuu. Lääkärille en uskalla mennä, koska pelkään kuulevani vakavan diagnoosin. Tosin olisihan järkevää suojella itseään mahdolliselta vakavalta sairaudelta ja hankkia hoitoa tai sitten saada terveen ruumiin paperit, joka helpottaisi oloa.

        olen pahasti luulotautinen. Olen "sairastanut" jo vaikka mitä esim. aivokasvain, imusolmuke syöpä (jonka takia kävin lääkärissä) koska löysin patteja niskasta, suolistosyöpä ja kaikkea mahdollista. Tällähetkellä pelkään taas jotain sairautta koska kuukautiseni ovat tulleet 2 kertaa kuussa :s. Mutta oikeesti mua helpotti paljon se, ku lääkäri sano et lakkaa ettimästä netistä niitä sairauksia, koska olen täysin terve, mutta täälä ollaa ! :D ähhh tä on rasittavaaaaaa ;S
        Lopettakaa tekin KAIKKI ne sairauksien etsimiset, koska tiedän että olette täysin terveitä! turhaa touhua. eläkää päivä kerrallaan ;)


      • Uneton
        ihmetyyppi kirjoitti:

        olen pahasti luulotautinen. Olen "sairastanut" jo vaikka mitä esim. aivokasvain, imusolmuke syöpä (jonka takia kävin lääkärissä) koska löysin patteja niskasta, suolistosyöpä ja kaikkea mahdollista. Tällähetkellä pelkään taas jotain sairautta koska kuukautiseni ovat tulleet 2 kertaa kuussa :s. Mutta oikeesti mua helpotti paljon se, ku lääkäri sano et lakkaa ettimästä netistä niitä sairauksia, koska olen täysin terve, mutta täälä ollaa ! :D ähhh tä on rasittavaaaaaa ;S
        Lopettakaa tekin KAIKKI ne sairauksien etsimiset, koska tiedän että olette täysin terveitä! turhaa touhua. eläkää päivä kerrallaan ;)

        Helpottaa oloa jo pelkästään lukea, että muillakin on samanlaisia oireita. Eikä ne kuitenkaan ole niin vakavia kuin ne mistä "tiedän" oireitten johtuvan. Tälläkin hetkellä voisin olla nukkumassa, mutta en saanut unta vaan tulin tänne etsimään tietoa sairaidestani, vaikka tiedän sen olevan paniikkihäiriö. Ehkä nyt saisin lopulta unta kun paniikkikohtaus alkaa helpottaa... :)


      • väsynyt 87
        Uneton kirjoitti:

        Helpottaa oloa jo pelkästään lukea, että muillakin on samanlaisia oireita. Eikä ne kuitenkaan ole niin vakavia kuin ne mistä "tiedän" oireitten johtuvan. Tälläkin hetkellä voisin olla nukkumassa, mutta en saanut unta vaan tulin tänne etsimään tietoa sairaidestani, vaikka tiedän sen olevan paniikkihäiriö. Ehkä nyt saisin lopulta unta kun paniikkikohtaus alkaa helpottaa... :)

        olen 19v tyttö.
        olen noin pari vuotta sairastanut tätä "luulosairautta" jos tämä on luulosairaus , olen melko varma että minulla on jokin sairaus , tosin kun luulot alkoivat menin lääkäriin ja minulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta, olin hetken helpottunut ettei syöpä, mutta sitten kerroin myös lääkärille pelkääväni syöpää mutta hän vain nauroi minulle ja sanoi että lopeta nuo luulot ja älä etsi netistä niitä sairauksia. nyt koko ajan mietin erilaisia sairauksia mitä minulla voisi olla koska esim kauhea patti kaulalla ja pelottaa niin paljon että itken joka päivä. mietin myös kun poikaystäväni ppuhuu tulevaisuudesta että " en halua edes miettiä tollaisia kun en tule elämään niin pitkälle että menisimme naimisiin jne" tämä vaikeuttaa elämääni todella paljon en tiedä kuinka jaksan ajatella koko loppu elämääni tälläisenä, minä vain sekoan tästä,joudun varmaaan kohta hullujenhuoneelle. tiedän että olen jopa joskus naurettava sairauksieni kanssa mutta olen epäillyt kaikkea: Aivokasvain, keuhkosyöpä, vatsasyöpä, MS-tauti , silmäsairaudet/ sokeus , imusolmukesyöpä, sydän viat, veritulppa , reuma ja nyt epäilen suusyöpää ,koska minulla on suussa patteja ja käytän paljon alkoholia ja tupakkaa .. kaikki mahdolliset sairaudet
        olen kokenut, nyt aloitan kuitenkin terveellisen elämän , lopetan tupakoinnin ja alkoholin sekä rupean liikkumaan jos se hiukan auttaisi elämässäni sekä kai se pitäisi mennä lääkäriin puhumaan näistä ongelmista. tsemppiä kaikille! toivott. parannutte !


      • BreakAway
        väsynyt 87 kirjoitti:

        olen 19v tyttö.
        olen noin pari vuotta sairastanut tätä "luulosairautta" jos tämä on luulosairaus , olen melko varma että minulla on jokin sairaus , tosin kun luulot alkoivat menin lääkäriin ja minulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta, olin hetken helpottunut ettei syöpä, mutta sitten kerroin myös lääkärille pelkääväni syöpää mutta hän vain nauroi minulle ja sanoi että lopeta nuo luulot ja älä etsi netistä niitä sairauksia. nyt koko ajan mietin erilaisia sairauksia mitä minulla voisi olla koska esim kauhea patti kaulalla ja pelottaa niin paljon että itken joka päivä. mietin myös kun poikaystäväni ppuhuu tulevaisuudesta että " en halua edes miettiä tollaisia kun en tule elämään niin pitkälle että menisimme naimisiin jne" tämä vaikeuttaa elämääni todella paljon en tiedä kuinka jaksan ajatella koko loppu elämääni tälläisenä, minä vain sekoan tästä,joudun varmaaan kohta hullujenhuoneelle. tiedän että olen jopa joskus naurettava sairauksieni kanssa mutta olen epäillyt kaikkea: Aivokasvain, keuhkosyöpä, vatsasyöpä, MS-tauti , silmäsairaudet/ sokeus , imusolmukesyöpä, sydän viat, veritulppa , reuma ja nyt epäilen suusyöpää ,koska minulla on suussa patteja ja käytän paljon alkoholia ja tupakkaa .. kaikki mahdolliset sairaudet
        olen kokenut, nyt aloitan kuitenkin terveellisen elämän , lopetan tupakoinnin ja alkoholin sekä rupean liikkumaan jos se hiukan auttaisi elämässäni sekä kai se pitäisi mennä lääkäriin puhumaan näistä ongelmista. tsemppiä kaikille! toivott. parannutte !

