Käytössäni on kuulokkeet, joista kuuluu ikävästi kaikenmaailman rätinää kun ne yhdistetään tietokoneeseen. Mp3 soittimen kanssa kuuluu ihan hyvin, joten oletettavasti kuulokkeissa ei ole vikaa.
Äänilaitteena koneessa on Realtek AC97, ja asensin juuri uusimman päivityksen, mutta melkein tuntuu että se vain lisäsi rätinää.
Onko jotain tehtävissä?
Suhinaa ja rätinää-vika äänikortissa?
1
186
Vastaukset
- onko integroitu?
Kerro vähän enemmän tuosta kortista niin vois ehkä auttaakin. Onko se siis erillinen pci-paikassa oleva kortti vai emolle integroitu "kortti" tai oikeammin äänipiiri? Emolle integroitujen kanssa on melko toivotonta tehdä muuta kuin koittaa koneen biosin setupista kääntää se pois päältä (disable) ja asentaa pci-paikkaan erillinen äänikortti. Sen sijaan jos kortti ON erillinen niin sittenhän ei muuta kuin vaihtoon vaan.
Kyllä tuo musta vaikuttaa että se äänikortti/äänipiiri olisi rikki jos se kerran aiemmin on toiminut hyvin. Kokeile kuitenkin vielä soittaa stereoiden kautta eli kone kiinni stereoihin ja suhiseeko ja rätiseekö vieläkin ääni?
Tosin tuli mieleen sellanen mahdollisuus että jospa äänipiirin käyttämä dma-kanava on väärä, tai on joku asetus päällekkäin jonkun muun laitteen kanssa.
Mulla aiheutti muinoin ongelmia se että mulla oli usb-tulostin ja äänikortti ja vaikka ei olleetkaan irq-linjat, dma tms. päällekkäin niin jostain syystä eivät tykänneet toisistaan. Samoin joskus selaimella surffatessa saattoi aiheutua rätinää kun samaan aikaan kuuntelin mp3:sia. Tällaisia mystisiä ja selittämättömiä vikoja voi olla, yhteensopivuudessa vaikka äkkiä luulisi ettei ongelmia pitäisi olla. Niin ja käyttis Win98.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857535- 1005453
- 2664708
- 484622
- 653332
- 502738
- 542391
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412224