        Mä taidan olla kanssa luulotautinen ja oon kans vasta 17v, helpottavaa lukea kyllä täällä muidenkin ajatuksia. :D Mullaki on joskus todettu paniikkihäiriö, mutta en oo käyttäny siihen lääkitystä, enkä oikeastaan pelkää sitä enää niin paljon kuin ennen, kun joillain tutuilla on sitä ja muutenkin oon jotenki oppinu sen hyväksymää, ku ei se onneks oo vaarallista. Vaikka on se tietty kans aika kamala vaiva. :S

        Mutta, saan just joskus vähän sellasia paniikkituntemuksia, jos alan kuvitella, että olis joku sairaus tai jtn.. :D Pelkään kanssa sairauksia, ja etsin itsestäni usein jotain oireita tai jtn, googletan aina niitä ja kun alkaa tulla kaikenmaailman sairauksia hakutuloksiksi niin hui. :D

        Luultavasti kärsin jännitysniskasta, koska oon koneella aika paljon ja liikkuminen on vähäistä ja niskat usein kipeät tai muu yläselkä. :D Ja yleensä auttaa, jos venyttelee ja käy välillä lenkillä. :D Mutta, pelkään esim. että mulla olis MS-tauti ja heti kun lukee niitä oireita, niin alkaa tuntua, että mulla varmaan on... Kamalaa välillä, ku miettii.. :D Oon pelänny myös joskus ala-asteella sokeritautia ja sen takia käytiiki lääkärissä, mutta eipä ollu mitään, niin sen pelko helpotti. :D Joskus on aikoja, ettei ole mitään pelkoa, mutta sit taas välillä on. Esim just silloin ku niskat on jumissa tai jtn, niin alan aina epäillä. :D Oon myös kauhea jännittäjä ollu aina, että luultavasti sekin vaikuttaa.. :D

        Mietin kanssa, että jos en eläkään kauan ja joskus tulevaisuus tuntuu toivottomalta, kun etsii itsestään kaikkia vikoja jne.. :D Öisinkin joskus tulee mietittyä ja se on pahinta joo. :S Ainaki allergia mulla on todettu, että se on ainaki todellinen. :D

        Oon suunnitellu, että alan liikkumaan, kun saan pian koiran, niin se helpottaa varmaan noita niskajuttuja. :D Ja ehkä sitte kaikkea muutaki. :) Mutta ymmärrän kyllä teitä. :D

        Nyt on just ollu pari viikkoa sellainen jakso, että oon taas ettiny kaikkia vikoja itestäni ja pelänny sitä MS-tautia tai jtn aivokasvainta tai jtn vastaavaa... Niskat on ollu just kipeenä taas, että on taas sellainen vaihe... :D Oon ollu vähä stressaantunuki kyllä, että ehkä seki vaikuttaa.. :>

        Nii, ja pelkään kanssa tota sekoamista, että niin käy ku tällaisia pohtii... :D Ja joskus ne pelot tuntuu ihan naurettaviltakin... :D


        Mutta, toivottavasti päästäis eroon tällaisesta..


        (Anteeks hymiöriippuvuus. :))


      • sijaiskärsijä
        BreakAway kirjoitti:

        Mä taidan olla kanssa luulotautinen ja oon kans vasta 17v, helpottavaa lukea kyllä täällä muidenkin ajatuksia. :D Mullaki on joskus todettu paniikkihäiriö, mutta en oo käyttäny siihen lääkitystä, enkä oikeastaan pelkää sitä enää niin paljon kuin ennen, kun joillain tutuilla on sitä ja muutenkin oon jotenki oppinu sen hyväksymää, ku ei se onneks oo vaarallista. Vaikka on se tietty kans aika kamala vaiva. :S

        Mutta, saan just joskus vähän sellasia paniikkituntemuksia, jos alan kuvitella, että olis joku sairaus tai jtn.. :D Pelkään kanssa sairauksia, ja etsin itsestäni usein jotain oireita tai jtn, googletan aina niitä ja kun alkaa tulla kaikenmaailman sairauksia hakutuloksiksi niin hui. :D

        Luultavasti kärsin jännitysniskasta, koska oon koneella aika paljon ja liikkuminen on vähäistä ja niskat usein kipeät tai muu yläselkä. :D Ja yleensä auttaa, jos venyttelee ja käy välillä lenkillä. :D Mutta, pelkään esim. että mulla olis MS-tauti ja heti kun lukee niitä oireita, niin alkaa tuntua, että mulla varmaan on... Kamalaa välillä, ku miettii.. :D Oon pelänny myös joskus ala-asteella sokeritautia ja sen takia käytiiki lääkärissä, mutta eipä ollu mitään, niin sen pelko helpotti. :D Joskus on aikoja, ettei ole mitään pelkoa, mutta sit taas välillä on. Esim just silloin ku niskat on jumissa tai jtn, niin alan aina epäillä. :D Oon myös kauhea jännittäjä ollu aina, että luultavasti sekin vaikuttaa.. :D

        Mietin kanssa, että jos en eläkään kauan ja joskus tulevaisuus tuntuu toivottomalta, kun etsii itsestään kaikkia vikoja jne.. :D Öisinkin joskus tulee mietittyä ja se on pahinta joo. :S Ainaki allergia mulla on todettu, että se on ainaki todellinen. :D

        Oon suunnitellu, että alan liikkumaan, kun saan pian koiran, niin se helpottaa varmaan noita niskajuttuja. :D Ja ehkä sitte kaikkea muutaki. :) Mutta ymmärrän kyllä teitä. :D

        Nyt on just ollu pari viikkoa sellainen jakso, että oon taas ettiny kaikkia vikoja itestäni ja pelänny sitä MS-tautia tai jtn aivokasvainta tai jtn vastaavaa... Niskat on ollu just kipeenä taas, että on taas sellainen vaihe... :D Oon ollu vähä stressaantunuki kyllä, että ehkä seki vaikuttaa.. :>

        Nii, ja pelkään kanssa tota sekoamista, että niin käy ku tällaisia pohtii... :D Ja joskus ne pelot tuntuu ihan naurettaviltakin... :D


        Mutta, toivottavasti päästäis eroon tällaisesta..


        (Anteeks hymiöriippuvuus. :))

        Mullakin on ihan kamala luulotauti. Biologian tunneilla on joskus käyty kaikkia sairauksia läpi ja mulla ollu melkeen ne kaikki omasta mielestäni. Ei montaa sairautta löydy mitä en epäilisi itsessäni. Taudit, joita kuvittelen itselläni olevan, vaihtelevat hyvin usein. Minulla on hyvin vilkas mielikuvituskin, mikä on luulotaudissa varmaankin yleistä. On luulotaudista sentään jotain hyötyäkin. En pelkää harrastaa loukkaantumisalttiita urheilulajeja, kuten jääkiekkoa, skeittaamista ja lumilautailua, sillä niissä mahdollisesti tulevat vammat eivät paljoa paina verrattuna vakaviin luulotauti sairauksiini. Tässä minä jatkan sairauksien potemista, joita mulla ei välttämättä edes ole. Rasittavaa =(


      • USKO JEESUKSEEN

        POLVILLEEN JOHONKI KIRKKOON JA EHTOOLLISELLE JA TUNNUSTA SYNNIT
        JA TEE PARANNUS ,ALA ELÄÄ OIKEIN KUNNOLLA NIN PELOT KATOAA .
        JEESUS ON AINOA TIE VAPAUTEEN PELOISTA JA HULLUUDESTA !
        DEMONIT PAKENEE JEESUSTA VOIT SANOA NIILLE JEESUKSEN NIMESSÄ POISTU JA 'SIUNAA
        KOTISI RUKOUSÖLJYLLÄ TAI PYYDÄ PASTORI SIUNAAN SEN .


      • USKO JA TOIVO
        riioraa kirjoitti:

        Olen lähes koko elämäni pelännyt jotain sairautta epänormaalin paljon. Ensin pelkäsin ties kuinka kauan tulevani sokeaksi, myöhemmin elämää hallitsi kuusi vuotta yhteen menoon koko ajan kasvava pelko syövästä. Olin oikeastaan ihan varma, että minulla on syöpä ja odotin vain kuolemaa, ajattelin lukioon hakemisenkin olevan turhaa kun kuolisin kuitenkin kohta.

        En ole vieläkään ihan täysin päässyt eroon itseni diagnoimisesta ja sairauksien pelosta, mutta pahin on kyllä jo takana eivätkä nämä ajatukset ota enää valtaa elämästäni. Yli pääseminen vaati kuitenkin ihan todellisen melko vakavan sairastumisen läpikäymisen, ja siinä yhteydessä selvisi, ettei minulla ole syöpää tai muutakaan kuolemaan johtavaa tautia, ei mitään mistä en paranisi. Siitä lähti nousu. Fyysiset oireet, kivut ja pahoinvointi hävisivät ihan kokonaan sinä päivänä kun kuulin ettei minulla ole syöpää.

        Tämänkin jälkeen minulla on ollut diabetes, aivohalvaus, aivokasvain, aivoverenvuoto, silmäsairauksia, skitsofrenia, MS-tauti ja vaikka mitä, mutta näiden pelko ei ole noussut koko elämää hallitsevaksi. Olen kuitenkin saanut varmuutta siihen, mitä tehdä kun olo tulee liian vaikeaksi - hakea apua. Helpottaa omaa oloa käymällä lääkärissä ja keskustelemalla omista "sairauksista" ja niiden oireista lääkärin kanssa. Kaikillehan tämäkään ei tietysti auta, mutta ajatusten hautominen oman pään sisällä ilman ulkopuolisen näkemystä antaa vain tilaa ja varmuutta omille kuvitelmille. Jos lääkäri pystyy diagnosoimaan paniikkihäiriön, masennuksen tms, oma olo voi selkeytyä ja mahdollinen lääkitys helpottaa oireita.

        KATSEESI JEESUKSEEN !!!


      • JEESUS ON IHANA
        tirkka kirjoitti:

        Itselläni on ollut paniikkihäiriö jo nelisen vuotta. Sen kanssa olen ooppinut elämään. Ainoastaan julkisilla kulkuneuvoilla matkustaminen on hyvinkin haasteellista. Mutta sitten alkoivat nämä:

        Paniikkihäiriön lisäksi kärsin muistakin oireista. Aloin epäillä HIV:iä vuosi sitten. Ensin ilmaantui iho-oireita, muistihäiriöitä, toisen silmän näön huononemista, raajat olivat voimattomia (en jaksanut kävellä edes suhteellisen lyhyitä matkoja/uskaltanut liikkua yksin), laihduin, hiuksia alkoi lähteä hälyyttävästi, sydänkipuja, mustelmia ilmaantui mielestäni herkemmin (eli siis leukemia!), sairastelen usein flunssaa. Epäilen myös MS-tautia.

        Elän hyvin stressaavaa elämää, käyn useassa työssä yhtäaikaa ja opiskelen. Sitä mukaa mitä luen oireista, sitä enemmän oireita oikeasti ilmaantuu. Lääkärille en uskalla mennä, koska pelkään kuulevani vakavan diagnoosin. Tosin olisihan järkevää suojella itseään mahdolliselta vakavalta sairaudelta ja hankkia hoitoa tai sitten saada terveen ruumiin paperit, joka helpottaisi oloa.

        MEE SUKUPUOLITAUTIEN POLILLE JA SAAT RAUHAN PELOISTASI MUTTA
        ÄLÄ SITTEN ENÄÄ HUORAA KENENKÄÄN KANSSA VAAN TEE PARANNUS SEKSI
        KUULUU AVIOLIITTOON .
        TUNNUSTA SYNTISI JEESUKSELLE JA PYYDÄ ANTEEKSI KAIKKIA SYNTEJÄ
        YHTÄÄN SALAAMATTA JA PEITTELEMÄTTÄ .
        RIIVAAJAT PAKENEE JEESUSTA ELI NE LÄHTEE SINUN RUUMIISTASI
        ULOS JEESUKSEN NIMESSÄ JA SYYLLISYYS JA HÄPEÄ POISTUU JEESUKSEN
        SOVITUSTYÖN KAUTTA AMEN .
        SYNTI TUO SALAILUN JA HÄPEÄN SAMOIN MUU TÖRTTÖILY .
        OLET IHAN TERVE KUN SIELUSI PARANEE SIELUNHOIDOSSA . KAIKKIONSYNTISIÄ.
        JEESUS VOI PELASTAA .
        ET MENE HELVETTIIN KUN SINULLE ON JEESUS ANNETTU JONKA OTAT VAAN VASTAAN
        ELÄMÄSI HERRAKSI NIIN PAHA PAKENEE POIS .
        MENE KASTEELLE ELI ANNA ELÄMÄ JEESUKSELLE JA VAPAUDU .


      • JEESUS TULEE SINULLE
        Uneton kirjoitti:

        Helpottaa oloa jo pelkästään lukea, että muillakin on samanlaisia oireita. Eikä ne kuitenkaan ole niin vakavia kuin ne mistä "tiedän" oireitten johtuvan. Tälläkin hetkellä voisin olla nukkumassa, mutta en saanut unta vaan tulin tänne etsimään tietoa sairaidestani, vaikka tiedän sen olevan paniikkihäiriö. Ehkä nyt saisin lopulta unta kun paniikkikohtaus alkaa helpottaa... :)

        JA LAKKAA SYNNISTÄ ,PÄÄTÄ SEURATA JEESUSTA .
        MEE USKOVIEN KASTEELLE JA SAAT PYHÄN HENGEN
        SEKÄ KUULET SANAA SEURAKUNNASSA ESIM. HELLAREISSA
        TAI VAPAREISSA TMS. HERÄTYSKOKOUKSISSA MISSÄ RUKOILLAAN
        PUOLESTASI JA OPETETAAN SANAA .


      • KAIKKISAA TULLA
        BreakAway kirjoitti:

        Mä taidan olla kanssa luulotautinen ja oon kans vasta 17v, helpottavaa lukea kyllä täällä muidenkin ajatuksia. :D Mullaki on joskus todettu paniikkihäiriö, mutta en oo käyttäny siihen lääkitystä, enkä oikeastaan pelkää sitä enää niin paljon kuin ennen, kun joillain tutuilla on sitä ja muutenkin oon jotenki oppinu sen hyväksymää, ku ei se onneks oo vaarallista. Vaikka on se tietty kans aika kamala vaiva. :S

        Mutta, saan just joskus vähän sellasia paniikkituntemuksia, jos alan kuvitella, että olis joku sairaus tai jtn.. :D Pelkään kanssa sairauksia, ja etsin itsestäni usein jotain oireita tai jtn, googletan aina niitä ja kun alkaa tulla kaikenmaailman sairauksia hakutuloksiksi niin hui. :D

        Luultavasti kärsin jännitysniskasta, koska oon koneella aika paljon ja liikkuminen on vähäistä ja niskat usein kipeät tai muu yläselkä. :D Ja yleensä auttaa, jos venyttelee ja käy välillä lenkillä. :D Mutta, pelkään esim. että mulla olis MS-tauti ja heti kun lukee niitä oireita, niin alkaa tuntua, että mulla varmaan on... Kamalaa välillä, ku miettii.. :D Oon pelänny myös joskus ala-asteella sokeritautia ja sen takia käytiiki lääkärissä, mutta eipä ollu mitään, niin sen pelko helpotti. :D Joskus on aikoja, ettei ole mitään pelkoa, mutta sit taas välillä on. Esim just silloin ku niskat on jumissa tai jtn, niin alan aina epäillä. :D Oon myös kauhea jännittäjä ollu aina, että luultavasti sekin vaikuttaa.. :D

        Mietin kanssa, että jos en eläkään kauan ja joskus tulevaisuus tuntuu toivottomalta, kun etsii itsestään kaikkia vikoja jne.. :D Öisinkin joskus tulee mietittyä ja se on pahinta joo. :S Ainaki allergia mulla on todettu, että se on ainaki todellinen. :D

        Oon suunnitellu, että alan liikkumaan, kun saan pian koiran, niin se helpottaa varmaan noita niskajuttuja. :D Ja ehkä sitte kaikkea muutaki. :) Mutta ymmärrän kyllä teitä. :D

        Nyt on just ollu pari viikkoa sellainen jakso, että oon taas ettiny kaikkia vikoja itestäni ja pelänny sitä MS-tautia tai jtn aivokasvainta tai jtn vastaavaa... Niskat on ollu just kipeenä taas, että on taas sellainen vaihe... :D Oon ollu vähä stressaantunuki kyllä, että ehkä seki vaikuttaa.. :>

        Nii, ja pelkään kanssa tota sekoamista, että niin käy ku tällaisia pohtii... :D Ja joskus ne pelot tuntuu ihan naurettaviltakin... :D


        Mutta, toivottavasti päästäis eroon tällaisesta..


        (Anteeks hymiöriippuvuus. :))

        NAVAN TUIJOTTELU ON KAMALAA JA ITSESÄÄLI VIELÄ PAHEMPAA.
        MENE TUNNUSTAMAAN SYNTISI JEESUKSELLE JA PYYDÄ ANTEEKSI
        PAHOJA TEKOJASI SEKÄ EHTOOLLISELLE JA ANOMAAN ARMOA
        JOKAINEN IHMINEN ON SYNTINEN JUMALAN EDESSÄ JA SAA ANTEEKSI
        RISTIN SOVITUSTYÖN KAUTTA EI MUUTA TIETÄ OLE ANNETTU .
        SINULLE ON TEHTY PAHAA JOTEN JOUDUT ANTAMAAN ANTEEKSI
        KAIKKI KAIKILLE SILLÄ JEESUS ANTAA SINULLE SUURET SYNTISI ANTEEKSI
        SE ON VAPAUTUMISEN TIE .
        ON RAAMATTUKOULUJA JOKA LÄHTÖÖN MISSÄ OPITAAN LISÄÄ JEESUKSESTA JA
        PARANNUTAAN . MENE NOKIA MISSIOON ( NETISSÄ )JA MENE KASTEELLE
        ETKÄ SEURAA IHMISIÄ VAAN JEESUSTA JOKA KUOLI PUOLESTASI RISTILLÄ .
        OLET JO SAANUT ANTEEKSI .
        SINUSTA ON MAKSETTU HINTA RISTILLÄ ,LUNASTUS HINTA .
        VERI VOI VAPAUTTAA SINUT SYNNISTÄ JA PAHASTA .
        VERI PELASTAA TAIVAASEEN EIKÄ PELKOA ENÄÄ OLE .


      • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        KAIKKISAA TULLA kirjoitti:

        NAVAN TUIJOTTELU ON KAMALAA JA ITSESÄÄLI VIELÄ PAHEMPAA.
        MENE TUNNUSTAMAAN SYNTISI JEESUKSELLE JA PYYDÄ ANTEEKSI
        PAHOJA TEKOJASI SEKÄ EHTOOLLISELLE JA ANOMAAN ARMOA
        JOKAINEN IHMINEN ON SYNTINEN JUMALAN EDESSÄ JA SAA ANTEEKSI
        RISTIN SOVITUSTYÖN KAUTTA EI MUUTA TIETÄ OLE ANNETTU .
        SINULLE ON TEHTY PAHAA JOTEN JOUDUT ANTAMAAN ANTEEKSI
        KAIKKI KAIKILLE SILLÄ JEESUS ANTAA SINULLE SUURET SYNTISI ANTEEKSI
        SE ON VAPAUTUMISEN TIE .
        ON RAAMATTUKOULUJA JOKA LÄHTÖÖN MISSÄ OPITAAN LISÄÄ JEESUKSESTA JA
        PARANNUTAAN . MENE NOKIA MISSIOON ( NETISSÄ )JA MENE KASTEELLE
        ETKÄ SEURAA IHMISIÄ VAAN JEESUSTA JOKA KUOLI PUOLESTASI RISTILLÄ .
        OLET JO SAANUT ANTEEKSI .
        SINUSTA ON MAKSETTU HINTA RISTILLÄ ,LUNASTUS HINTA .
        VERI VOI VAPAUTTAA SINUT SYNNISTÄ JA PAHASTA .
        VERI PELASTAA TAIVAASEEN EIKÄ PELKOA ENÄÄ OLE .

        jesse oli narkkari ,,,,....


      • bahiz
        Uneton kirjoitti:

        Helpottaa oloa jo pelkästään lukea, että muillakin on samanlaisia oireita. Eikä ne kuitenkaan ole niin vakavia kuin ne mistä "tiedän" oireitten johtuvan. Tälläkin hetkellä voisin olla nukkumassa, mutta en saanut unta vaan tulin tänne etsimään tietoa sairaidestani, vaikka tiedän sen olevan paniikkihäiriö. Ehkä nyt saisin lopulta unta kun paniikkikohtaus alkaa helpottaa... :)

        Ihan liian tuttua. Paniikkihäiriöni takia mun elämä on helvettiä tällä hetkellä. En oo onneksi... No, onneksi ja onneksi... ainoa. Mulla kanssa opiskelut ei enää onnistunut, stressasin ihan sikana!!!!! Sit hyvä jos bussiin pääsen nyt. Kova taistelu pelkojani vastaan päällä. Myös kaverit meni, oon 24/7 yksin. Pitäisi olla onnellinen, moni vois luulla et mun elämä on ruusuilla tanssimista. Mutta terveyspuoli kusasee, ja pahasti. Harmi kun olin vielä 9:n oppilas :(


    • JEESUS ON TIE

      pitää mennä Jeesuksen luokse ja sielunhoitoon sekä
      tunnustaa että on tehnyt syntiä ja pyytää synnit anteeksi niin Jeesus antaa
      ne anteeksi ; sen jälkeen olo on kevyt ja taakka jää siihen .
      DEMONIT ,SAATANA JA RIIVAAJAHENGET ON OIKEESTI OLEMASSA JA
      NE PUHUU . JOS LUET RAAMATTUA HUOMAAT KUINKA RIIVAAJAT HUUTELI
      JEESUKSELLEKIN JA MARIA MAGDALENASTA JEESUS AJOI ULOS 7 PAHAA HENKEÄ !!!
      KAIKKI NOITUUS TUO NIITÄ LISÄÄ PAIKALLE
      ELI JOS OLET HARRASTANUT JOOGAA,HOROSKOOPPEJA,MEEDIOTA.MEDITAATIOTA ,
      KABBALAA, TAIKUUTTA,TELEPATIAA,SPIRITISMIÄ SEKÄ TAROTKORTTEJA JA MUUTA VASTAAVAA
      VOIT OLLA IHAN TÄYSIN PIMEYDESSÄ SIELUSI KANSSA
      JA NE SITEET KATKAISEE VAIN JEESUS SEKÄ PARANNUS ELI SANOUTUU NIISTÄ
      KOKONAAN JEESUKSEN NIMESSÄ IRTI EIKÄ ENÄÄ KOSKAAN HARRASTA NIITÄ !
      PORNO ON YKSI ASIA MISTÄ TULEE HAUREUDEN HENGET HA SAASTAISET HENGET IHMISEN
      RUUMIISEEN JA NE RIIVAA ELI IHMINEN TEKEE ASIOITA MITÄ EI HALUAISIA JNE.
      JEESUS ON VASTAUS .
      RAAMATTU ON TOTTA JA JUMALA ON OLEMASSA .KUULEE KUN RUKOILET
      ANNA SYNTINI ANTEEKSI JEESUS TAHDON ELÄÄ , PELASTA MINUT ,KIITOS ETTÄ
      KOULIT PUOLESTANI RISTILLÄ JA VAPAUTA MINUT KOKONAAN KAIKESTA PAHASTA .
      VOIT USKOA SAANEESI SYNTISI ANTEEKSI .
      JUMALALLE ON KAIKKI MAHDOLLISTA !! KUN TULEE JEESUKSEN LUOKSE ( ETSI SEURAKUNTA
      MISSÄ ON APOSTOLEJA ELI ELÄVÄ TAI KÄY MM. PIRKKO JALOVAARA KOKOUKSISSA TAI
      NOKIA MISSIOSSA TMS. HELLUNTAISEURAKUNNASSA ) .
      JUOPPO LAKKAA JUOMASTA ,HUORA HUORAAMASTA ,NARKKARI LAKKAA NARKKAAMASTA
      JEESUS SIIS VAPAUTTAA PAHOISTA HENGISTÄ JA SILLOIN KATOAA PELOTKIN KUN SAA
      ANTEEKSI JA PAHA MENEE POIS .

      • Jaakop

        Menkää nyt helevettiin täältä Jeesustelijat.

        Oikeasti, ihmiset yrittävät löytää neuvoja ja jakaa kokemuksia omasta terveydestään ja te jaksatte vääntää Jeesusta tähän väliin?


      • tiuhti
        Jaakop kirjoitti:

        Menkää nyt helevettiin täältä Jeesustelijat.

        Oikeasti, ihmiset yrittävät löytää neuvoja ja jakaa kokemuksia omasta terveydestään ja te jaksatte vääntää Jeesusta tähän väliin?

        toi joka jeesustelee on selvästi menettänyt mielenterveyttään. sen tapa tulla pintaan on tollanen, ja meillä luulosairailla toisenlainen. yhtä hulluilta ne asiat muista kuulostaa. oon tavannut työni tiimoilta paljon noita jeesusteluhulluja, ja niillä on usein tosi traumaattinen elämä. mielenterveyden järkkyminen sit pukkaa ilmi tolla laillaa. meillä taas keho reagoi ja kertoo että me ollaan kuoleman sairaita, vaikka yhtä hyvin voitais nauttia elämästä, kun ollaan terveitä. mut joo, minäkin siis, käynyt vaikka jo mitä henkisesti läpi; aids, mahasyöpä, rintasyöpä, imusolmukesyöpä ja viimeisimpänä munasarjasyöpä. mistään ei tosin oon löytyny mitään todisteita lääkärillä, mutta minä olen ollut varma merkeistä :)
        hah, raskasta ja tyhmää tää.


    • KARITSA PUOLESTASI

      SINULLA ON PELKOJA JA NE POISTUU SYNTIEN SOVITUKSEN KAUTTA KRISTUKSESSA .
      RIIVAAJAHENKIVALLAT ON LYÖTY RISTILLÄ JEESUS NOUSI KUOLLEISTA JA ELÄÄ .

      • majeste

        Olen miettinyt, että jos mulla ois seuraavat sairaudet: Aivohalvaus, Melanooma, Skitsofrenia, Narsismi, Paniikkihäiriö, luulotauti, Psykoosit, Sydänongelmia: mm. sydänlihastulehdus jne.

        Tällä hetkellä epäilen skitsofreniaa koska siihen liittyy toi epäluuloisuus ! välillä tulee jokin paniikkikohtaus kun ajattelee liikaa näitä sairauksia. :(

        toivoisin, ettei fanaatikot vastaisi tähän (uskovaiset ja kofeiinimiehet). thanks :)


      • exx-kofeinisti
        majeste kirjoitti:

        Olen miettinyt, että jos mulla ois seuraavat sairaudet: Aivohalvaus, Melanooma, Skitsofrenia, Narsismi, Paniikkihäiriö, luulotauti, Psykoosit, Sydänongelmia: mm. sydänlihastulehdus jne.

        Tällä hetkellä epäilen skitsofreniaa koska siihen liittyy toi epäluuloisuus ! välillä tulee jokin paniikkikohtaus kun ajattelee liikaa näitä sairauksia. :(

        toivoisin, ettei fanaatikot vastaisi tähän (uskovaiset ja kofeiinimiehet). thanks :)

        Ei kofeiinin osuus näihin oireisiin ole mikään fanatismijuttu, sehän tunnetaan tieteessä aivan tarpeeksi hyvin. Minä pääsin noista oireista kofeiinittomuudella, mutta jokaisella on vapaus päättää, onko kofeiini niin tärkeä, että sen vuoksi kannattaa sietää sen aiheuttamat oireetkin.


      • 24

        Miettikääpä kuinka kujalla tämä idiootti oikeasti on. Hhahah. Pikkusen saa makeat naurut ! :D Ressukka.


      • Anonyymi

        Nauti Herran syntilukko, niin saat lunastukseen erheistäsi ja sinut asetetaan Herran parantavaan valoon ensimmäisenä aprillipäivänä, joka mätäkuun aikana kohdallesi osuu.

        Eimen.


    • minä vain

      Itsellä samoja ongelmia ollu lapsuudesta asti, ala-asteella minulla oli erilaisia pelkoja, että menetän vanhempani ja että itse kuolisin, viime kesänä minä sain hirvittävän hengenahdistus kohtauksen ihan yhtäkkiä tuntuu että tukehtuisin mutta se meni sitten ohitte ihmettelin mistä se johtuu, samanlaisia kohtauksia alkoi tuleen ja niihin liittyi erilaisia muitakin oireita : sydämen tyktys,hikoilu,pään pistely,niskakipu,päänsärky,migreeniäkin joskus,raajojen puutuminen (poskien, pelkäsin aivoverenvuotoa) erilaisia oireita joita tarkkailin liikaa joista alkoi pelko että nyt minä kuolen, nykyään istun paljon koneella ja juon varmaan liikaa kahvia ja minulla on nytten ollut niskat jumissa joista tulee erilaisia oireita :korvakipu,päänsärky,pään pistely josta olen sitten alkanut pelkäämään aivokasvainta, mutta niitä on niin harvakseltaan ihmisillä että tuskin, se vain johtuu niskajumista.. ja ehkä kahvin juonnistakin joitakin oireita voi tulla? mutta tämä on kamalaa, kaikista vittumaisinta on että vaikka tietää että ei ole mitään hätää, silti nämä oireet tulevat ja sitten alkaa ajattelemaan kaikkia hirveitä, eli tämä paniikkihäiriö tavallaan hallitsee minun elämääni.. lääkärille en uskalla mennä kun ne vain varmaan nauravat minut ulos tai sitten löytävät oikeasti minulta jonkun kuolemaan johtavan sairauden..

    • Älä juo kahvia

      Kannattaa oikeesti lopettaa kahvinjuonti, niin ainakin ahdistus ja levottomuus vähenevät merkittävästi ja myös paniikkikohtaukset häviää tai jäävät lieviksi. Kaikki muutkin kofeiinia sisältävät juomat pitäisi jättä juomatta.

    • vertaistukea_

      Mulla on samoja kokemuksia, että äidilläni on kaksisuuntainen ja hän on samalla muutenkin sairas fyysisesti ja toipuva alkoholisti. Minulla on paniikkihäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö ja kaksisuuntainen ja ahdistuneisuushäiriö (yleistynyt tuskaisuus). Veljeni on sekakäyttäjä ja alkoholisti. Siskollani on ollut vaikeaa, sillä isäpuoleni on vakavasti mielenvikainen ja sortanut meitä lapsesta saakka ja on alkoholisti. Meitä on yhteensä 5lasta jotka on kärsinyt kaikesta tästä.
      Toivon että otat yhteyttä psykiatriselle poliklinikalle, lääkäriin -tai soita kriisipuhelimeen jos et muuta pysty tällä hetkellä. etsin espoon kaupungin sivuilta numeron :
      Sosiaali- ja kriisipäivystys Jorvissa ympäri vuorokauden puh. (09) 8164 2439. voit tarkistaa numeron netistä vielä, jos epäilet.
      Viestistäsi on kyllä aikaa, kun olet sen laittanut, toivottavasti olet saanut apua!
      Tsemppiä!

    • Minä vain

      Kahvin juontia ei pysty lopettaan, kauhee kanuuna aina jossei saa aamukahvia, päätä särkee ohimolta ja takaraivosta, olen yrittänyt mutta en pysty oleen ilman kahvia.. nyt uutena ongelmana on että olen unohtanut esim pitsan uuniin vaikka olen sen just sinne laittanut yms en muista että kävinkö eilen vai toissa päivänä vai 3 päivää sitten jossain.. liittyyköhän tämä paniikkihäiriöön..

    • tyttö14veeee

      Hei, olen 14-v tyttö ja aina ollut hieman luulotautinen ja vainoharhainen. Jotenkin pelkään aina, että jos tulee joku pieni ongelma joka ei meinaa selvitä, niin että tilanne menee vain pahemmaksi. Olen aina varma että jos tulee jokin vaiva tai ongelma, niin seuraa jotain pahaa ja kamalaa. Lisäksi minulla on kamalasti ongelmia hampaideni kanssa (minulla on oikomishoito lopuillaan) ja pelkään koko ajan että hampaani palautuvat entisille paikoilleen ja joudun loppuiäkseni uudestaan rautojen kanssa (vaikka hammaslääkärini hoitavat asiaa säännöllisissä tarkistuksissa, joissa tarkistavat hampaat)... Lisäksi pelkään ihan KAMALASTI sairauksia, pelkään SYÖPÄÄ YLI KAIKEN vaikkei minulla ole mitään erityistä syytä pelätä sitä. Lisäksi pelkään, että jos en saa syöpää niin saan jonkun muun kamalan taudin, tai jompi kumpi vanhemmistani/mummuni tai joku minulle tärkeä saa sairauden tai kuolee. En osaa enää luottaa lääkäreihin, ja siksi minulla on epäluottamusta myös hammaslääkäreihini, jotka kyllä ovat äitini mukaan todella hyviä. Ja pelkään että joudun sairaalaan johonkin leikkaukseen onnettomuuden takia, ja että se leikkaus menee pieleen hirviölääkärin hoitovirheen takia. Minulla on siis kamala pelko terveydestäni, ja suuret paineet esim. siitä että tulenko olemaan tyytyväinen elämääni vanhana. Pelkään että muistelen ennen kuolemaani, kuinka tuhlasin niin monta päivää elämästäni jne.. jne.. Ja minulla on pakkomielle suunnitella elämääni monenkymmenen vuoden päähän vihkoihini, jotta elämästäni tulisi sellaista kuin haluan. Esim. että on pakko saada kymppinumerot kokeista (joita yleensä saan) että saan hyvän työpaikan tiettyyn ikään menneessä--> että on rahaa ja ihana talo isona --> ja hyvä mies ja perhe tiettyyn ikään mennessä jnejne.. Ja suunnittelen kuinka elämäni kuuluu edetä ja petyn jos asiat eivät mene yhtä hyvin. Minulla on tarve olla hyvä kaikessa ja olenkin aina ollut kamala täydellisyydentavoittelija, mistä on joskus ollut harmia.. Kun ei jää kokeisiin luvultakaan aikaa muuhun. Mitä elämää se nyt sitten on? Ja kaikki pienet ongelmat ulkonäössä tai terveydessä tai missä tahansa tuntuvat minusta todella isoilta ja olenkin aina todella tarkka kaikessa!

      Olen melko luulotautinen ja pelkään yleensä pahinta ja teen ongelmista isompia kuin ne ovatkaan. Jos on joku pieni pulma, se häiritsee minua todella kauan enkä voi unohtaa sitä.

      Nyt olen alkanut saada ns. (paniikkikohtauksia??) tai jotain, sillä jos tulee jokin pieni vastoinkäyminen saatan alkaa itkeä epätoivoisesti, niin että kädet tärisee ja menen paniikkiin ja tuntuu etten voi hengittää ja että koko elämä on pilalla, ja ettei asiaa voi enää korjata tyyliin "kaikki on mennyttä, pilalla"...

      Onko minulla teistä joku ongelma, vai onko tämä vain "Murrosiän" luulotautisuutta tai että olen vain luonteeltani vainoharhainen. Lisäksi liioittelen monesti asioilla. En usko että minulla mitään vakavaa sairautta on, mutta ongelmat pienetkin eivät vain lähde päästäni ja vaivaavat päivästä toiseen...??

    • NUORUUDEN VETERAANI

      KUN ISKÄÄ JA ÄITIÄ EI ENÄÄ OLE
      NIIN MINÄ PESE KONEHALLIN LATTIAT CLEN KUUMAVESIPAINEPESURILLA
      JA SEINÄT MYÖS

      • Anonyymi

        Älä tee sitä konehallille, vaan ainoastaan hattuhyllylle, koska riippuvuus painepesuun, voi holtittomasti käsiteltynä aiheuttaa antikliinisyysreaktion, joka puolestaan voi laukaista altistumisen manuaaliseen pyykinpesuun.


    • samuuu

      Itse olen 17 vuotias ja aina kuvittelen, että minulla on jotain tauteja ja sitten luulen kuolevani, mutta nyt asia on pahentunut luulen, että olen hullu, koska ajattelen omituisia asioita yht äkkiä, kai tässä täytyy mennä hoitoon kohta.

    • huhuhupuh

      Heh täällä on aika monta samanlaista ihmistä, kuin minä! Itse olen pienestä pojasta asti pelännyt kaikkia tauteja, olen luullut, että minulla on mm. Suus syöpä kehko syöpä, aivo kasvain, sikotauti, aids, hiv, kondyloomia, ja muita hulluja tauteja.
      Johtuuko vilkas mielikuvitus, tästä luulotaudista? Kuvittelen usein, että puhun jollekin ihmiselle jotain mitä haluiasin sanoa, kuvittelut ovat kuin unia, eli näen hänet ja puhun hänelle, en kumminkaan tarkoita, että minulle joku puhuisi pääni sisällä ja käskisi tekemään mitään asioita, eikä minulla ole mitään kuulo harhoja ja muuta vastaavaa. Joten onko tämä normaalia? Vai onko minulla joku vakavampi sairaus, koska pelkään, että olen tulossa hulluksi.

    • pieniihminen

      E n ymmärrä pitääkö noitten hurmoshenkisten tännekin tulla tuputtamaan ei jeesus noin toiminut.Ei minkäänlaista hienotunteisuutta eikä sydämmen nöyryyttä tällä ihmisellä.Oli kun susi lammasten vaatteissa.Jeesukin oli kuitenkin ihminen joka ymmärsi ihmistä.Tuntui kun hän olisi puhunut kauppatavarasta.

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      kilpirauhasvaiva,,,,....

      • tyro

        Onko tämä tarkoitettu vitsiksi tai hunoksi pilaksi.Mulla on oikeasti kilpirauhasen vajaa toiminta ollut jo yli 20 vuotta syön pävittäin tyroxsiinia.Käy labrassa niin saat joko nekatiivisen tai positiivisen vastauksen eipä tarvi sitten enää luulotella.


      • V
        tyro kirjoitti:

        Onko tämä tarkoitettu vitsiksi tai hunoksi pilaksi.Mulla on oikeasti kilpirauhasen vajaa toiminta ollut jo yli 20 vuotta syön pävittäin tyroxsiinia.Käy labrassa niin saat joko nekatiivisen tai positiivisen vastauksen eipä tarvi sitten enää luulotella.

        No tuota, näitä luulotautisia ei päästetä enää labran ovesta sisälle, sehän se ongelma on, eivät kai ne muutoin kotona luulottelisi. Terveyspalveluja ei yleisesti ottaen voida koskaan tuottaa niin paljon, että niiden tarjonta ylittäisi kysynnän. Jos ajatellaan ikääntyvää väestöä, niin niitähän voisi hoitaa lääkärikin aamusta iltaan.

        Sukupuolitautitesteihin tietysti pääsee. Mutta muutaman kerran jälkeen niiltä taudeilta varmaan oppii suojautumaan.

        Hyvät luulotautiset ja jesus kristuksen vasa. Pitäkää kokonaan taukoa netin näpsyttämisestä, aluksi vaikka kuukausi. Keskittykää luontoon, kuten sienestykseen, liikuntaan, rock n rolliin, ystäviin, isovanhempiin jne. ja ystävystykää syvästi jonkun toisen ihmisen kanssa, se voi auttaa.

        Paniikkihäiriö taitaa olla ihan eri asia kuin luulotauti. Molemmissa ihminen kehittää itselleen vakavan tuntuisia oireita, ja todella kärsii niistä. Mutta paniikkihäriö on hetkellistä ja ei-käsitteellistä, tunnetta, se ei hae selitystä. Luulotauti on analyyttisempaa ja pitkäkestoisempaa ahdistuksen kehittämistä.

        Paniikkihäiriöstä päässee ajan kanssa siten, että tekee aina sen, mitä pelkää. (minkä olettaa laukaisevan) Jos se on bussi, niin matkustaa tästä lähtien useammin bussilla, ottaa sen urheiluna. Jos se on luentosali, niin nostaa joka kerta kätensä pystyyn ja alkaa väitellä luennoitsijan kanssa. Jos se on ruokala, niin kaataa vain keiton syliinsä oikein näyttävästi. Kannattaa tietysti odottaa, että se on jäähtynyt. Ahdistuksesta siis pääsee kohtaamalla sen päättäväisesti, haastamalla sen. Kokemusta on.

        Luulotaudista pääsee käymällä lääkärissä ja labrassa silloin kun on kyse yleisvaarallisista taudeista (tartuntataudit). Mutta jos on kyse jostain sairaudesta, joka koskee vain itseä, niin mitäpä siitä sairaudesta, antaa tulla vaan. Kannattaa (ei niinkään nauttia elämästä vaan) elää sillä tavalla, että kuolemaa ei tarvitse pelätä. Tämä tarkoittaa, että pitää tehdä paljon asioita. Niin paljon kuin ehtii, ja aloittaa pikaisesti.

        Jos kuolemanpelko ja sen voittaminen kiinnostaa, kannattaa perehtyä hieman filosofiaan. Klassikkoja on Platonin Teokset kaksi, erityisesti Faidon, ja yleensäkin Platonin teokset. Stoalaisista esimerkillinen on Epiktetos. Kannattaa tutustua.


      • Anonyymi
        V kirjoitti:

        No tuota, näitä luulotautisia ei päästetä enää labran ovesta sisälle, sehän se ongelma on, eivät kai ne muutoin kotona luulottelisi. Terveyspalveluja ei yleisesti ottaen voida koskaan tuottaa niin paljon, että niiden tarjonta ylittäisi kysynnän. Jos ajatellaan ikääntyvää väestöä, niin niitähän voisi hoitaa lääkärikin aamusta iltaan.

        Sukupuolitautitesteihin tietysti pääsee. Mutta muutaman kerran jälkeen niiltä taudeilta varmaan oppii suojautumaan.

        Hyvät luulotautiset ja jesus kristuksen vasa. Pitäkää kokonaan taukoa netin näpsyttämisestä, aluksi vaikka kuukausi. Keskittykää luontoon, kuten sienestykseen, liikuntaan, rock n rolliin, ystäviin, isovanhempiin jne. ja ystävystykää syvästi jonkun toisen ihmisen kanssa, se voi auttaa.

        Paniikkihäiriö taitaa olla ihan eri asia kuin luulotauti. Molemmissa ihminen kehittää itselleen vakavan tuntuisia oireita, ja todella kärsii niistä. Mutta paniikkihäriö on hetkellistä ja ei-käsitteellistä, tunnetta, se ei hae selitystä. Luulotauti on analyyttisempaa ja pitkäkestoisempaa ahdistuksen kehittämistä.

        Paniikkihäiriöstä päässee ajan kanssa siten, että tekee aina sen, mitä pelkää. (minkä olettaa laukaisevan) Jos se on bussi, niin matkustaa tästä lähtien useammin bussilla, ottaa sen urheiluna. Jos se on luentosali, niin nostaa joka kerta kätensä pystyyn ja alkaa väitellä luennoitsijan kanssa. Jos se on ruokala, niin kaataa vain keiton syliinsä oikein näyttävästi. Kannattaa tietysti odottaa, että se on jäähtynyt. Ahdistuksesta siis pääsee kohtaamalla sen päättäväisesti, haastamalla sen. Kokemusta on.

        Luulotaudista pääsee käymällä lääkärissä ja labrassa silloin kun on kyse yleisvaarallisista taudeista (tartuntataudit). Mutta jos on kyse jostain sairaudesta, joka koskee vain itseä, niin mitäpä siitä sairaudesta, antaa tulla vaan. Kannattaa (ei niinkään nauttia elämästä vaan) elää sillä tavalla, että kuolemaa ei tarvitse pelätä. Tämä tarkoittaa, että pitää tehdä paljon asioita. Niin paljon kuin ehtii, ja aloittaa pikaisesti.

        Jos kuolemanpelko ja sen voittaminen kiinnostaa, kannattaa perehtyä hieman filosofiaan. Klassikkoja on Platonin Teokset kaksi, erityisesti Faidon, ja yleensäkin Platonin teokset. Stoalaisista esimerkillinen on Epiktetos. Kannattaa tutustua.

        Täytin eilen 89 vuotta ja olen alkanut epäilee että satiaiseni ovat lisääntyneet aivohalvauksen jälkeen.
        Nyt olen epätietoinen, kuinka aivohalvaukseni kohentuu, kun on ne mahdottomasti lisääntyneet satiaiset.

        Lisäksi Isäni kuoli tänä vuonna juoppohulluuteen. Oireet ovat varmaankin lopulliset, jos kuolen?


    • taas yksi tällainen

      Entäs kun on niin väsynyt tähän luulemiseen, että ei tiedä miten päin olisi. Kun itsekin tietää, että on sairas mieleltään, kun koko ajan tulee uusia luuloja. Kun yrittää ja haluaisi olla normaali ja nauttia elämästä, mutta ei pysty kun tulee "todellisia" oireita kaikesta. Pelottaa jäädä yksin, kun tietää, että ne "oireet" tulee taas. Minusta tuntuu, että omalla kohdallani on jotain tekemistä sillä, että lapsuudessani lohdutettiin hyvin vähän, oli turvaton olo ja itse piti vain purra hammasta ja yrittää selvitä tilanteista. Sitten ei aikuisenakaan uskalla turvata toisiin, vaan pitää vaan varmistua, että pärjää elämässä ja tilanteissa yksin. Ei ihmisen psyyke loputtomiin sellaista kestä. Eiköhän ihminen ole rakennettu niin, että kuuluukin saada joskus turvautua toiseen, että ei aina ole pakko jaksaa yksin. Sitten kaikki purkautuu erilaisina mielenterveyden häiriöinä. Minä niin haluaisin olla ihan vaan tavallinen. Eikä kyse ole siitä, etteikö apua olisi osattu hakea. Juu, koko elämän ajan. Mutta lopulta kuitenkin, sitä on niin yksin ja olisi vain osattava itse järkeillä nämä "tilansa" pois. Voi, miten kiva olisi olla vahva ja terve psyykeltään. Toivottavasti omat lapseni eivät kasva samanlainen turvattomuus sisällään. Tosin on haasteellista yrittää, ettei oma ahdistus ja epävarmuus heijastuisi lapsiin. Eikä se varmaan täysin onnistukaan. Olen silti ajatellut, että vaikka en pystykään olemaan täydellinen vanhempi, on tärkeää, että muistan sanoa ja osoittaa lapsilleni, että rakastan heitä sellaisina kuin he ovat, huolimatta siitä miten he elämässä pärjäävät. Että rakkauteni ei ole ehdollista,vaan johtuu siitä että he ovat olemassa omana itsenään. Tulipas siitä vuodatus!:) Tiedän, että muut saman luulotautisuuden ja ahdistuksen kokeneet kyllä tietävät, mitä tarkoitan ja miten raskasta tämä on, ja miten saa paljon pilkkanauruja osakseen. Voi kun osaisi olla huolettomampi, ei ottaa elämää niin vakavasti. On kamalaa tuhlata elämä tällaiseen. Täällä ei kuitenkaan olla kuin kerran.

    • sepramm

      Ihanaa et voi samaistua muihinkin.. Kerron kans lyhyesti; nainen 20v, paniikkihäiriö, lääkitys sepram 20mg

      sairaudet, joita oon epäillyt: suusyöpä,leukemia,hiv,sydänsairaudet (pelkona nyt), proriasis, reuma, keuhkoahtauma/syöpä, uusiutuneet sukupuolitaudit, aivokasvain yms, verenkiertohäiriöt jne, kakssuuntane mielialahäiriö (koska mun äidillä on.)

      lisäks oon monetmonet kerrat ollu täysin varma et oon raskaana, ja sekoamisen pelot myös vahvoina.. hallitsee pahasti muuten niin mukavaa elämää. Paniikkihäiriö paheni äidin sairastumisen jälkeen, oli liian traumaattinen kokemus.

    • Mitäpä jos

      Yksi luulotautinen täälläkin. Eksyin tähän keskusteluun kun kirjoitin googleen hakusanaksi "luulotauti" ja päätin etten enää googlettele oireita ja erilaisia sairauksia. Helpottavaa lukea, että on muitakin samanlaisia höpsöjä!
      Oon aina ollu todella herkkä pelkäämään kaikenlaista ja mielikuvitukseni on vilkas. Perfektionistin vikaakin taitaa olla ja haluan aina olla ajantasalla lähes kaikesta. Asiaa ei helpota ollenkaan se, että olen erittäin utelias ja kiinnostunut ihmiskehon toiminnoista. Joskus jopa haaveilin lääkärin ammatista, kunnes tajusin että tämän oman luulotautisuuteni takia siitä ei tulisi mitään :D

      Tähän mennessä oon ehtiny "sairastaa" ms-taudin, aivokasvaimen, aivoverenvuodon, luusyövän, melanooman, leukemian, sydänvian, umpisuolentulehduksen, tss:n, imusolmuksesyövän, suusyövän. Lisäksi olen pelännyt skitsofreniaa, veren hyytymishäiriötä ja sokeutumista. Tällä hetkellä pelkään taas imusolmukesyöpää. Muutamia vuosia sitten imusolmukkeeni on ultrattu ja todettu terveiksi. Yksi imusolmuke, joka oli aikaisemmin jatkuvasti enemmän tai vähemmän turvoksissa on jopa lähes kadonnut...

      Olen oppinut kuitenkin hallitsemaan paniikkiajatuksiani ja tiedostan, että nämä sairaudet ilmaantuvat minulle aina suurten elämänmuutosten jälkeen ja silloin kun on liikaa "ylimääräistä" aikaa. Kun elämästä kaikki muu stressi helpottaa niin sillon kehittelen itselleni jonkun sairauden josta murehtia. Niimpä olenkin yrittänyt pitää itseni jatkuvasti sopivan kiireisenä ja harrastaa liikuntaa mahdollisimman paljon. Liikunta saa minut tuntemaan itseni terveeksi ja sopiva lihaskipu estää minua jatkuvasti tarkkailemasta kehoni tuntemuksia, koska luonnollisesti pienet kolotukset menee lihaskivun piikkiin. Googlauksen, erilaiset dokumentit sairauksista ja terveyslehdet olen kieltänyt itseltäni. Ajoittain vieläkin iskee ahdistus ja paniikki, mutta tuntuu että pahimman yli on kuitenkin jo päästy. Välillä keskityn myös ajattelemaan pelkästään positiivisia ajatuksia ja uskon niiden parantavan kaikki mahdollisesti alkavat sairaudet. Jos pystyn ajatuksen voimalla kehittämään itselleni pahoja sairauksia, niin miksen sitten myös pystyisi parantamaan niitä?

      Samuli Putron "Mitäpä Jos" - biisi sai minut jotenkin heräämään...

      "Mitäpä jos tuuli yltyy tästä vielä hurjemmaksi
      eikä talon katto kestä lentääkö se ilmaan?
      Mitäpä jos sun selkä pettää uudenvuodenaatto yönä
      viedäänkö sut sairaalaan ja pistetäänkö sänkyyn?
      Mitäpä jos on rintäsyöpä mitäpä jos oot lapseton
      saako vailla koulutusta adoptoida?
      Mitäpä jos mä muutan Ruotsiin? Mitäpä jos mä sokeudun voitko
      siellin jättää mut vai oiskohan se julmaa?
      Mitä? mitä?
      Mitäpä jos sä pelkäät turhaan?Ja elämä tapahtuu sinä aikana. "

      Elämässä kaikkea ei voi hallita tai suunnitella. En tiedä miten tässä elämässä käy; sairastunko huomenna, kuolenko viikon päästä vai elänkö vielä 100- vuotiaana. Uskon, että jonain päivänä pystyn vapautumaan tästä typerästä pelosta kokonaan ja nauttimaan elämästä täysillä.

    • kilpiraukka

      Itselläni "luulotaudista" oli apua koska se sai minut tutkimuksiin ja sain oikeaa hoitoa. Luulotautiin söin turhaa lääkettä joka oli suuri virhe.

    • jjjjjnvhhhh

      .......

    • Anonyymi

      Pirtukääre otsalle, se auttaa !

    • Anonyymi

      Perheesi on tyypillinen suomalainen perhe, jossa on alunperin ollut vanhemmat ja siitä on kerinyt kyllästyttävänkin tavallinen perhe.
      Kiitä luojaasi, ettei perheesi ole Omituisten olioitten kerho!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe